[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Wat kan ik straks als beginnende chauffeur verdienen


khaf

Vraag

  • Forumlid

Hallo allemaal

Dit is mijn eerste deelname aan deze forum.

Ik heb een vraagje wat kan ik straks als beginnende vrachtwagenchauffeur verdienen?

Ben nu bezig om ccv-b+ rijbewijs C + CE + adr basis +tank te halen maar weet nog steeds niet wat ik straks kan verdienen.

Graag jullie reactie op mijn vraag

Bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
Gast tjilitjap
Hallo allemaal

Dit is mijn eerste deelname aan deze forum.

Ik heb een vraagje wat kan ik straks als beginnende vrachtwagenchauffeur verdienen?

Ben nu bezig om ccv-b+ rijbewijs C + CE + adr basis +tank te halen maar weet nog steeds niet wat ik straks kan verdienen.

Graag jullie reactie op mijn vraag

Bedankt

Als beginnend chauffeur, met net je rijbewijs op een motorwagen/trekker-trailer kom je misschien, met beetje mazzel in D1 uit. Zonder overuren en onkostenvergoeding, voor 176uur per maand zal dit rond de 1100euro netto zijn. Kom je echter bij een bedrijf terecht waar je zeg maar 60uur per week draait en je veel nachten in de vrachtwagen slaapt, kan die 1100euro misschien wel 1800euro netto worden. Maar daar zou ik niet op rekenen in deze tijden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Zo dan, daar schrik ik even van.

Ik begon in 1992 in D3 bij mijn eerste werkgever, ben daar tot D5 gekomen en bij mijn volgende werkgever begonnen in D5. Ik heb daar 10 jaar gewerkt, na 1 jaar werd D5 E5 en een jaar later werd dat E6.

Ik zit nu in het eigen vervoer, daar gelden die loonschalen niet.

Zit nu een klein stukje boven E6 met wat prettige voorwaarden (oa. pensioen wat premievrij is)

Groeten,

Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
rij zelf ook adr, verdien 27,23 euro in de maand aan gevaarlijke stoffen toeslag. daar hoef je het dus niet voor te doen.

Zeker niet als het bruto is........ ;)

Het is daar een regeling omdat de brandstofchauffeurs het ook krijgen, aldanniet vanuit de brandstofmaatschappijen. Daarom is daar besloten om alle adr chauffeurs dat ook uit te keren.Dat heeft ie min of meer nog aan mij te danken.:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

de kleur van jouw werkgever met een schuimkraagje is zeker niet goed genoeg. moet mij zeker weer gelijk op de kosten jagen, zoveel is die adr vergoeding ook weer niet. 1 avondje doorhalen en d'r moet geld bij:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
de kleur van jouw werkgever met een schuimkraagje is zeker niet goed genoeg. moet mij zeker weer gelijk op de kosten jagen, zoveel is die adr vergoeding ook weer niet. 1 avondje doorhalen en d'r moet geld bij:D

Hahaha, het hoeft ook geen palletje te zijn hoor, een doosje is ook leuk! :ja:

Nou ja, 13 keer 26 euro is toch een leuk bedrag............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ook nog bedankt voor alle files Herman, en de 48 urige werkweek.

De val van het ijzeren gordijn was een minder goed idee, maar ja, je was toen ook al stuurs...:rolleyes:

Wat is je volgend plan, links rijden?

Zijn dat allemaal Herman's plannen:eek::hamer::hamer:

Ik regel alleen dingen die geld opleveren.

Maar tijdens een kernvergadering bij het bedrijf waar pipi werkt kwam dat een keer ter sprake, en aangezien ik daar ook adr reed was het vrij simpel natuurlijk. :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast tjilitjap
Bedankt voor de reacties

Maar adviseren jullie mij om adr basis en tank te doen, of heeft dat geen invloed op de salaris?

Lees aub voorgaande reacties. Voor het extra salaris hoef je dit dus niet te halen, het heeft zeer weinig tot geen invloed op je salaris. Maar... Veel werkgevers vragen dat je dit papiertje hebt, anders wordt je niet aangenomen bij veel bedrijven. Dus als je je ADR basis en tank wel hebt, vergroot je je kans om bij die werkgevers aangenomen te worden boven de chauffeur niet het niet hebben...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Zeker niet als het bruto is........ ;)

Het is daar een regeling omdat de brandstofchauffeurs het ook krijgen, aldanniet vanuit de brandstofmaatschappijen. Daarom is daar besloten om alle adr chauffeurs dat ook uit te keren.Dat heeft ie min of meer nog aan mij te danken.:ja:

Ik dacht dat dit soort regelingen in een grijs stoffig verleden voorkwamen.:confused:

Ik zit ook vrijwel dagelijks in het ADR-vervoer, zij het voornamelijk in stukgoed-vorm, maar enige vorm van toeslag ben ik nog niet tegengekomen.:nee:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik dacht dat dit soort regelingen uit een grijs stoffig verleden voorkwamen.:confused:

Ik zit ook vrijwel dagelijks in het ADR-vervoer, zij het voornamelijk in stukgoed-vorm, maar enige vorm van toeslag ben ik nog niet tegengekomen.:nee:

We kwamen erachter dat de brandstofboys die toeslag kregen, toen hebben wij gevraagd waarom wij dat niet kregen, we reden toch ook ADR? En zo is het gekomen...:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast tjilitjap
Je wordt toch in een hogere schaal ingedeeld als je een ADR of een ccv-Gecondotioneerd Vervoer hebt?

Nee, je wordt niet hoger ingeschaald. Of jij moet een zeer goede baas hebben die ondanks dat de CAO het hem niet verplicht, je toch graag extra geld wil geven...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden