[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

inbraak of overvallen ?


Derek-Jan

Recommended Posts

  • Forumlid

Deze week had ik dus ook het ongenoegen dit mee te maken.

Sta op een tankstation net voor Udine te slapen, hebben ze snachts de deur geforceerd en mijn geld gestolen.

Sta gewoon in het rijtje, in het licht. Waarschijnlijk ergens rond 03.15uur forceren ze/hij/zij mijn slot, ze nemen mijn knip die in het middenvak ligt (daf xf) halen alle bankbiljetten eruit en leggen hem vervolgens weer terug op mijn kleren op de stoel. De deur word weer gesloten maar niet dicht (ja hoe zeg je dat he).

Dat het rond dit tijdstip gebeurt is denk ik omdat ik toen wakker werd (toch iets gehoord??), zonder reden, en daarna niet meer rustig geslapen heb. Ik merkte het overigens pas om 6.00uur toen ik opstond. Ik voelde de tocht en dacht dat ik mijn raam niet goed gesloten had.....nee de deur stond op een kier.

Het gekke van alles is, dat ze alleen alle bankbiljetten uit mijn knip hebben gehaald, maar alle pasjes die erin zaten (creditcard/tankpasje etc) gewoon hebben laten zitten. Normaal neem je toch de hele boel mee en gaat het thuis op het gemak uitzoeken ?? Ik was er overigens wel blij mee, want ik kon gewoon geld gaan pinnen. En de schade/ellende was daarmee erg beperkt tot een onwillig slot en geld.

En voor iedereen gaat roepen Zie je wel, je had dit of dat moeten doen..... ik ben altijd voorzichtig, ik roep nooit 'dat gebeurt mij niet' maar hou er juist wel rekening mee en neem voorzorgsmaatregelen. Alleen blijkbaar niet genoeg.......

weer wat geleerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 57
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

ben maar blij dat alleen je geld weg was,en dat jij er geen schade aan overgehouden hebt. Waarschijnlijk hebben ze op een makkelijke manier je beurs gevonden,waardoor ze niet hoefden te zoeken of andere dingen te doen om aan geld te komen.

Geeft mij te denken of je niet een bedragje "voor t grijpen"moet neerleggen,om erger te voorkomen......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik hoor meer van dat soort verhalen.

mag ik je vragen of jij je alarm erop had staan.

van anderen die het ook mee hebben gemaakt hoorde ik dat ze dat niet hadden gedaan.

ik denk dat als je rode ledje op je dashbord knippert de kans veel kleiner is dat zoiets je overkomt.

omdat ze weten dat als ze dan je deur open maken de sirene gaat

zelf hebben wij jaren geleden in pesciera hetzelfde mee gemaakt met 4 collegas van mijn bedrijf.

we stonden achter restaurant en net de ene auto waar geen alarm op zat hebben ze gas gespoten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Waarom geen brandkast in de auto.Waar alle papieren in kunnen

Had vroeger altijd een brandkast in de auto.En geld in de zak wat ik nodig had meer niet.Wie komt er op het alarm af.De meeste niet meer.Omdat het veel voor niks is Fabrieken die de auto"s maken moeten is beter naar de cabine kijken Wat beter kan.Sloeten Geen gaten in de cabine dat ze geen gas in kunnen spuiten.Als je het een keer mee gemaakt hebt denk je wel anders.Het gaat op leven en dood.Ik heb er 14 dagen last van gehad.

Ik gun het niemand.Hwm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

die brandkast helpt je niet. Als iemand echt van plan is om bij jou wat te halen zal ie al het mogelijke proberen om je uit te schakelen,om er dan achter te komen dat ie met een bandkast niks kan beginnen.Maar dan is het persoonlijk leed al geleden.

het enige dat je hiermee bereikt is dat men niks mee kan nemen,maar jij ligt daar toch al op apegapen in de cabine.......

Een goed werkend alarm is mijn inziens veel effectiever omdat je dan al bij de start van de overval lawaai maakt.

En waarom nou weer zo negatief:"Als je het een keer meegemaakt hebt denk je dr wel anders over?"

Dr is hier niemand die met dit onderwerp de draak steekt,of het als belachelijk afdoet.Dus ik snap van je opmerking weer helemaal niks.:mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit soort dingen zet je wel weer even terug in de realiteit. Wees eerlijk, hoeveel van ons denken dit: Het overkomt mij toch niet.

Zo zie je maar weer, het overkomt iedereen, als het 'je beurt is'.

En Derek Jan, jammer van je geld, maar je mag inderdaad van geluk spreken, het had veel erger kunnen zijn !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nooit de brandkast in de cabine.Alarm kijk maar is op plaatsen

Het eerst wat je hoort is daar gaat er weer een Zeker een vlieg in de auto

En ze kunnen dat laiwaai uit zetten.Of de accu los Alles stop

De meeste hebben geen batterij.Is te duur.Hier een bedrijf kan ze allemaal stop zetten.De meeste staan er niet bij stil.En met gas is mij gebeurd

Kan er op zeggen je hebt het niet best.Er is een tijd lang geweest gebeurde het veel Nu weet ik het niet.Of zij ruit er uit slaan Heel gemakelijk.Niemand hoort het Heb je ook 10 spaanbanden.

Er moet gewoon glas in dat ze het niet meer kapot kunnen slaan.Hwm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ga ergens staan waar je veiliger staat. ikzelf heb bv nog nooit op een gewone parkeerplaats gestaan langs snelweg..

en vlieg in je auto daar heb je geen last van want je zet de binnenbeveiliging uit en je kunt je dus vrij bewegen. alleen auto van buiten beveiligd. als ze mijn ruit in zouden slaan en deur open zouden maken is meteen hele parkeerplaats wakker.

als iedereen zou denken dat is een vlieg zijn ze verkeerd bezig. ik kijk altijd even als ik een alarm hoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het is lullig dat het gebeurt en het gaat met denken idd zo lang goed tot het jezelf treft.

ik rij al ruim 7 jaar italie ( kan natuurlijk overal gebeuren )en er is gelukkig nog nooit iemand in de cabine geweest.

spanbandjes van deur tot deur is natuurlijk een goede optie.

alarm komt bijna niemand naar kijken, maar kan idd preventief werken.

ik moet zeggen ik heb ook nooit het alarm erop, nooit een spanband tussen de deuren en misschien gaat het ons ook een keer treffen, maar als ze in de cabine inbreken is het toch wel heavy.

meestal zijn ze op lading uit en niet zo vaak op geld.

maar toch gelukkig dat je niet meer geleden hebt, behalve de grote schrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik had bij me vorige baas een daf waar ook een standaard auto alarm opzat en ik die altijd gebruikte,en bij dit alarm ging altijd de knipperlichten branden bij het aan en ook uitzetten.

Ik stond toen een keer te overnachten in belgie vlak voor antwerpen,toen ik snachts er uit ging om te plassen en dus het alarm uit zette en dus me knipperlichten aan gingen.

Ik ging weer terug naar bed en had niks vreemds aan de auto gezien,maar ik was dan ook niet echt wakker:D.

Toen ik smorgens wakker werd en me tanden wou gaan poetsen zag aan me rechterdeur dat iemand had geprobeerd om me deur open te breken ik schrok me rot want mischien was het wel op het moment toen ik ging plassen en hun mischien wel op dat moment in de buurt waren.

Er gaat vanalles door je heen,als als maar echt fijn is het niet maar mischien wel goed dat ik dat alarm gebruikt heb want ik ben wel van mening dat het heplt.

Dus gebruiken als je er een hebt zit er niet voor niks op.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kan een ding zeggen Praat over vroeger Jij weet waar ik mee geredenheb Door heel het Oostblok heen En af en toe naar het midden oosten

Er is nog nooit iets gebeurd bij mij.Er zijn gevallen bekent Waar de chauffeur tussen zat.Cabine ben ik nooit bang geweest.Maar toen in die tijd altijd veel geld bij me.En er waren chauffeur die hadden alles in hun zak In zo groot ding een grote ketting er aan En dat waren de eerste

Je kon daar op wachten.De chauffeur kan er zelf heel veel aan doen.Hwm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ze kunnen dat laiwaai uit zetten.Of de accu los Alles stop

wat ben je weer verschrikkelijk goed op de hoogte, de alarmen van tegenwoordig gaan af als je de accuklem eraf haalt. dus je loopt weer uit je nek te zwetsen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hier staat er een die gaat niet af Net uit geprobeerd.Of het bij nieuwe auto"s wel af gaat weet ik niet.Wat voor klasse heb je er in.Mijn auto heb het oude systeem er in En klasse 3 met alles er op en er aan Anders krijg ik die auto niet verzekerd Accu los doet niks meer.En moet om de 2 jaar keuren dat ding.(verzekering).Daar zit hier en daar wat verschil.Hwm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nog even een aanvulling.....

Ik ben inderdaad blij dat ik alleen geld kwijt ben, en mijn slot is kapot....kan nog wel sluiten van buitenaf maar niet open doen. Dus even een paar dagen instappen via bijrijderskant......

Ik ben niet 1 van die gasten die altijd roept 'dat gebeurt mij niet'.... nee integendeel ik let altijd op waar ik parkeer, als ik mijn auto verlaat heb ik altijd mijn knip bij me, mijn telefoon, en mijn shellpasje (daar kan ik altijd mee thuiskomen)... overigens is mijn 'knip' een gewone ordinaire portemonee die zeker niet uit mijn achterzak steekt. En ik heb ook geen grote bedragen bij, die schade was dus gelukkig niet zo groot.

Stond dus ook gewoon bij een tankstation, netjes in een vak, goed in het licht...... Wat kun je nog meer ?? Ik rijd met een tankwagen, dus ben voor ladingdieven niet zo interessant, alarm heb ik ook niet op de auto.

In tegenstelling tot de spanband heb ik 2 enorme deursloten waardoor men absoluut mijn slot niet kan forceren............... maar tja.. dan moet je ze wel gebruiken he ;-( (heb de sleutels thuis liggen :stom:)

Dus inderdaad weer wat geleerd...... het is trouwens de 2e keer in 15 jaar dat ik op de weg zit.

Tja wat kan een mens nog meer doen ??? Wellicht goed dat ze gelijk mijn knip gevonden hadden, anders was het misschien heel anders afgelopen ? Dit was duidelijk geen 'oostblok'chauffeur, want dan was ik ook mijn pasjes wel kwijt geweest. Gewoon een robin hood die geld nodig had en meer niet. Ja ben echt blij dat ie mijn knip heeft laten liggen, hoe vreemd ik het nog steeds vind.

Overigens heb ik gebeld met mijn creditcard maatschappij, ivm eventuele fraude door kopieren van mijn ccard. Er was nog niets mee gebeurt, en zoja, dan ben ik daarvoor verzekerd. Als ik wilde kon ik mijn card laten blokkeren, en kan ik binnen 24uur wereldwijd een nieuwe card bezorgd laten krijgen, gratis : service. Moet je wel 24uur op dezelfde plaats zijn, komen ze hem persoonlijk afleveren, ook in het weekend.

Wat heb ik nog meer geleerd :

Steek ergens een klein bedrag aan geld, op een plaats waar ze niet zoeken of niet bij kunnen, genoeg om een paar dagen te overleven.

Doe daarbij een lijst met alle belangrijke telefoonnummers, zoals bank, verzekering, ccmaatschappij, telefoonmaatschappij etc etc. ook alle contractnummers en cardnummers.

Doe daarbij ook fotokopieen van alle belangrijke papieren : rijbewijs, paspoort, chauffeurskaart etc etc......

Laat een kopie van die lijst thuis of bij je baas, of een goede slimme vriend achter. Als je telefoon ook gestolen is, kunnen ze ook van huis uit alles regelen voor je. Gaat even iets makkelijker dan dat jij vanuit een cel moet bellen.

En verder moet je gewoon geluk hebben......... er was trouwens bij mij geen gas gebruikt, of het heeft niet gewerkt....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden