[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Waarin rij je nu eigenlijk?


roel

Recommended Posts

  • Forumlid
2 uur geleden zei Pierre:

Het mocht effe duren, maar dan heb je ook wat! :D

 

 

 

20180823_164625.jpg

 

Veel plezier er mee, Pierre.

 

Toch mooi dat je even voor de “nieuw” foto er een nieuwe, strakke kastentrailer achter mocht hangen.

 

Kan je verder mooi die afgetrapte schadebakken door Franrijk sleuren. 😂😂😂😂

 

 

  • Like 2
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
15 uur geleden zei Pierre:

 

Dat dacht ik zelf eigenlijk ook.

Volgens de laaste berichten schijn ik over een jaar of 2 gewoon weer te moeten verhuizen naar een nieuwe... :D

 

Dat vinmd ik altijd zo lullig; Wil je als vakman uitdragen dat je een topchauffeur bent,geven ze je na twee jaar ,of 300 k kilometers een nieuwe wagen.

Kun je weer beginnen met inrijden.:D

 

( als je altijd maar 2 jaar met je auto hoeft te doen ben je vanzelf topchauffeur,reparaties  en slijtage komt later pas.)

bewerkt door europeaan
  • Like 2
  • Haha 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
17 uur geleden zei europeaan:

Wil je als vakman uitdragen dat je een topchauffeur bent.

 

DAF DRIVER PERFORMANCE

Dagelijks 85% rijscore, je kan het Pierre !

 

Bloedend hartje momenteel in Zweeds geval en voel me totaal niet geprikkeld,  Ik mis DAF driver performance, ik verveel me...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

vrachtwagen op de A10 die voor me rijd en de afrit neemt bij de pomp. Terwijl hij op de afrit afremt en ik op de rechtse baan doorga, grijpt ook hier het systeem in 

 

Dat heb ik met een Volvo toch minder dat ingrijpen, het gebeurt wel maar minder vaak.
En als de ACC uitstaat is het de Forward Collission Warning die ingrijpt. Gaat er bij Daf ook een rode lamp knipperen en een zoemer als waarschuwing dat het systeem in wil grijpen, zodat jij nog zelf kan reageren (remmen/gasgeven) en zo de ingreep voorkomen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei Pierre:

Probleem vind ik ook dat je iedere keer weer alles opnieuw in moet stellen als het contact eerder is uitgezet wat betreft ECO en ACC.

 

Yep.. het zal wel snel routine worden, Pierre. De knop voor de rijbaan assistent zal je ook wel telkens (moeten) uitschakelen? Veel gebruikte knop in menig DAF cabine tegenwoordig, denk ik. :D

 

Ik begrijp dus dat in jouw XF de cruise control afzonderlijk kan werken t.o.v. de adaptieve variant?  Mijn ervaring met de CF'jes is juist dat het alles of niets is.. Sterker.. de laatste paar keer tijdens de rit ineens 'storing' (was dan EBS melding van de trailer..) maar dan gooide de DAF ook direct de ACC eraf (veiligheidsdenken, denk ik maar).. en dus ook geen cruise controle meer. :mad:. Was met een vorige generatie toch makkelijker.. ABS/EBS storing.. prima.. maar de cruise controle bleef erop staan. :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 minuten geleden zei Pierre:

 

Ik begrijp totaal niet waar je het allemaal over hebt, storing, adaptieve variant..
En wil je asjebieft dat 'CF' nooit meer noemen of in ieder geval die vergelijking niet maken, daar heb ik serieus nachtmerries van gehad...:zegtniets:

Misschien zit er ook eenboekje bij waar alles in staat :bey: daar kom jij vast wel uit :ja: suc6 Pierre gij kan da 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
 
Yep.. het zal wel snel routine worden, Pierre. De knop voor de rijbaan assistent zal je ook wel telkens (moeten) uitschakelen? Veel gebruikte knop in menig DAF cabine tegenwoordig, denk ik.
 
Ik begrijp dus dat in jouw XF de cruise control afzonderlijk kan werken t.o.v. de adaptieve variant?  Mijn ervaring met de CF'jes is juist dat het alles of niets is.. Sterker.. de laatste paar keer tijdens de rit ineens 'storing' (was dan EBS melding van de trailer..) maar dan gooide de DAF ook direct de ACC eraf (veiligheidsdenken, denk ik maar).. en dus ook geen cruise controle meer. :mad:. Was met een vorige generatie toch makkelijker.. ABS/EBS storing.. prima.. maar de cruise controle bleef erop staan. :ok:
Bij een abs storing de aebs en afstand regeling uitzetten, dan werkt de cc op de ouderwetse manier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 uur geleden zei DAFne:

 

DAF DRIVER PERFORMANCE

Dagelijks 85% rijscore, j

 

 

Dat driver performance moeten je er gelijk afflikkeren,( als dat kan)of afplakken met Duct tape.:mad:

Dat werkt alleen stress verhogend,zoals de digitach en leidt alleen de aandacht af van de chauffeur.:ja:,en vergroot dus de kans op ongevallen

Verder staat t alleen leuk op de computergrafieken van de wagenparkbeheerder ,waarmee hij eventueel chauffeurs tegen elkaar uit kan spelen.:D

Net als dat domme"nieuwe rijden"waar t mee samenhangt en dat ook geen zoden aan de dijk zet.

( je kunt wel n kilometer voor de rotonde gas inhouden,maar je hebt ook nog n job te doen binnen 15 of 13" diensturen")

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei volvofh12:

Bij een abs storing de aebs en afstand regeling uitzetten, dan werkt de cc op de ouderwetse manier.

klopt idd bij eventuele storingen even knop waar je afstand mee regelt naar beneden ingedrukt houden dan gaat het uit,

ik zet hem nog wel eens  uit in stedelijk verkeer is wel net zo prettig met met veel in en uitvoegend verkeer

maar op de lange baan lekker aan laten heerlijk in achtervolging mode :p

van mij hadden het systeem 20 jaar eerder uit mogen vinden:cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat driver performance moeten je er gelijk afflikkeren,( als dat kan)of afplakken met Duct tape.:mad:
Dat werkt alleen stress verhogend,zoals de digitach en leidt alleen de aandacht af van de chauffeur.:ja:,en vergroot dus de kans op ongevallen
Verder staat t alleen leuk op de computergrafieken van de wagenparkbeheerder ,waarmee hij eventueel chauffeurs tegen elkaar uit kan spelen.
Net als dat domme"nieuwe rijden"waar t mee samenhangt en dat ook geen zoden aan de dijk zet.
( je kunt wel n kilometer voor de rotonde gas inhouden,maar je hebt ook nog n job te doen binnen 15 of 13" diensturen")
Leer je zelf mee omgaan. Gaat vooral om anticiperen en motorrem gebruiken.
Tip, pas onder de 40 km per uur met de voet bij remmen.
Als je het kunstje door hebt gaat het op de automatische piloot.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
17 minuten geleden zei ec300:

klopt idd bij eventuele storingen even knop waar je afstand mee regelt naar beneden ingedrukt houden dan gaat het uit,

ik zet hem nog wel eens  uit in stedelijk verkeer is wel net zo prettig met met veel in en uitvoegend verkeer

 

maar op de lange baan lekker aan laten heerlijk in achtervolging mode :p

van mij hadden het systeem 20 jaar eerder uit mogen vinden:cool:

 

Ah, okay, daarmee kan je het dus uitzetten. Nooit geweten.

 

(Ja, ik heb weleens het boekje geraadpleegd.. maar daarvoor dus niet.. ;) )

 

Afstandsradar is op de lange baan best goed te doen inderdaad.

Je merkt het pas als je overstapt in een auto die het niet heeft... althans, daar had ik de eerste kilometers op de snelweg soms wel ff 'last van'.. zo'n  Oh ja momentje.. :p

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
21 uur geleden zei volvofh12:

Leer je zelf mee omgaan. Gaat vooral om anticiperen en motorrem gebruiken.
Tip, pas onder de 40 km per uur met de voet bij remmen.
Als je het kunstje door hebt gaat het op de automatische piloot.

Dat kunstje leerde ik meer dan 20 jaar terug al toen ik een Volvo FH 420 kreeg met VEB.

Alleen kreeg je daar geen punten en groene vinkjes,maar ik deed wel + 1 000 000 km met de remvoering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 26-8-2018 om 10:25 zei Pierre:

Dan zal het dat FCW zijn dat ingrijpt, ik kreeg inderdaad zo'n rood signaal op m'n display en een zoemer. Dacht eerst dat het voor de hoogte was maar vond dat vreemd omdat hij het bij al die andere viaducten niet deed. Het schijnt volgens mijn collega's die ook zo'n nieuw type hebben dat dit systeem vrij snel reageert. Ik weet ook niet of zoiets afgesteld kan worden, eerst maar eens een paar weken rijden om er een beter beeld van te krijgen.
Probleem vind ik ook dat je iedere keer weer alles opnieuw in moet stellen als het contact eerder is uitgezet wat betreft ECO en ACC. Ik ben nog druk zoekende en aan het pionieren met al die toestanden en electronica op de auto, het zal een kwestie van wennen zijn.

Die krengen reageren niet alleen bij Daf gevoelig. Ik heb ook al een Actros mee gehad die midden op de A4 dacht dat hij een muur zag staan of zo. Vol in de ankers. Je bent wel gelijk klaarwakker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Och, ik doe nu slapen.met dat klapbed zoals jullie.dat járen geleden.gewoon moesten.doen omdat er niks.groters was,.denk ik.dan maar.

Het valt.mij.niks.tegen.. Heb alleen.te veel spullen mee.. :D😥:D

 

Tevens.. met zo'n LF cabine heb ik dus ook gewoon de DAF 'kwaal' van onverlichte kachelknoppen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden