[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

opstarten?


Gast midweek

Recommended Posts

naast me stond net een scania van het amerikaanse leger.

bij het opstarten kreeg ik het idee dat dit op luchtdruk ging.

het was volgens mij een nieuwe auto (R380). iemand enig idee?

hij was al weg voor ik het kon vragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
naast me stond net een scania van het amerikaanse leger.

bij het opstarten kreeg ik het idee dat dit op luchtdruk ging.

het was volgens mij een nieuwe auto (R380). iemand enig idee?

hij was al weg voor ik het kon vragen.

Kan best kloppen:ja:

Doen ze ook in mijnen tegen explosiegevaar, daar starten ze op luchtdruk omdat daar geen vonken bij te pas komen:cool: kan best zijn dat er soms brandgevaarlijke goederen of explosieven mee vervoert worden en daar wil je toch liever geen vuur bij hebben:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Kan best kloppen:ja:

Doen ze ook in mijnen tegen explosiegevaar, daar starten ze op luchtdruk omdat daar geen vonken bij te pas komen:cool: kan best zijn dat er soms brandgevaarlijke goederen of explosieven mee vervoert worden en daar wil je toch liever geen vuur bij hebben:angel:

Onze student weet ook alles :rolleyes::rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een jaar of wat geleden heb ik iets gezien of gelezen over een proef waarbij energie opgeslagen werd,

en weer gebruikt voor het starten. geen idee meer hoe dat werkte.

dat systeem gaf ook 48 volt voor het elektrische systeem.

dat systeem beschikte over veel energie, ze konden er ook een boormachine op laten draaien.

kan dat in een truckstar gestaan hebben?

ik zat meer in die richting te denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er zijn hier inderdaad nogal wat trucks, en bussen die een startmotor hebben die door luchtdruk word aan gedreven.

Wat ook zeer normaal is met diesels op schepen locomotieven enz.

Waarom, weet het zo gauw niet, maar het zijn wel wagens die vaak stoppen. En geen lege accu's in de winter, en dat handpompen zie ik iemand niet zo gauw doen, wel van een andere truck.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nadelen zijn er ook genoeg: je hebt een speciale luchttank voor de starter. Deze is naar verhouding vrij klein, dus je auto moet wel gewoon aanslaan. Even doorstarten (als er lucht in je leidingen zit bijvoorbeeld) is er niet bij. Dan start je hem ook gewoon leeg.

Dan maken deze lucht-starters een kabaal van jewelste. Lekker als je in een woonwijk staat, 's-morgens vroeg.

En, waarschijnlijk het minste probleem, is dat je leidingen goed luchtdicht moeten zijn omdat anders je tankje leegloopt.

Niet ideaal dus...

Uhhhh.................... moet er dan geen LUCHT in LUCHTleidingen zitten ??????:p:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden