[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

LZV van 38,5 meter!!!!


Gast Freddepet

Recommended Posts

  • Forumlid

Zal wel mee vallen ... denk dat de gangbare rotondes goed genomen kunnen worden.

Eerste oplegger stuurt zo dat 2de oplegger het spoor volgt van eerste en 3de volgt weer spoor van 2de oplegger.

en ja als je meerdere schuifopleggers hebt kun je ze achter elkaar knopen ....

Ik zit al met smart te wachten tot ze dit gaan toestaan op de openbare weg, volgens mij geen enkel probleem ... :ja:

post-4568-1394782240,681_thumb.jpg

post-4568-1394782240,6046_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zal wel mee vallen ... denk dat de gangbare rotondes goed genomen kunnen worden.

Eerste oplegger stuurt zo dat 2de oplegger het spoor volgt van eerste en 3de volgt weer spoor van 2de oplegger.

en ja als je meerdere schuifopleggers hebt kun je ze achter elkaar knopen ....

Ik zit al met smart te wachten tot ze dit gaan toestaan op de openbare weg, volgens mij geen enkel probleem ... :ja:

[ATTACH=CONFIG]19600[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]19601[/ATTACH]

Weet je wel hoeveel bakwagens je hier voor nodig hebt en dus evenzoveel chauffeurs aan het werk kan zetten ????

Gr. Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Cortrans

Prachtig spulletje zo. Vooruit is geen probleem, ook de gangbare rotonde's zal best gaan, alleen het aandocken zal niet gaan. Met zo veel draai punten krijg je de laatste oplegger nooit recht voor een dock of je moet een ruimte hebben zo groot om te kunnen bijsturen.

Het totaal gewicht wordt ook alleen maar zwaarder (buiten dat een LZV maar wettelijk 23,25 mtr of 25,25 mtr mag zijn in Nederland) en kom je met een maximale totaal gewicht van 60 ton (truck met lading) ook alleen met een lading ships of zo (iets voor Lays:D die heeft al LZV's) uit de voeten. Dit systeem is uitermate gechikt voor vervoerders die op een open terrein via de zijkant geladen/gelost worden, dan heb je ook geen problemen van aandocken en achteruit rijden, en/of alles steeds weer afkoppelen.Maar als stunt zeker mooi om te zien.

Gr. Cor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Freddepet
Maar hebben ze dit nou voor de LOL gedaan:confused: of zijn ze serieus van plan zulke lzv's toe te staan.;)

Wees gerust, die van Muller die is eigenlijk gebruikt als een soort afscheiding in die hal. Het was de dag van de gehandicapten-ritten en de organisatie zei dus van, wel mooi zo lang, maar is er ook me te rijden. De desbetreffende chauffeur heeft dat vervolgens even laten zien dat dat gewoon mogelijk is. Maar hij krijgt wel een nieuwe trekker, want die van hem gaat de distributie in en hij heeft al een proefrit gemaakt met, 'waarschijnlijk', zijn nieuwe trekker....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Prachtig spulletje zo. Vooruit is geen probleem, ook de gangbare rotonde's zal best gaan, alleen het aandocken zal niet gaan. Met zo veel draai punten krijg je de laatste oplegger nooit recht voor een dock of je moet een ruimte hebben zo groot om te kunnen bijsturen.

Het totaal gewicht wordt ook alleen maar zwaarder (buiten dat een LZV maar wettelijk 23,25 mtr of 25,25 mtr mag zijn in Nederland) en kom je met een maximale totaal gewicht van 60 ton (truck met lading) ook alleen met een lading ships of zo (iets voor Lays:D die heeft al LZV's) uit de voeten. Dit systeem is uitermate gechikt voor vervoerders die op een open terrein via de zijkant geladen/gelost worden, dan heb je ook geen problemen van aandocken en achteruit rijden, en/of alles steeds weer afkoppelen.Maar als stunt zeker mooi om te zien.

Gr. Cor

Aandocken is idd het probleem, veelal ontbreekt de ruimte om hem fatsoenlijk voor het dok te krijgen.

Afgelopen woensdag een demorit gedaan voor een bedrijf die denkt om een dergelijk systeem ( 2-opleggers ) aan te schaffen.

Hierbij liepen we tegen enkele pijnpunten voor hun aan : wel ruimte om hem op eigen kant achteruit aan te dokken maar de put te steil aangelegd.

Andere vestiging van hun goed mogelijk om aan te dokken, maar enkele erg krappe bochten en doorgangen in de aanrij-route

De mogelijkheid die dan over blijft is het spul uitelkaar halen en apart aandokken.

( van streetvieuw ) []post-4568-1394782243,7892_thumb.jpg

Als t goed is krijg ik nog een aantal foto's toegestuurd, zal ze hier plaatsen als ik ze heb ...

Wat betreft hoeveelheid lading; ik kan 50 euro's laden dus 2 lzv's zijn 3x 13.60's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Gelet op de tegenwerking vanuit binnen en buitenland op de "normale" LZV, zal deze actie weer op niets uitlopen. Leuk om te laten zien, technisch niets nieuws en verder volstrekt zonde van de energie die ze er in gestopt hebben!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Gelet op de tegenwerking vanuit binnen en buitenland op de "normale" LZV, zal deze actie weer op niets uitlopen. Leuk om te laten zien, technisch niets nieuws en verder volstrekt zonde van de energie die ze er in gestopt hebben!

Klopt Murphy, voor NL in ieder geval, als er al eens zoiets komt zal het het eerst bij jou in de buurt te zien zijn, de zweden zijn wel al aan het lobby-en om grotere en zwaardere lzv's toe te staan.....

En ook de duitse spoorwegen lijken overstag te gaan voor wat betreft normale LZV's:

Duitse spoorwegen voor LZV 17-06-2010 Thumb_130617201012943.jpgOpmerkelijk genoeg ziet de Deutsche Bahn brood in de inzet van de LZV in Europa. Dit is verrassend want de Duitse spoorlobby is fel tegen de LZV.

De Deense branche-organisatie Dansk Transport og Logistik (DTL) denkt dat met de steun van Deutsche Bahn het toelaten van LZV's in Europa een realistisch toekomstbeeld is geworden.

Verhogen gewicht en afmetingen

Deutsche Bahn heeft zich samen met de Duitse automobielorganisatie Verband der Automobilindustrie (VDA) positief opgesteld wat betreft het verhogen van het gewicht en de afmetingen van vrachtwagens. Want, hiermee kan het Europese transportnetwerk efficiënter gebruikt worden.

Tegelijk zegt men te willen onderzoeken hoe 25,25 meter lange vrachtwagens efficiënt ingezet kunnen worden in relatie tot de andere modaliteiten: spoor en water.

Grote stap

De internationale transport-organsiatie IRU reageert positief op deze signalen. IRU zegt dat het een grote stap is wanneer een spoorbedrijf als Deutsche Bahn ervoor kiest tegen de geldende norm in te denken. DTL is eveneens positief. De Duitse spoorlobbygroep Allianz pro Schiene verzet zich echter hevig tegen de LZV. Deze groep zal onaangenaam verrast zijn met het standpunt van Deutsche Bahn.

Bron: Trailer

bewerkt door kluk-kluk
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Volgens mij een bakwagen of 10.

dit houd in dat er alleen aan de bakwagens al een meter of 80 nodig is.

tel hierbij de afstand die de bakwagens onderling moeten houden, en zo kom je al gauw op zo'n halve kilometer minder file per LZV.:ja:

Bijkomend nadeel van bakwagens inzetten ipv extra lange LZV's zijn de kosten.

Nu kan er tenminste 1 Nederlandse chauffeur aan het werk blijven, tegen anders 10 oostblok chauffeurs.:eek:

Dit kunnen ook Nederlandse chauffeurs zijn die zo dus uit de WW kunnen.

Gr. Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dit kunnen ook Nederlandse chauffeurs zijn die zo dus uit de WW kunnen.

Gr. Harrie

Je hebt van 1 kant wel gelijk natuurlijk, maar feit blijft dat vernieuwingen niet tegen te houden zijn ... en als je op die manier chauffeurs aan het werk wil houden moet je de max lengte op 6 meter zetten ben je nog meer chauffeurs ( en auto's) nodig ..... en er werd al weer gewaarschuwd door TLN meen ik dat er weer een chauffeurs tekort aankomt ??

Hoewel ik dat van TLN meer zie als lobby (excuus) om (goedkope) buitenlandse chauffeurs te kunnen aannemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Je hebt van 1 kant wel gelijk natuurlijk, maar feit blijft dat vernieuwingen niet tegen te houden zijn ... en als je op die manier chauffeurs aan het werk wil houden moet je de max lengte op 6 meter zetten ben je nog meer chauffeurs ( en auto's) nodig ..... en er werd al weer gewaarschuwd door TLN meen ik dat er weer een chauffeurs tekort aankomt ??

Hoewel ik dat van TLN meer zie als lobby (excuus) om (goedkope) buitenlandse chauffeurs te kunnen aannemen.

Dan kom je waarschijnlijk ook uit op - 7,5 ton.

geen code 95 dus geen nascholing.

Gr. Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Gewoon proberen, dan weten ze snel genoeg of het kan of niet. Het aandokken gaat inderdaat iets meer tijdkosten... Want je moet ze stuk voor stuk afkoppelen want met zo'n combinatie kom je dus nooit voor een dok.

Kijk eens bij het KRUIDVAT in Heteren, die zijn al in paniek als je met een iets te lange combi komt om te lossen...

Dus ik vraag me af of de extra handelingen zullen zorgen voor minder kosten.

De infrastructuur in Nederland laat iets de wensen over maar als de regering even door zet dan is dit in pak weg een jaar of 10 wel mogelijk..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
rekenfoutje of typfout?

in een 13.6m trailer passen toch 33 euro's in!!:confused::confused:

13,6 = 34 pal !

(13,6 / 0,8 = 17 x 2 = 34)

Oja en een koeler is maar 13,40 binnenwerk (standaard maten) dus 33 pal maximaal en 20 cm circulatie ruimte...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Klopt Murphy, voor NL in ieder geval, als er al eens zoiets komt zal het het eerst bij jou in de buurt te zien zijn, de zweden zijn wel al aan het lobby-en om grotere en zwaardere lzv's toe te staan.....

Je laat je weer leiden door een dom-dom. Ik woon in NOORWEGEN en in het Vest-land, waar ik woon hebben we nog wegen met lengte (12m) en hoogte (3,45m) beperkingen, denk niet dat er in NOrwegen zo snel LZV gaan komen. We hebben er gewoon de wegen niet voor!:bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden