[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zelfstandige truckers ook aan de 48-urige werkweek


Gast Cortrans

Recommended Posts

  • Reacties 194
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Gast herpie2

Controle van die 48 uur wordt idd nog een interessant.

Voor de rijtijden hebben we al de tacho. Ik stel voor dat je een logboek moet gaan bijhouden, want het elektronisch maken zie ik niet snel gebeuren. (alhoewel via een app-je op je phone....)

nou dat is makkelijk te doen .

stel je voor als je bij de baas je chauffeurskaart

uitleest en er gaat er ook gelijk een naar rvi dan is het toch makkelijk

hoeven ze alleen maar boetes naar de chauffeurs te sturen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Controle van die 48 uur wordt idd nog een interessant.

Voor de rijtijden hebben we al de tacho. Ik stel voor dat je een logboek moet gaan bijhouden, want het elektronisch maken zie ik niet snel gebeuren. (alhoewel via een app-je op je phone....)

nou dat is makkelijk te doen .

stel je voor als je bij de baas je chauffeurskaart

uitleest en er gaat er ook gelijk een naar rvi dan is het toch makkelijk

hoeven ze alleen maar boetes naar de chauffeurs te sturen.

Wat dacht je van de boekhouding.

Een maal in het jaar En ze hebben alles

De wekgever krijgt de boete Niet de chauffeur

De boete is hoog

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
In Venlo is een bedrijf Daar hangt een boete van 80.000 Euro boven zijn hooft

Moet nog voor komen ook met de uren aan het rotzooien geweest

Huub

Dit gaat over een gemiddelde van 48 uur per week berekend over 26 weken. De 48 urige werkweek is een paar weken geleden van kracht geworden. Hoe kan daar nu al een rechtszaak over zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast frankie_o
In Venlo is een bedrijf Daar hangt een boete van 80.000 Euro boven zijn hooft

Moet nog voor komen ook met de uren aan het rotzooien geweest

Huub

volgens mij zit je in het verkeerde topic te posten huub, dit gaat over zelfstandige chauffeurs en de 48 uur, niet over overtredingen van het rijtijdenbesluit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dit gaat over een gemiddelde van 48 uur per week berekend over 26 weken. De 48 urige werkweek is een paar weken geleden van kracht geworden. Hoe kan daar nu al een rechtszaak over zijn?

De 48 urige werkweek is al langer van kracht.

Alleen had het beroepsgoederenvervoer vrijstelling tot 2011. Maar alleen als je een verklaring getekend had, dat je er geen bezwaar tegen had dat je werkgever je meer uren liet werken. Volgens mij was dat 56 uur per week.

Verder is dus de 48 urige werkweek al enkele jaren een feit, en is het dus heel goed mogelijk dat bedrijven er nu al voor gestraft worden dat ze hun werknemers lang hebben laten werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De 48 urige werkweek is al langer van kracht.

Alleen had het beroepsgoederenvervoer vrijstelling tot 2011. Maar alleen als je een verklaring getekend had, dat je er geen bezwaar tegen had dat je werkgever je meer uren liet werken. Volgens mij was dat 56 uur per week.

Verder is dus de 48 urige werkweek al enkele jaren een feit, en is het dus heel goed mogelijk dat bedrijven er nu al voor gestraft worden dat ze hun werknemers lang hebben laten werken.

Zou daar zo streng op gecontrolerd worden dat er zulke boetes opgelegd worden? Ik denk eerder dat het is wat Frank zegt, overtreding rijtijdenbesluit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zou daar zo streng op gecontrolerd worden dat er zulke boetes opgelegd worden? Ik denk eerder dat het is wat Frank zegt, overtreding rijtijdenbesluit.

Lijkt mij ook dat daar eerder op gecontroleerd wordt dan op die 48 urige week. Heb er nog nooit iemand over gehoord dat daar op gecontroleerd zou zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zou daar zo streng op gecontrolerd worden dat er zulke boetes opgelegd worden? Ik denk eerder dat het is wat Frank zegt, overtreding rijtijdenbesluit.

Klopt het is rijtijden besluit en nog wat andere dingen

Maar het moet nog voor komen

En de werkgever moet de chauffeurs nog betalen

Ongeveer 80.000 Euro Het gaat over 15 chauffeurs

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sjoeke
Klopt het is rijtijden besluit en nog wat andere dingen

Maar het moet nog voor komen

En de werkgever moet de chauffeurs nog betalen

Ongeveer 80.000 Euro Het gaat over 15 chauffeurs

Huub

ja en? wat heeft dat met dit topic te maken?Daarbij is het weer eens info waar niemand wat mee kan:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid
hoi Frankie-o, beetje laad. druk druk druk, maar ja ben ook lid van de VERN, en heb de brief ook ontvangen.

ben erg benieuwd hoe dit verder gaat.

gr, stefan

ik ben ook benieuwd wat er in die brief staat ... maar dat zal wel top-secret zijn

In een ander artikel over de 48 uur staat nu dat besloten is (moet nog ff goedgekeurd worden door het Ministerie, hetgeen wel zal lukken) dat 50% van de NIET-RIJTIJD niet zal meetellen voor wat betreft de 48 uur.

Nou dan zijn we er allemaal wel uit toch ... die 48 uur zal nauwelijks hinder op gaan leveren voor wie dan ook.

En al helemaal niet als je zeecontainers zou rijden! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast frankie_o
note admin:

dit bericht wil ik u niet onthouden, ondanks dat het een andwoord is op de berichten die weggehaald zijn.

zie volgende bericht.

vreemd om dit allemaal uit te gaan rekenen in een topic, zelfstandige chauffeurs, waarvan het nog niet eens zeker is of de 48 urige werkweek voor deze groep wel doorgaat.

er komt namelijk erg veel tegenstand vanuit europa, er is een petitie aangeboden door de nederlandse organisatie's, waaronder de vern, tln, evo en nog een aantal anderen. deze petitie word gesteund door Denemarken, international road transport union, Tjechie, european road haulliers association en federations of small businesses..

we gaan het wel afwachten wat de uitslag op 16 juni zal zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast midweek

ik kreeg het verzoek om verder over de algemene invulling van de 48 uur verder te discussiëren in het volgende topic:

http://www.chauffeursforum.nl/showthread.php?26608-CAO-partijen-bereiken-akkoord-over-48-urige-werkweek&p=262547#post262547

dan kan het hier verder gaan over de eigenrijders en hun werkuren.

dan mag ook het om/be/toe/ont/op/af-en aanvallen van personen verder per pb, anders blijft het alsnog onoverzichtelijk.

buiten het feit dat we dat hier helemaal niet willen hebben op het forum.

berichten die niet met de eigenrijder en HUN 48 uur te maken hebben zijn opgeruimd.

frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik kreeg het verzoek om verder over de algemene invulling van de 48 uur verder te discussiëren in het volgende topic:

http://www.chauffeursforum.nl/showthread.php?26608-CAO-partijen-bereiken-akkoord-over-48-urige-werkweek&p=262547#post262547

dan kan het hier verder gaan over de eigenrijders en hun werkuren.

Maar die Eigen rijders gaan dus OOK te maken krijgen met die nieuwe 50% van de NIET-rijtijd regeling ... aangezien deze zal worden omgezet in Nederlandse wetgeving .... ?!?!?!? En voor zover ik dus begrepen heb niet alleen voor de in loondienstwerkende chauffeur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar die Eigen rijders gaan dus OOK te maken krijgen met die nieuwe 50% van de NIET-rijtijd regeling ... aangezien deze zal worden omgezet in Nederlandse wetgeving .... ?!?!?!? En voor zover ik dus begrepen heb niet alleen voor de in loondienstwerkende chauffeur.

Is dat niet goed dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Is dat niet goed dan?

Jawel dat is wel goed. Beide partijen... in loondienst of diegenen die een eigen bedrijf hebben kunnen hiervan dus gebruik maken.

'ts nog niet helemaal die 48 uur van tafel (zodat je er geen last van hebt bedoel ik) maar het is een flinke stap in de goede richting lijkt mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
die flauwekul lost helemaal niks op, internationaal heb je er ook totaal niks aan.

is gewoon een zoethoudertje! :ja:

Internationaal zit je tegenwoordig met die digitale tacho ook al te ****** met die 90 rij-uren in de twee weken.

Hoeveel uren waarin je andere arbeid kunt verrichtten blijven er dan nog over?

Dat beperkt dus ook al in grote mate hoeveel uren je betaald gaat krijgen.

Voorheen, dus met de analoge tacho heb ik me NOOIT beziggehouden met die tweewekelijkse rijtijd ... en werd er voor zover ik het heb mogen meemaken ook nooit naar gekeken. Nu met die digi is het de controlerende instanties allemaal veel te gemakkelijk gemaakt ;)

De firma L&B heeft overigens alweer een tweede kaartje op de kop kunnen tikken.

En zoethoudertje of niet ... 'ts tenminste nog IETS.

Om die 48 uur van tafel te krijgen moet er veel meer gebeuren. Helaas denk ik niet dat er momenteel voldoende maatschappelijk draagvlak voor is ... maar als over een paar jaar er een echt chauffeurstekort zou ontstaan kan dat zo maar weer veranderen.

En regels en wetten zijn ook aan verandering onderhevig.

Best iets om over na te denken overigens ... bij het stemmen voor de Tweede Kamer aan welke partij jij je stem gunt.

Hoe staan die tov transport ... ??? En alles wat daarmee samenhangt.

Hoewel ik het mliieu zeer belangrijk vind zal ik dus om die redenen nooit op GroenLinks gaan stemmen, want die denken dat ze transport/vrachtwagens helemaal kunnen afschaffen en dat alles per boot of luchtballon vervoerd kan worden of zoiets ... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden