[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Turbo Kapot


jeffreyslieker

Recommended Posts

  • Forumlid

Op de turbo as wordt zwevende lagering toegepast, dat wil zegen dat bij stilstand de as speling heeft en tijdens het draaien wordt olie onder hoge druk langs het lager gepompt, hierdoor centreerd  de as zich op de hartlijn v.d. turbo. Bij druk verlies klapt de as dan tegen het turbohuis kapot. Delen schieten als kogels in het rond.

 

Bij een luchtlekkage kan vuil en ander ongerief de turbo ernstig beschadigen

bewerkt door RubbereRobbie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Daf turbo's staan niet echt bekend om hun betrouwbaarheid.

Gelukkig zijn ze bij onze DAF dealer niet zo moeilijk in het preventief vervangen van de turbo.

Volgens hun wil je niet weten wat het kost als hij "ploft" in het buitenland,( afslepen e.d.)

Bij mijn huidige auto is de eerste turbo preventief vervangen bij 595.000 km.

2 weken geleden is de tweede turbo ( ook preventief ) vervangen bij 1.280.000 km.

Het zijn natuurlijk wel kosten, maar je gaat er ook geen auto voor opruimen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...
  • Forumlid

Hi,

 

Ik denk olielekkage van waarschijnlijk de turbo. De motor loopt dan niet meer op diesel maar op de smeerolie. Je krijgt de motor dan niet meer uit door het contact uit te zetten. "Run a way engine"

Ik vraag me af wat een automaat doet als je hem in de versnelling laat en op de rem trapt. De enige manier om de motor uit te krijgen is de lucht af te sluiten. Tegen die tijd dat dat gelukt is, is de motor waarschijnlijk al vastgelopen.

 

Gr,

Jeroen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden