[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Hoogte borden


Traveller

Recommended Posts

  • Forumlid

In heel Europa kan ik onder tunnels en viaducten waar een bord voor staat: 3.80 meter. Echter in Rotterdam Overschie, van de West sidelinge naar de Oostsidelinge onder de A13, hebben ze een heel andere visie. Dit viaduct is 3.70 meter, terwijl er toch echt een bord staat met 3.80 meter.

Een beetje lakshade bovenop de spoiler.

Een waarschuwing dus voor mijn collega's op het CF.

Ik weet niet hoe het bij jullie is maar míjn werkgever had daar helaas geen begrip voor. Maar nou heeft mijn werkgever weinig begrip natuurlijk!

post-1751-1394782631,6097_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tja Willem. Of je hebt jou truck verkeerd gemeten, of aangegeven hoogte klopt idd niet.

Aansprakelijkheidsstelling tegen de gemeente in t 2e geval lijkt mij een gelopen race.

Reactie van je werkgever slaat nergens op. Ik ging - voor hem - in ieder geval nooit meer onder een 3.80 bord met 4 mtr truck door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoi Matthieu,

Tja, wat ik zei, ik kan onder elke tunnel/viaduct met 3.80. Míjn hoogte is dus goed. En idd, een hoogte onder de 4 meter ga ik niet meer door. Heel domme reactie eigenlijk van mijn werkgever aangezien de meeste tunnels/viaducten in Engeland 3.80 meter zijn. Dat wordt omrijden dus. Gaat HEM veel tijd en geld kosten. Een verdere reactie was dat de deelgemeente Overschie hem zou uitlachen als hij zou claimen. Toch knap dat die dat nu al weet.

Maar ja, 3.80 is 3.80!

Ik werk van Maandag tot Vrijdag en wat daartussen met de tijd gebeurd is mij om het even! Dat heeft hij nu zelf gecreëerd. Het is zo geen goede basis om samen te werken, dat weet ik maar al te goed, maar als hij mij op een bepaalde manier gaat behandelen, ga ik op die bepaalde manier werken. Ik ben geen veeg natuurlijk. Komt misschien weer goed, misschien ook niet, we zien wel.

Sorry dat ik zo doordraaf maar als ik fout ben geef ik dat als eerste toe. Ik zie mijn fout niet. En ik kan heel slecht tegen onrecht.

Bon route,

Willem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vraagje Willem???? Al ik het goed begrijp moet jij dus voor deze schade opdraaien???

Dan ga je als eerste de hoogte van dit viaduct zelf opmeten (leen bijvoorbeeld een hoogte meter van zwaartransport bedrijf of bergeleider even) en maak foto's als bewijs materiaal!!!

Maak dan ook gelijk even duidelijke foto's van deze verkeersborden, en convronteer de gemeente hiermee. Ben benieuwd wat de reactie is?? Als jouw werkgever (baas in dit geval) jouw aansprakelijk stelt voor deze schade, dan kan jij op jouw beurt de gemeente aansprakelijk stellen. Succes:ok:. Ik volg de afloop via dit forum graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

He Cor,

Ik weet nog niet wat de werkgever wil (een hond heeft een baas ;))

Hij heeft de lakschade nog niet gezien. Vanaf de grond kán je het niet eens zien. Hij nam niet de moeite om te komen kijken!? Hij woont notabene in Overschie! Verdere contact hierover heb ik niet gehad daar ik direct ophiong na de beschuldiging van zijn kant. Ik ga niet in discussie over de telefoon, al zou ik zo'n discussie willen, want je trekt toch aan het korste eind.

Uiteraard heb ik foto's genomen maar niet, en das niet handig denk ik, van de trekker onder dat viaduct. Er zij wel getuigen, er is een bakkesrzaak tegenover het viaduct die het hebben gezien.

Of hij nou wel of niet gaat claimen of het laat zitten, wat hij ook wel eens doet, weet ik dus vooralsnog niet. dat zal de toekomst uitwijzen. Ik ben alleen heel verontwaardigd dat hij niet achter zijn chauffeurs staat in zo'n situatie.

Dank voor je tip dat ik de gemeente hiermee zou kunnen confronteren. Zal ik doen, ik ben ook wel eens benieuwd wat ze daarop zeggen.

Ok wordt vervolgt,

Groet, Willem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Cor,

Ik weet nog niet wat de werkgever wil (een hond heeft een baas ;))

Hij heeft de lakschade nog niet gezien. Vanaf de grond kán je het niet eens zien. Hij nam niet de moeite om te komen kijken!? Hij woont notabene in Overschie! Verdere contact hierover heb ik niet gehad daar ik direct ophiong na de beschuldiging van zijn kant. Ik ga niet in discussie over de telefoon, al zou ik zo'n discussie willen, want je trekt toch aan het korste eind.

Uiteraard heb ik foto's genomen maar niet, en das niet handig denk ik, van de trekker onder dat viaduct. Er zij wel getuigen, er is een bakkesrzaak tegenover het viaduct die het hebben gezien.

Of hij nou wel of niet gaat claimen of het laat zitten, wat hij ook wel eens doet, weet ik dus vooralsnog niet. dat zal de toekomst uitwijzen. Ik ben alleen heel verontwaardigd dat hij niet achter zijn chauffeurs staat in zo'n situatie.

Dank voor je tip dat ik de gemeente hiermee zou kunnen confronteren. Zal ik doen, ik ben ook wel eens benieuwd wat ze daarop zeggen.

Ok wordt vervolgt,

Groet, Willem

Sorry Willem, ik begreep eigenlijk al, dat hij jouw aansprakelijk stelde, en dan is HIJ het géén werkgever meer maar een BAAS (in mijn ogen:rolleyes: vandaar:angel:). Ik wacht je vervolg graag af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ligt er op die foto een verkeersdrempel pal voor de ingang? of is dat allemaal gelijk vloers? misschien dat dat er mee te maken heeft dat je hem toch raakt, dan zou je de gemeente erop aan moeten spreken.

Zat ik ook al naar te kijken...bestaand bordje laten hangen, maar door die (zo te zien recente?) drempel past 3.80 ineens misschien niet meer?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar wat is de hoogte van je truck dan:confused:

Mocht die al 3.83 wezen heeft het al geen zin om de gemeente aansprakelijk te stellen

Om eerlijk te zijn weet ik niet precies hoe hoog mijn trekker is. Maar als gezegd, als je door "alle" doorgangen kan met 3.80 meter mag ik er redeijker wijs vanuit gaan dat ik ook door deze 3.80 kan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om eerlijk te zijn weet ik niet precies hoe hoog mijn trekker is. Maar als gezegd, als je door "alle" doorgangen kan met 3.80 meter mag ik er redeijker wijs vanuit gaan dat ik ook door deze 3.80 kan!

morgen met een rolmaat aan de slag dus?

of heel veel werk met een liniaaltje....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het bord is een gesloten verklaring dus als je hoger bent dan 380 heb je geen poot om op te staan Dat er een marge zit op de daadwerkelijke doorrijhoogte heeft er niets mee te maken Ik probeer het ook altijd hoor Ben in Leuven onder 340 gegaan met een 360 auto maar heb daar door niet de conclusie getrokken dat ik nu onder elk viaduct kan waar 340 staat aangegeven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

:confused:

Met een auto van 360 onder 340 gaat zowiezo niet. Bedoel je niet andersom? ;)

Je hebt wellicht gelijk. Ik ga als gezegt dan ook niet meer onder 380 door maar minimaal onder 400. Mocht ik er wel door kunnen... jammer dan, maar ik rij om! Dat ga je krijgen als de werkgever niet achter zijn chauffeurs staat.

Maar ik ga toch even informeren bij de gemeente Overschie. Dat kan geen kwaad natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry hoor, maar jij bent onderweg met een auto waarvan jij de hoogte niet weet en wil nu schade verhalen?!

Daarnaast vergeet jij nog iets; weet jij eigenlijk wel wat het ronde bord met rode rand, wit vlak met daar in 3,80 betekend?

Dat jij er onderdoor kan en meestal maar gewoon doet, wil nog niet zeggen dat het mag. Mijn auto weegt 40000 kilo en ik kan tot nu toe over alle bruggetjes waar maximaal 12 ton bij staat. Als ik echter morgen door 1 zak waar 35 ton bij staat, denk jij dan dat ik de schade kan verhalen?

Jouw werkgever heeft daar -als het goed is- niks mee te maken. Betaalt hij alle andere bekeuringen ook voor je? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Om eerlijk te zijn weet ik niet precies hoe hoog mijn trekker is. Maar als gezegd, als je door "alle" doorgangen kan met 3.80 meter mag ik er redeijker wijs vanuit gaan dat ik ook door deze 3.80 kan!

Ik zou eerst maar de auto meten hoe hoog die is.:D:D:D

Wat voor auto rijdt je dan en hoe lang rij je er al mee als ik vragen mag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nogmaals meten is weten, en bij viaducten die je niet kent toch even stoppen en kijken?

Als ik een viaduct nader die 380 aangeeft, en ik ben het zelf ook, dan stop ik toch om te kijken.. Je weet maar nooit.. En zie hier..

Net als andersom,

Amsterdamsestraatweg Utrecht is het spoorviaduct officieel 380.

Mannen van 4 meter rossen er gewoon onderdoor (simonloos? AH leveranciers? weet niet precies wie het zijn)

http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=Amsterdamsestraatweg,+Utrecht&sll=52.469397,5.509644&sspn=5.3752,14.27124&ie=UTF8&hq=&hnear=Amsterdamsestraatweg,+Utrecht&ll=52.097938,5.104716&spn=0.010585,0.027874&z=16&layer=c&cbll=52.098004,5.104604&panoid=tgprWZcgXXJzc55JEU84Ng&cbp=12,333.17,,0,14.77

terwijl ik SimonLoos toch echt hier onder heb zien staan, zelfde spoorlijn, ander viaduct, 'zelfde' hoogte..

http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=draaiweg&sll=52.098004,5.104604&sspn=0.010308,0.027874&ie=UTF8&hq=&hnear=Draaiweg,+Utrecht&ll=52.102762,5.106411&spn=0.021273,0.055747&z=15&layer=c&cbll=52.102872,5.10621&panoid=TCm4j35BwaWzMd6F5JaidQ&cbp=12,138.09,,0,2.61

Wat ik alleen niet snap zijn de jongens die toch de velsertunnel aandoen, hoe vaak staan de stoplichten daar op rood en staat een rijtje wagens op die afrit..

Staan die hoogtemeters daar zo strak afgesteld? Is die tunnel echt 4,05meter hoog ofzo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij wel. Jaren geleden ook al eens een rood stoplicht daar gehad.

Terwijl ik echt niet hoger dan 4 meter was. (eerder 3.95)

Echter, achter de spoiler op de trekker bolt het dekzeil van een huiftrailer altijd wat op, tijdens het rijden en zodoende kan een sensor o.i.d. die op 4.05 hoogte zit wel eens wat opvangen.

Ach, hadden die dienders ook wat te doen. (om half 4 's nachts! :D )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat ik alleen niet snap zijn de jongens die toch de velsertunnel aandoen, hoe vaak staan de stoplichten daar op rood en staat een rijtje wagens op die afrit..

Staan die hoogtemeters daar zo strak afgesteld? Is die tunnel echt 4,05meter hoog ofzo?

Afgesteld op 4.07 werd mij verteld nadat ik met m'n vorige wagen het spul op rood zette (nieuwe waardes, tijd ervoor kon je nog wat hoger zijn)

Betreffende wagen is later aangepast overigens, luchtvering lager gesteld, lagere banden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het bord is een gesloten verklaring dus als je hoger bent dan 380 heb je geen poot om op te staan Dat er een marge zit op de daadwerkelijke doorrijhoogte heeft er niets mee te maken Ik probeer het ook altijd hoor Ben in Leuven onder 340 gegaan met een 360 auto maar heb daar door niet de conclusie getrokken dat ik nu onder elk viaduct kan waar 340 staat aangegeven

zal bij mij niet passen :D de dubbeldekker is 4.08 hoog :p:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:confused::confused::confused::confused::confused:

Waarom? Hij was toch aan de bovenkant te hoog? :p:D:angel:

hehe logisch toch? hij heeft m op zn dak gelegd, de banden leeg gelaten en met een steekwagentje onder de tunnel door gedrukt. Is dat nu zo moeilijk te begrijpen? Op deze manier voorkom je ook nog eens dat t dak van de tunnel beschadigd, de bandjes laten geen sporen na
Link naar opmerking
Deel via andere websites

:confused:

Met een auto van 360 onder 340 gaat zowiezo niet. Bedoel je niet andersom? ;)

Je hebt wellicht gelijk. Ik ga als gezegt dan ook niet meer onder 380 door maar minimaal onder 400. Mocht ik er wel door kunnen... jammer dan, maar ik rij om! Dat ga je krijgen als de werkgever niet achter zijn chauffeurs staat.

Maar ik ga toch even informeren bij de gemeente Overschie. Dat kan geen kwaad natuurlijk.

Nee hoor, Leuven ligt in België, dus dat zegt genoeg, daar kom je dit soort situaties wel vaker tegenLOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden