[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Boete Duitsland (niet betalen?)


Trucker20

Recommended Posts

  • Forumlid

Hallo

ik heb gister van mijn oude werkgever (NNRD Drachten) een boete gekregen uit duitsland.

deze boete is voor het niet kunnen aantonen wat ik heb gedaan op dagen dat ik niet heb gereden.

ik ben in februari aangehouden in weener (D) en daar hebben ze het een en ander onderzocht en toen kwam dit dus naar voren. nu hebben ze het doorgeschoven naar de welbekende BAG en die hebben me gister een aangetekende brief gestuurd met daarin een boete van maar liefst €725.34

nu ben ik hiermee weer naar de werkgever gegaan maar die doet nogal moeilijk en zegt dat het mijn eigen schuld is enzovoort. en omdat ik nu toch niet meer op het buitenland rijd en dat ook niet meer van plan ben zegt hij, dan betaal je hem toch gewoon niet. maar nu is mijn vraag wat zijn de eventuele gevolgen als ik hem niet betaal? want dit is nogal een hoog bedrag en als ik er niet uit kom met de werkgever, (wat waarschijnlijk wel het geval zal zijn) is het nogal sneu geld.

graag hoor ik jullie eventuele ervaringen en meningen. alvast bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik denk dat ze dat geld wel komen halen als je het niet betaald.

maar had je geen verlofbrief bij je???

die moet het bedrijf verstrekken en tegenwoordig zou ik niet eens vertrekken zonder er een bij me te hebben, want je bent als chauffeur de nieuwe crimineel van de weg.

in het bag rapport zal ook wel staan wat er niet in orde was en als het om verlof gaat kan het regelrecht naar je oude werkgever.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik denk dat ze dat geld wel komen halen als je het niet betaald.

maar had je geen verlofbrief bij je???

die moet het bedrijf verstrekken en tegenwoordig zou ik niet eens vertrekken zonder er een bij me te hebben, want je bent als chauffeur de nieuwe crimineel van de weg.

in het bag rapport zal ook wel staan wat er niet in orde was en als het om verlof gaat kan het regelrecht naar je oude werkgever.

Het geld innen ze wel als je toevallig een x in een grote controle komt of via een nederlandse deurwaarder.

Maar sindaco,voor die verlofbriefjes ben je als chauffeur toch verantwoordelijk of heb ik dat mis??

Tenminste dat dacht ik zelf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het geld innen ze wel als je toevallig een x in een grote controle komt of via een nederlandse deurwaarder.

Maar sindaco,voor die verlofbriefjes ben je als chauffeur toch verantwoordelijk of heb ik dat mis??

Tenminste dat dacht ik zelf

volledig voor de werkgever.

schijven en urenstaten maak je toch ook niet zelf.

die moet ook vooruit denken.

als jij zaterdagavond binnenloopt en je moet er maandagochtend vroeg weer uit, dan moeten hun al in hun planning de zaken geregeld hebben en het verlofbriefje met stempel van de firma en handtekening van de werkgever of planner kan klaarliggen.

je hoeft dan alleen te controleren of de gegevens kloppen en dan zet je je eigen handtekening.

daarmee bevestigd de werkgever ook dat jij verlof heeft gehad.

jij moet zelf ook tekenen, en daarmee geef je ook aan dat je akkoord bent met het verlofbriefje, maar het wordt door de werkgever verstrekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik vind dit bedrag wel zeer extreem hoog, en volgens mij veel te hoog voor alleen het niet bij je hebben van een vakantiebrief.:ja:

is er meer geconstateerd??

heb je al nagevraagd waarom dat bedrag zo hoog is??

Veel te hoog ???

Sorry maar volgens mij mogen ze tot 220 euro per schijf schrijven die je niet bij je hebt.

Ik weet het, te belachelijk voor woorden....maar dan nog...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik zal het een beetje beter uitleggen. op het moment dat ik werd aangehouden werkte ik net 1.5 maand bij hun. en ik ging heel vaak mee met mensen om te kijken hoe alles werkt dus had ik van een heleboel dagen (19 in totaal) geen schijven. dus vandaar dat de boete zo hoog is. maar de werkgever schuift het op mij af, maar dat had ik ook wel verwacht. want ik moet ook nog zo'n 18 overuren hebben van januari. die hebben ze ook niet uitbetaald, en toen ik ze daarmee confronteerde hielden ze zich een beetje van de domme en snapten ze het opeens zelf ook niet meer. nou ze snappen het maar al te goed want ze houden van iedereen daar uren in. je word nog genaaid waar je zelf bij staat. maar ik bel ze vandaag weer op om te vragen wat ze willen en als ze niet willen betalen dan bel ik een rechtsbijstandsadvocaat en moet die het maar uitzoeken. maar er staat in die brief van de BAG dat ik binnen 2 week moet betalen dus eind volgende week moet ik betalen. en dat krijg ik zo snel niet meer uitgezocht denk ik dus vandaar mijn vraag wat er gebeurt als ik niet betaal. ik kom met de vrachtauto toch niet meer in duitsland en met de personenauto ben ik het ook niet echt van plan.

bedankt voor alle reactie's in elk geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Van wie is het voertuig

De werkgever is altijd verantwoordelijk voor zijn werknemer

Het staat zelfs in zijn werkgevers verklaring

Draai het bewijs is om.Wie heeft je naam en adres door gegeven

Mag dat zo maar Vergeet niet het zijn wel jou gegevens wat op straat terecht komt

Daar kun je al de werkgever aansprakelijk voor stellen

En als je schijven controlle hebt gehad En de schijven zijn niet in orde

Is dat jou verantwoording Of je moet het zwart op wit hebben dat je door moest gaan

Je moet het kunen bewijzen.

Hoop dat je er uit komt

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo

ik heb gister van mijn oude werkgever (NNRD Drachten) een boete gekregen uit duitsland.

deze boete is voor het niet kunnen aantonen wat ik heb gedaan op dagen dat ik niet heb gereden.

ik ben in februari aangehouden in weener (D) en daar hebben ze het een en ander onderzocht en toen kwam dit dus naar voren.....................................

Van wie is het voertuig

De werkgever is altijd verantwoordelijk voor zijn werknemer

Het staat zelfs in zijn werkgevers verklaring

Draai het bewijs is om.Wie heeft je naam en adres door gegeven

Mag dat zo maar Vergeet niet het zijn wel jou gegevens wat op straat terecht komt

Daar kun je al de werkgever aansprakelijk voor stellen

En als je schijven controlle hebt gehad En de schijven zijn niet in orde

Is dat jou verantwoording Of je moet het zwart op wit hebben dat je door moest gaan

Je moet het kunen bewijzen.

Hoop dat je er uit komt

Huub

:confused:vergeet niet Huub dat hij zn papieren bij aanhouding heeft moeten laten zien

Leuk bedacht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als hij op eigen verantwoording heeft door gereden

Dan zeggen de Juristen dat is met op zet gedaan.

En dan is de werkgever niet verantwoordelijk

Huub

ik kan t al niet meer volgen:(

Waar staat nu dat hij op eigen verantwoording heeft doorgereden? Je vraagt je af wie zijn naam openbaar heeft gemaakt. Antwoord: hij zelf want hij is aangehouden, wat heeft dat nu met doorrijden te maken op eigen verantwoording?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hallo

ik heb gister van mijn oude werkgever (NNRD Drachten) een boete gekregen uit duitsland.

deze boete is voor het niet kunnen aantonen wat ik heb gedaan op dagen dat ik niet heb gereden.

ik ben in februari aangehouden in weener (D) en daar hebben ze het een en ander onderzocht en toen kwam dit dus naar voren. nu hebben ze het doorgeschoven naar de welbekende BAG en die hebben me gister een aangetekende brief gestuurd met daarin een boete van maar liefst €725.34

nu ben ik hiermee weer naar de werkgever gegaan maar die doet nogal moeilijk en zegt dat het mijn eigen schuld is enzovoort. en omdat ik nu toch niet meer op het buitenland rijd en dat ook niet meer van plan ben zegt hij, dan betaal je hem toch gewoon niet. maar nu is mijn vraag wat zijn de eventuele gevolgen als ik hem niet betaal? want dit is nogal een hoog bedrag en als ik er niet uit kom met de werkgever, (wat waarschijnlijk wel het geval zal zijn) is het nogal sneu geld.

graag hoor ik jullie eventuele ervaringen en meningen. alvast bedankt.

Beste Huub, het gaat niet om te lang doorgereden.

Lezen kan veel geouweh..... voorkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal het een beetje beter uitleggen. op het moment dat ik werd aangehouden werkte ik net 1.5 maand bij hun. en ik ging heel vaak mee met mensen om te kijken hoe alles werkt dus had ik van een heleboel dagen (19 in totaal) geen schijven. dus vandaar dat de boete zo hoog is. maar de werkgever schuift het op mij af, maar dat had ik ook wel verwacht. want ik moet ook nog zo'n 18 overuren hebben van januari. die hebben ze ook niet uitbetaald, en toen ik ze daarmee confronteerde hielden ze zich een beetje van de domme en snapten ze het opeens zelf ook niet meer. nou ze snappen het maar al te goed want ze houden van iedereen daar uren in. je word nog genaaid waar je zelf bij staat. maar ik bel ze vandaag weer op om te vragen wat ze willen en als ze niet willen betalen dan bel ik een rechtsbijstandsadvocaat en moet die het maar uitzoeken. maar er staat in die brief van de BAG dat ik binnen 2 week moet betalen dus eind volgende week moet ik betalen. en dat krijg ik zo snel niet meer uitgezocht denk ik dus vandaar mijn vraag wat er gebeurt als ik niet betaal. ik kom met de vrachtauto toch niet meer in duitsland en met de personenauto ben ik het ook niet echt van plan.

bedankt voor alle reactie's in elk geval.

je hebt dus gewoon van alle tussenliggende dagen geen verlofbrieven gekregen van je werkgever.

dat is zijn verantwoording.

ik denk dat je idd naar je rechtsbijstand moet gaan en wel zo snel mogelijk.

gewoon je werkgever aansprakelijk stellen en via je rechtsbijstand een claim neerleggen bij die man.

als jij kunt aantonen dat je een contract had voor de periode dat je er gewerkt hebt dan is de werkgever gewoon aansprakelijk dat ie een goede gang van zaken waarborgt.

en daar horen ook verlofbriefjes bij voor de tussenliggende dagen.

je kunt hem ook bellen en het geld vragen en anders gewoon zeggen dat ie zich voor het gerecht mag komen verdedigen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bewijs last ligt aan zijn kant en niet aan zijde van werkgever

bij een normale werkgever heb je ook urenstaten en dan kun je ook zien of er op bepaalde dagen gewerkt is bij die man.

als je op dagen niet werkt moet de werkgever de verlofbriefjes verstrekken.

laat dit nu ook een les zijn voor allen die hier meelezen.

denk er zelf ook een beetje aan en vraag ernaar.

maar de werkgever moet ze verstrekken.

of maak jij ze ook zelf en laat je ze dan door de werkgever goedkeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Had hij niet gewoon een schijf in de 2 de bestuurder moeten doen als hij met iemand mee ging? Of was dat vrijwillig en ging hij nin zijn eigen tijd een dag met iemand mee?

Inderdaad, als je je als personeelslid in de cabine bevind is het wel normaal dat je een schijf op jouw naam plaatst als 2e bestuurder. Om te zien hoe alles werkt is toch geen hobby en dus betaalde tijd, lijkt mij.

Maar, vrijetijdsverklaringen hoor je wel bij je te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zo zie je maar weer dat een begin van een topic waarin niet het hele verhaal wordt geschreven de reactie,s na aanpassing van het verhaal een tijdje later een heel andere wending krijgen.

Jammer voor de topicstarter want je werkgever heeft in dit geval gelijk dat dit voor rekening van de chauffeur komt.

Je kan van een werkgever niet verwachten dat die valsheid in geschrifte gaat plegen met verlofbrieven terwijl er gewoon op die dagen gewerkt is door betrokkene , ook als "meejrijder" ben je verplicht een schijf als tweede man te steken om aan de 28 dagen eis te kunnen voldoen.

Gé

Ik ben het helemaal met bovenstaande eens hoewel ik het zwaar klote voor je vind.

Je zou bij een bond of een andere instantie om juridische hulp kunnen vragen , maar ik vrees het ergste.

Ik zou gewoon betalen want ook al rij je niet meer op Duitsland je zal er best nog weleens in je leven komen en al zou dat over 20 jaar zijn......., je bent gewoon de klos.

Maar ik denk dat er voor die tijd al een deurwaarder of Nederlandse Politie voor je deur heb gestaan.

Neem je verllies en ga gelijk betalen, en probeer het geld terug te

krijgen van je baas.

Succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou uiteindelijk wou de NNRD 2 van de 19 dagen vergoeden wat neerkomt op zo'n 70 euro. schiet ik natuurlijk niet heel veel mee op, maar goed het is nu eenmaal niet anders. het chaufferus vak word er zo niet beter op.

maar goed ik heb hem vandaag dan uiteindelijk ook maar betaald. want zoals velen al zeiden is het inderdaad zo dat als ik mischien ooit daar met de auto heen ga en ze me aanhouden ik dan alsnog de lul ben.

het blijft natuurlijk een hoog bedrag maar jah ik kon er verder toch niks aan doen en ook juridisch zou ik dit niet hebben gewonnen. ik heb nu gelukkig weer een baas waarbij ik nederland niet uitkom en die in zo'n geval de boete ook voor zijn rekening zou nemen.

bedankt voor de reactie's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden