[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Rijden na een TIA


Jacco41

Recommended Posts

Gast tjilitjap
[/color]

De werknemer is niet verwijtbaar doch de werkgever heeft ook geen schuld in deze , dus maar niet te veel op een ontslagvergoeding rekenen.

Uiteraard is de beste oplossing voor hem om met zijn werkgever overleg te plegen , het enige wat we tot nu toe gelezen hebben is dat betrokkene zijn spullen uit de auto heeft moeten halen dus wie weet dat zijn werkgever nog met een voor alle partijen te accepteren voorstel komt.

Gé

Hoi Gé, je hebt daarin gelijk maar toch rolt er in de meeste van zulke zaken uiteindelijk een schadeloosstelling uit.

Werkgever wil van de situatie (de werknemer) af, werknemer wil eigenlijk ook niet meer voor die baas werken, ookal vindt die baas passend werk binnen het bedrijf, de rechter voelt dit meestal aan en doet een schikkingsvoorstel waarbij beide partijen het samen ook nog even eens dienen te worden. Ze mogen even 2 minuten met elkaar praten in een apart kamertje als ze dat wensen. Mochten werkgever en werknemer daar ook niet uitkomen, beslist de rechter ter plekke; is dan meestal zijn 1e voorstel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 75
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Gast tjilitjap

Tja Freddie, daar zit wat in. Ik heb bovenstaande geschreven, er vanuit gaande dat hij een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd heeft....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Goedemorgen heren en dames,

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor hun steunbetuigingen en het doorgeven van goede adviezen.

Zoals ik gisteren schreef heb ik de vrachtwagen leeggemaakt en schoongemaakt. Ik heb een gesprekje gehad met de bazin en er is (nog) niet gesproken over een ontslag procedure. Wel over vervangend werk maar dan moest ik denken aan een keer een oplegger komen wassen of zoiets.

Ik hou me beschikbaar voor vervangend werk en zal alle uitkomsten van de onderzoeken aan de baas doorgeven.

Verder ben ik al 6 jaar werkzaam bij dit bedrijf. We hebben weinig tot geen eigen werk en rijden dus veel voor anderen, zelf heb ik bijna alle tijd gereden voor Koopman Depotrans, een zeer net bedrijf, waar het goed voor rijden is.

Mijn baas betaalt netjes CAO en altijd op tijd. Ik verwacht dan ook geen rare dingen van hun kant en anders heb ik nog een rechtsbijstandverzekering die mij in het verleden ook goed geholpen heeft.

Voorlopig zit ik nog even thuis en ik ga er maar het beste van maken.

Ik houd jullie op de hoogte over event. veranderingen.

Groeten

Jacco:bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Goedemorgen heren en dames,

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor hun steunbetuigingen en het doorgeven van goede adviezen.

Zoals ik gisteren schreef heb ik de vrachtwagen leeggemaakt en schoongemaakt. Ik heb een gesprekje gehad met de bazin en er is (nog) niet gesproken over een ontslag procedure. Wel over vervangend werk maar dan moest ik denken aan een keer een oplegger komen wassen of zoiets.

Ik hou me beschikbaar voor vervangend werk en zal alle uitkomsten van de onderzoeken aan de baas doorgeven.

Verder ben ik al 6 jaar werkzaam bij dit bedrijf. We hebben weinig tot geen eigen werk en rijden dus veel voor anderen, zelf heb ik bijna alle tijd gereden voor Koopman Depotrans, een zeer net bedrijf, waar het goed voor rijden is.

Mijn baas betaalt netjes CAO en altijd op tijd. Ik verwacht dan ook geen rare dingen van hun kant en anders heb ik nog een rechtsbijstandverzekering die mij in het verleden ook goed geholpen heeft.

Voorlopig zit ik nog even thuis en ik ga er maar het beste van maken.

Ik houd jullie op de hoogte over event. veranderingen.

Groeten

Jacco:bey:

Kunnen ze jou niet uitlenen als heftruckchauffeur/loodsmedewerker??? Heftruck certificaat halen heb je die ook weer binnen.

Bij ons loopt er 1 die is ook uitgeleend aan een klant van ons, omdat hij ons werk niet meer kan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast tjilitjap
Goedemorgen heren en dames,

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor hun steunbetuigingen en het doorgeven van goede adviezen.

Zoals ik gisteren schreef heb ik de vrachtwagen leeggemaakt en schoongemaakt. Ik heb een gesprekje gehad met de bazin en er is (nog) niet gesproken over een ontslag procedure. Wel over vervangend werk maar dan moest ik denken aan een keer een oplegger komen wassen of zoiets.

Ik hou me beschikbaar voor vervangend werk en zal alle uitkomsten van de onderzoeken aan de baas doorgeven.

Verder ben ik al 6 jaar werkzaam bij dit bedrijf. We hebben weinig tot geen eigen werk en rijden dus veel voor anderen, zelf heb ik bijna alle tijd gereden voor Koopman Depotrans, een zeer net bedrijf, waar het goed voor rijden is.

Mijn baas betaalt netjes CAO en altijd op tijd. Ik verwacht dan ook geen rare dingen van hun kant en anders heb ik nog een rechtsbijstandverzekering die mij in het verleden ook goed geholpen heeft.

Voorlopig zit ik nog even thuis en ik ga er maar het beste van maken.

Ik houd jullie op de hoogte over event. veranderingen.

Groeten

Jacco:bey:

Hoi Jacco,

Dat klinkt al een stuk beter dan: Ik moet straks mjn auto leegmaken en mijn sleutels inleveren.

Ik kreeg door die zin de indruk dat je werkgever ff snel van je afwilde ofzo, het boeltje inleveren en niet meer terugkomen!

Maar je werkgever doet het toch netjes tot dusver. Mooi, dat vind ik erg goed nieuws. Hou ons op de hoogte! Groetjes Tjilitjap

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Goedemorgen heren en dames,

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor hun steunbetuigingen en het doorgeven van goede adviezen.

Zoals ik gisteren schreef heb ik de vrachtwagen leeggemaakt en schoongemaakt. Ik heb een gesprekje gehad met de bazin en er is (nog) niet gesproken over een ontslag procedure. Wel over vervangend werk maar dan moest ik denken aan een keer een oplegger komen wassen of zoiets.

Ik hou me beschikbaar voor vervangend werk en zal alle uitkomsten van de onderzoeken aan de baas doorgeven.

Verder ben ik al 6 jaar werkzaam bij dit bedrijf. We hebben weinig tot geen eigen werk en rijden dus veel voor anderen, zelf heb ik bijna alle tijd gereden voor Koopman Depotrans, een zeer net bedrijf, waar het goed voor rijden is.

Mijn baas betaalt netjes CAO en altijd op tijd. Ik verwacht dan ook geen rare dingen van hun kant en anders heb ik nog een rechtsbijstandverzekering die mij in het verleden ook goed geholpen heeft.

Voorlopig zit ik nog even thuis en ik ga er maar het beste van maken.

Ik houd jullie op de hoogte over event. veranderingen.

Groeten

Jacco:bey:

Ik wens je veel sterkte en succes ,ik hoop nooit zo een nare ervaring met jouw te kunnen delen ,maar ja dat heb je niet voor het zeggen in het leven.

Wat jouw overkomen is lijkt met echte een grote nachtmerrie ,nogmaal veel sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Even een kleine update. Ik ben op controle geweest bij de cardioloog, dit omdat ik in 2007 een hartinfarct heb gehad. De jaarlijkse controle moest ik van de neuroloog vervroegen. Dit dus gedaan en ook een echo-doppler laten maken, dit is een echo waarbij ze contrastvloeistof inspuiten om te kijken of alles goed is. Gelukkig was dit het geval dus ik kan weer een jaar wegblijven bij de cardioloog.

Verder nog in afwachting van het CBR, alle papieren ingevuld en teruggestuurd dus nu afwachten wat de uitkomst zal zijn.

Ik wens jullie een prettig weekend en tot een volgende keer.

Jacco:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hallo Jacco,

Ik heb op 17-02-2010 ook een lichte tia achter het stuur van de vrachtwagen gehad.

ik heb het op tijd voelen aankomen en er is verder gelukkig niets gebeurd.

Ook heb ik geen uitval gehad van benen en armen of anderre vitale delen van het lichaam, helemaal niets.

Er zou sprake zijn geweest van een vitamine te kort, waardoor de tia is ontstaan ???

Ik wou het netjes doen zoals het hoord volgens de wet, en heb op advies van de neuroloog een eigenverklaring met begleidend schrijven van de betreffende neuroloog ingediend bij het Cbr, welke mij meteen hierop een rijontzegging van 5 jaar hebben opgelegd voor de categorieen c/d/e, zonder mij ook maar een keer te onderzoeken, of te woord te staan.

Waar ik het dan ook uiteraard niet helemaal mee eens ben.

Derhalve mijn vraag aan jou is, heb jij al verder iets ondernomen tegen jou rijontzegging, en wat is hier eventueel de uitslag van ???

je kunt mij telefonisch altijd bereiken op 06-55355814 omtrent het antwoord op mijn vraag.

er moet toch iets tegen te doen zijn, ze kunnen toch niet zomaar je hele toekomst in de war schoppen door een kleine tia !!!!!!

Volgens de papieren van de neuroloog zou ik namelijk weer helemaal hersteld zijn en zouden er geen beperkingen meer zijn. EN TOCH MAG IK NIET MEER OP DE VRACHTAUTO RIJDEN !!!:confused::confused:

Hoop binnenkort iets van jou te horen omtrent de stand van zaken aan jou kant.

Met vriendelijke en colegiale groet :

post-8593-1394781857,0236_thumb.jpgWiel Dreessen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hallo Wiel,

Ja, dat zijn de rare dingen in Nederland, je speelt het eerlijk omdat je denkt dat je het dan goed doet krijg je toch nog 5 jaar "straf". In mijn geval was ik op de hoogte gebracht door de neuroloog die dit voor mij uit gezocht heeft. Helemaal onverwacht komt dit ook niet maar het doet wel pijn, momenteel zit ik thuis af te wachten op bericht van het CBR. Afgelopen week gebeld met het CBR, even vragen of men al wist hoe lang het duurt, antwoord was dat 6 tot 8 weken met een uitloop naar 3 tot 4 maanden normaal is.:confused:

Vervangend werk is er niet op ons bedrijf dus dan maar thuis blijven. Gelukkig kan mijn vrouw wat bij werken op de school waar ze werkt dus dat vangt het verlies qua inkomen een beetje op.

Maar hoe lang heb jij moeten wachten op uitslag van het CBR?

Doe jij wel vervangend werk of zit jij ook thuis?

Ik hoor het wel.

Groeten en sterkte de komende 5 jaar.

Jacco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wil je wel zeggen Je wekgever moet jou wel door betalen Als ik het goed heb 104 weken

En als hij dan geen werk voor jou hebt Moet hij ontslag aanvragen bij het UWV

Zelf niet doen Want anders komt jou uitkering in gevaar

Ga er maar van uit dat je 5jaar niet mag rijden

Het is de Europese wet.

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Begrijp het Dat is nog veel erger.

Normaal moet de werkgever betalen tot het contract ten einde is

Kan 3 maanden zijn Half jaar of een jaar contract

Wat staat er in Mij niet bekent

Kan alleen maar zeggen ga zelf naar het UWV met het contract naar kantoor toe

En die vertellen je wel wat je moet doen.Ik kan wel zeggen dit of dat moet je doen

Alleen zelf geen ontslag nemen.Want dan zijn je rechten weg

Hoop dat het goed komt

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb het door zitten lezen de contracten voor bepaalde tijd

Kan beter zeggen ik weet het niet.Want ik weet niet wat er in staat

Want de werkgever kan er alle kanten mee op

Werk je via een UZB is het weer anders

Daarom ga ik er niet op in Te moeilijk voor mij

Ga naar het UWV toe daar weten ze het wel

Of bellen VNB Daar weten ze het ook

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid

Vandaag eindelijk bericht gekregen van het CBR, mijn groot rijbewijs mag ik voor 5 jaar inleveren.:mad: Ik ga nog wel bezwaar tegen deze beslissing maken in de hoop dat ik dan alsnog mijn rijbewijs kan behouden. Ik heb de rechtsbijstand ingeschakeld en ben nu in afwachting hiervan. Voorlopig ben ik nog wel thuis, gelukkig was het nodig dat er onderhoud aan het huis werd gedaan dus daar ben ik dan mee bezig.

Groeten,

Jacco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Probeer het van je af te zetten

Het zijn meer chauffeurs dan je denkt die het gehad hebben

Maar allemaal 5 jaar niet rijden.Het is een wet Daar kan zelfs een Advocaat niet tegen op

Je kunt bij het CBR navraag doen Medische Zaken

Huub

Je hebt er gelijk in dat het een wet is, maar ik wil wel er alles aan doen om mijn rijbewijs terug te krijgen. Misschien tegen beter weten in, maar ik kan dan na afloop wel zeggen dat ik er alles aan gedaan heb om mijn rijbewijs te behouden.

Jacco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet wel dat als die artsen die de herkeuring doen dezelfde diagnose stellen, de uitkomst hetzelfde blijft. Hoe jij je nu voelt en hoe jij nu functioneert enz. maakt ze niks uit. (oneerlijk, ik weet 't)

Je hebt alleen een kans als ze de eerste diagnose die destijds gesteld is kunnen weerleggen. ;)

M.a.w; als jij,- of de artsen die jou straks herkeuren, de mensen van het CBR ervan kunnen overtuigen dat jij helemaal geen tia hebt gehad, maak je een kans. Anders is het vrij zinloos (en een kostbare zaak want volgens mij wordt alleen de eerste herkeuring vergoed en is/zijn de volgende voor jouw eigen rekening.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vergeet niet Die artsen geven alles door aan het CBR En alle ARBO artsen kunen het zien in de computer.Dat er een beperking is

Jij moet naar een Prof toe gaan Dan heb je kans Maar het kost een paar centen

Ik geloof 180 Euro per 10 Min En je hebt nog niks zeker

Want al die artsen bijten elkaar niet

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...
  • Forumlid

Ik werd een tijdje geleden gebeld door een vriendin van ons die vertelde dat de gezondsheidsraad bezig is om de regeling, rijden na een tia of beroerte, te versoepelen. Ik heb hier de link waarin alles wordt uitgelegd.

http://www.truckstar.nl/news.asp?id=5098&catid=1

Als alles meezit en het zou er al per 1 juli doorkomen dan zou ik dit jaar weer mogen rijden.:banaan:

Maar we hebben geen regering momenteel, komt er dan een wijziging wel door?:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er zijn chauffeurs genoeg die een beroerte of een TIA gehad hebben Maar die mogen 5 jaar niet op een vrachtauto rijden

Het is erg genoeg dat zo iets gebeurd

Na een TIA of een beroerte geld dat er vijf jaar ongeschidtheid is voor groep 2 Als de vijf jaar om zijn mogen er geen resterende functiestoornissen zijn Deze eisen zijn onder reviese bij de Gezondheidraad.

Ze willen het veranderen Maar of dat door gaat Is een ander verhaal

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Vandaag eindelijk bericht gekregen van het CBR, mijn groot rijbewijs mag ik voor 5 jaar inleveren.:mad: Ik ga nog wel bezwaar tegen deze beslissing maken in de hoop dat ik dan alsnog mijn rijbewijs kan behouden. Ik heb de rechtsbijstand ingeschakeld en ben nu in afwachting hiervan. Voorlopig ben ik nog wel thuis, gelukkig was het nodig dat er onderhoud aan het huis werd gedaan dus daar ben ik dan mee bezig.

Groeten,

Jacco

Bovenstaand heb ik ca. 5 weken geleden geschreven, toen had ik gevraagd om een herkeuring, vandaag heb ik eindelijk antwoord gekregen van het CBR. Deze adviseerde mij om geen herkeuring aan te vragen omdat ik toch afgekeurd wordt, dit ivm mijn TIA van februari jl.

Ik heb de brief doorgestuurd naar mijn rechtsbijstandsverzekering en nu afwachten wat deze adviseerd.

Op de site van TLN heb ik gelezen dat de gezondsheidsraad de regels wil versoepelen, hier hoop ik dan maar op, als dit niet doorgaat kan ik het helaas voor de komende 5 jaar wel vergeten wat rijden betreft.

Prettig weekend,

Jacco.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Daar krijg je het zelfde te horen

Als ik het goed heb mag je werkgever jou niet ontslaan

Hij moet 2 jaar door betalen

Kijk het CAO boekje maar is na

Huub

Hij is wel werkwillend, maar als de baas geen werk heeft voor hem, is dat de baas zijn probleem. Moet hij wat opzoeken. Bij een klant in de loods of zo. Hij kan dat zelf aangeven, maar de baas is aan zet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden