Spring naar bijdragen
toughrider

Weekend verbod

Recommended Posts

Ok...ik heb aantal topics gelezen, kom tog weinig verstand van.

Als ik het goed begrijp,

je mag tot Zaterdag avond 22.00 rijden en op zondag avond mag je om 22.00 rijden... dus 24 uur lang mag je door heel frankrijk niet rijden. Mits uitgezonderd melkvervoer, Koelert met verse produckten/diepvries producten, bloementransport, etc... klopt dat?

wat ik gehoord heb van me werkgever:

Hij zegt dat is ALLEEN geldig gedurende zomer perioden. en de rest van de periode buiten zomer seizoen mag je well heel de weekend in frankrijk rijden.

Is dat waar? wat hij ook zei is dat weekend verbod begint op vrijdag avond om 22.00 tot zondag avond om 22.00...en natuurlijk de vakantie dagen is het rijverbod tot de dag zelf om 22.00 .

ik zie geen tabel waneer weekend verbod is en waneer de franse vakantie dagen zijn...wan hun vakantie dagen zijn ietwat anders dan onze vakantie dagen.

Dank jullie voor de precieze uitleg.

Toughrider

ik will graag jullie adviezen want ik ga binnenkort weken in frankrijk rijden

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jij en je baas praten over twee verschillende dingen lijkt me.

Jij hebt het over zondag rij verbod, wat al vrij lang van kracht is. (Mag je nog richting huis op zondag?)

Je baas heeft het over weekenden tijdens de vakantie, wanneer alle parkings in een vuilnisbelt veranderen... Zal nooit vergeten dat ik ooit een parking in F in rij en hard in de remmen moest, half Marokko lag er te slapen....:D:D

Vond dat eerlijk gezegd wel geinig, weer eens wat anders.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

rijverbod van zaterdag 00 tot zondag 22 uur in o.a. duitsland, frankrijk, oostenrijk en zwitserland.

zomerrijverbod alleen in duitsland in bepaalde weken van zaterdagmorgen 8 uur en dat loopt door in het zondagverbod

dit zomerrijverbod geld op bepaalde gedeeltes van bepaalde snelwegen.

let op!!!! als je op zondag luxemburg inrijd voor zondagavond 22 uur met bestemming duitsland of frankrijk dan ben je ook in overtreding.

ook het naar een parkeerplaats rijden in luxemburg word niet toegestaan!

dit geld ook voor feestdagen in beide landen als er dan een rijverbod is in een van die landen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
rijverbod van zaterdag 00 tot zondag 22 uur in o.a. duitsland, frankrijk, oostenrijk en zwitserland.

zomerrijverbod alleen in duitsland in bepaalde weken van zaterdagmorgen 8 uur en dat loopt door in het zondagverbod

dit zomerrijverbod geld op bepaalde gedeeltes van bepaalde snelwegen.

let op!!!! als je op zondag luxemburg inrijd voor zondagavond 22 uur met bestemming duitsland of frankrijk dan ben je ook in overtreding.

ook het naar een parkeerplaats rijden in luxemburg word niet toegestaan!

dit geld ook voor feestdagen in beide landen als er dan een rijverbod is in een van die landen!

bron Febetra belgie

Voor frankrijk;

Er is een algemeen rijverbod voor solovoertuigen en combinaties van meer als 7.5 ton in goederenvervoer vanaf zaterdagavond 22 u of de dag voorafgaand aan een een feestdag tot zondag 22 u. ( Bederfelijk ed uitgezonderd )

Frankrijk kent ook op bepaalde (drukke vakantie) weekends een zomer en winter rijverbod.

Het winterrijverbod:

In de zone Rhone- Alpes is een rijverbod van toepassing op bepaalde wegen op 4 zaterdagen van 07 tot 18 u en van 22 u tot zondagavond 22 u. Er mag dus gereden worden van 18 tot 22 u.

Voor 2010 zijn de volgende zaterdagen van toepassing: 13, 20 en 27 februari en 6 maart.

Het zomerrijverbod:

Zomerperiode: op het volledige wegennet geldt een rijverbod gedurende 5 zaterdagen van 07 u tot 19 u en op zondag van 00 tot 22 u. Op deze zaterdagen mag er gereden worden tot 00 u.

Voor 2010 zijn de volgende zaterdagen van toepassing: 10, 17, 24 en 31 juli en 7 augustus.

Laat u niet verrassen door het verschil in aanvangstijd tussen Frankrijk en Duitsland, in F gaat het rijverbod in om 22 u en D pas om middernacht.

Boete om te rijden in het rijverbod in F: 135 Euro ( uit eigen ervaring :D )

Zoals Freddie zegt opgepast voor lux want daar zijn de prijzen blijkbaar pas verhoogd

Oostenrijk:

Het rijverbod gaat voor combinaties vanaf 3.5 ton en solovoertuigen vanaf 7.5 ton

al op zaterdag 15 u van start tot zondag 22 u en op feestdagen van 00 tot 22 u.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Diep gevroren vracht valt niet onder de weekend vrijstellingen in Frankrijk en Duitsland voor bederfelijke goederen.

Frankrijk mag je rijden met diepvries, kijk maar op de link van bison futé, en ook Febetra zegt hetzelfde.

Vroeger was diepvries uitgesloten, maar is een tijd terug veranderd.

(wist het ook niet, en om zeker te zijn met febetra gebeld ;) )

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ze moeten het over heel Europa doen Weekend niet rijden

De zaterdag en zondag is voor dagjes mensen.

En iedereen werkt 5 dagen Maar het transport wil 7 dagen

Waarom???

Huub

snap ik ook niet, als je het in 5 dagen niet kunt verdienen kun je net zo goed stoppen, word het nooit wat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom???

Huub

Lul toch niet zo dom man! Denk even aan je eigen tijd terug, als dat nog mogelijk is :mad:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom???

Huub

Waarom Huub???

Heb je eigenlijk wel als chauffeur gewerkt????:rolleyes:

OK, zal het proberen uit te leggen, goed lezen, dan nadenken...

Je laad maandag, kachel naar Italie met een zooi adressen, of 1 adres op Sicilie.

Je bent donderdag ochtend leeg, s'middags laden, misschien vrijdag nog wat bij laden, Ja ja, men laad opleggers 5 dagen per week minimaal.

Dan moet de chauffeur volgens jouw maar wachten tot maandag om maar weer eens naar huis te rijden....

Vraag het me echt af of je echt wel als chauffeur gewerkt heb, of altijd een Parking aan geveegd heb en weleens wat op gevangen hebt...

We hebben ook nog nooit fotoos gezien...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Diep gevroren vracht valt niet onder de weekend vrijstellingen in Frankrijk en Duitsland voor bederfelijke goederen.

Er zal nog steeds heel wat stukgoed in koelers rond rijden in de weekenden...:D:D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast sindaco

Waarom???

Huub

als je nu had geroepen dat ze in heel europa die mensenbetuttelende verboden moeten afschaffen!!!!

we leven in een vrij europa ( zo zeggen alle het ons voorspiegelende alleswetende regeringsmensen ) en er komen steeds meer achterlijke regels bij.

afschaffen die zooi...dan kun je tenminste gewoon je werk indelen en hoef je niet onder dwang van sommige landen op de meest onmogelijke tijden te gaan slapen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vroeger en nu kun je niet vergelijken.Nu kan niks meer

De grote afstanden wordt al veel niet meer gedaan door Nederlandse chauffeurs

Oorzaak is bekent Veel chauffeurs hebben al problemen als ze een week van huis moeten

Vrijdags vertreken is er niet meer bij Meeste landen rij verbod.

Wie gaat er voor niks een weekend over staan

Als ik vroeger vertrok naar Sofia Vrijdags was het maandags lossen of vrij maken Dinsdags laden

daar in de buurt Of lampen laden in Zagreb En vrijdags of zaterdags s,morgens weer thuis

Kijk ook is wat er aan auto,s bij gekomen zijn de laatste 10 jaar En de dagjes mensen hebben ook recht op de autobaan Of niet En vergeet niet In het transport zijn ook andere mogelijkheden

Denk maar aan de trein schip Wat nu al gebuurt ADR lading gaat nu al veel per vliegtuig

Iedereen kijkt wat het goedkoopst is Zeker Inter Vroeger kon je 14 dagen leeg rijden

Moet je nu is doen.Niet meer op te brengen

Van uit Italie naar Nederland zit 400 tot 800 Euro verschil in Nederlandse of Oostblok chauffeur Tijd maakt niet veel uit.Moet je wel van uit Rome of Napels rekenen

En vergeet niet er zijn veel Nederlandse eigenaren die de auto,s op Oostblok kenteken hebben

En oostblok chauffeurs hebben Zal een ding aan halen Nederlandse chauffeur betaald 42% belasting Een oostblok de eerste 5 jaar niks daar na 18% belasting

Vergeet niet het gaat om GELD En sociaal denken bestaat niet meer

Wie kan er nog een V snaar vernieuwen.En wie geld te kort komt Komt ook met 80 uur in de week ook te kort.En Foto,s of films die heb ik Alleen ik moet alles om zetten naar DVD

En zo veel geld heb ik er niet voor over Alleen de film al is meer dan 4 uur

huub

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

als je nu had geroepen dat ze in heel europa die mensenbetuttelende verboden moeten afschaffen!!!!

we leven in een vrij europa ( zo zeggen alle het ons voorspiegelende alleswetende regeringsmensen ) en er komen steeds meer achterlijke regels bij.

afschaffen die zooi...dan kun je tenminste gewoon je werk indelen en hoef je niet onder dwang van sommige landen op de meest onmogelijke tijden te gaan slapen.

Het zal nog wel erger worden

Zelfs ze willen nu over de over uren meer belasting gaat betalen

Dat wil de politiek Is het een niet dan het ander.

Een ding ik wil niet geleeft worden

De lasten moeten naar beneden toe Dan maar met wat minder doen

Want het eten is ook niet goedkoop meer

Huub

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom???

Huub

Wat is nou helemaal het probleem van zaterdags werken? Je hebt een doordeweekse dag vrij, en krijgt op zaterdag 150% betaald. Vind ik een redelijke betaling voor het feit dat je een wat prettigere vrije dag opgeeft.

Vergeet ook niet dat alles wat de klanten van een supermarkt met karren vol naar buiten slepen, toch eerst via de goedereningang naar binnen moet. Ook op zaterdag.

Feit dat je sommige Italie ritten niet haalt binnen een week, werd hierboven al genoemd. Gevolg is wel dat dergelijke mooie ritten steeds meer gaan naar de mannen die zonder probleem een weekend onbetaald op een saaie parking gaan staan. Op grond van een vrij vervoer van goederen binnen de Europese Unie hadden we allang alle rijverboden kwijt moeten zijn. Die rijverboden dragen gewoon bij aan een verdere scheefgroei van de markt.

Edit: sorry Huub, had jouw laatste bericht nog niet gezien. Daar ben ik het helemaal mee eens:ok:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

:ok::ok:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast sjoeke
.

Edit: sorry Huub, had jouw laatste bericht nog niet gezien. Daar ben ik het helemaal mee eens:ok:

eerste 2 alinea's zijn van Sindaco beetje krom copie en plakwerk:zegtniets: van meneer Klaassen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
eerste 2 alinea's zijn van Sindaco beetje krom copie en plakwerk:zegtniets: van meneer Klaassen

Nou zie ik het ook. In dat geval ben ik het helemaal met John eens:ok:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je hebt een punt Sindaco, maar zolang transport topsport is:D en Europa het sportveld:D:D zullen er altijd wel regels gemaakt blijven worden.:angel::angel::angel: vreesch ick

groeten Peter

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een ding ik begrijp het niet Ik ga slapen hoeneer ik wil

En dat is iedere nacht Want de nacht is voor wilde vrouwen en wilden dieren

Dat weet jij ook En regels ze willen er nog meer maken

In Brussel zeggen ze Chauffeur pesten

Jij loons verhoging wij Belasting omhoog

huub

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast sflj

Wat een onzin. Rij toch gewoon wanneer je wil en dat geldt ook voor dagjesmensen en ouden van dagen zoals Huub.

Niemand verbiedt jou het rijden, Huub! Op geen enkele dag van de week.

Zondag, rustdag en rij,- (werk,-!) verbod is niet meer van deze tijd. Waarom mag mijn buurman op de fabriek, die in ploegendiensten werkt, wel op iedere dag van de week werken? En m'n andere buurman is boer; zelfde verhaal! Dat ik die dagen wil werken, moet ik toch weten?

Dat zondagrijverbod komt voornamelijk door godsdienstige redenen en is door onze tegenwoordige multi-culti,- en multigodsdienst-samenleving sterk achterhaald!

Een Jood mag op zaterdag niet werken, een Moslim op vrijdag niet, een Christen niet op zondag en dan heb ik het nog niet over de rijverboden op de diverse godsdienstige feestdagen gehad! Kom op zeg! Alles/iedereen gelijk of niks! Als dit zo nodig moet, dan ook maar een rijverbod tijdens de ramadan en suikerfeest enz! :cool:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Persoonlijk denk ik dat ze het mooi moeten laten voor wat het is, geen rijverboden erbij en geen rijverboden eraf. Sta je het weekend onderweg stil door een rijverbod, dan is dat vaak niet leuk. Anderzijds als je vrijdags een vracht stukgoed geladen heb voor het zuiden, dan vertrekken de meesten zondagavond, maar zonder rijverbod zouden ze misschien zondagochtend al weg moeten en is de hele zondag weer weg. Zo als het nu draait zijn we al jaren aan gewend dus kunnen we misschien maar beter houden zo.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

was vandaag op de duitse radio, als je luchtvracht vervoert dan kun je aanstaande zondag een eenmalige ontheffing krijgen voor het rijverbod.

dit omdat de spullen die normaal door de lucht gaan, nu over de weg vervoerd moeten waorden als gevolg van de nasleep van de aswolk!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites