[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

dom foutje brandweer in dordrecht


marksel

Recommended Posts

  • Forumlid

dit is algemeen bekend dat dit tunneltje gewoon 3.60m is (woon int dorp ernaast) staat aan allebij de kanten goed aangegeven.

over dit tunneltje heeft meer hier gestaan (een vrachtwagen die kwam vast te staan nadat hij wilde draaien voor de tunnel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het kan dan misschien een "dom" foutje zijn, maar ik denk dat bijna iedere chauffeur wel eens een inschattingsfoutje heeft gemaakt! En het was waarschijnlijk geen auto van Brandweer Dordrecht zelf, maar één van Brandweer Barendrecht of Rotterdam! Dus... Op een plek waar de chauffeur waarschijnlijk niet zo bekend was, en waarschijnlijk heel erg veel haast door de ernst van de brandmelding! Want het was niet bepaald een automatisch alarmpje waar ze naar onderweg waren! :rolleyes: Meer foto's van dit ongeluk op: http://cosmopoliman.nl/?page_id=413

En hier wat foto's van de brand waar naar ze onderweg waren: www.rtvdordrecht.nl/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit is ook een foutje! Maar die dingen gebeuren nu eenmaal in het heetst van de strijd, als je vol adrenaline onderweg naar een brandmelding bent! En daarbij... Wij als chauffeurs moeten ook regelmatig op "tijd" rijden, en de Brandweer moet maar even zorgen dat ze binnen 8 minuten op de brand/ongevals lokatie zijn! Ongeacht of er file staat of wat dan ook, want anders krijgen ze weer de opmerkingen "jullie zijn te laat of "Brandweer laat lang op zich wachten" naar hun hoofd?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Filmpje met die ***paaltjes

AUW ...

Belachelijke oplossing overigens .... BETER was geweest de doorgang geheel vrij te houden.

En het een verboden uitrit te maken voor ieder gemotoriseerd voertuig BEHALVE de Brandweer en er een FLITSPAAL bij te zetten.

En zo dus iedere automoblist of ander motorvoertuig wat ongeoordloofd gebruik maakt van deze 'uitgang' op de bon te slingeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
AUW ...

Belachelijke oplossing overigens .... BETER was geweest de doorgang geheel vrij te houden.

En het een verboden uitrit te maken voor ieder gemotoriseerd voertuig BEHALVE de Brandweer en er een FLITSPAAL bij te zetten.

En zo dus iedere automoblist of ander motorvoertuig wat ongeoordloofd gebruik maakt van deze 'uitgang' op de bon te slingeren.

Dat is zeker waar! ;) Ik denk dat die jongens wel een dagje hoofdpijn hebben gehad! Zo te zien gaat het met een aardig vaartje, en ze staan ook in één keer stil! Die Brandweerauto is trouwens ook totall loss. Het hele motorblok was aan puin. Wat misschien ook nog een idee is voor die paal... Gewoon laten staan, maar er een systeem op zetten die er voor zorgt dat zo gauw er een melding voor de Brandweer binnenkomt die paal naar beneden gaat en het eerste half uur of uur naar beneden blijft! Moet best te realiseren zijn door hem te koppelen aan de lichtkrant in de kazerne lijkt me. :ja:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het kan dan misschien een "dom" foutje zijn, maar ik denk dat bijna iedere chauffeur wel eens een inschattingsfoutje heeft gemaakt! En het was waarschijnlijk geen auto van Brandweer Dordrecht zelf, maar één van Brandweer Barendrecht of Rotterdam! Dus... Op een plek waar de chauffeur waarschijnlijk niet zo bekend was, en waarschijnlijk heel erg veel haast door de ernst van de brandmelding! Want het was niet bepaald een automatisch alarmpje waar ze naar onderweg waren! :rolleyes: Meer foto's van dit ongeluk op: http://cosmopoliman.nl/?page_id=413

En hier wat foto's van de brand waar naar ze onderweg waren: www.rtvdordrecht.nl/

Deze auto behoort wel tot het korps van Dordrecht. Opgeroepen onder prio 1 dus wel met haast. :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Deze auto behoort wel tot het korps van Dordrecht. Opgeroepen onder prio 1 dus wel met haast. :ja:
Oké, dank je Arjan! ;) Ik had ergens anders gelezen dat ie van Barendrecht of Rotterdam was, Dat ie haast had leek mij

ook al. Ten eerste de aard van de melding, en ten 2e had hij zijn blauwe zwaailichten nog aan op de foto's?! :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Deze auto behoort wel tot het korps van Dordrecht. Opgeroepen onder prio 1 dus wel met haast. :ja:

Wat nog niet wil zeggen dat de chauffeur en auto in Dordrecht zijn gestationeerd, haakarm voertuigen staan over de gehele regio gestationeerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Om het nog duidelijker te maken de 18-182 heeft standplaats Dordrecht en als je de pager meldingen na gaat was de herbezetting nog niet opgeroepen.

Wilt u de naam van de chauffeur en zijn bijrijder belt u dan 112!

Overigens zit in het haakarmvoertuig van Papendrecht een duidelijke sticker niet door de tunnel in de krispijnseweg. (bron hulpdienstenforum.nl)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik kan wel begrijpen dat je bij zo'n lange afdaling naar de tunnel eerder de fout in gaat.

Dergelijke viaducten zijn meestal 4m gemaakt door de weg te verlagen.

In dit geval dus niet, zo'n gevalletje is er ook in Oosterhout waar 1 van m'n collega's uit het zuiden vorig jaar onder gezeten heeft. Ik hoop dat het me nooit overkomt, maar zoals al gezegd: een foutje is snel gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
speciaal voor de zomer, een cabriobrandweerauto :D

Idd, ge neemt me de woorden uit het toetsbord.

De eerste die ik zie in dit model.

Wel ook geschikt voor hier in Limburg; die kan nu zonder probleem door de tunnel in Roermond. Hoeft met de hoogte geen rekening meer te houden.

Blauw aan en Tatuu, tatuu; rije maar. :banaan::ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Foutje moet kunnen, maar zover ik me kan heugen, had ik rondje dordrecht en omstreken, maar aan de ene kant (de kant van de rontonde) staat er een groot geel bord met knipper lichten met 3,60 m. Ik heb hem zelf goed mogen aanschouwen (toen ik richting het centrum wou). En aan de andere kant staat er volgens mij op meerdere plaatsen aan gegeven voor de tunnel.

Het is en blijft een beetje klote punt, want als je vanuit het centrum komt en je moet aan de andere kant van het spoor wezen. (Althans, zo heb ik het gedaan) Moet je eerst door die woesternij voor het station en dan de randweg pakken..

Maar goed.. mag waarschijnlijk morgen weer genieten van Dordrecht.

Nog één ding, ik ben vast niet de eerste.

Als je van de N208 (randweg Haarlem volgens mij?) richting het centrum wilt, heb je natuurlijke meerdere opties, maar je hebt ook een afslag van de randweg, waarop het bordje staat 3,70m. Ben je eenmaal ingeslagen zie je een bordje 3,60m. Ik heb toen het zekere voor het onzeker genomen, een andere route.

Een week later was ik er weer, alleen aan de andere kant van de spoorbrug, stond aangegeven 3,60m maar 3,70 past gewoon!

Groetjes Laurens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Gast Cortrans
pastnie.jpg

beetje een foute aanrijroute uitgekozen :hamer:

gelukkig regende het niet, beetje lastig om het commando te voeren vanuit een cabriolet LOL

Gr. Cor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nog één ding, ik ben vast niet de eerste.

Als je van de N208 (randweg Haarlem volgens mij?) richting het centrum wilt, heb je natuurlijke meerdere opties, maar je hebt ook een afslag van de randweg, waarop het bordje staat 3,70m. Ben je eenmaal ingeslagen zie je een bordje 3,60m. Ik heb toen het zekere voor het onzeker genomen, een andere route.

Een week later was ik er weer, alleen aan de andere kant van de spoorbrug, stond aangegeven 3,60m maar 3,70 past gewoon!

Groetjes Laurens

Je bedoelt de afslag bij de brandweerkazerne???

Rechtdoor kom je dacht ik dan een viaduct (spoor) tegen van 3m70

Ga je linksaf ... daar waar je dat Avia tankstation hebt dan krijg je een onderdoorgang van 3m60 (die is ook ietsjes hoger in de praktijk overigens)

Inderdaad

Julianalaan (vanaf de Randweg gekomen over de Zijlweg) LINKSAF 3m60

Rechtdoor over de Zijlweg 3m70

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden