[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vorst beveiliging oplegger/aanhangwagen


europeaan

Recommended Posts

  • Forumlid

Hoewel het pas mei is denk ik,door de buiten temperatuur,toch al weer aan de winter.:confused:

En dan speciaal aan het volgende:

Kort voor de winter begint,eind october/begin november,laat ik altijd alle luchtketels van m,n aanhanger helemaal leeg,ook de ketel van de luchtvering zodat deze in de laagste stand komt te staan.

ik zet vervolgens de luchtvering bedienings handle in de hoogste stand.

Ik giet vervolgens een flinke scheut(100-150 cc) brandspiritus in de rode slang,de voorraadslang.

Pas op,beslist niet in de gele commandoslang,in dit circuit is geen luchtcirculatie,het bedient een aantal membranen,vloeistof kan de werking hiervan be-invloeden.

Dan sluit ik de rode slang weer aan op de motorwagen en vul alle ketels weer tot ze op druk staan en zet de luchtvering weer in de rijstand.:rolleyes:

De aanwezige spiritus word zo verdeeld over alle ventielen.

als de winter lang aan houdt kun je dat na n paar maanden nog eens herhalen.

Ook als je veel met koppeltrailers rijdt is dit een goede remedie tegen vast gevroren remmen,laat er zoveel mogelijk lucht uit als je kunt,gooi er een scheut spiritus in en zet de boel weer op druk.

in het systeem v een aanhanger/oplegger kan altijd iets water in komen,snel effe afkoppelen in de regen en een paar druppels in je slang b.v.

In de winter altijd een fles spiritus bij de hand,Stroh rum,Cardhu malt whisky of Stroganoff wodka werkt ook perfect maar dat is veel duurder en kun je beter gebruiken om de rotsmaak uit je mond te krijgen als je eens water hebt moeten drinken.:D:D:D:D:D:D:D

Voor die het al wisten:beschouw dit bericht als niet verzonden.:p

Voor die t niet wisten:doe er je voordeel mee.:ja:

Groeten Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Je kan natuurlijk ook wabcothyl gebruiken, schijnt beter te zijn voor de rubber onderdelen in het systeem. Elke dealer heeft dat te koop.

Henk

Ongetwijfeld kun je dat bij de dealer kopen Henk,en wat kost dat daar???

Zal niet veel verschillen in prijs met Rhum Wodka of Whisky.

Waarschijnlijk is t beter voor de rubbers in je ventielen maar spiritus is een goed alternatief.

Voor de luchtdrogers in de mode kwamen waren veel auto,s uitgerust met een spiritus pot.

Groeten Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

*@Steenhaas,Inderdaad kun je natuurlijk ook Wabcotyl gebruiken,ik kende het product overigens niet.

Waar het mij om ging was om te vertellen dat men op tijd moet beginnen met wintervoorbereidingen.

En daar kwam ik op dooordat het deze week wel herfst leek.

@Dokus,Ja ,ik heb vroeger met een DAF 2800 nog 25% benzine bij gevuld,dus op een tank van 400 ltr ging er 100 benzine bij,en een liter of 2 smeerolie om de boel aan te dikken.

Dat was om vlokvorming tegen te gaan als het flink had gevroren.

Vooral de lichtmetalen tanks van tegenwoordig schijnen gevoelig te zijn voor condens vorming.

Nu moet je zulke dingen niet meer doen,het schijnt niet goed te zijn voor pomp verstuivers en ook je standkachel op schijnt er niet zo goed tegen te kunnen.

Maar,je moet al deze voorzorgs maatregelen wel nemen voor de winter intreed;als je diesel al gevlokt is helpt er geen benzine meer aan.

@Corydon,natuurlijk is het met een goed werkende luchtdroger al een stuk beter,maar je weet hoe t gaat:men koppelt af,de slangen liggen met de open kant omhoog op de triangel of op je traanplaat achterop de cabine,de beschermklepjes op de koppelingen zijn niet dicht of uberhaupt niet aanwezig en het begint te regenen,een paar kleine druppels in je slangen en met aankoppellen is dat water zo in je ventielen geblazen,met alle gevolgen vandien.

Ik had de laatte tijd een "duiomatic"koppeling en daar ging het klepje automatich van dicht als je m los gekoppeld had,was weer n voordeel.

groeten Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden