[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Man 18 la


nawm

Recommended Posts

  • Forumlid

Hallo, even voorstellen,

Wij zijn een echtpaar van net onder en boven de 60 jaar. En we hebben een MAN 18 LA uit 1997 gekocht. Deze wordt straks omgebouwd tot woonwagen waarmee de weide wereld in gaan:bey:. Eerst het huis verkopen en dan kunnen de bouwers aan de gang :ok:

Mijn vraag is weet iemand waar de letters LA voor staan in ons type nummer. Als ik op internet zoek kom ik nergens een "LA"tegen, vandaar. De wagen is gebruikt om containers te vervoeren. Er zit een trekinstallatie op om die bakken er op en af te schuiven.

Met de groeten van Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 56
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Forumlid
Hallo, even voorstellen,

Wij zijn een echtpaar van net onder en boven de 60 jaar. En we hebben een MAN 18 LA uit 1997 gekocht. Deze wordt straks omgebouwd tot woonwagen waarmee de weide wereld in gaan:bey:. Eerst het huis verkopen en dan kunnen de bouwers aan de gang :ok:

Mijn vraag is weet iemand waar de letters LA voor staan in ons type nummer. Als ik op internet zoek kom ik nergens een "LA"tegen, vandaar. De wagen is gebruikt om containers te vervoeren. Er zit een trekinstallatie op om die bakken er op en af te schuiven.

Met de groeten van Bert

leuk idee om dat te doen,

maar k zit toch ff te denken...

als je stuk valt onderweg, kan je dan nog wel onderdelen krijgen voor die auto?

tenslotte is die auto 13 jaar, of neem je reserve onderdelen mee?

niet negatief bedoeld hoor, maar uit eigen ervaring met een kapotte Scania in DDR en ook eens pech gehad te hebben met een Mercedes in Portugal, zolang je op Europese wegen blijft is het nog geen probleem ik denk eerder Azië en Afrika

Het type LA kan ik geen antwoord op geven :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Hallowed
Als ik op internet zoek kom ik nergens een "LA"tegen, vandaar.

Hallo,

loop even bij een MAN dealer/garage binnen en informeer daar even. Ook kunnen zij wel meer vertellen over de auto, over storingen etc. Onze MAN dealer zou in elk geval meteen helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

bedankt voor jullie antwoorden.

LLLangzaam AAAaan :ja: gaan we het inderdaad doen. Mijn vrouw is nu haar groot rijbewijs aan het halen. En van de instrukteur krijgt ze ook te horen bij elke rotonde dat er rustig gestuurd moet worden om geen stoeprandjes mee te nemen.

kzal eens bij de MAN dealr langs gaan.

grt Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

dat LA heeft volgens mij met de uitvoering te maken. Volgens mij heb je een MAN L90 uitvoering

dit is een vrachtwagen voor licht gebruik(vandaar de L) en alle wielen aangedreven(vandaar de A)

Hou er wel rekening mee dat als je van plan bent op een camping oid te gaan staan, dat je op veel plekken zal worden geweerd, gezien 't totaal gewicht van de auto.

Ik ken verschillende mensen met grote campers(lees 12ton) die bijna nergens terecht kunnen op campings in Europa. deze zijn daar nl. niet voor ingericht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast midweek

even een afbeelding van dit type gezocht op google.

bij de eerste 21 afbeeldingen wordt er bij 20 verwezen naar.....

het cf ;)

daar staan helaas geen foto's van een "18 la" bij.

was misschien makkelijk om een idee van het voertuig te krijgen?

wel wat gegevens tegen gekomen tijdens het zoeken:

Ledig gewicht: 8.700 kg .......

dat is voor een bakwagen met laadklep, als camper zal het gewicht ongeveer hetzelfde zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Allemaal weer bedankt voor het mee denken.

Soms slaat mij inderdaad de schrik om het hart, Wat Ben Ik Nu Weer Van Plan :stom:,

Wat betreft de onderdelen. Wij hebben verschillende wereldreizigers gesproken en die hebben ongeveer 100km per dag gereden tijdens hun reis. Dus onze vrachtwagen gaat met pensioen zou je kunnen zeggen. Want jullie rijden wel wat meer zou je denken.

Wij hopen op een gewicht onder de 12ton te blijven. Dan kunnen we hem terug laten keuren van 18 naar 12.

Wat betreft het op een camping staan ? Wij willen veel "vrij"staan en er zijn veel Camperplaatsen voor een paar nachten. Maar inderdaad op een gewone camping is soms lastig. Daarom willen we niet langer worden dan 8m. Want soms is een camping nodig, als je ziek bent bij voorbeeld, want campings weten een huisarts te vinden, denken wij?

Die "A" kan inderdaad van Alrad zijn want het is een 4x4. Op het gebruik van sperren kom ik later weer terug om van jullie kennis gebruik te maken :kiss:.

Met de groeten van Bert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Allemaal weer bedankt voor het mee denken.

Soms slaat mij inderdaad de schrik om het hart, Wat Ben Ik Nu Weer Van Plan :stom:,

Wat betreft de onderdelen. Wij hebben verschillende wereldreizigers gesproken en die hebben ongeveer 100km per dag gereden tijdens hun reis. Dus onze vrachtwagen gaat met pensioen zou je kunnen zeggen. Want jullie rijden wel wat meer zou je denken.

Wij hopen op een gewicht onder de 12ton te blijven. Dan kunnen we hem terug laten keuren van 18 naar 12.

Wat betreft het op een camping staan ? Wij willen veel "vrij"staan en er zijn veel Camperplaatsen voor een paar nachten. Maar inderdaad op een gewone camping is soms lastig. Daarom willen we niet langer worden dan 8m. Want soms is een camping nodig, als je ziek bent bij voorbeeld, want campings weten een huisarts te vinden, denken wij?

Die "A" kan inderdaad van Alrad zijn want het is een 4x4. Op het gebruik van sperren kom ik later weer terug om van jullie kennis gebruik te maken :kiss:.

Met de groeten van Bert.

als je van plan bent van naar N Amerika te rijzen kan je het vergeten dat die dokter je vind, hier moet je zelf naar de dokter gaan , er is naar ik weet geen enkele die "huisbezoeken" doet, ook heb ik mijn vragen of jij met een europees rijbewijs wel met zo een grote kamper mag rijden hier , neem daar maar alvast info over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hé Antoin, Dat is mooi man, prachtige info biertje daar kan ik wat mee.

En wat betreft mijn europees rijbewijs, ik heb al jaren m'n groot rijbewijs. Alleen heb alleen maar op kleinere busjes gereden, Mercedes 608 of hoe heten die dingen, en dat is ook al jaren geleden. Maar mijn vrouw nog niet, daarom heeft ze nu les. Ik zal tegen die tijd ook nog een paar opfris lessen nemen.

Grt Bert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wij gaan op camperplaatsen staan en niet op de parkeerplaatsen langs de snelweg. Die camperplaatsen liggen aan de rand van een stad of dorp. en zijn een stuk stiller dan langs de snelweg.

grt Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
:confused::confused::confused::confused::confused::confused:

Jij bent wel een lekker positief ingesteld persoontje of niet???

Zoek maar eens uur naar een parkeerplaats als je laat bent.

Afgelopen week in Frankrijk, 6 parkeerplaatsen gehad en een uur verder voor er ergens plaats was.

Overal caravans en kampers op vrachtwagenplaatsen.

Gr. Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zoek maar eens uur naar een parkeerplaats als je laat bent.

Afgelopen week in Frankrijk, 6 parkeerplaatsen gehad en een uur verder voor er ergens plaats was.

Overal caravans en kampers op vrachtwagenplaatsen.

Gr. Harrie

In Frankrijk moet je op tijd de autoroute verlaten en via de rn naar een restaurant rijden Harrie! Dan heb je dit probleem tenminste niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hallo Freddy,

Nogmaals, allemaal bedankt voor het mee denken. Dat is 1 van de redenen dat ik op dit forum zit.

Het milieu probleem is bekend. We mogen alleen aan de rand van de stad staan. We nemen fietsen mee om de stad te bekijken en om de was in een wasserette te doen :ja:

Grt Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Chauffeur Holland vroeg zich af hoe het met de tachograaf en rijtijdenwet zit. Ik hoef ook geen chauffeuers diploma te halen. Dus "betaald rijden" zit er niet in voor mij. En een tachograaf en rijtijden heb ik niets mee te maken.

Om mijn groot rijbewijs te verlengen moest ik wel gekeurd worden € 100,- :hamer:

grt Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Chauffeur Holland

:D:D:D:D:D:ok::ok::ok::ok::ok:

Ik hoef ook geen chauffeuers diploma te halen. Dus "betaald rijden" zit er niet in voor mij. En een tachograaf en rijtijden heb ik niets mee te maken.

grt Bert

Zit op je truck/camper dan een notitie of zoiets bij 't kenteken dat hij niet gebruikt mag worden voor het vervoer voor derden/ van betaalde vrachten ?:angel:

Maar waarom zou je als beroepschauffeur bijvoorbeeld maar 10 uur mogen rijden en als vakantieganger bijvoorbeeld 20 uur.;) Oké vaak rijden vakantiegangers niet 20 uur achter elkaar, maar het voertuig blijft ook in de categorie vrachtauto en kost net zoveel concentratie om mee door 't verkeer te sturen dan als je met zo'n wagen door 't verkeer stuurt voor je beroep.:ja: De stress van tijdsdruk of vervelende adressen is er misschien niet, maar 't sturen is toch iets wat veel concentratie vergt.:ja::angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Om mijn groot rijbewijs te verlengen moest ik wel gekeurd worden € 100,- :hamer:

Da's duur, hier bij de plaatselijke rijschool betalen ze geloof ik €25 of €30, daar komt nog een eigen verklaring bij , zit je nog rond de €50 scheelt de helft. Meeste rijscholen hebben we een arts in dienst die mag keuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Op het kentekenbewijs zal dan onder inrichting staan :kampeerwagen.

De maximum snelheid van een kampeerauto is tegenwoordig de maximumsnelheid van

het voertuig waarop deze is gebaseerd, dus in dit geval 80 km/u.

Als deze voor 31-12-1997 op kenteken is gezet(ja dus) is het niet verplicht dat er veiligheidsgordels inzitten ( ze kunnen/mogen eruit). Als ze aanwezig zijn moeten ze gebruikt worden. Aangezien de auto dit jaar wordt overgekeurd als kampeerwagen, mag er onderweg niet op elke plaats in de auto gezeten worden (aangewezen zitplaatsen), zeker niet op een stoel die dwars op de rijrichting staat.

De keuring zou van invloed kunnen zijn op de gordenplicht ivm eventuele wijziging van de stoelen.

Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden