[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

geflitst bij limburg-süd (duitsland)


GlobetrotterXL

Recommended Posts

  • Forumlid

OK...ik ben geflitst bij net voor/na Limburg-Süd...ik zag de trekker/oplegger voor me nogal bijremmen en ik dacht nog bij mezelf waarom zo achterlijk veel...totaal gefocust op de wagen voor me rem ik dus ook bij om voldoende afstand te houden en zie opeens een bord met 40 erop staan en meteen en ook meteen daarna binnen een paar meter zie ik een rode flits...ik denk 'verdomme..heb ik dat?'...ik had hem op dat moment net bijgeremd tot 60:(

De vraag is dus:

Wat zal dit geintje gaan kosten als ik er niet onderuit kom?

Ik denk dat dit me 2 punten gaat kosten..of niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat is dus de Katzenberg, staan al 20 jaar camera's boven de weg en ruim van tevoren word de snelheidsbeperking duidelijk aangekondigd

Het kan meevallen, als het alleen de snelheid is dan kant het zo'n 30 euro zijn. Dit tot 10 km overtreding. Daarboven krijg je een Fragenbogen thuisgestuurd (of je werkgever), die moet je invullen en motiveren waarom je te snelreed, aan de hand daarvan krijg je een boete bedrag toegestuurd met acceptgiro.

Als de overtreding binnen de perken blijft, krijg je alleen een boete, is het veel te snel krijg je een boeten en punten.

Heb je ook nog eens te dicht op je voorganger gereden word het weer anders. Vul dan de Fragenbogen in en meld dat de voorganger plotseling remde en jij dit dus ook deed, de reden voor de snelheidsovertreding is ook van belang, want je mag er immers maar 40KM.

Dus bedenk een goede reden om te snel te rijden en vergeet niet de fragenbogen terug te sturen. Anders zien ze het als een ongegronde overtreding en krijg je een amtshalveaanslag. Die zijn niet mals, en worden ook in Nederland gewoon geincasseerd, desnoods door een deurwaarder.

Succes ermee...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

hey

de eerste keer dat ik daar was idd zelfde verhaal drukker met hard meeremmen en afvragen waarom dan de borden zijn. mooie felle rode flits ff verblind ( ook erg veilig ) en bekeuring geen id hoe hoog die was kwam dag erna op de zaak met het verhaal en heb er nooit weer wat van gehoord.. werkgever later nog eens gevraagd maar zijn antwoord was.. ach je hebt er van geleerd... de volgende keer is hij voor jou.

dank u denk ik dan ma en tegelijk waar vind je zulke werkgevers nog??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ben er ruim anderhalfjaar geleden geflitst :eek: ... die bon is nog steeds niet binnen. Waarschijnlijk is er iets mis gegaan met de verwerking van de foto's???

Tja .. je weet het niet he ...

Of misschien passen ze daar ook wel een meetcorrectie toe ... wie zal het zeggen ... was namelijk wel aan het afremmen ... (weet 't nog goed vreselijk vroeg in de morgen en kennelijk nog niet helemaal wakker ... FLITS !$#%@#$%#$% ... heb ruim daarna nog twee uur zitten grommen en balen!!! Dat gebeurt me daar dus zeer zeker geen tweede keer, had me eigelijk geeneens mogen gebeuren want ik weet toch dat ze daar flitsen ... )

En na anderhalfjaar zal hij ook wel niet meer komen ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er ruim anderhalfjaar geleden geflitst :eek: ... die bon is nog steeds niet binnen. Waarschijnlijk is er iets mis gegaan met de verwerking van de foto's???

Tja .. je weet het niet he ...

Of misschien passen ze daar ook wel een meetcorrectie toe ... wie zal het zeggen ... was namelijk wel aan het afremmen ... (weet 't nog goed vreselijk vroeg in de morgen en kennelijk nog niet helemaal wakker ... FLITS !$#%@#$%#$% ... heb ruim daarna nog twee uur zitten grommen en balen!!! Dat gebeurt me daar dus zeer zeker geen tweede keer, had me eigelijk geeneens mogen gebeuren want ik weet toch dat ze daar flitsen ... )

En na anderhalfjaar zal hij ook wel niet meer komen ...

Ik ben er in de jaren wel een keer of 5 geflitst en nog nooit een prent binnen gehad, dus ook geen punten kwijt. De zelfde ervaring heb ik met de flitsers binnendoor (Haiterbach/Bondorf en de B 463 naar Freidenstadt, veel flitsen maar niets betalen. Alleen met de afstand kontrole krijg ik ze wel binnen, maar dan gooi ik gewoon dat Duitse briefie weg en hoor ik er ook nooit meer van. gr, TAXI 1

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast peetrique

Ik heb wel eens een groenterijder gesproken, die de wagen hier diep over de 100 (!) km per uur liet vallen. En hij heeft er nooit wat van gehoord, haha! Overigens zag ik een week of 3 terug wel een paar politzei-beamten, de rolletjes verwisselen!;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast peetrique

O, dat gedenkteken is mij nooit opgevallen, maar ik zal er eens op letten. Het kan natuurlijk ook een sterk verhaal zijn, wat die chauffeur mij vertelde. Sprookjes vertellers blijven altijd bestaan.:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid

Heb t ook een keer gehad Jebe. Ook voor te weinig afstand houden. Trouwens 23 meter stond erbij. Hou wel altijd afstand, maar met inhalen of ingehaald worden is dat wel eens wat krapper. Is nu een jaar geleden en heb er ook nooit meer wat van gehoord. Zat trouwens wel een foto van een knappe vent achter het stuur bij. Dan kan ik t nooit geweest zijn. Matthieu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
de man sprak zeker in het verleden wand de kammera.s staan daar al meer als 20 jaar zo ook dat gedenkteken van de verongelukte polizie beambte

die daar zijn overleden toen een auto van bekend groeten rijders bedrijf

met zijn auto over een busje met polizie beambte hen reed hij reed meer als 100km

toen hij zonder verlichting op de twee baan zijn wagen naar beneden liet vallen.3 beambte overleden te plekken

zinds dien is men daar zo veel maat regels genomen en is daar en strenge

controle ge-kommen dat het onmogelijk is daar nog zulken capriolen uit te halen wand nog altijd word daar extra gelet op NL bloemen of groente rijders

ik heb me laten vertellen, dat deze agenten de vrachtauto tot stoppen wilden dwingen door voor hem hard te remmen. harder dan de vrachtauto kon remmen. nu probeer ik al een hele poos te achterhalen, wat er precies is voorgevallen, maar ik ben nog niet verder gekomen dan wat ik net schreef. ik weet dit dan ook niet zeker.

ik doe veel navraag bij de oude garde maar echt veel wijzer ben ik nog niet geworden.

dus: als iemand het weet, meld het even, want die 40km/h vind ik van de zotte op een helling van 4%. het eerste stuk gaat zelfs nog omhoog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik heb me laten vertellen, dat deze agenten de vrachtauto tot stoppen wilden dwingen door voor hem hard te remmen. harder dan de vrachtauto kon remmen. nu probeer ik al een hele poos te achterhalen, wat er precies is voorgevallen, maar ik ben nog niet verder gekomen dan wat ik net schreef. ik weet dit dan ook niet zeker.

ik doe veel navraag bij de oude garde maar echt veel wijzer ben ik nog niet geworden.

dus: als iemand het weet, meld het even, want die 40km/h vind ik van de zotte op een helling van 4%. het eerste stuk gaat zelfs nog omhoog!

Omdat de weg onoverzichtelijk is is de snelheid daar beperkt tot 40 km/u. Heb ik me laten vertellen.Op zicht wel iets over te zeggen..........!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
  • Forumlid
ik heb me laten vertellen, dat deze agenten de vrachtauto tot stoppen wilden dwingen door voor hem hard te remmen. harder dan de vrachtauto kon remmen. nu probeer ik al een hele poos te achterhalen, wat er precies is voorgevallen, maar ik ben nog niet verder gekomen dan wat ik net schreef. ik weet dit dan ook niet zeker.

ik doe veel navraag bij de oude garde maar echt veel wijzer ben ik nog niet geworden.

dus: als iemand het weet, meld het even, want die 40km/h vind ik van de zotte op een helling van 4%. het eerste stuk gaat zelfs nog omhoog!

Dat is ongeveer 30 jaar geleden als ik het goed heb nederlandse groente auto"s En het waren Volfo"s Door spelen met een Agenten auto en dat ging niet goed geloof alle 3 agenten dood en de chauffeur is er van door gegaan met een andere auto De Groette hwm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden