[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

ZZP'er


ewie1

Recommended Posts

een eigen menig, prachtig. heb ik ook...

kan je mij uitleggen waarom het zo fijn is dat en eigenrijder binen 48 uur moet

factureren, brandstof uitzoeken, achter betaling aan moet bellen (hou je toch),

btw regelen, mooie auto kopen, en ook nog geld moet verdienen?

(een eigenrijder doet naast rijden en laden/lossen nog wel meer waar een werknemer thuis voor de buis hangt.

daarom snap ik niet dat jij al die ellende op je nek haalt als je dat niks vind .

maar je kunt als je de auto stil zet echt wel op internet genoeg dingen regelen

voor je bedrijf dat is niet te controleren volgens mij. daar is voor mij niks mis mee.

maar je uren op de weg moet voor mij het zelfde zijn als iemand in loon dienst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 103
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

daarom snap ik niet dat jij al die ellende op je nek haalt als je dat niks vind .

maar je kunt als je de auto stil zet echt wel op internet genoeg dingen regelen

voor je bedrijf dat is niet te controleren volgens mij. daar is voor mij niks mis mee.

maar je uren op de weg moet voor mij het zelfde zijn als iemand in loon dienst.

joh:( dat is het rij en rusttijden besluit en daar gaat de discussie niet over, daar zijn we t allemaal al over eens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

daarom snap ik niet dat jij al die ellende op je nek haalt als je dat niks vind .

dus dan moeten eigenrijders er maar mee stoppen, en voor een baas gaan rijden?

volgens mij zijn ze zelf al baas, en wordt er nu iets door hun strot gedrukt wat ze niet willen, ook geen behoefte aan hebben. sterker nog, wanneer moeten ze dan dingen doen die geld opleveren.

maar je uren op de weg moet voor mij het zelfde zijn als iemand in loon dienst.

helaas spreek je jezelf hiermee tegen, aangezien de eigenrijder veel meer mee moet tellen in de 48 uur dan een werknemer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dus dan moeten eigenrijders er maar mee stoppen, en voor een baas gaan rijden?

volgens mij zijn ze zelf al baas, en wordt er nu iets door hun strot gedrukt wat ze niet willen, ook geen behoefte aan hebben. sterker nog, wanneer moeten ze dan dingen doen die geld opleveren.

helaas spreek je jezelf hiermee tegen, aangezien de eigenrijder veel meer mee moet tellen in de 48 uur dan een werknemer.

ik probeer nog een keer mijn mening te ventileren

als de 48 urige werk week voor een chauf in loondiest telt dan voor alle chauf uit heel europa.en wat er in de 48uur valt dat maakt mij niks uit die regels worden niet door mij verzonnen.

maar er zijn zoveel regels die zo krom als een hoepel zijn.

ik hoop dat iedereen een goede boterham kan verdienen ook eigenrijders.

maar helaas ik ben chauff in loondienst dus voor mij tellen andere regels.

even goede vrienden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dan? Hopen dat ik een stijfje krijg? traanschater.giftraanschater.gif

Tja, ik weet niet hoe groot jou verlangen is. Ik heb daar zelf niet zo'n last van. Het was toen de goede auto voor het speciaal transport. 1.078.000 km en nog niet los geweest.Maar die V8 en dat inhalen zit jou nogal hoog. Vaak is het zo dat iets wat je begeert maar niet krijgen kan het onderwerp van spot en sarcasme wordt. Maar mocht het wel gebeuren, ik zal het niet doorvertellen.:zegtniets::D

mvg Eric :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Waar de Europese Vakbonden voor vrezen is dat mensen die nu in loondienst bij een transportbedrijf als chauffeur werken ... zullen worden verdrongen door zzp-zichzelf-verhuur-chauffeurs, hierna "Huurling" genoemd.

De vakbonden zijn bang dat chauffeurs die nu in loondienst werken gedwongen zullen worden om ZZP'er te worden. Het bedrijf wentelt dan zijn bedrijfsrisico en de daarmee samenhangende kosten af op hm ... "huurlingchauffeurs" (ik moest het beesie ff een naam geven).

Denk maar na, geen gedoe met zieke werknemers die je onder de huidige regels twee jaar dient door te betalen. Maar ook geen pensioenafdracht, nascholingseis etc etc etc.

Veel bedrijven vinden samenwerken met een uitzendbureau TE DUUR.

En dus zal zo'n huurling zichzelf goedkoper moeten weten te verhuren dan waarvoor een uitzendbureau mensen kan wegzetten.

Indien er veel van dat soort huurlingen komen zal dit tot gevolg hebben dat de inhuur-tarieven zullen dalen. De huurling zal op een gegeven moment een goedkoper uurtarief hanteren dan een loondienstchauffeur (int/ D5) zijn werkgever kost. (ligt meen ik zo rond de 23euro per gewerkt uur, inclusief onkosten en de hele mikmak).

Daarnaast leven we in een VRIJ Europa ... dat wil zeggen dat Huurlingen vanuit de voormalig oostbloklanden zoals Polen, Letland etc etc etc zichzelf ook aan West Europese transportbedrijven kunnen en gaan verhuren!

Waar blijft het tarief dan?

Dit zal uiteindelijk gevolgen hebben over de gehele linie van transport!!!

Niet alleen de werknemers in loondienst, de huurlingen zelf, de eigen rijders & kleinere transportbedrijven .... maar ook de grote bedrijven zullen hierdoor op den duur mee te maken krijgen.

De lachende derde zal vermoedelijk de verlader zijn ... (tarieven).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast frankie_o
daarom snap ik niet dat jij al die ellende op je nek haalt als je dat niks vind .

maar je kunt als je de auto stil zet echt wel op internet genoeg dingen regelen

voor je bedrijf dat is niet te controleren volgens mij. daar is voor mij niks mis mee.

maar je uren op de weg moet voor mij het zelfde zijn als iemand in loon dienst.

heerlijk he?? met de anderen mee blaten terwijl je geen idee hebt waar je over praat. in mijn ogen ben je dan niet de meest intelligente loondienst slaaf. maar even naar de collegiale chauffeurs toe:

de hele 48 urige werkweek zal een lachertje worden, buiten de kilometers die ik maak(rijtijdenbesluit) is het absoluut niet na te gaan hoeveel uren we aan de administratie/boekhouding bezig zijn. en als we uren te veel hebben trekken we gewoon de gordijnen dicht:D.

een andere optie is een adninistratiekantoor er bij beginnen, die de administratie doet voor mijn bedrijf en ook het onderhoud van mijn auto verzorgt. er staat nergens in de wet dat ik geen 2 bedrijven mag hebben en als kantoorpikkie mag ik zoveel uren maken als ik wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb nooit geweten dat het een dag taak is

Ken bedrijven met 6 auto,s Die doen de boekhouding in een uur in de week

En meestal moeder de vrouw Want die staat ook op de loon lijst

Of een pool op het kantoor Het nadeel is dan je moet er wel bij blijven

Wat kan iedereen zich druk maken om niks

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb nooit geweten dat het een dag taak is

Ken bedrijven met 6 auto,s Die doen de boekhouding in een uur in de week

En meestal moeder de vrouw Want die staat ook op de loon lijst

Of een pool op het kantoor Het nadeel is dan je moet er wel bij blijven

Wat kan iedereen zich druk maken om niks

Huub

jaja een uur per week , o ja die boekhoudingen heb je ook (meestal heet dat niet boekhouding maar schoenendoos vullen met bonnetjes)

Je ongelofelijke domme opmerking over polen op kantoor: stel je hebt gelijk en je moet er bij blijven hoeveel uur boekhouding doe je dan?

Als je dan niks zinnigs te zeggen hebt, waarom neem je dan de moeite om t te proberen?:mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jaja een uur per week , o ja die boekhoudingen heb je ook (meestal heet dat niet boekhouding maar schoenendoos vullen met bonnetjes)

Je ongelofelijke domme opmerking over polen op kantoor: stel je hebt gelijk en je moet er bij blijven hoeveel uur boekhouding doe je dan?

Als je dan niks zinnigs te zeggen hebt, waarom neem je dan de moeite om t te proberen?:mad:

waarom moet iemand met een afwijkende mening afgemaakt worden.:smurf:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat vind ze gewoon leuk joh!

Heeft ze wel vaker last van ... ;)

gelukkig staat er een smiley achter anders had ik je ook nog serieus genomen:D

was jij trouwens niet degene die hwm spuit 11 noemde???? en waar je zo moe van werd??????

Dus schijnbaar vind jij t ook leuk LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gelieve wat meer te letten op juistheid van beweringen.

en een beetje te lezen wat men typt, voor men anderen probeert onderuit te halen.

dat mag per pb, in het openbaar wordt het niet geaccepteerd. zie forumregels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

quote_icon.png Origineel gepost door hwm.klaassen viewpost-right.png

Heb nooit geweten dat het een dag taak is

Ken bedrijven met 6 auto,s Die doen de boekhouding in een uur in de week

En meestal moeder de vrouw Want die staat ook op de loon lijst

Of een pool op het kantoor Het nadeel is dan je moet er wel bij blijven

Wat kan iedereen zich druk maken om niks

Huub

quote_icon.png Origineel gepost door sjoeke viewpost-right.png

jaja een uur per week , o ja die boekhoudingen heb je ook (meestal heet dat niet boekhouding maar schoenendoos vullen met bonnetjes)

Je ongelofelijke domme opmerking over polen op kantoor: stel je hebt gelijk en je moet er bij blijven hoeveel uur boekhouding doe je dan?

Als je dan niks zinnigs te zeggen hebt, waarom neem je dan de moeite om t te proberen?:mad:

_______________________________________________________________________________________

Geachte Forum Beheerders.......

Is het niet eens tijd om de berichten van hwm.klaassen voor plaatsing GRONDIG te CONTROLEREN...........

Wat een onrust stoker is deze persoon aan het worden hier op het forum....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Hallowed

Wat een onrust stoker is deze persoon aan het worden hier op het forum....

Misschien is deze recalcitrante puur een reactie op hoe men al tijden op hem reageert!

Maar dat mag wel gewoon...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Tja, ik weet niet hoe groot jou verlangen is. Ik heb daar zelf niet zo'n last van. Het was toen de goede auto voor het speciaal transport. 1.078.000 km en nog niet los geweest.Maar die V8 en dat inhalen zit jou nogal hoog. Vaak is het zo dat iets wat je begeert maar niet krijgen kan het onderwerp van spot en sarcasme wordt. Maar mocht het wel gebeuren, ik zal het niet doorvertellen.:zegtniets::D

mvg Eric :bey:

Heb je nog meer van die grappen:D:D:D Een vorige werkgever van mij vertelde mij ooit eens nadat ik een dag met een scania op pad was geweest dat ik waarschijnlijk ook zo'n auto kreeg. Heb hem toen verteld dat als ik in zo'n hok moet rond rijden ik ontslag nam. Ik heb woord gehouden. :D:D:D Kan er niet fatsoenlijk in zitten, krijg na 1 dag al last van mijn rug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Heb nooit geweten dat het een dag taak is

Ken bedrijven met 6 auto,s Die doen de boekhouding in een uur in de week

En meestal moeder de vrouw Want die staat ook op de loon lijst

Of een pool op het kantoor Het nadeel is dan je moet er wel bij blijven

Wat kan iedereen zich druk maken om niks

Huub

Als je 7 auto's hebt ben je toch wel een dag bezig.:ja::ja::ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hallo,

Heb vandaag gelezen dat er door het parlement voor gestemd is om ZZP'ers ook tot de 48uur te tellen... lijkt mij een stomme beslissing:s

Achja het moet nog door de ministerraad natuurlijk maar zoals ik las op transportonline hebben ook zij er precies geen goed oog op. Zijn er mensen die er wel nog een goed oog op hebben en wrm?

Grtz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je nog meer van die grappen:D:D:D Een vorige werkgever van mij vertelde mij ooit eens nadat ik een dag met een scania op pad was geweest dat ik waarschijnlijk ook zo'n auto kreeg. Heb hem toen verteld dat als ik in zo'n hok moet rond rijden ik ontslag nam. Ik heb woord gehouden. :D:D:D Kan er niet fatsoenlijk in zitten, krijg na 1 dag al last van mijn rug.

Dat kan. Maar zegt dat nou wat over de auto of over jou? :DEr rijden toch een paar van die topliners rond in Europa. Die mensen vonden het dus niet zo erg. Ik rij er 12 jaar mee en ik zit niet thuis met rugklachten. :angel:

mvg Eric

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat kan. Maar zegt dat nou wat over de auto of over jou? :DEr rijden toch een paar van die topliners rond in Europa. Die mensen vonden het dus niet zo erg. Ik rij er 12 jaar mee en ik zit niet thuis met rugklachten. :angel:

mvg Eric

Ieder zijn ding, mijn ene kameraad zweert bij Scania, en de ander heeft liever Volvo, en ik bestuur het liefst een DAF. Moet je zolang met zo'n kar doen??? Wat staat er dan op de teller ?? Meeste trucks kunnen wel 1,5mille draaien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar ja, de Fransen zijn er ooit mee begonnen toen hun nationale wetgeving voor het wegvervoer te beperkend was ... voor hen was de 48 uur een redding === het betekende immers in Frankrijk dat je meer uren kon maken!

]

Leg eens wat uitgebreider uit...

Groeten Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden