[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Meldpunt: buitengewoon hoge boetes


Domino

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik zit net de Routiers te lezen en daarin staat een stuk over de handhaving van de rijtijdenwet in Europa.

"Het is een moeilijke, ingewikkelde weg, maar Europarlementariër Peter van Dalen is vastbesloten er alles aan te doen. De verschillen in de interpretatie ven handhaving van de regels rond de rij en-rust tijden in Europa zijn te groot. Van Dalen vind dat het anders en vooral beter moet"

Dit is het beginstukje van de tekst. Hij wil dus proberen dat de handhaving wat meer gelijk getrokken wordt. Alleen in Nederland en Duitsland passen de inspecteurs de regels netjes toe, maar in de overige landen gaan ze op die 28 dagen zoeken naar alle overtredingen. Terwijl ze alleen maar mogen kijken of je voldoende weekend rust hebt gehad over die 28 dagen.

Ook geeft ie nog een voorbeeld van een Nederlandse chauffeur die in Frankrijk wordt gecontroleerd door een Franse controleur. Die pikt uit 4 wagens (een fransman, de Nederlander en 2 Oost-Europezen) De Nederlander eruit. Toen de chauffeur vroeg waarom juist HIJ eruit werd gepikt zei de inspecteur dat hij de franse chauffeur ongemoeid liet omdat het een fransman was, en de 2 Oost-Europese chauffeurs, daar viel toch niks te halen.

Van Dalen adviseert om onredelijke en buitengewoon hoge boetes te melden bij het digitale meldpunt van Euro Controle Route, de samenwerkende inspecties in Europa. Dat is te vinden op www.euro-controle-route.eu

Ik zou zeggen, als je zoiets aan de hand hebt, DOEN!! Meld het! Alleen dan kunnen ze goed in kaart brengen wat er precies speelt en daar wat mee doen.

Bron: blad, Routiers Nr4 2010, blz19

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

[Van Dalen adviseert om onredelijke en buitengewoon hoge boetes te melden bij het digitale meldpunt van Euro Controle Route, de samenwerkende inspecties in Europa. Dat is te vinden op www.euro-controle-route.eu

Ik zou zeggen, als je zoiets aan de hand hebt, DOEN!! Meld het! Alleen dan kunnen ze goed in kaart brengen wat er precies speelt en daar wat mee doen.

Dit is geen nieuws wij zijn hier maanden geleden al over bezig geweest op dit forum, het meldpunt is een goed idee maar het niet eenvoudig om alles compleet in te vullen. Voor een gedeelte worden de bekeuring nog door de werkgevers betaald en die maken er ook geen gebruik van omdat het teveel tijd in beslag neemt om het allemaal in te vullen en de benodigde papieren te scannen

De heren in Brussel zeggen dat er geen probleem is daar er maar een gering aantal meldingen zijn op hun website. Na het symposium in Utrecht heb ik geprobeerd om met het Engelse lid van de transport comité een zelfde bijeenkomst op te zetten in Engeland mij werd echter verteld dat zij hiervoor geen mogelijkheden heeft daar de regels dit verbieden.

Ik ben hier nog wel mee bezig en na dat de Heren parlementariërs terug zijn van hun 8 weken vakantie ga ik via onze organisatie weerom proberen om alsnog de Engelsen rond de tafel te krijgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Gast schrootmalloot

Kreeg vandaag acceptgiro binnen uit leeuwarden,240 euries en 6 administratiekosten...:mad:

Werd 3 weken geleden van de weg gesneden door zo'n fanatieke l.l van politie haaglanden..Ik had vanaf delft tot aan rijswijk een spoor van glaswol achtergelaten volgens de superfanatieke diender,het schuim stond nog net niet rond zn mond..Volgens hem kon je precies zien waar ik gereden had.jaja..Overdrijven is ook een vak..Maar meneer was zo fanatiek,denk ga maar geen discussie aan..:zegtniets: Ik had kortgesneden olietanks geladen,nou dat waait niet snel weg,maar ja die bloedzuiger zei dat alle lading ten alle tijde moet worden afgenet of met spanbanden moet worden vastgezet..Want als je op zn kant gaat moet de lading in de auto blijven zitten..Dus ik zeg nog ja en dat netje houd het wel tegen..Zinloze discussie..Hij loopt langs mn netten bakkie en heb nog een bak voor strooizout en kattegrit,voor gladheid en olielekkage,zegt ie hier kan ik je ook voor bekeuren,want dit moet met een spanband vast staan..:eek:

Dus ik ondertussen 1 container afgenet,bijna naar beneden gedonderd met een netje op mn schouder,zegt ie je moet die andere ook nog afnetten..Dus vraag aan hem hem waar kwam dat spul uitwaaien dan? Ja uit je aanhanger,dus ik zeg vind het wel gescheten...Ja maar als je een collega tegen komt die punten wil scoren..dus zei eigenlijk voor ik er over na dacht,zo iemand als jouw zeker dan!! Had toen het gele briefje al in handen..Was klaar met die gozer..! Het is mijnheer Bertus Schijf...Politie Haaglanden,geilt erg op containerwagens..En alles wat niet gezekerd is of met spanbanden is afgesjord..

Dus doe er ff je ding mee...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Kreeg vandaag acceptgiro binnen uit leeuwarden,240 euries en 6 administratiekosten...:mad:

Werd 3 weken geleden van de weg gesneden door zo'n fanatieke l.l van politie haaglanden..Ik had vanaf delft tot aan rijswijk een spoor van glaswol achtergelaten volgens de superfanatieke diender,het schuim stond nog net niet rond zn mond..Volgens hem kon je precies zien waar ik gereden had.jaja..Overdrijven is ook een vak..Maar meneer was zo fanatiek,denk ga maar geen discussie aan..:zegtniets: Ik had kortgesneden olietanks geladen,nou dat waait niet snel weg,maar ja die bloedzuiger zei dat alle lading ten alle tijde moet worden afgenet of met spanbanden moet worden vastgezet..Want als je op zn kant gaat moet de lading in de auto blijven zitten..Dus ik zeg nog ja en dat netje houd het wel tegen..Zinloze discussie..Hij loopt langs mn netten bakkie en heb nog een bak voor strooizout en kattegrit,voor gladheid en olielekkage,zegt ie hier kan ik je ook voor bekeuren,want dit moet met een spanband vast staan..:eek:

Dus ik ondertussen 1 container afgenet,bijna naar beneden gedonderd met een netje op mn schouder,zegt ie je moet die andere ook nog afnetten..Dus vraag aan hem hem waar kwam dat spul uitwaaien dan? Ja uit je aanhanger,dus ik zeg vind het wel gescheten...Ja maar als je een collega tegen komt die punten wil scoren..dus zei eigenlijk voor ik er over na dacht,zo iemand als jouw zeker dan!! Had toen het gele briefje al in handen..Was klaar met die gozer..! Het is mijnheer Bertus Schijf...Politie Haaglanden,geilt erg op containerwagens..En alles wat niet gezekerd is of met spanbanden is afgesjord..

Dus doe er ff je ding mee...

Foto's van gemaakt ??? van de lading ?? Nee jammer, volgende keer doen, als het even kan met datum en tijd in beeld. En dan voor laten komen, word de boete kwijtgescholden als je kunt bewijzen dat er niet uit/af kan vallen/waaien.

M'n pa reed boomstammen, en daar gooien ze binnen NL nooit spanbanden over, is 2 keer bekeurd, jaar of 3 geleden, we hebben het voor laten komen en 2 keer gelijk gekregen van de rechter. Hoefde geen spanband over. Was tussen Scheemda en Winschoten;) Die bekende ja;) En hij probeert het steeds weer, is al diverse malen afgestraft door meneer de rechter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast schrootmalloot
Foto's van gemaakt ??? van de lading ?? Nee jammer, volgende keer doen, als het even kan met datum en tijd in beeld. En dan voor laten komen, word de boete kwijtgescholden als je kunt bewijzen dat er niet uit/af kan vallen/waaien.

M'n pa reed boomstammen, en daar gooien ze binnen NL nooit spanbanden over, is 2 keer bekeurd, jaar of 3 geleden, we hebben het voor laten komen en 2 keer gelijk gekregen van de rechter. Hoefde geen spanband over. Was tussen Scheemda en Winschoten;) Die bekende ja;) En hij probeert het steeds weer, is al diverse malen afgestraft door meneer de rechter.

Heb er zeer zeker foto's van gemaakt,meneer klaagde over een spoor glaswol,nou dat zie je echt wel in je spiegels...:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

M'n pa reed boomstammen, en daar gooien ze binnen NL nooit spanbanden over, is 2 keer bekeurd, jaar of 3 geleden, we hebben het voor laten komen en 2 keer gelijk gekregen van de rechter. Hoefde geen spanband over. Was tussen Scheemda en Winschoten;) Die bekende ja;) En hij probeert het steeds weer, is al diverse malen afgestraft door meneer de rechter.

Wel leuk dat je vader boomstammen reed maar dat was voordat Brussel zich met transport ging bemoeien. Om de wetgeving eenvoudig te houden heeft men de volgende spelregel.

Als je auto op zijn kant gaat mag de lading niet verschuiven en als de auto weer rechtgezet word moet alles nog op de zelfde plaats staan.

In dit geval komt het klimmen op de container onder de arbo wet en moet de werkgever er voor zorgen dat dit kan gebeuren zonder dat dit risico opleverd voor de chauffeur.

Rare mensen die europeanen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wel leuk dat je vader boomstammen reed maar dat was voordat Brussel zich met transport ging bemoeien. Om de wetgeving eenvoudig te houden heeft men de volgende spelregel.

Als je auto op zijn kant gaat mag de lading niet verschuiven en als de auto weer rechtgezet word moet alles nog op de zelfde plaats staan.

In dit geval komt het klimmen op de container onder de arbo wet en moet de werkgever er voor zorgen dat dit kan gebeuren zonder dat dit risico opleverd voor de chauffeur.

Rare mensen die europeanen

Denk je nu echt dat 2 of 3 spanbanden die boomstammen tegen houden ?? Echt niet, we laden het zo zodat het niet kan schuiven. Niet iedere gek kan boomstammen racen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Om de wetgeving eenvoudig te houden heeft men de volgende spelregel.

Als je auto op zijn kant gaat mag de lading niet verschuiven en als de auto weer rechtgezet word moet alles nog op de zelfde plaats staan.

Ken je die aluminium kleppen op een zand of asfaltwagen?

Hoe wil je die zooi tegen houden als zo bak op zijn kant gaat, laat staan als ze zo'n ding rechtop (kunnen) zetten samen met de vracht?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden