[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

vragen over maut


Egbert

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik ben afgelopen week weer eens sinds lange tijd in duitsland geweest, en aangezien wij geen mautkast in de wagen hebben maar een kaartje gaan kopen.

Maar nu ben ik van de route afgeweken ivm files, ik heb verder geen controle gehad van de BAG of wat maar kan ik hier alsnog achteraf een boete voor krijgen????

Heb de gehele site van dat toll collect nagekeken maar word er niet echt veel wijzer van

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat zal dan een boete gaan worden:mad:

enig idee wat z'n grapje kan gaan kosten:S

Ik kon op de site van toll collect alleen vinden dat als je verkeerd rijdt dit word doorgegeven aan de BAG en dat die je dan evt staande kunnen houden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat zal dan een boete gaan worden:mad:

enig idee wat z'n grapje kan gaan kosten:S

Ik kon op de site van toll collect alleen vinden dat als je verkeerd rijdt dit word doorgegeven aan de BAG en dat die je dan evt staande kunnen houden

als ik het goed heb 35 euro.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast edwin 30

hoe willen ze dat ahteraf controleren? je hebt geen mautkast dus ze kunnen je niet volgen?

ze moeten je dus ter plekke staande houden en constateren dat je van je route bent afgeweken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze controleren door middel van camera's misschien?

idd controleren ze door middel van camera's, maar niet alle bruggen met camera's boven de autobahn zijn operationeel.

je kunt dus het geluk hebben dat er net op het stuk waar je was er geen stond, ofdat ie niet geactiveerd was.

maar van de andere kant kun je dus ook pech hebben.

ze laten je het vanzelf weten, want elke euro die ze kunnen vangen die wordt ook gevangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Beste forumleden ,

Ik had afgelopen maandag het volgende voor .

Wij hebben in de vrachtwagen een maudkastje zitten , maandagmorgen rond 7 u rij ik bij Aachen de grens over en mijn maudkastje bleef op rood staan, in ECHWEILER gestopt bij het tankstation en 15 min zitten prutsen aan dat ding , maar telkens kwam er op t' staan ( bedrijfgegevens ongeldig ) :confused: Baasje effe een belletje gedaan , en hij stelde voor om bij tolcollect bij het tankstation een kaartje uit t' halen , want anders gingen we een boete krijgen .

Jongens wat een troep is dat.

Ik moest lossen in Rodenbach ( rechts van Frankfurt am main ) en in Suben ( achter Goppingen ) .

Geen van beide vond de tolcollect :mad:.

Ik heb na een tijdje zoeken het opgegeven en Ulm ingegeven :rolleyes: ( dacht hierbij , zo zal ik wel zeker genoeg km opgegeven hebben ) .

Kwam op een totaal uit van 97,68 € :(

Kreeg 2 kaartjes en ik rijden.........

Na gelost t' hebben s'middags in Rodenbach , stond plots het maudkastje weer op groen en fuctioneerde het weer . :p

Mij vraag is nu .....?? .

1 : Was ik strafbaar, want ik had niet de juiste reisweg ( die vond ik niet ) .

2 : Kunnen we het t' veel betaald weer ergens terugkrijgen , van Rodenbach tot suben.

Thanks ;)

Liever achteruit frankrijk in , dan vooruit naar duitsland :rolleyes: ( maar soms moet je ) .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat je eerste vraag betreft: ze zeggen van wel:D

wat je 2e vraag betreft: heel zeker ja!

wat je in ieder geval moet hebben: je gekochte mautkaartje en de factuur van Toll Collect

dan ga je naar: www.toll-collect.de formulier: reclamation zur mautaufstellung. Invullen , kopie van factuur en kopie van kaartjes en dan zou t goed moeten komen volgens mevrouw van Toll collect.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...
  • Forumlid

Ik ben vorige week aan de kant gezet door de BAG omdat ik GEEN mautkaartje had, ik was bij zwartemeer de grens overgegaan en het was mij onbekend dat ik op de grens zelf GEEN maut kon kopen. Dus zoals mij altijd verteld was, doorrijden naar de volgende mogelijkheid om maut te kopen en dan daar een kaartje kopen vanaf het punt waar je de grens passeerd.

Helaas voor die tijd BAG voor me, en ik had al een vermoeden dat hij mij moest hebben en ja hoor BITTE FOLGEN, LKW CONTROLLE dus wij eraf en hij begon direct met de vraag of ik een kaartje had. Ik mijn verhaal gedaan en gezegt dat ik het bij de volgende mogelijkheid wilde kopen maar daar kon hij niks mee, het was niet toegestaan en een protocol volgde.

Eerst was het 235, maar omdat hij me geloofde maakte hij het af met 123,50.

Hij stelde me voor het bedrag direct in het busje te pinnen, wat uiteraard weer eens niet werkte. Toen naar een dorpje gereden, hier contant geld gepint en de beste man moeten achterna rijden tot een benzinepomp waar ik wel maut kon kopen. Achteraf 1,5 uur tijd kwijt door dit kut geintje dus laat het een lesje zijn !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik ben vorige week aan de kant gezet door de BAG omdat ik GEEN mautkaartje had, ik was bij zwartemeer de grens overgegaan en het was mij onbekend dat ik op de grens zelf GEEN maut kon kopen. Dus zoals mij altijd verteld was, doorrijden naar de volgende mogelijkheid om maut te kopen en dan daar een kaartje kopen vanaf het punt waar je de grens passeerd.

Helaas voor die tijd BAG voor me, en ik had al een vermoeden dat hij mij moest hebben en ja hoor BITTE FOLGEN, LKW CONTROLLE dus wij eraf en hij begon direct met de vraag of ik een kaartje had. Ik mijn verhaal gedaan en gezegt dat ik het bij de volgende mogelijkheid wilde kopen maar daar kon hij niks mee, het was niet toegestaan en een protocol volgde.

Eerst was het 235, maar omdat hij me geloofde maakte hij het af met 123,50.

Hij stelde me voor het bedrag direct in het busje te pinnen, wat uiteraard weer eens niet werkte. Toen naar een dorpje gereden, hier contant geld gepint en de beste man moeten achterna rijden tot een benzinepomp waar ik wel maut kon kopen. Achteraf 1,5 uur tijd kwijt door dit kut geintje dus laat het een lesje zijn !!

Je had bij Zwinderen een mautkaartje kunnen kopen, maar op de bundesstrassen geld geen mautplicht. Ik weet niet waar ze je aan de kant hebben gezet, maar als het dat stukje is vanaf de grens tot aan de autobaan is dan zou ik het aanvechten. Dat stuk is namelijk nog steeds geen snelweg, er staat nog steeds B402 op de borden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Je had bij Zwinderen een mautkaartje kunnen kopen, maar op de bundesstrassen geld geen mautplicht. Ik weet niet waar ze je aan de kant hebben gezet, maar als het dat stukje is vanaf de grens tot aan de autobaan is dan zou ik het aanvechten. Dat stuk is namelijk nog steeds geen snelweg, er staat nog steeds B402 op de borden.

Dat wist ik dus niet, ik ben op de 31 aan gehouden, wilde bij de grote Parkplatz bij die burgerking een kaartje halen. Moest van die vent een kaartje kopen vanaf Geeste wat ik ook al niet snapte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11 months later...
  • 3 months later...
  • Forumlid

Het is hier aardig rustig in dit topic. Dus stel ik nog maar even een vraag. Een tijdje terug heb ik gelost in Nieuweschans (groningen) als je dat plaatsje weer uit gaat. Word je een klein stukje door Duitsland gestuurd over de autobahn. Als je weer terug gaat richting Nederlandse grens. Moet je hier nu ook tol voor betalen.

En als je nu bijvoorbeeld moet lossen op het industrieterrein van Bad Bentheim(Duitsland) dat is iets van 1.5 km over de grens éérste afslag moet je daar ook voor betalen. Ik lees verschillende dingen op dit forum de één zegt nee eerste afrit is tol vrij want als je een foutje maakt moet je een kans hebben dat je weer terug kan en ik las ook nog iets van de eerste 15 km vrij. En ik las ook nog wat van dat het gelijk van de grens al ingaat. Ik snap het allemaal niet meer. Ik kom ook niet zo vaak in Duitsland maar ik zou het toch wel graag willen weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als je weer terug gaat richting Nederlandse grens. Moet je hier nu ook tol voor betalen.

De gehele A280 tussen de grens en Dreieck Bunde is Mautplichtig.

Bundesgrenze <-> Bunde-West = 1 km

Bunde-West <-> Dreieck Bunde = 3,5 km

(dit in beide richtingen)

En als je nu bijvoorbeeld moet lossen op het industrieterrein van Bad Bentheim(Duitsland) dat is iets van 1.5 km over de grens éérste afslag moet je daar ook voor betalen.

Hier geldt precies hetzelfde; de A30 is vanaf de grens Mautplichtig.

Bad Bentheim/Bundesgrenze <-> Gildehaus = 2 km

(Staat voor beide richtingen als Mautplichtig geregistreerd)

Zie Die Mauttabelle 12.0 ( << klik !! < ).

Wanneer u op het Autobahn-/Bundesstrassenummer ( dat zijn er op dit moment drie; de B4, B9 en B75 ) klikt op de eerste pagina, wordt u vanzelf doorgezet naar de pagina met het betreffende Autobahnnummer of de Bundesstrasse. In de laatste kolom staat telkens de afstand in km's tussen de diverse afslagen/kruisingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden