Spring naar bijdragen
no (wo)man no cry

spiegels tgx

Recommended Posts

Zijn er meer chauffeurs die grote problemen hebben met de enorme blindehoek achter de spiegel en raamstijl van de tgx? Ondanks de vele spiegels/camara s past er bijna een lzv achter dit kan nooit de bedoeling zijn van de nederlandse wetgeving en begrijp dan ook niet dat de auto met deze spiegels op de weg mag komen. :cool:

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Zijn er meer chauffeurs die grote problemen hebben met de enorme blindehoek achter de spiegel en raamstijl van de tgx? Ondanks de vele spiegels/camara s past er bijna een lzv achter dit kan nooit de bedoeling zijn van de nederlandse wetgeving en begrijp dan ook niet dat de auto met deze spiegels op de weg mag komen. :cool:

Zal niet alleen met TGX zijn.

Ik heb het probleem ook met mijn TGA. Er zijn meerdere topics op dit forum aan gewijd, ik denk dat het een veelvoorkomend (en riskant) probleem is.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Daar staat MAN in mijn ogen om bekend. Ik had daar vragen bij de MAN F2000 serie al last van.

Zoekt en gij zult vinden !

http://www.chauffeursforum.nl/showthread.php?22195-zelf-ongevalveroorzaker...&p=216284&viewfull=1#post216284

Deze topic ging over onze medeforummer Frank, die een aanrijding had vanwege zo'n blinde hoek achter die spiegel.

Ook KlaasV en nog wat anderen hadden last van dit euvel.

Afijn, lees het zelf maar een keer.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij de TGS /TGX zijn ze nog iets 'lomper' uitgevoerd, dan op de TGA. Ze nemen inderdaad een hoop zicht weg.

Het ziet er mooi uit, maar erg praktisch zijn ze niet.

Maar 'troost' je, niet alleen MAN heeft er last van. Een tijdje terug ivm de nascholing een cursus Het nieuwe rijden gehad vanuit mercedes. We reden toen met een actros MP3 en die spiegelhuizen zijn ook een behoorlijk stuk 'lomper' uitgevoerd dan op de MP2.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb het in het andere topic ook al gezegd maar wil het graag hier ff herhalen.

een vrachtwagen heeft dode hoeken aan de zijkanten, daar houden we allemaal rekening mee.

ook zijn er dode hoeken achter de spiegels, het formaat maakt niet uit ook achter een superdunne platte spiegel van 5 bij 3 cm heb je een dode hoek.

en dode hoeken daar moet je rekening mee houden!

dus niet klagen over de spiegelgroote en lui in de slaapstand blijven zitten en hopen dat het allemaal goed gaat.

nee bewust met je vak omgaan en indien nodig voorover buigen om langs de spiegel te kijken.

krijg je ook wat extra beweging van en dat hebben chauffeurs wel nodig gezien enkele recente berichten :D:D

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
ik heb het in het andere topic ook al gezegd maar wil het graag hier ff herhalen.

een vrachtwagen heeft dode hoeken aan de zijkanten, daar houden we allemaal rekening mee.

ook zijn er dode hoeken achter de spiegels, het formaat maakt niet uit ook achter een superdunne platte spiegel van 5 bij 3 cm heb je een dode hoek.

en dode hoeken daar moet je rekening mee houden!

dus niet klagen over de spiegelgroote en lui in de slaapstand blijven zitten en hopen dat het allemaal goed gaat.

nee bewust met je vak omgaan en indien nodig voorover buigen om langs de spiegel te kijken.

krijg je ook wat extra beweging van en dat hebben chauffeurs wel nodig gezien enkele recente berichten :D:D

Precies, ook bij Volvo moet je voor en achteruit in je stoel om te zien wat er achter je spiegel verstopt zit.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
ik heb het in het andere topic ook al gezegd maar wil het graag hier ff herhalen.

een vrachtwagen heeft dode hoeken aan de zijkanten, daar houden we allemaal rekening mee.

ook zijn er dode hoeken achter de spiegels, het formaat maakt niet uit ook achter een superdunne platte spiegel van 5 bij 3 cm heb je een dode hoek.

en dode hoeken daar moet je rekening mee houden!

dus niet klagen over de spiegelgroote en lui in de slaapstand blijven zitten en hopen dat het allemaal goed gaat.

nee bewust met je vak omgaan en indien nodig voorover buigen om langs de spiegel te kijken.

krijg je ook wat extra beweging van en dat hebben chauffeurs wel nodig gezien enkele recente berichten :D:D

Helemaal mee eens Freddie. Maar hoe groter de dodehoek, hoe moeilijker je toch kunt ontdekken wat er zit.

En over beweging heb ik geen klagen hoor.;)

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Precies, ook bij Volvo moet je voor en achteruit in je stoel om te zien wat er achter je spiegel verstopt zit.

En wat te denken van al die vrachtwagens waarin de chaufeur achter de gordijnen zit....? Hoezo veilige trucks? Zolang die gordijnen voor de (zij)ramen hangen blijft het zicht ver beneden wettelijke eisen. Zegt de wet niet dat de chauffeur oogcontact moet kunnen hebben met overige weggebruikers? Daarom ook zijn die geblindeerde zijruiten in die op gepimpte auto's ook strafbaar.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
En wat te denken van al die vrachtwagens waarin de chaufeur achter de gordijnen zit....? Hoezo veilige trucks? Zolang die gordijnen voor de (zij)ramen hangen blijft het zicht ver beneden wettelijke eisen. Zegt de wet niet dat de chauffeur oogcontact moet kunnen hebben met overige weggebruikers? Daarom ook zijn die geblindeerde zijruiten in die op gepimpte auto's ook strafbaar.

Gordijnen en getinte ruiten is de ideale combinatie! :D

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


×