[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

telefoon


Recommended Posts

  • Forumlid

Voor de whizzkids en technologienerds onder ons:

Ik heb zaterdag me een nieuw telefoontoestel aan laten praten, te weten een sony-ericson experia x-10. De man van KPN werd bijna lyrisch toen hij over het toestel vertelde.....blabla android zus processor zo kweenie hoe een snelle internetverbinding.

Ja kerel is al goed, stuur maar op......

Maar is het wat? Past ie in mijn broekzak? Zit er standaard navi op? Heb er al op gegoogeld maar het is me nog niet duidelijk wat ik nu precies heb! Ja,het is een 'smartphone':confused: Is dit nu te vergelijken met een I-phone? of I-pad of blackberry? Waar ik ook het verschil niet tussen ken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je kunt ermee bellen.:D

je kunt ermee gebeld worden.:D

je kunt er spelletjes op spelen.

je kunt er navigatie van tomtom en navigon en andere op draaien.:ja:

een smart phone is eigenlijk een combinatie van een pda (kleine computer) en een telefoon.

op je computer gebruik je windows als besturingssysteem.

op die smartphone is het besturingssysteem android.

je hebt dus software en programma's nodig die voor android gemaakt zijn.

ja en nu in het nederlands:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op het forum van de tweakers is er veel info over te vinden en kun je eventueel vragen stellen.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1414883

Juist op dit forum kwam ik terecht maar werd er geen wijs uit!

@freddie,

Dat was ik nu helemaal vergeten te vragen of ik er mee bellen kon:D. En van now on 24 uur per dag CF én pron in mijn linkerbroekzak (als het past tenminste)

Update: Jeetje, wat een nerdie forum is dat zeg! Heel verschrikkelijk....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoi, ik weet niet of je deze tel mee neemt tijdens je werk, let er dan op dat je geen int Verb maak in het buitenland!

De x10 is een mooie tel, maar hij is wel iets groter dan de iPhone, dus dat is misschien lastig in je broekzak.

Misschien had je beter eerst info kunnen inwinnen, zelf heb ik ook Android maar de htc désiré, deze is iets kleiner dan de x10.

Android werkt super daar krijg je geen spijt van!

Groetjes en veel plezier met je nieuwe tel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat een abrakadabra.... Denk dat er binnen 3 generaties een geheel nieuw soort mens is met heel kleine vingertjes.

Al die extra dingen die je ermee kunt doen kosten niet veel in aanschaf, wel in gebruik.

Wie belt jouw trouwens???:D:D

De mens kan dan ook niet meer spreken, ze laten elkaar iets weten per sms / e-mail

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Hallowed
De mens kan dan ook niet meer spreken, ze laten elkaar iets weten per sms / e-mail

Dat vind ik wel heel donker gesteld. Tuurlijk is het overdreven om iemand in de zelfde ruimte te smsen, maar een smsje kan evengoed wel betekenis hebben.

Bovendien dank zij sms (jawel dank zij) is er een hele bevolkingsgroep die nu eindelijk redelijk normaal met elkaar op afstand kan communiceren! Jawel. Als een dove vroeger wou bellen met een andere dove, dan ging dat via teksttelefoon. Een hele operatie leek dat wel. Voor ons is het echt een uitkomst. Als ik even wil "babbelen" met een kennis van mij, dan kan ik dat. Dank zij sms!

Ik verstuur zeker 10 smsjes, vaak nog veel meer per dag. Dank zij sms kan ik waar ik maar wil contact hebben met mijn echtgenote, familie, vrienden, kennissen etc. En belangrijker zij met mij!

Dank zij sms kan ik redelijk normaal functioneren als chauffeur. Contacten met een planning verlopen allemaal via sms. En het is duidelijker en vaak sneller dan spreken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De mens kan dan ook niet meer spreken, ze laten elkaar iets weten per sms / e-mail
Dat vind ik wel heel donker gesteld. Tuurlijk is het overdreven om iemand in de zelfde ruimte te smsen, maar een smsje kan evengoed wel betekenis hebben.

Bovendien dank zij sms (jawel dank zij) is er een hele bevolkingsgroep die nu eindelijk redelijk normaal met elkaar op afstand kan communiceren! Jawel. Als een dove vroeger wou bellen met een andere dove, dan ging dat via teksttelefoon. Een hele operatie leek dat wel. Voor ons is het echt een uitkomst. Als ik even wil "babbelen" met een kennis van mij, dan kan ik dat. Dank zij sms!

Ik verstuur zeker 10 smsjes, vaak nog veel meer per dag. Dank zij sms kan ik waar ik maar wil contact hebben met mijn echtgenote, familie, vrienden, kennissen etc. En belangrijker zij met mij!

Dank zij sms kan ik redelijk normaal functioneren als chauffeur. Contacten met een planning verlopen allemaal via sms. En het is duidelijker en vaak sneller dan spreken.

zo zie je maar dat de theoretische benadering van onderwerpen even wat anders is dan de praktijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat vind ik wel heel donker gesteld. Tuurlijk is het overdreven om iemand in de zelfde ruimte te smsen, maar een smsje kan evengoed wel betekenis hebben.

Bovendien dank zij sms (jawel dank zij) is er een hele bevolkingsgroep die nu eindelijk redelijk normaal met elkaar op afstand kan communiceren! Jawel. Als een dove vroeger wou bellen met een andere dove, dan ging dat via teksttelefoon. Een hele operatie leek dat wel. Voor ons is het echt een uitkomst. Als ik even wil "babbelen" met een kennis van mij, dan kan ik dat. Dank zij sms!

Ik verstuur zeker 10 smsjes, vaak nog veel meer per dag. Dank zij sms kan ik waar ik maar wil contact hebben met mijn echtgenote, familie, vrienden, kennissen etc. En belangrijker zij met mij!

Dank zij sms kan ik redelijk normaal functioneren als chauffeur. Contacten met een planning verlopen allemaal via sms. En het is duidelijker en vaak sneller dan spreken.

Kan slechts antwoorden met de woorden van een groot voetballer:

"Elk nadeel heb zijn voordeel."

Persoonlijk vind ik niet alleen SMS maar ook e-mail verkeer een koude vorm van communicatie, vaak worden berichten net zoals op fora verkeerd begrepen of zijn zonder enige vorm van emotie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Hallowed
Kan slechts antwoorden met de woorden van een groot voetballer:

"Elk nadeel heb zijn voordeel."

Persoonlijk vind ik niet alleen SMS maar ook e-mail verkeer een koude vorm van communicatie, vaak worden berichten net zoals op fora verkeerd begrepen of zijn zonder enige vorm van emotie.

Ik ben het op zich wel met je eens hoor. Je begrijpt elkaar gauw verkeerd. Maar hebben ze onderandere die smiley's voor bedacht. (emoticons)

En ja het is soms kil. Een "ik ook van jou" op een mobieltje is heel anders dan een "ik ook van jou" als je tegenover elkaar staat.

Men is ook gemakkelijker en directer om hard te reageren. Zeker op een forum. Ik vraag ook weleens: zou je dat ook zo in de kroeg vragen? En meteen er achter aan: indien ja: nooit een knal tegen je kop gehad?

Beatrix had in haar nieuwjaarsrede dat de mensen zich van elkaar vervreemden o.a. door sms en e-mail. Aan de ene kant ja. Aan de andere kant, na de halve finale van het WK zijn er bijna net zoveel smsjes verstuurd als normaal met oud en nieuw. Ach, het is zo gemakkelijk, even een smsje sturen naar een bekende of vage kennis.

Zou je zonder sms hem dan ook even bellen om hem een fijn nieuwjaar te wensen?

Of om onder het voetbal even je gedachten te delen met een vriend van vroeger 150 km verder?

Dus aan de ene kant, heb je meer contacten dan vroeger, misschien wel oppervlakkiger en met minder diepgang, daar ben ik het mee eens!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Kan slechts antwoorden met de woorden van een groot voetballer:

"Elk nadeel heb zijn voordeel."

Persoonlijk vind ik niet alleen SMS maar ook e-mail verkeer een koude vorm van communicatie, vaak worden berichten net zoals op fora verkeerd begrepen of zijn zonder enige vorm van emotie.

Maar het is zo makkelijk, veel kameraden van mij zitten ook in de transport, scandinavië of frankrijk gangers, ik kan niet zien wanneer ze rijden of slapen, nou weet ik van de meesten wel waar ze ongeveer zijn. Dus 'savonds even een smsje/mailtje wat ze gaan doen en dat ik nacht heb, En ik heb de hele nacht wat te doen. Meestal als ze in NL zijn bellen we, daarbuiten gaat alles via sms of mail. Zijn er nu al een paar die een blackberry van de baas hebben, en ik heb onbeperkt internet op de foon, dus dan is een mailtje niet zo duur als sms.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ikzelf heb een Nokia N97 Mini, met uitklapbaar Qwerty toetsenbord. Abonnement van HI met Eindeloos Online en SMS Bundel van 1000 smsjes.

Hiervoor had ik een Nokia 5800 XpressMusic maar aangezien ik nogal veel sms/msn via mijn mobiel is dit voor mij een wereld van een uitkomst. Ik verstuur ongeveer 30 smsjes per dag, de ene dag wat meer of minder. En 's avonds vaak nog even een tijdje op msn. Hoef ik mijn laptop ook niet mee te slepen. Tevens zit er het volledige Navigatie Systeem van Nokia op met gebruik van Nokia Maps. Heb het zelf nog niet gebruikt maar bij een test gezien is het niet het allerbeste systeem.

De Sony kan je eenmaal niet met een iPhone of Blackberry vergelijken. iPhone heeft gewoon 'DE' status als Smartphone, en de Blackberry is echt een zakelijke telefoon vooral toegelegd op mail etc.

De vraag is gewoon wat je ermee wilt? Wil je ermee volop internetten? Mailen? Applicaties gebruiken? Elk telefoon heeft zijn voor en nadelen.

Hallowed verwoord het wel perfect. Een snel contact is snel gelegd. Even snel iemand een smsje/mailtje sturen om hem iets mee te delen, terwijl je diegene misschien wel nooit mee spreekt. Maar het zijn toch vooral mensen waar je veel mee omgaat waarmee je nog veel meer spreekt door middel van sms/bellen/msn. Een voorbeeld, een vriendin van me was tijdens de kwart-, halve- en finale op vakantie waardoor ze de wedstrijden niet kon volgen. Door even een aantal smsje te sturen met de gescoorde doelpunten was zij ook vrijwel direct op de hoogte. Het zijn kleine dingetjes waar we eigenlijk tegenwoordig niet meer zonder kunnen en wat gewoon ontzettend makkelijk.

Alhoewel, ik ben er ook mee groot gedacht. Ik zal ook nooit weten hoe het vroeger was omdat ik het nooit meegemaakt heb. Vraag maar eens aan jongeren of ze zonder hun telefoon kunnen. Denk dat je 99 van de 100 keer een Nee hoort. Niet verkeerd opvatten maar steeds oudere mensen geven dat antwoord ook. Even snel een collega bellen van de stand van zaken, het thuisfront of wat dan ook. Het is zo makkelijk.

Technische hoogstandjes zie je steeds vaker. Denk hierbij aan Skype wat momenteel ook voor bepaalde telefoon mogelijk is. Dan verbruik je hier in Nederland dus totaal geen belminuten maar maak je gebruik van je internet abonnement die dan gewoon noodzakelijk is. Maar denk ook aan Twitter. Steeds meer mensen gebruiken Twitter. De eerste nieuwtjes over de vliegramp van Turkish Airlines kwamen via Twitter. De vraag is waar gaat het heen?

Maar om even weer compleet ontopic te gaan. Het ligt totaal aan de manier waarop je de telefoon wil gebruiken. Ga jezelf vragen of je überhaupt wel gebruik gaat maken van die snelle verbinding. Vaak kan je daardoor wel een heleboel geld besparen op je abonnement.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar om even weer compleet ontopic te gaan. Het ligt totaal aan de manier waarop je de telefoon wil gebruiken. Ga jezelf vragen of je überhaupt wel gebruik gaat maken van die snelle verbinding. Vaak kan je daardoor wel een heleboel geld besparen op je abonnement.;)

Bellen, heel veel bellen, en nu het kan ook mailen en iets opzoeken op internet. Eigenlijk is het verhaal zo. Ik heb heel hoge telefoonrekeningen en moest eigenlijk eens gaan bellen om mijn abbo te updaten. Totdat afgelopen zaterdag iemand van KPN belde en me mededeelde dat ik 20% korting kreeg omdat ik zo'n goede klant ben en ook al een lange tijd. Dus ik zeg tegen die man, ik ben met 20% niet gered want ik betaal een vermogen elke maand. Dus ga jij maar eens in je pc kijken wat er aan de hand is. Bleek dat ik zoon 500/600 minuten buiten mn bundel belde en dan schijnt het aan te tikken kwa kosten. Dus hij stelde voor om me een bundel van 880 minuten te geven en dus meer abbo te betalen. Daar kon hij voor 2,50 euro internet bij doen. En op een abbo van €92,50 maakt dat niet veel uit nietwaar. Temeer omdat ik regelmatig zit te schelden dat ik niet even heel snel van internet gebruik kan maken. Nu heb ik een gewone telefoon en het ding is op aan het raken. Maar nu mocht ik een niuwe uitzoeken omdat ik mn bundel verhoog. En omdat ik totaal geen verstand heb van die dingen vroeg ik hem me te helpen en hij is blijkbaar fan van het toestel en vermoedde ook dat hij heimelijk zat te masturberen toen hij me over het ding vertelde. Dus zodoende kom ik aan een ding van fucking 457 euro.

Wat een abrakadabra.... Denk dat er binnen 3 generaties een geheel nieuw soort mens is met heel kleine vingertjes.

Al die extra dingen die je ermee kunt doen kosten niet veel in aanschaf, wel in gebruik.

Wie belt jouw trouwens???:D:D

Ó man je wilt het niet weten! Heel de godganse dag rammelt dat ding, de een wil weten of het een gaat of het ander niet beter is. De volgende wil weten welke dag ik wat en waar ga voorbereiden. Dan zijn er die willen weten waar ze moeten zijn. Dan belt baassie hoeveel productie we maken pfffffffffffff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast edwin 30
Kun jij ook via de telefoon hier op het forum reageren??? Shout doet het bij mij wel, forum en pb niet... Ben even benieuwd..... Als dat het bij jou wel doet ligt het aan mijn telefoon...

ik had een i-fhone en kon gewoon op het forum reageren.

nu heb ik een blackberry curve en die is vrij traag op internet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bellen, heel veel bellen, en nu het kan ook mailen en iets opzoeken op internet. Eigenlijk is het verhaal zo. Ik heb heel hoge telefoonrekeningen en moest eigenlijk eens gaan bellen om mijn abbo te updaten. Totdat afgelopen zaterdag iemand van KPN belde en me mededeelde dat ik 20% korting kreeg omdat ik zo'n goede klant ben en ook al een lange tijd. Dus ik zeg tegen die man, ik ben met 20% niet gered want ik betaal een vermogen elke maand. Dus ga jij maar eens in je pc kijken wat er aan de hand is. Bleek dat ik zoon 500/600 minuten buiten mn bundel belde en dan schijnt het aan te tikken kwa kosten. Dus hij stelde voor om me een bundel van 880 minuten te geven en dus meer abbo te betalen. Daar kon hij voor 2,50 euro internet bij doen. En op een abbo van €92,50 maakt dat niet veel uit nietwaar. Temeer omdat ik regelmatig zit te schelden dat ik niet even heel snel van internet gebruik kan maken. Nu heb ik een gewone telefoon en het ding is op aan het raken. Maar nu mocht ik een niuwe uitzoeken omdat ik mn bundel verhoog. En omdat ik totaal geen verstand heb van die dingen vroeg ik hem me te helpen en hij is blijkbaar fan van het toestel en vermoedde ook dat hij heimelijk zat te masturberen toen hij me over het ding vertelde. Dus zodoende kom ik aan een ding van fucking 457 euro.

Mijn Nokia kost nieuw €449 en betaal het eerste jaar 37,50 en het tweede jaar 45. Zit Die €2,50 voor dat Internet hebben ze nu bij elk abonnement, welke je ook maar afsluit. Dus dat is maar een sluw verkooptrucje van hem. Eerste jaar betaal je dan €2,50 en het tweede jaar gewoon een tientje. Ik ben alleen totaal geen fan van KPN/HI. Ben blij dat ik over 1,5 jaar terug naar Vodafone kan.:ja: Heb totaal geen constant netwerk, en dat met internet. Heb regelmatig dat hij voor een aantal tellen even geen bereik heeft en dan kan je gewoon wachten, raar genoeg geen last van met bellen of als ik op msn zit.

Kun jij ook via de telefoon hier op het forum reageren??? Shout doet het bij mij wel, forum en pb niet... Ben even benieuwd..... Als dat het bij jou wel doet ligt het aan mijn telefoon...

Ik kan er gewoon mee reageren. Zit soms wel eens via mijn mobiel mijn pb's te lezen of gewoon te reageren. Shout doet het ook gewoon. Gebruik je de standaard browser van Nokia?

ik had een i-fhone en kon gewoon op het forum reageren.

nu heb ik een blackberry curve en die is vrij traag op internet.

iPhone gebruikt ook een totaal andere browser dan Nokia. Ten tweede vraagt hij niet eens of het met een iPhone ook kan.:p Raar, die BlackBerry's zijn haast gemaakt om snel te kunnen internetten. Andere provider?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Waar is de tijd gebleven dat we onze berichten nog per tamtam en koerier(postduif) verzonden?

Als je ernaar verlangt, verhuis naar Drenthe:D

Toch wel vreemd, hoe sneller alles gaat, van communiceren tot eten koken tot kleding wassen, hoe minder tijd we hebben.:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
Als je ernaar verlangt, verhuis naar Drenthe:D

Toch wel vreemd, hoe sneller alles gaat, van communiceren tot eten koken tot kleding wassen, hoe minder tijd we hebben.:rolleyes:

Schijnt dat mijn nieuwe telefoon het laatst door jou geschreven ook kan Ibo, betekend dat nog meer knopjes :confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden