[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Verbruik koeloplegger


snowdog86

Recommended Posts

  • Forumlid

Hallo iedereen,

Samen met een aantal vrienden heb ik 2 jaar geleden een nieuw festival opgestart.

Ons 1e jaar was een groot succes. Enkel met de koeling van onze drank hadden we problemen.

Nu had ik het idee opgevat om een koeloplegger in te huren of misschien via sponsoring te verkrijgen :) om het bier lekker fris te houden.

Omdat we in het centrum van de stad onze koelopligger zouden plaatsen zit ik met de vraag of het ook mogelijk is om zulke koelopleggen rechtstreeks op het stroomnet aan te sluiten?

Hoeveel amperes vraagt een koeloplegger, of welk vermogen heeft de elektrische motor?

Alvast vriendelijk bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast chauffeurtjenuenen

ik weet niet hoeveel ampere's of vermogen die dingne hebben en gebruiken.

ik weet alleen dat ze op het 380 worden aangesloten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

hallo snowdog,,,

waarom informeer je niet eens bij je drankleverancier??daar kun je normaal gezien altijd alles huren voor evenementen en festivals zoals koelingen,biertaps,tafels stoelen,enz,enz.

ik denk dat je dan goedkoper uit bent dan het huren van een koelwagen,ik vrees dat daar een behoorlijke prijskaart aanhangt.

In ieder geval succes met het festival en veel plezier.

Gr Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Trucksmurf

voor het huren van een koeloplegger zou je eens kontakt op kunnen nemen met icts uit vuren of twan heetkamp uit venlo en npg wat andere plaatsen.

Ik geloof wel eens gezien te hebben op de factuur bij mn ouwe baas dat het neer komt op zo'n 125/175 euro per week.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Momenteel ben ik aan het onderhandelen met een aantal sponsors en leveranciers om een koeloplegger via sponsering te verkrijgen. Dus normaalgezien moet ik dan al geen rekening houden met huurkosten.

De koelopligger zou gebruikt worden op drank te stockeren zodat we gekoelde drank kunnen verdelen naar onze frigo's aan de togen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast tjilitjap
bij sommige groothandels kun je zelfs gratis koelaanhangers krijgen als je bij hun de spullen koopt.

en bedenk wel het spul moet er voorgekoeld in!!!, een koeloplegger kan niet terugkoelen!

Ik rij nooit met een koeloplegger maar dat van dat niet kunnen terugkoelen begrijp ik niet.

Waarom zou een koeloplegger niet kunnen terugkoelen? als het buiten ijskoud is en je zet daar je kratje bier neer worden je pilskes toch ook ijskoud? Lijkt me hetzelfde met een koeloplegger. Als de temperatuur daarin bijv 0 graden is dan lijkt het me logisch dat als wat erinzit ook ijskoud wordt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
een koelunit op een oplegger is geen koelhuis of vrieshuis.

de unit heeft daar gewoon de capaciteit niet voor.

kijk als je het er lang genoeg in laat staan dan zou je in principe de temperatuur wel kunnen verlagen, maar dan praat je wel over dagen.

normaal dan laad je de lading die op dat moment al gekoeld is, en dan is er geen probleem de unit heeft dan voldoende capaciteit om die temperatuur vast te houden.

maar als jij in rotterdam goederen laad die een temperatuur hebben van 12 graden, en je moet ze in madrid lossen met een temperatuur van 6 graden dan kun je beter thuis blijven.

want dat gaat echt niet lukken!

dat is ook de reden dat je in het koelerwerk altijd de temperatuur van de lading moet meten voordat je het laad.

en ja het zou wel kunnen dat terugkoelen maar dan moet de unit minstens 2x zo groot zijn.

daarom is het zo dat een koeloplegger of koelcombi, zo gebouwd word dat de temperatuur van het product bij laden vastgehouden kan worden.

En daarom heeft het dus ook geen zin om een lege trailer voor te koelen. De trailer kan de goederen op tempratuur houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een volle vracht terugkoelen zal idd niet meevallen.

Maar ik neem aan dat het niet gaat om 26 pallets bier;)

Bij kleinere hoeveelheden zal een koeloplegger best wel in staat zijn om het goed koud te krijgen.

Als ik een rondje diepviesdistributie heb bij regenachtig weer, dan is aan het eind van de dag het eerste stukje van de vloer spekglad, dus wel degelijk bevroren:ja:

Als je een koeloplegger regelt, bij aankomst op het festivalterrein even de kratjes afstapelen tot 1 laag over de vloer! Dan komt alles in aanraking met de koude lucht.

Qua stroomverbruik kon dit nog weleens duur zijn. Is een gewone oplegger met een paar koelkasten erin geen optie? Let ook op dat niet alle koeltrailers "elektrisch" kunnen draaien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...
  • Forumlid

huh, ik heb wel eens met een koelwagen rond gereden (2 compartimenten) af en toe legde ik wel eens een cola'tje achterin om heb bij een van de volgende stops koud te kunnen drinken. Als ik hem vergat was me blikje na een uur mooi kapot gevroren.

Ja oké, de wagen stond wel op -30, als je de auto op 1 graad zet zal het toch binnen een dag wel afgekoeld zijn? Groot nadeel is wel, 1x de deuren open en al je kou is weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...

alexs. mooi lul verhaal.

even op de letters die je schreef, je praat over een koelwagen, en over -30c.

dan zou het een vries auto zijn, en ten tweede denk ik helemaal niet dat jij die kon instellen op -30c.

de meeste houden op bij -25c.

zou me god niet weten wat kouder als -25c gekoelt moet worden.

een blikje cola is na een uur nooit kapot gevroren. laat ik er vanuit gaan dat die +1c was toen je hem erin legde, maar waarschijnlijk was die veel warmer.

ik gok erop dat het voor het blikje ongeveer 4uur duurt met -30c, voordat die kapot vriest.

en ik gok er zelfs op, dat het blikje helemaal niet kapot vriest. het zal uitzetten.

ik denk dat, omdat ik een fles cola in de auto laat staan. en na een weekend met -30c (want jaja, ik weet wel hoe koud -30c is) is die fles nog heel.

en om dan toch nuttig aftesluiten. doe de koelmotor uit, en wacht even voordat je de deuren opent. de lucht in de trailer staat dan stil, en als je dan de deuren opend, blijft de koude lucht binnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Alex praat over een 3 compartimenten auto. Het voorste gedeelte was diepvries (met een schuif) een gedeelte aan de linkerzijde als koeling en de rest voor de droge goederen. (Alex heeft bij mij gewerkt).

Dat hij stelt dat die op -30 graden kon is inderdaad iets overdreven. Je kon deze Carrier instellen tot -29 graden, maar dat zal die never nooit gehaald hebben.

Wel moet ik zeggen dat deze Carrier unit verrekte goed kon koelen/vriezen en ja ik heb het ook wel eens gehad dat in een flesje water na 2 of 3 klanten al dikke ijsklonten zaten.

Wat Alex denk ik bedoeld met snel de kou kwijt zijn, Om rolcontainers diepvries eruit te halen, moest je eerst de droge containers voor het diepvries gedeelte weghalen, daarna de schuif open doen. Vervolgens moest je spanbanden of een dwarsbalk ervoor weghalen en de containers naar de laadklep rollen. Daar gaat best wel wat tijd inzitten en dan zal bij warm weer de temp snel stijgen. Alleen ik denk dat Alex dan de temp bedoeld die wordt weergegeven op het display in de cabine. Want de produkten zullen nooit zo snel stijgen en hun kou vrij lang vasthouden.

Een blikje cola zal, net zoals Willem hier al zegt, waarschijnlijk niet zo snel barsten. Dat zal dan wel meer beeldspraak zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Eventjes iets anders, waarom zou je een blikje cola van jezelf in de laadruimte leggen?

Kan alleen maar de schijn opleveren dat je lading achterover drukt. En als het warm is, neem je van huis toch een koeltasje/koelbox mee met een elementje erin?

Of je trekt voor 60 cent een koel blikje uit een automaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier
de meeste houden op bij -25c.

Bij ons vriezen de meeste koelers tot -27.c.

Echter, ik heb ook eens een koeler meegehad, die kon vriezen tot -32c.:ja:

Ik meen dat dit een Carrier was, geen Thermo-king.

Mij wij vriezen i.d.d. ook tot max -25c, en verwarmen tot +25c.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel moet ik zeggen dat deze Carrier unit verrekte goed kon koelen/vriezen en ja ik heb het ook wel eens gehad dat in een flesje water na 2 of 3 klanten al dikke ijsklonten zaten.

om even mieren teneuken. die zijn lekker strak zeg maar.

zoals freddie schreef, een koeler kan nooit terug koelen/vriezen. hij kan de temp vast houden,en een beetje omlaag brengen, maar een koelmotor gaat nooit koelen of vriezen.

en jij zegt nu het zelfde stomme lul verhaal als alex. na 2-3 klanten ijsklonten in je water. bewegend water kan niet bevriezen.

een slus puppy(of hoe schrijf je dat) is daarvan een mooi voorbeeld.

en om het jongere zusje van die mier even tenemen. ben toch even bezig. :p

als je een blikje cola achterin je auto zet, zal daar een vrachtbrief/cmr van moet zijn in de auto. want op dat moment is dat lading.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dan moet ik helaas toch teleurstellen Willem. Dit zijn Multi-temp wagens. Dat wil zeggen dat er dubbele verdampers in de laadruimte zitten.

Een in het vriesgedeelte en een in het koelgedeelte.

Zie hiervoor: http://www.carriertransicold.nl/ (producten --> vrachtwagenunits --> multitemperatuur).

Trouwens ook Thermoking heeft deze machines: http://www.thermoking.nl/content/index.php/Multi-Temp/45.

Als het flesje nog vol is zit er dan ook weinig beweging in het water (helemaal al niet als je hem rechtop vastzet).

En als laatste: wij deden aan eigen vervoer, dus geen vrachtbrief nodig :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De minimum leeftijd van de mier is.............:D

ik denk dat ik denk waar jij heen wil jan. maar ik wil er echt gen 1 van 18dagen oud. een dagje of 25 past beter bij me. je wil een mier toch ook een goede oude dag bezorgen? ik teminste wel.

hyper actief, wil je met mij de discursie aan gaan over kou? :D

een volle fles dus, en die staat ook nog rechtop. en daar kwamen klontjes ijs in?

we gaan dat even uit vergroten. we nemen een meer, en stil staant water, en buiten is het -30c. en dan komen er dus klontjes ijs in dat meer volgens jou?

ondanks dat die fles bijna helmaal vol zit, beweegt die onder het rijden echt wel. die kan en zal never nooit bevriezen. laat staan klontjes ijs.

want klontjes ijs kan helemaal niet in een dalende temp. klont vorming kan alleen bij een stijgende temperatuur.:D

geloof mij nou maar. jij ken een paar benamingen voor sneeuw. ik ken er 35. en elke heeft een andere eigenschap. en ik ik zit 4 maanden per jaar in een temp onder de 0c. ik weet heel goed waarover ik praat. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik gok erop dat het voor het blikje ongeveer 4uur duurt met -30c, voordat die kapot vriest.

en ik gok er zelfs op, dat het blikje helemaal niet kapot vriest. het zal uitzetten.

ik denk dat, omdat ik een fles cola in de auto laat staan. en na een weekend met -30c (want jaja, ik weet wel hoe koud -30c is) is die fles nog heel.

.

Je zou nog wel eens verrast staan Willem,

Ik had ooit een compressorkoelkast op de motorkap staan waarvan de termostaat knop wat losjes draaide.

toen ik s'nachts in mijn bedje lag hoorde ik een gesis,net of er ergens luchtlekkage was,ikke zoeken ,omdat ik me daaraan ergerde en na een tijd bleek dit sissende geluid uit mijn koelkast te komen.

Wat bleek;daarin lag ook een blikje Bavaria malt(iedereen kan zich wel eens vergissen :D:D:D)ik had een paar uur daarvoor tegen de knop gedraait ofzo en de koelkast was gaan vriezen en doordat de inhoud van dit blikje uitzette werd het lipje van de opening kapotgedrukt en spoot de inhoud,dat was geen vloeistof meer,maar een soort schuim,t zag eruit als natte sneeuw,en dat was door heel de koelkast gespoten.

Ik heb de andere morgen hier best een hoop werk aan gehad om de boel weer schoon te krijgen,want die plakzooi zat overal aan.

Hoe t met cola is weet ik niet,maar zet nooit een blikje (alcoholvrij)bier in een koelkast die ook kan vriezen,en dat ding kon echt niet tot - 30 vriezen.

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Freddie,

Deze auto's zijn niet FRC gekeurd, daar hebben we het nooit over gehad. Je kunt deze wagen vergelijken met die van Deli-XL, Hanos, Sligro ed.

Voorste gedeelte vries (of koel) met een schuifdeur. Linkerzijde koel met een deur erin en een stuk "droog". En als je alle deuren/schuif binnen in de laadbak open zet, dan kon je inderdaad alles wat je vervoerde invriezen.

Henk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden