[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

wie herkend dit probleem


the4men

Recommended Posts

  • Forumlid

ik rij zins kort met een iveco stralis maar heb een raar probleem wat ze nog niet hebben kunnen vinden

mijn stuur trilt altijd ook als de auto stil staat dus geen onbalans

als ik zwaar geladen ben en krijg een heling dus dat de motor echt moet werken trilt het erg en kom er ook een bijgeluid in het stuur

wie heeft ook zo iets en weet een oplossing ik krijg er zere armen van .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...
  • Forumlid

is er geen standaard zak met schroefjes, moertjes en boutjes meegeleverd bij je nieuwe Iveco?

:p

is altijd een probleem geweest bij die auto's, deze worden zo door elkaar geschud (lees de bestuurder ook) dat er noodschroeven worden bijgeleverd....

voor de rest géééééén idee wat het zou kunnen zijn, k weet wel dat ik 2 weken terug een Iveco had, en wederom net als 20 jaar terug, niks anders dan problemen dr mee :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik neem aan dat dan wel de motor loopt al je stilstaat?

Er zijn natuurlijk meerdere mogelijkheden zoals oa:

* Stuurpomp kapot?

* Verkeerde olie in het stuurhuis bijgevuld/

* Oliepijl van stuurhuis olie te laag?

* Verkeerde druk van de olie in het stuurhuis?

* Los zittende delen aan de stuurpomp?

* Geleide stangen van de stuurstang krom ?

* Stuurstangen die te veel onder spanning staan?

* Cabine die scheef op het chassis staat, waardoor de stuur onderdelen in aanraking komen met chassis delen waardoor trillingen op het stuur over gebracht kunnen worden.

* te veel speling op de kruiskoppelingen van de stuuras?

* enz enz...

Het kan dus veel oorzaken hebben, en er zou even serieus na gekeken moeten worden lijkt mij. Ik ken het euvel niet bij een Iveco, en heb het ook nog niet eerder meegemaakt.

Succes...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
is er geen standaard zak met schroefjes, moertjes en boutjes meegeleverd bij je nieuwe Iveco?

:p

is altijd een probleem geweest bij die auto's, deze worden zo door elkaar geschud (lees de bestuurder ook) dat er noodschroeven worden bijgeleverd....

voor de rest géééééén idee wat het zou kunnen zijn, k weet wel dat ik 2 weken terug een Iveco had, en wederom net als 20 jaar terug, niks anders dan problemen dr mee :zegtniets:

Ben het niet met je eens. Wij rijden al 5 jaar probeemloos met Iveco rond, ook met de in 2007 geintroduceerde Stralis "CUBE" zonder kinderziektes en problemen gereden.

Het is wel de zuinigste auto van het wagenpark, en JA het merk heeft te kampen met IMAGO problemen. Maar als ik kijk hoeveel ELLENDE ik in de afgelopen jaren al met SCANIA heb gehad dan kan ik met recht zeggen dat een IVECO mij niet tegenvalt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En moet je kijken wat de onderdelen van Scania kosten in vergelijking met andere merken. Schrikbarend duur.

Weet je wat mij altijd opvalt als ik aan een Iveco sleutel? Zitten allemaal onderdelen van: Hella, Vignal, VDO, Knorr, Wabco, GF, Ringfeder, Arvin Meritor, SKF, Webasto, ed. aan

Als ik dan met een Scania of Daf sleutel valt mij ook op dat er allemaal onderdelen van: Hella, Vignal, VDO, Knorr, Wabco, GF, Ringfeder, Arvin Meritor, SKF, Webasto, ed. aanzitten...

Dus veel toeleveranciers leveren gewoon aan alle merken en het is natuurlijk de vraag wat gaat er stuk? Een origineel Iveco onderdeel of het onderdeel van de toeleverancier?

En inderdaad een 4 kringsventiel voor een Iveco is snel € 130,- goedkoper dan een zelfde ventiel voor een Scania. En zo kan ik nog wel 30 onderdelen opnoemen die het zelfde doel hebben, van het zelde merk zijn, alleen voor een DAF of Scania een stuk duurder zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik neem aan dat dan wel de motor loopt al je stilstaat?

Er zijn natuurlijk meerdere mogelijkheden zoals oa:

* Stuurpomp kapot?

* Verkeerde olie in het stuurhuis bijgevuld/

* Oliepijl van stuurhuis olie te laag?

* Verkeerde druk van de olie in het stuurhuis?

* Los zittende delen aan de stuurpomp?

* Geleide stangen van de stuurstang krom ?

* Stuurstangen die te veel onder spanning staan?

* Cabine die scheef op het chassis staat, waardoor de stuur onderdelen in aanraking komen met chassis delen waardoor trillingen op het stuur over gebracht kunnen worden.

* te veel speling op de kruiskoppelingen van de stuuras?

* enz enz...

Het kan dus veel oorzaken hebben, en er zou even serieus na gekeken moeten worden lijkt mij. Ik ken het euvel niet bij een Iveco, en heb het ook nog niet eerder meegemaakt.

Succes...

Zo Mark, jij hebt er ook nog wel een beetje verstand van, ofniet? :D;)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zo Mark, jij hebt er ook nog wel een beetje verstand van, ofniet? :D;)

Transporteur/chauffeur/monteur, zijn er zo weinig van tegenwoordig die nog echt moeten repareren. Vroeger werd op zaterdag alles zelf gemaakt. Altijd machtig gezellig en iedereen hielp elkaar. Nu komen ze weer, eigen spul uit de auto en zo snel mogelijk weg wezen, met achterlating van een briefje wat er aan die auto mankeert.

Als er aan mijn auto wat mankeert, zit ik ook altijd redelijk goed in de richting wat stuk is, waarderen de monteurs wel. Is er tenminste nog iemand die er verstand van heeft waar hij mee rijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
je kan ook een eche auto aan je baas vragen:D

Wat is in jouw ogen een "echte" auto?? :confused:

Italianen en electronica gaat niet samen. Maakt niet uit waar ze het instoppen.

Technisch zijn ze bijna onverwoestbaar en ze zijn beresterk, maar verder..............

Bij mijn vorige werk hebben ze ook een Iveco Stralis. Op zich geen verkeerde, alleen inderdaad die computers.... ze communiceerden niet goed met elkaar. Dus tijdens het rijden gingen de ramen spontaan open en dicht. Of de deuren gingen zomaar op slot of eraf. Dan zit je wel even vreemd te kijken. Maar das gelukkig op een gegeven moment wel opgelost. ;) Wat me wel altijd op viel, dat als je maar even te snel had gestart ofzo, dat ie dan meteen met allerlei storingen op de proppen kwam.

Maar motorisch was het een goede wagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ze zeiden toen bij de garage dat het die 3 computers waren die erin zitten, dat die niet goed met elkaar communiceerden. Maar het kan inderdaad net zo goed de bekabeling zijn geweest. ;)

Hij had later nog een keer zo'n probleem, het raam wilde wel naar beneden, maar niet meer omhoog. Precies bij de deur zat een breuk.

Wat die hardheid ben ik het wel met je eens, bijvoorbeeld bij Daf ziet het er een stuk zachter uit. En is het ook zachter materiaal.

Maar ik moet ook zeggen, over Iveco. Als m'n baas wat met een auto had, hij kon bijna altijd snel terecht. En de service was goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ja ik had als eerste gekeken bij die bekabeling bij de deur als mijn ramen spontaan open gingen.

als je de deur open doet dan zit aan de kant waar de scharnieren zitten, een stukje rubberen buis.

daar lopen de kabels door, je kunt wel nagaan als die deur open en dicht gaat dat daar slijtage ontstaat.

het probleem is vaak het ego van de garage, het is namelijk heel lullig als je moet vertellen dat je na 4 uur zoeken, je op de meest voor de hand liggende plek een doorgesleten kabeltje vind.

vandaar dat men je zand in de ogen strooit met het verhaal van die computers, ja lekker interesant doen met moeilijke woorden.

die chauffeur is dom en heeft nergens verstand van dus als we dat zeggen dan gelooft hij dat, en is onze onkunde mooi verstopt! :D:D

Je zou nog eens goed gelijk kunnen hebben! Maar het was mijn wagen niet, dus ik heb zelf nooit naar die bekabeling gekeken. Maar dat hoorde ik dan van de collega van wie ie was, dat dat het verhaal was.

Om even af te dwalen: Die melkwagen (dat was een Daf) heeft een keer gehad dat er allemaal lampjes begonnen te knipperen, ook klopten ze niet, als je bv de rem intrapte, gingen de richtingaanwijzers aan en dat soort dingen.

M'n collega is er toen mee naar de garage gegaan en daar bleek dat de kabelboom die bij het voorwiel loopt een breuk had en aan het smeulen was.

Toen een aantal maanden later m'n collega uit de nacht kwam en ook over knipperende lampjes begon ben ik, voordat ik de rit in ging, naar de garage gereden.

Eenmaal daar, en de cabine gekantelt zag ik zo'n heel mooi rookpluimpje uit de kabelboom komen.

Doordat dat de vorige keer ook was, was dat het eerste wat in mij opkwam. Ik vertrouwde 'm voor geen meter. En ik zat nog goed ook, achteraf gelukkig maar, want ik weet niet wat er was gebeurd als ik gewoon weg was gereden, had niet goedgekomen denk ik.

En wat die computers en monteurs betreft, ik heb nog een oude (personen)auto waar ze geen computer aan kunnen hangen, dus ik hoop maar, dat als ik eens een "vaag" probleem heb, dat ze het dan wel kunnen vinden ;)

Velen kunnen er ook niet heel veel aan doen, in die zin, dat ze op de opleiding heel veel wordt geleerd over de nieuwere wagens met computers en hoe dat op te lossen. En dat naar mijn idee, de oudere misschien een beetje in de vergetelheid raken. Maar misschien heb ik totaal ongelijk, dat kan ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
het mooiste vind ik dat je bij de wagen blijft om zelf te zien wat er aan mankeert!

de meeste chauffeurs gaan in de kantine zitten met een bak koffie!

die leren dan ook niks bij, om het zo te zeggen.

jij kreeg die storing en dacht gelijk van dat kan die kabelboom wel eens zijn want dat was de vorige keer ook zo.

en dat vind ik klasse, jij benoemt ook de technische zaken vanuit je ervaring.

er zijn er zat die dat niet kunnen! chapeau!:ja::ja:

beter dan anderen die opbellen en zeggen, er gaat een lampje branden wat moet ik nu doen?

welk lampje gaat er branden chauffeur?

een rood lampje op het dashboard meneer.

ja chauffeur maar welk lampje, wat geeft hij aan, wat voor plaatje staat in het lampje?

nou een doosje waar 2 stippellijntjes uitkomen.

chauffeur kijk eens in het instructieboekje wat dat lampje betekend?

eh ik weet het niet hoor, ik kom wel ff langs.

na 1 uur vertrekt de chauffeur weer bij de garage waar men 5 liter ruitensproeiervloeistof heeft bijgevuld.

ik zal niet beweren dat dit schering en inslag is, maar ze zitten erbij hoor! :ja:

Dank je *bloos* icon_redface.gif

Ik ben dan ook veel te nieuwsgierig om in de kantine te gaan zitten. Ik wil weten wat er mis is, want dan weet ik dat voor een eventuele volgende keer.

Ik vraag meestal wel netjes of de monteur het vervelend vind dat ik op z'n vingers zit te kijken. En meestal is dat geen probleem. Sommigen vinden het ook nog leuk en gaan vanalles uitleggen :D

Nog klein aanvullinkje, de meeste waarschuwingslampjes weet ik wel te bedenken. Maar als ik er echt niet uit kom heb ik altijd nog een vriendje die ik kan bellen :D

bewerkt door Domino
Aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden