[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

9000 euro bussgeld fur fahrer


europeaan

Recommended Posts

  • Forumlid

Een Duitse chauffeur heeft,in opdracht van zijn baas,de"gesetzlich vorgegebenen lenkzeiten"overtreden en krijgt een geldboete van € 8520plus € 429.50"gebühren"= € 8949.50

Hij wil zijn geld terug van het baasje,t was in zijn opdracht,het baasje weigert en onze fernfahrer gaat een rechtszaak aanspannen,en...............................................verliest die.

Argument van die rechter:een boete zal de overtreder er van af houden in de toekomst dezelfde of gelijkaardige overtredingen te begaan.

Hem moet het financiele risico van zijn overtreding bewust gemaakt worden .

Zou men de dader toestaan de financiele consequenties van zijn handelen door te schuiven naar zijn opdrachtgever dan is dat geen motivatie meer voor de overtreder om de wet te respecteren.

Anderszijds is het zo dat de chauffeur,ondanks de strenge ontslagregels, in D ,niet ontslagen kan worden wegens werk weigering*,dat dan weer wel.

Proces kosten,€ ???, komen ook op rekening van de fernfahrer.

Landes arbeids gericht Rheinland-pfalz

Urteil vom 26-01-2010

Aktenzeichen:3 Sa 497/09

Bron:Trucker,das magazine für fernfahrer

Nr 6 juni 2010

Recht,aktuelle urteile seite 18.

Erg interessant vind ik,wij leven weliswaar niet in Deutschland maar,hoe zou een Nederlands oordeel in dit geval luiden?

We roepen allemaal wel eens:ik wil best over m,n uren gaan maar t baasje moet dat wel effe bevestigen door een s.m.s.je of een fax,dat hij de verantwoordelijkheid neemt.

En wat als je bij een ernstig ongeval betrokken raakt?dan helpt een fax of s.m.s.je niks met zo een uitspraak.

Groeten Peter

*Artikel door mij vrij vertaald uit het Duits.:D:D:D:D:D:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als ik het goed begrijp (tell me if i'm wrong) bedoelt peter niet zozeer de bedragen.

Maar wel de verantwoordelijkheid, want ze kunnen wel veel zeggen en beloven alleen de waarheid komt pas naar boven bij gedonder (lees : overtreding). Hoe sterk sta je in je (werk)schoenen, tegenover een werkgever. Als hij te hoog zal zijn zal een baas makkelijker zeggen sorry maar eigenschuld (slechte werkgevers eerder dan goede). Maar in het geval van een ongeval (zeker in het buitenland) wie mag er dan op de blaren zitten??

En ja ik bega zelf ook wel de overtredingen maar hou wel in me achterhoofd: mijn eigen verantwoording

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Denk dat je uiteindelijk als chauffeur verandwoordelijk bent.

Alles wat je maar hoeft te doen is nee zeggen.

Anders kan iemand die voor de mafia vervelende mensen verwijderd wel zeggen, oh, ik doe dat omdat het mij verteld word.....:rolleyes:, ik werk hier, maar regel niks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Denk dat je uiteindelijk als chauffeur verandwoordelijk bent.

Alles wat je maar hoeft te doen is nee zeggen.

Anders kan iemand die voor de mafia vervelende mensen verwijderd wel zeggen, oh, ik doe dat omdat het mij verteld word.....:rolleyes:, ik werk hier, maar regel niks.

Dat is ook wat die rechter in zijn oordeel tegen die chauffeur zei volgens mij.

Gr Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk dat je uiteindelijk als chauffeur verandwoordelijk bent.

Alles wat je maar hoeft te doen is nee zeggen.

Anders kan iemand die voor de mafia vervelende mensen verwijderd wel zeggen, oh, ik doe dat omdat het mij verteld word.....:rolleyes:, ik werk hier, maar regel niks.

Dat is natuurlijk ook helemaal hetzelfde, vrachtwagenchauffeur of hitman bij de maffia.

Als die 'smorgens aan het werk gaan denken ze beide :kill:

mvg Eric :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden