[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

navigatie voor vrachtwagens


sasha26

Recommended Posts

  • Forumlid
beste ervarende chauffeurs, welke navi is het beste voor vrachtautos tegenwoordig???

http://www.chauffeursforum.nl/showthread.php?12973-Tom-Tom-onderweg....&highlight=snooper

http://www.chauffeursforum.nl/showthread.php?13132-Ervaringen-Snooper-Syrius-Proline-%28Truckmate%29&highlight=snooper

http://www.chauffeursforum.nl/showthread.php?16285-Navigatie-voor-de-vrachtwagen&highlight=snooper

http://www.chauffeursforum.nl/showthread.php?7161-Wat-is-een-goed-navigatisysteem&highlight=snooper

Met de zoekfunctie kom je een heel eind. Met zoeken op "Snooper" vond ik de bovenstaande 4 topics over oa Tom-Tom en Snooper truckmate.

Maar d'r komen vast nog wel reacties van enthousiaste gebruikers;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
beste ervarende chauffeurs, welke navi is het beste voor vrachtautos tegenwoordig???

De beste?.... Dat blijft ervaring met als extra gezond verstand!

De beste bestaat niet, de een zweert bij GARMIN (ik) en de ander bij tom-tom. Wat wil je er mee doen, gebruik als hulpmiddel of als hoofdkaart? Wanneer je met kaarten werkt is dat ook niet verkeerd eens af en toe te vernieuwen en dat is het zelfde met electronisch materiaal.

Wel vind ik het een punt dat wanneer je dat ding "echt" gebruiken gaat in een vrachtwagen, dat je bij leuze ook kijkt naar gebruiksvriendelijk en beeld grootte. Wanneer ik een nieuwe navi ging kopen, kwam er vaak een verkoper toesnellen en wilde alles wel uitleggen. Nee, zei ik, indien ik dit ding zonder gebruiksaanwijzing niet kan bedienen wil ik hem niet hebben!

Een gewone basisroute moet je gewoon zo kunnen inplannen, zonder verdere kennis van het apparaat!

En wanneer die aan de voorruit kleeft is het wel leuk dat je zonder leesbril het scherm goed kunt zien!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Gast Cortrans

Tja, het wordt hier al geschreven. De een kiest voor het ouderwetse stratenboek, de ander heeft een Germin, ikzelf gebruik de Tomtom. Als je net begint als chauffeur is het raadzaam om in ieder geval een kaart en/of stratenboek erbij te gebruiken. Ikzelf zit al een jaar of 28 langs de weg (ken dus de wegen aardig, al zeg ik het zelf:p) maar gebruik de Tomtom hoofdzakelijk als carkit en voor in de centrums omdat dan het lezen van een stratenboek levensgevaarlijk is. Wij zitten dus regelmatig met een combi in de centrums, en dan heb je je aandacht op de weg nodig, en dit gaat absoluut niet met een stratenboek (sorry Marcel, dit is MIJN mening, niets persoonlijks hoor :D). Een navigatie zegt waar je af moet slaan waardoor je niet persé op de kaart hoeft te kijken. Hoe dan ook, zorg voor een up-to-date oplossing (boek/kaart of navigatie systeem). Dit scheelt een hoop ellende.

Gr. Cor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Gast Freddepet

Ik heb sinds vandaag de Navigon Android versie (de trial versie) op de telefoon gezet. Wel wordt telkens contact gezocht met internet als je de navigatie start (zou enkel in testversie zijn) dus ga hem een maandje uitproberen. Vanwege onduidelijkheid mbt internet en datagebruik in buitenland zal ik dus allen in NL gaan testen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11 months later...
  • Forumlid

ik gebruik ook navigon werk perfect pakt veel de bredere wegen waar met een vrachtwagen goed kunt rijden laat de kleine straatjes zoveel mogelijk links liggen, tomtom pakt elk klein straatje waar je met vrachtwagen niet kunt komen mee. mijn eigen mening is navigon is voor de vrachtwagen geschikter als tomtom. ik heb een tomtom one gehad. je moet gewoon navi gebruiken en dan controleer de route met stratenboek of kaart werkt het beste vrg peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

Ondertussen heb ik de TRUCK versie van Navigon al een paar weken op mijn Iphone staan.

ook deze app kent net zoals Map&Guide/Colpilot die ook gebruik maken van Navteq kaarten bij lange na niet alle viaduct hoogtes.

Tot nu toe is er maar een merk die mij met een instelling van 4 mtr hoogte niet onder het spoor in Tilburg stuurt, en dat is TomTom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nu is het al een hele tijd geleden dat ik in Tilburg ben geweest maar ik weet welk viaduct je bedoeld. Volgens mij is er iets met dat viaduct, ik durfde er nooit onderdoor maar er hangt me iets van bij dat anderen er wel onderdoor durfden. En voor de bijdehandjes, ik bedoel hoge vrachtwagens. Hoe hoog is dat viaduct ook weer?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3.8 mtr. Vroeger ging ik er ook nog wel eens onderdoor. Maar dat durf ik niet meer.

Zou dat het zijn dan? Eigenlijk is dat ding 4 meter en een paar centimeter, is het niet een bug in de gemeentelijke archieven en is TomTom misschien dan de enige waar naar de gebruiker worde geluisterd die dit wellicht gemeld heeft?

Uiteindelijk is het een verbodsbord die 3,8, de werkelijkheid is anders. Nu je het zegt, ik durfde met de nieuwe combi's er ook niet onderdoor. Die waren 4,05.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dan geeft hij aan dat er geen vrachtwagen route berekent kan worden of dat de bestemming zich in een beperkt toegankelijk gebied bevind.

Het andere grote nadeel van Navigon/Map&Guide en Copilot is dat ze zodra jij toch een straat in rijdt waar je eigenlijk niet mag komen stoppen met herberekenen. Hij gaat dus pas weer een route berekenen zodra jij je wer in een straat bevind zonder vrachtwagen restricties. En TomTom doet dat wel. Die helpt je dus zo snel mogelijk om weer op een goede weg te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En TomTom doet dat wel. Die helpt je dus zo snel mogelijk om weer op een goede weg te komen.
''keer om, probeer om te keren. keer om. probeer om te keren...'' :ja:

Voor wat betreft de hoogte: Als je tomtom instelt op 4.05m stuurt die je nog gewoon de Velsertunnel in.......................

bewerkt door roadtrain
aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
''keer om, probeer om te keren. keer om. probeer om te keren...'' :ja:

Voor wat betreft de hoogte: Als je tomtom instelt op 4.05m stuurt die je nog gewoon de Velsertunnel in.......................

Ja het velsertunnel verhaal kennen we nou wel. Ook het antwoord daarop van TomTom WORK.

Een antwoord dat trouwens nergens over gaat naar mijn mening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • Forumlid
Zou dat het zijn dan? Eigenlijk is dat ding 4 meter en een paar centimeter, is het niet een bug in de gemeentelijke archieven en is TomTom misschien dan de enige waar naar de gebruiker worde geluisterd die dit wellicht gemeld heeft?

Uiteindelijk is het een verbodsbord die 3,8, de werkelijkheid is anders. Nu je het zegt, ik durfde met de nieuwe combi's er ook niet onderdoor. Die waren 4,05.

Je kunt er met 4 meter onderdoor (eigen ervaring) mits er geen trein overheen rijdt want dan zakt hij in tot die 3,8

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
beste ervarende chauffeurs, welke navi is het beste voor vrachtautos tegenwoordig???

Ik had TomTom truck bij mijn vorige werkgever, deze werkte perfect had weinig tot geen problemen met dat ding altijd jegezond verstand blijven gebruiken 99 van de 100% wordt je gewaarschuwd voor straten en viaducten waar je niet in en onderdoor kan of mag, kan je van het Shell straten boek niet zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

___________________________________________________________________________________________________________________________

Citaat Origineel gepost door the duke.

Zou dat het zijn dan? Eigenlijk is dat ding 4 meter en een paar centimeter, is het niet een bug in de gemeentelijke archieven en is TomTom misschien dan de enige waar naar de gebruiker worde geluisterd die dit wellicht gemeld heeft?

Uiteindelijk is het een verbodsbord die 3,8, de werkelijkheid is anders. Nu je het zegt, ik durfde met de nieuwe combi's er ook niet onderdoor. Die waren 4,05.

___________________________________________________________________________________________________________________________

Je kunt er met 4 meter onderdoor (eigen ervaring) mits er geen trein overheen rijdt want dan zakt hij in tot die 3,8

Toen ik nog voor appie reed kon ik er met een koeltrailer onderdoor, wel door de middelste doorgang en komende van de Boscheweg. Via de andere kant ging het niet. Nu is er signalering aangebracht en zijn er ijzeren balken voor geplaatst. Onze bakwagens van 3.8 kunnen er onderdoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden