[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

ZZP'er


ewie1

Recommended Posts

Vakantie briefjes moeten volgens mij getypt worden. Ik denk dat een loondienstchauffeur ook wel een typemachien mee kan nemen. En ook vast wel een stempel. Dan staat ie weer gelijk met een ZZPer.

Trouwens wel vreemd dat iemand mij gaat vertellen hoeveel tijd ik mag steken in het geld verdienen met mijn eigen zaak.

mvg Eric

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 103
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Als alle loondienst chauffeurs die hier reageren op de werkweek van 48 uur , tegen hun baas zouden zeggen vanje mag ook maar een werkweek van48 uur maken dan denk ik

dat vele van deze chauffeurs op het einde van de maand geen geld op hun rekening

gestort krijgen omdat het baasje zijn uren al op heeft gesoepeerd, en dus op een houtje zouden moeten bijten.

En dan is holland in nood want dat kan niet.

Dus een ZZP er of een Baas met 100 man in loondienst zal toch alles moeten regelen

in 48 uur of zo nodig in 80 uur.

En meneer H.W.M. Klaassen jij verkoopt allen maar een hoop gezwam in de ruimte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
het gevaar zit hem erin dat er straks door werkgevers constructies aangeboden worden waarbij je op papier zzp word.

oftewel je word zzp of je verliest je baan.

wat ook kan is zelf ondernemer worden met niwo vergunning, dan kun je als zzp aan het werk in het transport.

maar of bepaalde andere transportondernemers hier op zitten te wachten betwijfel ik, want een zogenaamde zzp waarbij hij de touwtjes in handen heeft levert hem meer op.

ik vraag me dan ook af waarom het zo moet?

want straks ben je zzp en mag je gewoon de volle rijtijdenwet benutten, maar ik denk niet dat je er dan ook daadwerkelijk 12 uur per week beter van word.

en dan moet je nog na die 60 uur per week je administratie erbij doen, nee dat hele gedoe met zzp enz. word een verslechtering.

daarom zeg ik gewoon 48 uur gemiddeld per week voor iedereen, met een uitzondering op die regel voor zzp of eigen rijders , voor wat betreft de administratie uren!

Mooi gezegd freddie, nu alleen nog even het regeltje aanpassen dat een zzp er ingehuurd mag worden zonder niwo vergunning. Dan wordt het allemaal weer een stuk leuker.:ok::ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
je vergeet 1 belangrijk detail.

een zzp of eigenrijder kan zijn eigen vakantiebriefjes schrijven!

Maar ook een zzp'er heeft maar 1 chauffeurspas!!! Die andere passen mag je niet gebruiken om te chauffeuren...

De vakantiebriefjes is ook een achterhaalde zaak. Wnat, nu we zo lang de schijven (digitach) moeten bewaren en aangezien een zzp'er dus ook een gesloten km administratie moet kunnen tonen, schiet deze er dus niets mee op om te klooien met vakantiebriefjes.

Indien de goede man andere inhuurt om zijn wagen te rijden, is het geen zzp'er meer maar een klein transportbedrijf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
en waarom niet?

er zijn namelijk 2 soorten bestuurderskaarten voor de digitale tachograaf.

je hebt de persoonlijke digipas die we allemaal hebben, en als ondernemer kun je ook een zogenaamde werkplaatspas aanvragen.

deze pas is bedoeld voor monteurs die een proefrit moeten maken met een wagen.

als zzp of eigenrijder heb je een onderneming, en dan zou je dus in principe een werkplaatspas kunnen aanvragen.

ik weet niet zeker of dat waar is, maar laten we voor het gemak en als voorbeeld ervan uitgaan dat dat zo is.

dan kun je als zzp beschikken over zowel een bestuurderspas en een werkplaatspas.

en wat je dan allemaal kunt uitvreten dat mag jezelf bedenken!

Nu moet je me even opweg helpen, ik werk zelf nog met een analoge, dus ik weet bar weinig van die digi. die werkplaatspas is dat dan een ander pasje dan een bestuurderspas, zit daar bv geen naam aanverbonden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik hier zo eens lees dan krijg ik het idee dat alleen zzp ers teveel uren maken, rommelen met de schijf of digi. Terwijl ik genoeg collega's ken die in loondienst rijden die zoveel rotzooien dat ik daar een klein kind bij ben.

mvg Eric :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De vakantiebriefjes is ook een achterhaalde zaak. Wnat, nu we zo lang de schijven (digitach) moeten bewaren en aangezien een zzp'er dus ook een gesloten km administratie moet kunnen tonen, schiet deze er dus niets mee op om te klooien met vakantiebriefjes.

en als je in Duitsland komt ben je dus wel verplicht hem bij je te hebben, ook al is ie achterhaald en zo fraude gevoelig als de pest (iedereen kan zo'n ding downloaden, invullen, stempel erop en handtekening) dat votje papier is zo belangrijk terwijl ze op alle mogelijke manieren zonder dat votje ook wel kunnen zien of het wel of niet klopt

en waarom niet?

er zijn namelijk 2 soorten bestuurderskaarten voor de digitale tachograaf.

je hebt de persoonlijke digipas die we allemaal hebben, en als ondernemer kun je ook een zogenaamde werkplaatspas aanvragen.

deze pas is bedoeld voor monteurs die een proefrit moeten maken met een wagen.

als zzp of eigenrijder heb je een onderneming, en dan zou je dus in principe een werkplaatspas kunnen aanvragen.

ik weet niet zeker of dat waar is, maar laten we voor het gemak en als voorbeeld ervan uitgaan dat dat zo is.

dan kun je als zzp beschikken over zowel een bestuurderspas en een werkplaatspas.

en wat je dan allemaal kunt uitvreten dat mag jezelf bedenken!

ben jij niet in de war met een bedrijfspas??? dat ding heb je nl nodig om je digitale uit te lezen. Een werkplaatspas krijg je echt niet zo maar omdat je een bedrijf hebt.

en een werkplaatspas mag voor max aantal kms gebruikt worden (juist ja een proefrit duurt geen 100 km)

ik vergeet een detail, waar ik niet aan gedacht heb.

als men de digitach zelf gaat uitlezen dan zien ze het ook!

juist dus hoe je draait of keert, je pleegt fraude, en ooit ben je de sigaar. De werkplaatspas is OOK terug te vinden in de digi, idem als ze weer eens vergeten om hem er in te stoppen en gaan proefrijden.

Vakantie briefjes moeten volgens mij getypt worden. Ik denk dat een loondienstchauffeur ook wel een typemachien mee kan nemen. En ook vast wel een stempel. Dan staat ie weer gelijk met een ZZPer.

Trouwens wel vreemd dat iemand mij gaat vertellen hoeveel tijd ik mag steken in het geld verdienen met mijn eigen zaak.

mvg Eric

jij slaat de spijker presies op zn kop!!!! Als ik 14 uur per week wil besteden aan het poesten van de auto, elke weekend de letters op de banden wil wit schilderen en hem elke maand in de was wil zetten, mn administratie niet in x uur wil doen, maar in xx uur, oeverloos met collega's en klanten aan de telefoon wil hangen omdat ik denk dat ik zo meer verdien (en meer van deze kul want ik overdrijf het nu dus!) maar ik rij geen minuut langer dan toegestaan volgens het rij/rusttijden besluit......mag ik dat dan zelf weten? Het is toch onze zaak? Anderen zetten het onder de noemer hobby en dan mag het wel.

LOL (definitie van hobby: iets wat je graag doet en altijd geld kost :D )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een werkplaats pas krijg je alleen als je een garage hebt, wij hebben een wagen park van 15 trekkende eenheden, en een eigen monteur, nope jij krijgt geen monteurs pas kregen we te horen bij aanvraag omdat jullie geen garage bedrijf hebben:hamer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien komen er nog wel eens Z.Z.Z.W. ers.

Zelfstandige

Zonder

Zwart

Werkers

Ach, wat is zwart werken?

Iedereen is heel bezorgd dat een zzp er het werk van de loonchauffeur afpakt.

Hoe zit dat als die loonchauffeur op vrijdagmiddag of op zaterdag zijn auto wast op de zaak zonder dat hij die uren rekent. :confused:Dan pakt diezelfde chauffeur die zo bang is voor een zzp er het werk af van een betaalde autowasser. Meestal een jong ventje die gek van vrachtwagens is en het geld goed kan gebruiken voor zijn brommert. :cool:

mvg Eric :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Iedereen is heel bezorgd dat een zzp er het werk van de loonchauffeur afpakt.

Het gaat niet over wie het werk van een ander afpakt.

Het is niet wenselijk dat loon chauffeurs gedwongen worden om zzp-er te worden.

Als jij de wel overwogen keuze maakt om zzp-er of eigenrijder te worden, dan is dat geen enkel probleem. Maar dan weet je ook dat er een hoop papierwerk aan te pas gaat komen, en een stukje bedrijfsrisico.

Ik durf te wedden dat het voor jou ook niet handig is als straks alle chauffeurs zzp-er zijn. Hoe ga jij je dan nog onderscheiden;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij heeft een V8 en haalt in bij het leven. :D

Rustig maar jochie. Als je het netjes vraagt mag je er best wel eens in zitten en het gas intrappen. :D:cool:

mvg Eric :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij heeft een V8 en haalt in bij het leven. :D

maar niet lang meer heb gelezen in een politie blaadje dat de boetes

zwaar verhoogd gaan worden voor inhalen met vrachtwagens.

om de loonsverhogingen van de amtenaren te betalen.

ze worden schrik niet.......500euro.nu nog een loonsverhoging voor ons suckers.sorrie truckers.:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Werklimiet zelfstandige truckers op komst

Het ziet ernaar uit dat zelfstandige ondernemers met een vrachtwagen zich ook aan de maximale 48-urige werkweek moeten gaan houden. De Europarlementscommissie voor verkeer stemde daar woensdag met 30 tegen 19 stemmen voor.

Als het voltallige Europarlement en de gezamenlijke EU-landen dat binnenkort overnemen, moeten de ondernemers na hooguit 48 uur stoppen met rijden, administreren of ander werk. Dat moet de concurrentie met truckers in vaste dienst beperken.

'Dit is het slechtste stuk wetgeving dat ik in mijn zes jaar als Europarlementslid heb meegemaakt', zei een zeer teleurgestelde Corien Wortmann (CDA) na de stemming. 'Of een ondernemer 's avonds tv kijkt of zijn administratie bijhoudt, is toch niet te controleren?'

Wortmann spreekt van een gevaarlijk precedent. Ze vreest dat het Europarlement hierna de werktijden van winkeliers en andere ondernemers gaat beperken.

Bron; Nieuwsblad Transport

bewerkt door sjoeke
bron vergeten
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
maar niet lang meer heb gelezen in een politie blaadje dat de boetes

zwaar verhoogd gaan worden voor inhalen met vrachtwagens.

om de loonsverhogingen van de amtenaren te betalen.

ze worden schrik niet.......500euro.nu nog een loonsverhoging voor ons suckers.sorrie truckers.:confused:

Als jij ons zulke suckers vind wat doe je hier dan nog ???:mad::mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als jij ons zulke suckers vind wat doe je hier dan nog ???:mad::mad:

nou Bert dat vraag ik me ook al een paar posts af, erg collegiaal vind ik het niet:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou Bert dat vraag ik me ook al een paar posts af, erg collegiaal vind ik het niet:zegtniets:

goed lezen er stond ten eerste wij toen sorry verkeerd geschreven.

en wat bedoel je met colegiaal?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goed lezen er stond ten eerste wij toen sorry verkeerd geschreven.

en wat bedoel je met colegiaal?

haha jaja sorry verkeerd geschreven...al eens van delete knop gehoord als het niet je bedoeling was om sucker te schrijven?Ga een ander in de maling nemen en kijk dan eens even wat je laatste postings inhouden dan weet je waarom ik het niet erg collegiaal vind

Link naar opmerking
Deel via andere websites

haha jaja sorry verkeerd geschreven...al eens van delete knop gehoord als het niet je bedoeling was om sucker te schrijven?Ga een ander in de maling nemen en kijk dan eens even wat je laatste postings inhouden dan weet je waarom ik het niet erg collegiaal vind

nou jij doet nou net alsof iedereen verstand van computers heeft maar dat valt tegen .

delete dan ben ik bang dat mijn computer leeg word gehaald.

noem een posting waar ik mij oncolegiaal opstel.

misschien heb ik niet de mening van jou maar volgens mij is daar niks mis mee.:hamer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

misschien heb ik niet de mening van jou maar volgens mij is daar niks mis mee.:hamer:

een eigen menig, prachtig. heb ik ook...

kan je mij uitleggen waarom het zo fijn is dat en eigenrijder binen 48 uur moet

factureren, brandstof uitzoeken, achter betaling aan moet bellen (hou je toch),

btw regelen, mooie auto kopen, en ook nog geld moet verdienen?

(een eigenrijder doet naast rijden en laden/lossen nog wel meer waar een werknemer thuis voor de buis hangt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

o ja en als je dan toch aan t uitleggen bent vertel me dan even waarom je zo tegen een zzper bent die volgens jou een concurrent is terwijl nu al meerdere keren is uitgelegd dat buiten het rijden (wat zowel een eigen rijder als een loondienst chauffeur doet) er een hoop administratie komt die ik niet verwacht bij een chauffeur in loondienst........in loondienst heb je dan zelfs meer tijd over om te werken (rijden,laden,lossen enz)

En je hoeft t niet leuk te vinden maar een collega is ook een zzp-er of een eigen rijder.

en je eigen mening is prima die heb ik namelijk ook...mag ook denk ik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden