[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

navigatie voor vrachtwagens


sasha26

Recommended Posts

  • Forumlid
ik gebruik de normale navigon en die werkt perfect!

de truckversie kwam laatst nog voorbij, maar helaas heeft mijn telefoon geen touchscreen!

Ik Gebruik al enige jaren een Navigon[8110 / 8310] dit is geen officiële vrachtauto navigatie heeft wel een instel optie voor vrachtauto (met deze optie berekend het systeem toch een andere route als met pers auto) ik ben uiterst tevreden over de navigatie heeft een uitstekende kaart dekking (bovendien krijg je iedere 4 mnd een nieuwe kaart update) Eigenlijk heb ik nog nooit geen probleem gehad met het vinden van een lokatie (wel zelf even opletten soms stuurt het systeem je een smalle straat in , maar het is eerder gezegd een perfecte navigatie bestaat niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb sinds een paar maanden ook een Tomtom 7150 Truck Pro. En ik moet zeggen dat hij me erg goed bevalt.

Het is nog maar 2 keer gebeurd dat hij een "foutje" maakte, en voor de rest doet hij het perfect! Met het Work

gebeuren heb ik geen ervaring. Aangezien ik de Tomtom zelf gekocht heb, en niet van plan ben om zo'n abonnement

af te sluiten voor dat Work gebeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het "Work" gebeuren moet je ook zien als een soort boordcomputer (dus de Carcube of de Greencat, o.i.d.). Je kunt er berichtjes mee versturen, werk/rust tijden mee ingeven en nog wat andere zaken. Het is gewoon een wat uitgekledere versie dan de andere boordcomputers.

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het "Work" gebeuren moet je ook zien als een soort boordcomputer (dus de Carcube of de Greencat, o.i.d.). Je kunt er berichtjes mee versturen, werk/rust tijden mee ingeven en nog wat andere zaken. Het is gewoon een wat uitgekledere versie dan de andere boordcomputers.

Hendrik

Oké, tja... Dan is het voor mij hooguit grappig om berichtjes naar moeders te sturen, en kan ze zien waar ik uithang. Maar voor de rest ook helemaal niks?! :D Ik wil alleen nog even een keer zo'n TMC ontvanger halen, zodat ik ook file informatie krijg. Dat zou wel makkelijk zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zijn "dure" berichtjes Barry, want je moet er wel weer een abbonnement voor afsluiten. Maar je hebt dan ook weer track-en-trace tot je beschikking.

Hendrik

Dat zal inderdaad geen goedkoop abonnementje zijn, dan stuur ik wel een smsje. :D En track & trace, tja... Handig voor een bedrijf, maar als individuele chauffeur kun je er weinig mee.

Maar nogmaals... Een top apparaat die 7150 Truck Pro! :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Oké, tja... Dan is het voor mij hooguit grappig om berichtjes naar moeders te sturen, en kan ze zien waar ik uithang. Maar voor de rest ook helemaal niks?! :D Ik wil alleen nog even een keer zo'n TMC ontvanger halen, zodat ik ook file informatie krijg. Dat zou wel makkelijk zijn.

Tmc werkt bijna overal redelijk. Maar Frankrijk niet. Alleen in en rond grote steden ontvangst. Mijn werkgever heeft 150 Tomtom,s 7150 pro TRUCK gekocht. Nu al zeer uiteenlopende reacties van collega,s. Ook in de meest recente kaart zitten fouten maar ik denk niet dat ze die er ooit allemaal uit krijgen. Ikzelf blijf mijn 940 LIVE met TRUCK kaart en software ernaast gebruiken maar dat is hoofdzakelijk omdat daar LIVE opzit.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Robke zegt de TomTom Truck 7100 is prul. Barry is er tevreden mee. Corne zegt Versteijnen heeft er 150 gekocht.

Weet niet wat het verschil is tussen Truck 7100 en 7150?

Ik heb ook een TomTom. Volgens mij TomTom 700. Gekocht in 2005. En werkt nog perfect. Dat ding staat altijd

aan als ik rij, dus heeft al heel wat uren erop zitten. Heb vorig jaar eens ge-update, weet niet of dat heeft geholpen.

Als je nu update, kent hij dan bijvoorbeeld de nieuwe situatie bij Eindhoven al dan?

Zou eigenlijk wel een betrouwbaar navigatiesysteem willen wat ook hoogtebeperkingen en gewichtbeperkingen kent.

Die betrouwbaar zijn. Want waarom kent TomTom hoogte van Velsertunnel nog niet dan?

Verder zou ik het fijn vinden:

-als ik de route aan kan passen via een via-punt (bijvoorbeeld niet via A31 van Deventer naar

Cloppenburg, maar dat ik via Nordhorn in kan voeren, maar wel een weg die op de route ligt, dus niet dat hij me eerst van

Deventer naar Nordhorn Centrum stuurt, en vandaaruit verder naar Cloppenburg).

-En zou fijn zijn als je meerdere favorieten op kunt slaan, dus niet alleen het beperkte lijstje met laatst ingevoerde adressen

en het thuisadres, maar gewoon een lijstje met favorieten (zoals de pomp waar je altijd tankt, het bordeel waar je altijd stopt

en het vreetschuurtje waar je altijd eet). En het zou fijn zijn als je deze adressen zelf een naam kunt geven.

Iemand een suggestie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Lijkt mij stug dat je met een TT geen tussenstop cq een via kunt invoeren. Ik sta er wel regelmatig van te kijken dat veel gebruikers geen flauw benul hebben hoe zo'n apparaat eigenlijk werkt, danwel wat de mogelijkheden zijn.

Voor goeie trucknavi koop je gewoon een Snooper S7000. Aan de prijzige kant en weinig tot geen features erop. Maw, een erg simpel toestel, maar doet prima datgene wat ie moet doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Robke zegt de TomTom Truck 7100 is prul. Barry is er tevreden mee. Corne zegt Versteijnen heeft er 150 gekocht.

Weet niet wat het verschil is tussen Truck 7100 en 7150?

Ik heb ook een TomTom. Volgens mij TomTom 700. Gekocht in 2005. En werkt nog perfect. Dat ding staat altijd

aan als ik rij, dus heeft al heel wat uren erop zitten. Heb vorig jaar eens ge-update, weet niet of dat heeft geholpen.

Als je nu update, kent hij dan bijvoorbeeld de nieuwe situatie bij Eindhoven al dan?

Zou eigenlijk wel een betrouwbaar navigatiesysteem willen wat ook hoogtebeperkingen en gewichtbeperkingen kent.

Die betrouwbaar zijn. Want waarom kent TomTom hoogte van Velsertunnel nog niet dan?

Verder zou ik het fijn vinden:

-als ik de route aan kan passen via een via-punt (bijvoorbeeld niet via A31 van Deventer naar

Cloppenburg, maar dat ik via Nordhorn in kan voeren, maar wel een weg die op de route ligt, dus niet dat hij me eerst van

Deventer naar Nordhorn Centrum stuurt, en vandaaruit verder naar Cloppenburg).

-En zou fijn zijn als je meerdere favorieten op kunt slaan, dus niet alleen het beperkte lijstje met laatst ingevoerde adressen

en het thuisadres, maar gewoon een lijstje met favorieten (zoals de pomp waar je altijd tankt, het bordeel waar je altijd stopt

en het vreetschuurtje waar je altijd eet). En het zou fijn zijn als je deze adressen zelf een naam kunt geven.

Iemand een suggestie?

Ja hoor ,gewoon weer een Tommie kopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja hoor ,gewoon weer een Tommie kopen.

Via punten kun je bij navigon gewoon invoeren, bovendien geeft de navigon direct al 3 voorbeeld routes. ik maak al enkele jaren gebruik van een Navigon 8110 / 8310 deze is echter niet meer leverbaar kijk maar eens bij de navigon 70(ook evt leverbaar met vrachtauto software) / 92 bovendien kun je bij navigon een abbo afsluiten en krijg je ieder kwartaal nieuwe kaarten (werkt perfect)

mvg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Robke zegt de TomTom Truck 7100 is prul. Barry is er tevreden mee. Corne zegt Versteijnen heeft er 150 gekocht.

Weet niet wat het verschil is tussen Truck 7100 en 7150?

Ik heb ook een TomTom. Volgens mij TomTom 700. Gekocht in 2005. En werkt nog perfect. Dat ding staat altijd

aan als ik rij, dus heeft al heel wat uren erop zitten. Heb vorig jaar eens ge-update, weet niet of dat heeft geholpen.

Als je nu update, kent hij dan bijvoorbeeld de nieuwe situatie bij Eindhoven al dan?

Zou eigenlijk wel een betrouwbaar navigatiesysteem willen wat ook hoogtebeperkingen en gewichtbeperkingen kent.

Die betrouwbaar zijn. Want waarom kent TomTom hoogte van Velsertunnel nog niet dan?

Verder zou ik het fijn vinden:

-als ik de route aan kan passen via een via-punt (bijvoorbeeld niet via A31 van Deventer naar

Cloppenburg, maar dat ik via Nordhorn in kan voeren, maar wel een weg die op de route ligt, dus niet dat hij me eerst van

Deventer naar Nordhorn Centrum stuurt, en vandaaruit verder naar Cloppenburg).

-En zou fijn zijn als je meerdere favorieten op kunt slaan, dus niet alleen het beperkte lijstje met laatst ingevoerde adressen

en het thuisadres, maar gewoon een lijstje met favorieten (zoals de pomp waar je altijd tankt, het bordeel waar je altijd stopt

en het vreetschuurtje waar je altijd eet). En het zou fijn zijn als je deze adressen zelf een naam kunt geven.

Iemand een suggestie?

Verschil tussen de 7100 en 7150 is het scherm. De 7150 heeft een 5 inch scherm. En natuurlijk is er een via punt in te voeren. Ook zit er een routeplanner op. Weet niet hoeveel adressen er in te voeren zijn want ik gebruik dat nooit. Iedereen blijft maar door zagen over die Velser tunnel. Naar devices met navteq kaarten laten je vrolijk in Tilburg onder 3.8 mrt door rijden met 4 mrt instelling. Met elk merk is er wek wat.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

pfff eindelijk 2 mensen op marktplaats doen een leuk bod op mijn tomtom pro7100 truck, terwijl ik afgelopen zaterdag mijn garmin dezl binnenkreeg. voorzover ik al met de luxe-auto dit weekend de garmin heb geprobeerd valt die beslist niet tegen.

de toetsen zitten in ieder geval wat verder uit elkaar dus niet meer de verkeerde letters of straten intoetsen, bij de tomtom moet je beslist geen dikke vingers hebben want je zit er regelmatig naast. ook moet je bij tomtom geen bezwaar hebben tegen regelmatig een stukje omrijden terwijl er toch kortere vrachtwagenroutes voorhanden zijn.

deze week heb ik dus zowel tomtom als garmin in de auto, ik laat wel wat weten hoe het gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
pfff eindelijk 2 mensen op marktplaats doen een leuk bod op mijn tomtom pro7100 truck, terwijl ik afgelopen zaterdag mijn garmin dezl binnenkreeg. voorzover ik al met de luxe-auto dit weekend de garmin heb geprobeerd valt die beslist niet tegen.

de toetsen zitten in ieder geval wat verder uit elkaar dus niet meer de verkeerde letters of straten intoetsen, bij de tomtom moet je beslist geen dikke vingers hebben want je zit er regelmatig naast. ook moet je bij tomtom geen bezwaar hebben tegen regelmatig een stukje omrijden terwijl er toch kortere vrachtwagenroutes voorhanden zijn.

deze week heb ik dus zowel tomtom als garmin in de auto, ik laat wel wat weten hoe het gaat.

Als die Garmin ook een TRUCK device is zullen de routes die je voorgeschoteld krijgt niet veel verschillen. Ik heb die namelijk een tijdje naast mijn 7150 getest voor mijn werkgever.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik had de tomtom vanaf augustus, ik heb in die 4 maanden nog nooit zoveel gevloekt en raampje opengedraaid om hem naar buiten te keilen, hoop dat de garmin dezl truck de weg beter weet

Het enige probleem van de TomTom vind ik dat hij heel lang aan de oorspronkelijke route vast houdt. Als je bv naar Parijs bij Antwerpen via Brussel wilt dan duurt dat een eeuwigheid voordat hij ook een nieuwe route oppakt. Maar dat is wel minder geworden met de recente softwareupdate. ik weet niet of jij er die ook al op hebt? Als dat zo is dan kun je voortaan in het menu ook aangeven dat je ADR geladen hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
@Frans1960 -En zou fijn zijn als je meerdere favorieten op kunt slaan, dus niet alleen het beperkte lijstje met laatst ingevoerde adressen

en het thuisadres, maar gewoon een lijstje met favorieten (zoals de pomp waar je altijd tankt, het bordeel waar je altijd stopt

en het vreetschuurtje waar je altijd eet). En het zou fijn zijn als je deze adressen zelf een naam kunt geven.

Als je op een bepaalde locatie staat kun je die opslaan als favoriet en zelf een naam geven.........

Je gaat naar favoriet maken en geeft op ''mijn locatie'' klikt op ok dan staat de straatnaam waar je bent, die kun je veranderen, weer op ok klikken en voilá.............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik ben er uit mensen, hele week tomtom pro 7100 truck en de garmin dezl 560 naast elkaar op het dashboard gehad, de tomtom gaat nu per direct op marktplaats voor de hoogste bieder, de garmin blijft.

online gekocht bij bcc voor 329 eu, aanrader, goede navigatie, zeker in mijn werk, de distributie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

alhoewel het stemmetje een beetje blikkerig aandoet is het beeldschermpje mooi duidelijk, de garmin neemt gewoon de kortste of de snelste route zonder omwegen (tomtom gaf meestal rare omwegen aan zonder noodzaak), vrij secuur qua huisnummer in veel gevallen voor de deur stoppen, stem geeft zelfs aan of gezochte nummer links of rechts van de weg ligt,

bij omleidingen krijg je direct andere route daar waar tomtom nog op de oude route blijft doorjengelen.

waarschuwingen bij smalle doorgangen en scherpe bochten bij garmin. en vooral.......comfortabele grote lettertoetsen, allen stukje van elkaar verwijderd, dussss dikke vingers geen probleem, en toetsen 'pakken'snel, al rijdend adres intoetsen geen probleem, 10 seconden is adres ingetoetst en gevonden en in beeld.

tot nu altijd tomtom gehad,de 300,700,900, de minder wordende one, de nog mindere xxl en de droevige pro 7100, ik stap af van tomtom. voorheen 12 jaar met shell stratenboek op de knie, is het ook niet echt,vooral niet in winterseizoen, ik ga naar garmin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
alhoewel het stemmetje een beetje blikkerig aandoet is het beeldschermpje mooi duidelijk, de garmin neemt gewoon de kortste of de snelste route zonder omwegen (tomtom gaf meestal rare omwegen aan zonder noodzaak), vrij secuur qua huisnummer in veel gevallen voor de deur stoppen, stem geeft zelfs aan of gezochte nummer links of rechts van de weg ligt,

bij omleidingen krijg je direct andere route daar waar tomtom nog op de oude route blijft doorjengelen.

waarschuwingen bij smalle doorgangen en scherpe bochten bij garmin. en vooral.......comfortabele grote lettertoetsen, allen stukje van elkaar verwijderd, dussss dikke vingers geen probleem, en toetsen 'pakken'snel, al rijdend adres intoetsen geen probleem, 10 seconden is adres ingetoetst en gevonden en in beeld.

tot nu altijd tomtom gehad,de 300,700,900, de minder wordende one, de nog mindere xxl en de droevige pro 7100, ik stap af van tomtom. voorheen 12 jaar met shell stratenboek op de knie, is het ook niet echt,vooral niet in winterseizoen, ik ga naar garmin.

Ik denk dat die Garmin een 5 inch scherm heeft? Dus de vergelijking met een 7100 met 4.3 inch scherm gaat niet echt op. op een 7150 met 5 inch scherm zijn de toetsen ook een heel stuk groter dan op de 7100.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
  • Forumlid

Hallo, heb dit topic een beetje gevolgd de een zit met een phone de ander met een tomtom of garmin etc.Heeft niemand ervaring met map&guide of trucknavigator van mapfactor. Ik zelf gebruik map&giude truck navigator op een netbook of laptop als ik de kosten zie in vergelijking met de snooper of welk ander, denk ik dat dit de beste en goedkoopste oplossing is. Ook met maut wordt rekening gehouden evenals met gevaarlijke stoffen wel of geen tol etc,etc ook kun je de eigen lengte, hoogte etc van je truck instellen, plus een duidelijk en groot scherm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hallo, heb dit topic een beetje gevolgd de een zit met een phone de ander met een tomtom of garmin etc.Heeft niemand ervaring met map&guide of trucknavigator van mapfactor. Ik zelf gebruik map&giude truck navigator op een netbook of laptop als ik de kosten zie in vergelijking met de snooper of welk ander, denk ik dat dit de beste en goedkoopste oplossing is. Ook met maut wordt rekening gehouden evenals met gevaarlijke stoffen wel of geen tol etc,etc ook kun je de eigen lengte, hoogte etc van je truck instellen, plus een duidelijk en groot scherm.

Even zoeken op het forum. Over verschillende marken trucknavigatie is al geschreven. Zelfs over Map&Guide trucknavigator. Deze heb ik trouwens nu in mijn blackbox van de vrachtwagen staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden