[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

vermoeidheid


hwm.klaassen

Recommended Posts

  • Forumlid
Wat zijn we weer persoonlijk En welke tijd ik naar bed ga maak ik zelf wel uit

Je moet de veiligheid wel onder ogen druven zien

Huub

Ik heb elke dag met veiligheid te maken, laad elke dag op grote raffinaderijen. Als er mierenneukers zijn dan is het daar wel. En persoonlijk, daar vraag jezelf om met dat gezwets van je. :bey::bey::bey::bey::bey: Huub, keep on sleeping of was het dreaming:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 64
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Gast routier
als wij nu de veiligheid onder ogen gaan zien (wat we naar mijn idee over t algemeen wel doen),ben jij dan bereid eens te kijken naar je posts voor je ze post? Het kan toch niet je bedoeling zijn om steeds commentaar te krijgen op je verhalen? Waarom doe je dit nou? (en nee ik zeik je niet af! Dit is een serieuze vraag)

.....Waar je vast en zeker geen serieus antwoord op krijgt!:nee:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
HUUB ? JE BENT EEN ZEVERAAR, .

Huub zegt:

O.K.Mag ik een zevenaar zijn :D

Sjoeke schrijft:

als wij nu de veiligheid onder ogen gaan zien (wat we naar mijn idee over t algemeen wel doen),ben jij dan bereid eens te kijken naar je posts voor je ze post? Het kan toch niet je bedoeling zijn om steeds commentaar te krijgen op je verhalen? Waarom doe je dit nou? (en nee ik zeik je niet af! Dit is een serieuze vraag)

Ik geef Sjoeke gelijk, steeds hetzelfde.

4 Pagina's onzin, geen zinvolle posts, geen zinvolle acties van bonden, stoten onder de gordel aan het adres van Huub.

Verschuif het toch naar de rubriek "overige onzin" of maak er snel een eind aan want dit is echt verknoeien van de plaats op de HD van Big Mamma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sjoeke
.....Waar je vast en zeker geen serieus antwoord op krijgt!:nee:

nee helaas dat verwacht ik ook al lang niet meer.

Wat ik zo jammer vind is dat er op het forum al de nodige tips en ideeën gegeven zijn, om het leesbaarder te maken. Er wordt niet op gereageerd, niets mee gedaan. Een forum is heel leuk om je mening neer te pleuren maar zou t niet leuker zijn om een gesprek aan te gaan? Je kunt je mening hier verkondigen zonder je af te vragen of naar je geluisterd wordt, of je kijkt wat de reactie op je mening is. Wat hier gebeurt is dat een eminig wordt gegeven, vervolgens komt er commentaar waar weer niet op ingegaan wordt maar waar weer andere dingen bijgehaald worden. Daar komt weer commentaar op en zo gaan we lekker tig bladzijden door. Let wel we hoeven het niet met elkaar eens te zijn maar klakkeloos je mening neergooien en je er vervolgens niks van aantrekken wat de reactie is komt op mij over dat het er niet toe doet wat een ander vind.(kort door de bocht: Ik luister niet want ik weet alles wel beter) het komt behoorlijk respectloos over en dat voor iemand die toch gewend moet zijn naar anderen te luisteren.

Dit wordt door anderen waarschijnlijk ook zo ervaren, vandaar de respectloze reacties die daarop terugkomen.

Jammer dat iemand met zoveel levenservaring, die de mooiste verhalen over vroeger zou kunnen vertellen, ervoor kiest om als betweter verder te gaan.

Mijn pa zal van dezelfde leeftijd zijn, en heeft de nodige levenservaring, ook in transport. Hij vertelt ook in geuren en kleuren over vroegah maar er komt pas commentaar (advies) als je erom vraagt. Ik krijg bij hem nooit het gevoel dat hij mij/ons een prutser vind die niks weet. Helaas bekruipt me dat gevoel regelmatig als ik op het forum lees.

Mekaar een beetje afzeiken is natuurlijk erg makkelijk en waarschijnlijk vaak ook vermakelijk, maar of dat het nu allemaal gezelliger maakt? Ik maak me daar ook schuldig aan als ik alweer iets lees waar ik van denk: :rolleyes:maar ondertussen vraag ik me af waarom er helemaal niks veranderd.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast midweek
Valt mij op dat er hier nog geen berichten zijn weg gehaald :eek:

om er dan zeker van te zijn dat het elders verder gaat, misschien in meerder topics. maar waar is dan weer een verrassing. nee, bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ach man...collega's zijn ze pas wanneer ze met z'n allen in Assen staan.Voor de rest geeft niemand geen f.ck om een ander...

Dat leert mijn ervaring...

WUT, dan ben ik helemaal erg, ik ben nog nooit in Assen geweest......:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik stond laatst in Tulette te laden.Daar stond ook een Belg van 67 jaar oud.

Die moest naar huis...12 rij uren...in een keer zonder pauze zei ie...

Of ie het gedaan heeft weet ik niet maar ik zie ze er goed voor aan...

DAT zijn de gevaren op de weg...mensen die het niet nauw nemen met de rijtijdenwet...

Ok..48 uur vind ik niets, maar tegenwoordig 12 uur te rijden op een dag of met twee pasjes....dat vind ik niet kunnen...Boetes omhoog en meer politie op straat...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast jan putter
Ik stond laatst in Tulette te laden.Daar stond ook een Belg van 67 jaar oud.

Die moest naar huis...12 rij uren...in een keer zonder pauze zei ie...

Of ie het gedaan heeft weet ik niet maar ik zie ze er goed voor aan...

DAT zijn de gevaren op de weg...mensen die het niet nauw nemen met de rijtijdenwet...

Ok..48 uur vind ik niets, maar tegenwoordig 12 uur te rijden op een dag of met twee pasjes....dat vind ik niet kunnen...Boetes omhoog en meer politie op straat...

Weet je waar je pas moe van wordt........ De hele dagen rekenen of je het wel haalt

Daar wordt ik pas ziek van.en van 12 rijuren per dag wordt je niet moe

6 uur praten met een prullebak op een verlaten parkeer plek omdat je 11 uur rust moet maken :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Weet je waar je pas moe van wordt........ De hele dagen rekenen of je het wel haalt

Daar wordt ik pas ziek van.en van 12 rijuren per dag wordt je niet moe

6 uur praten met een prullebak op een verlaten parkeer plek omdat je 11 uur rust moet maken :ok:

Precies, je zult een rijdag hebben en wel 9 uur mogen sturen op die dag. Om 08.00 beginnen en om 18.00 weer aan de kant, dodelijk vermoeid je bed weer in........ :kill:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

6 uur praten met een prullebak op een verlaten parkeer plek omdat je 11 uur rust moet maken :ok:

Prullebak... zo noem je jouw collegaas Jan???:D

Zijn prullebakken goede gesprek partners? Waarover praten jullie? Beginnen zij het gesprek?

Zijn ze nieuwsgierig naar het bestaan van andere prullebakken?

Vragen vragen.

En waarom kan niemand een parkeer plekkie vinden, maar sta jij altijd alleen?:bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Precies, je zult een rijdag hebben en wel 9 uur mogen sturen op die dag. Om 08.00 beginnen en om 18.00 weer aan de kant, dodelijk vermoeid je bed weer in........ :kill:

Ik heb er totaal geen moeite mee elke dag meer dan 11 uur rust te "moeten" maken...

Ik slaap goed op mijn Daf bedje...

Alleen jammer wanneer ik dat van vrijdag op zaterdag nog eens moet doen en je staat 20 minuten van standplaats...maar rijtijden zijn er om na te leven...Doe je dat niet riskeer je een bekeuring...achteraf ook niet zaniken dan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid
Wisten jullie dat 20% van de ongeluken door vermoeidheid is

Dat er ieder jaar 20 doden door vallen

En dat er ieder jaar 120 mensen daar door naar het ziekenhuis toe moeten om verzorgt te worden En vaak lang in het ziekenhuis moeten blijven.

Dit is allemaal door vermoeidheid

Daar mag toch wat aan gedaan worden.Daarom is die 48 uur er

veilidheid staat bij mij voor op

Er zijn mensen die denken er anders over

En dat de verantwoording van een chauffeur groot is

De schade en de gevolgen kunnen groot zijn

En de Regels zijn niet voor niks gemaakt.

Huub

Ik ben hier vrij nieuw en met alle respect (een ieder kan/mag zijn mening op de juiste toon weergeven) echter TS heeft een zeer beperkte gedachten en komt veelal met wetenschappelijke teksten. Ik zie geen enkel verband in opgemelde quote.

Mogelijk is TS in staat om vermoeidheid eens zodanig te beschrijven dat een ieder het ook zal (kunnen) begrijpen.

Waar en wanneer ontstaat vermoeidheid is de stelling:

En bespaar mij en andere lezers, argumenten welke een vakbond en/of kaderlid achtig karakter hebben.

Vermoeidheid bij een chauffeur treedt in 99% op vanwege onkunde, planning, onjuiste afspraken t.a.v. lossen/laden.

Wachttijden verlopen ten alle tijden via de chauffeur het werk moet immers afgemaakt worden.

En het argument om 48 uur te promoten is niet relevant, helaas TS uw verhaal is theoretisch en mogelijk heeft U een beschermde chauffeurs functie.....................met alle credits.

Neem aan: een chauffeur kan niet in voren slapen, kan niet op commando slapen en kan zeker geen slaap inhalen.

Mogelijk is Uw gedachten zodanig dat vermoeidheid U vreemd is maar Uw collega's kennen wel degelijk dit fenomeen om reden zij zijn zeer kwetsbaar, planning zal ze altijd vriendelijk verzoeken effe gas geven joh...................

U heeft het over regels;

Die kunnen er wel zijn maar factor handhaving hoe gaat men daar mee om?

48 uur perfect lijkt mij indien sociaal ook voldoende gewaarborgd is (financieel) voor de chauffeur.

Ik zie dan ook met veel belangstelling hoe Uw wijze van denken is indien planning en/of andere "opdrachtgever" chauffeur bewust over zijn uren heen laat gaat, waaruit mogelijk oververmoeidheid kan ontstaan.

Misschien kan dit ook eens in een CAO worden opgenomen.

Tot slot

Beste TS vermoeidheid ontstaat dat een chauffeur op tijden zijn rust moet nemen (welke ander hebben veroorzaakt) ga hier nu eens rustig over nadenken wat ik daar nu mee bedoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden