[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

tips tegen beroving


Gast Berserker Beastbuster

Recommended Posts

Gast Berserker Beastbuster

Ik weet niet of er ombouwers op dit forum komen, maar ik neem aan dat sommigen van jullie contacten hebben met mensen die in/ombouwingen doen van trucks tegen diefstal.

Ik lees wel eens dat er trucks gestolen worden (soms zelfs terwijl jullie erin slapen), of aangehouden worden door nep-politie en zo. Ik vraag me af welke opties jullie dan hebben.

Ik heb wat oplossingen, echter ik mis de vakmanschap om die te kunnen inbouwen. Daar moeten jullie voor bij vaklui zijn, die zich hiermee bezig houden.

Mijn tip: een rolluik met raampje van stevig plastic (zodat je nog wat kan zien) die van links naar rechts (of van boven) langs je bunk-bed getrokken kan worden in geval van nood. Als je in je slaap merkt dat er ingebroken wordt, is dit je safe-haven. Dit kan ook je safe-haven zijn, mocht je overvallen worden.

Terwijl je hierin ligt, druk je op een knop (die ook gewoon in je cabine hoort te zijn als knop nr2) , en die knop aktiveert het volgende.

Een noodsignaal via sateliet zodat je collega's weten waar er iets gebeurt, en eventueel hulpdiensten ook. Je kan natuurlijk ook je bakkie (zendaparatuur) hier hebben, zodat je kan vertellen wat er aan de hand is. (of je mobieltje kan ook handig zijn)

Bovendien kan je op (een andere) knop drukken, en die spuit je cabine vol met rook uit een disco-rookmaker. Deze dingen zijn al op de markt als anti-inbraak machine (heb ik mij laten vertellen). De inbreker ziet gelijk geen steek meer, en verder gaan met hun poging is nutteloos. Nog wat alarmtoeters en alarmlichten van een paar euri om de paniek compleet te maken. Een beetje installateur kan dit zo maken. de rook is totaal risicoloos, want dit is de standaard rook in disco's. Alleen veel dichter (vanwege de kleine ruimte).

Dit systeem kan natuurlijk ook afgaan als u niet aanwezig bent, maar dan moet u dit ook koppelen aan uw inbraakalarm van uw truck. Dit is technisch ook niet zo lastig.

Een cabine vol mist, en toeters en alarmlichten en zo lijkt me afdoende om welke overvalpoging dan ook te counteren. want wegrijden in een truck vol mist en zwaailampje is zo goed als onmogelijk. En mocht u niet tegen geweld kunnen, dan heeft u de safehaven ook nog waaruit u op uw gemak lachend foto's kunt maken van de daders die in paniek uit uw cabine proberen te vluchten. :bey:

Ik (ruwe) gok dat deze alarminstallatie niet duurder hoeft te zijn dan 200 ero. De rookmachine zal het duurst zijn. Het rolluik zal op maat gemaakt moeten worden door iemand die rolluiken maakt, geen idee wat hiervan de prijs is. Dit ding moet wel een beetje tegen een stootje kunnen. Eventueel een kogelvrij ruitje erin, hoewel er zeer waarschijnlijk geen schot gelost wordt als alles afgaat.

Volgens mij is dit plan haalbaar voor elke portemonnee. De spulletjes zelf zijn al op de markt. Nu nog een handige vakman of twee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 54
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Je hebt het hart op de juiste plaats.

Helaas helpen plastic rolschermen niet zo. Meestal word er wat gas in de cabine gespoten, de chauffeur valt dan in een echt diepe slaap.

En wat als er iemand naast je staat met een wapen en je gewoon verteld wat je moet doen?

lichten en audible alarm word niemand warm of koud van. Hoevaak hoor je een autoalarm afgaan en je kijkt nog niet eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Berserker Beastbuster

tja. maar gelijk heel je cabine vol rook via een apparaat wat je niet uit kunt zetten? (Of stel dat je hem zelf wel uit wilt kunnen zetten, dan nog zit die cabine vol rook die eruit blijft spuiten.) =te veel werk voor mensen die snel hun slag op een niet al te moeilijke manier willen slaan. Hoe langer de klus duurt, hoe meer hun onderbewustzijn ze vertelt dat ze beter ermee kunnen stoppen, en de volgende kunnen pakken. In hun achterhoofd zit altijd de tijdfactor en moeilijkheidsgraad.

wegrijden met die truck gaat je gewoon niet snel lukken. en flitsmachines in de cabine die afgaan zorgt ervoor dat je gewoon niet kan rijden.

die flitsers kan je inbouwen in een kogelvrij koepeltje met tralies. Gaat die eenmaal af (via remote), dan gaat hij pas een uur later weer uit (simpel in te stellen). Je kan er niet bij, je kan ze niet afdekken (want je installeert ze gewoon op plafond en dak, paar euri per stuk). Dan moeten ze een uur rijden met zwaailichtjes op dak en in cabine. Geen enkele dief lijkt me dit handig.

bovendien helpt het niet als je slaapgas in een cabine spuit, maar het slachtoffer ligt onbereikbaar in zijn safehaven te slapen. alarm gaat af. slachtoffer wordt veilig wakker (aparte luchtfilters in safehaven), en kan rustig 112 bellen.

Of hij wordt toch overwelmd door het gas, maar vervolgens moeten de dieven op pad met een zwaailichterige truck met een slapende passagier waar ze niet bij kunnen, en die elk moment wakker kan worden en 112 kan bellen. En bovendien kan die persoon de gps knop in de cabine indrukken (maar dit weten de overvallers niet. weten ze dit wel, dan hebben ze nóg een reden om deze klus maar te laten voor wat het is)

Zelf áls een slachtoffer 2 seconden maar heeft om te reageren op binnenkomend slaapgas, dan is dit ruimschoots voldoende om op mijn knop te drukken. kwestie van elke dag even proefoefenen. het moet een reflex worden. zodat je onderbewustzijn het overneemt in geval van nood.

'overval-druk knop'. elke dag 3x oefenen. (dit leerde ik op judo en jiu jitsu. op een gegeven moment ga je er niet eens meer bij nadenken bij akties. je doet ze gewoon)

Ik zie toch wel toepassingen hoor. :)

just my 50 cents.

Politie zegt ook: hoe moeilijker de klus wordt, hoe sneller ze opgeven/er niet eens aan willen beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

rolluikje..............

ehm heel handig als je een dakairco hebt, die doet zn werk dan voor t rolluikje en niet in de slaapcabine.............

rolluikje...........

heel fijn bij brand of andere onverwachte dingen waardoor je snel naar buiten moet........

en met al je oplossingen die je hier aandraagt (alweer t rolluikje, flitsmachine,kogelvrij koepeltje, overval drukknop, rook machine)ben je wel wat verder dan een paar euri.

een typisch gevalletje voor de Thunderbirds:D

een degelijk alarm dat afgaat als er iemand je deur probeert open te maken, speciale sloten, een gasmelder in de cabine....is er al

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In ieder geval wel iemand die probeerd mee te denken.

Dus niet gelijk de grond inboren.

Maar mischien gewoon simpel uitleggen wat eventuele concequenties kunnen zijn als er iets misgaat.

wij hebben ook wagens rondrijden van een zeg maar 100,000 euro, maar een simpele camera van een 10,- kan er niet af, daar moeten weer diverse instanties over "vergaderen" en "kostenplaatjes ramen" terwijl ze bij ons ook met bosjes worden overvallen en mishandelt.

En eh, een camera en een noodoproepsysteem ( het laatste wij wel standaart aan boord ) is allemaal leuk en aardig, maar het is allemaal achteraf, het moment zelf sta je er alleen voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco

als je in napels staat en je wagen begint enorm te roken als er een napolitaantje binnenkomt en je probeert vanachter je rolluik wat bewijsmateriaal lachend te vergaren, dan heb je een reeele kans dat je richting fundering afgevoerd wordt.

alle alarmbellen en toeters ten spijt, als het je lot is gebeurd het toch en ik rij al 17 jaar rond en heb afgelopen donderdag in hongarije met de raampjes half open gestaan net als mijn roemeense en hongaarse collega's want het was niet te harden van de hitte en ik heb best geslapen.

als ik met de vrees in mijn lijf moet gaan werken dan ga ik niet meer op pad en misschien treft het me ook ooit en ik persoonlijk denk dat er weinig helpt als ze echt willen en als je ze het onmogelijk maakt heb je zelf een probleem als er wat gebeurd met jezelf en er kan niemand bij je komen.

leef gewoon en doe niet te protserig met luide stereo installatie en dvd schermen en tv schermen die iedereen ziet.

vaak gaat het ze om de lading en als ze die willen hebben rij ik de truck ook nog wel voor ze naar de plek die ze uitzoeken.

ik kan me er echt niet druk over maken simpelweg vanwege het feit dat ik al 9 jaar lang in italie overal gestaan heb en misschien ongeloofelijk veel geluk heb gehad dat het mij niet overkomen is, maar zolang dat niet gebeurd zal ik er ook niet veel tijd aan besteden.

leef gewoon en maak je niet te druk hierover.

it's your destiny or it isn't

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco
Een hondje mee in de cabine is een stuk handiger en veilig. En ook nog eens leuk

mag niet overal:mad:

en met die van ons en die van sjoeke en frankie hou je de dieven in ieder geval op afstand:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik moet zeggen dat ik blij ben dat een niet chauffeur zich druk maakt over ons welzijn onderweg!

Wel denk ik dat je ideeën niet haalbaar zijn, wel qua techniek, maar niet qua practische kant.

Het gas wordt in je cabine gespoten als jij, jawel, al ligt te slapen, dus ook de 2 seconden heb je niet.

Om die safehaven echt gas en kogeldicht te maken zal er geen verse (is koele) lucht meer in je slaapruimte kunnen komen. Ook denk ik dat een rolluik wat ongeveer 2,2 x 2,4 meter groot moet zijn èn kogelwerend een dusdanige gewichtvermeerdering opleverd dat de cabine niet meer gekanteld kan worden.

De meest veilige oplossing is in mijn ogen om niet op te scheppen over je lading (oh ik heb vandaag weer een opleggertje LCDschermen geladen), je auto op veilige en verlichte plekken neer te zetten en contact zoeken met de chauffeurs in je buurt (zelfs als het platkoppen zijn).

En ik ben van mening dat als je werkelijk word overvallen, je beter kunt meewerken en vragen of je aub je shag en paspoort mag behouden... de rest is jammer dan....

bewerkt door baas
tiepvoutje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die laatste tip heb ik ook wel eens gehoort.

Maar als je ergens in de the middle of nowhere staat, en er wordt op je ruitje getikt met

een 9 mm met het verzoek om de deur open te doen???????

Als ze je echt ( of je lading ) willen hebben, krijgen ze het wel.

Het is juist om de gelegenheidsdief te ontmoedigen, de georganiseerde bendes is een heel ander verhaal.

Er gaat ook een gezegde rond........de misdaad is al georganiseerd nu de politie nog.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
volgens mij heb je teveel naar het A team gekeken, en denk je dat er zomaar van alles ingebouwd kan worden.

rookmachine, wat een dwaas idee, het ding zal maar afgaan door een los contact of zo terwijl je net met 90km in een bochtige afdaling zit!

Inderdaad moet het middel niet erger worden dan de kwaal. Ofwel, de preventie niet risicovoller dan het originele gevaar.

D'r is nu een goede reclame voor "even Apeldoorn bellen", een man ziet z'n auto wegrollen in een afdaling, fietst er als een gek achteraan, klimt door het raampje de auto in. Op het moment dat hij net voor de bocht zal gaan sturen, klikt de stuurvergrendeling erop:D

Als reclame leuk bedacht natuurlijk, maar ook als tijdens het rijden de stroom wegvalt, dan zou de stuurbekrachtiging een gevaar kunnen zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als reclame leuk bedacht natuurlijk, maar ook als tijdens het rijden de stroom wegvalt, dan zou de stuurbekrachtiging een gevaar kunnen zijn...

De stuur bekrachtiging is mechanies....

Maar misschien veranderen sommige dingen sneller dan mij....:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast midweek
De stuur bekrachtiging is mechanies....

Maar misschien veranderen sommige dingen sneller dan mij....:rolleyes:

klopt.....

stuurbekrachtiging is hydraulisch,

en tegenwoordig soms ook elektronisch.

maar dat zal wel weer diefstalgevoelig zijn. heb je in dit topic dus niets aan ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Inderdaad moet het middel niet erger worden dan de kwaal. Ofwel, de preventie niet risicovoller dan het originele gevaar.

D'r is nu een goede reclame voor "even Apeldoorn bellen", een man ziet z'n auto wegrollen in een afdaling, fietst er als een gek achteraan, klimt door het raampje de auto in. Op het moment dat hij net voor de bocht zal gaan sturen, klikt de stuurvergrendeling erop:D

Als reclame leuk bedacht natuurlijk, maar ook als tijdens het rijden de stroom wegvalt, dan zou de stuurbekrachtiging een gevaar kunnen zijn...

Vergis ik me?haal je stuur vergrendelingen stuur bekrachtiging niet door elkaar????:confused::confused::confused:

Groeten Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
  • Forumlid

Ik doe het als volgt als de parking niet vertrouw:

Ik plaats een oude ,defecte GSM (tuurlijk niet zichtbaar defect) en een beurs met zeg maar 20 Euros en wat ouwe Kaartjes (maar ook de actuele Tankpasjes erbij-die willen ze meestal hebben) erin, op het dashboard. Op deze manier krijgen ze wat ze zoeken ("dummys" dus") en mijn echte beurs en gsm zijn veilig op een andere plaats.En altijd een Spanband door de deur.

Verder heb ik van een groep ostblokkers en Kalashnikov goedkoop kunnen krijgen.Die hangt onderaan het bovenbed,zodat het binnen hanbereik is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe het als volgt als de parking niet vertrouw:

Ik plaats een oude ,defecte GSM (tuurlijk niet zichtbaar defect) en een beurs met zeg maar 20 Euros en wat ouwe Kaartjes (maar ook de actuele Tankpasjes erbij-die willen ze meestal hebben) erin, op het dashboard. Op deze manier krijgen ze wat ze zoeken ("dummys" dus") en mijn echte beurs en gsm zijn veilig op een andere plaats.En altijd een Spanband door de deur.

Verder heb ik van een groep ostblokkers en Kalashnikov goedkoop kunnen krijgen.Die hangt onderaan het bovenbed,zodat het binnen hanbereik is.

Top tip :ok::ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden