[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Gekke transportfoto's


Sprinter

Recommended Posts

  • Reacties 118
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Die wagen had je wel bij mij mogen lossen :D

Zoals je misschien gezien hebt is het een Chevy Impala. Bouwjaar 1959.

Oorspronkelijk uit de VS, geëxporteerd naar Nieuw-Zeeland, en nu naar Duitsland. Op de foto ziet het misschien niet zo uit, maar er was al een hele berg tijd en geld in de auto gestoken. Er was geen roest te vinden, bodem vernieuwd, wielophanging nieuw, motor nieuw, enz. :ja:

Maar niks deed het nog. Dus geen remmen, aandrijving en stuurbekrachtiging. Geloof me, dan heb je een uitdaging die auto via een laadbrug je auto in te krijgen.:rolleyes: Met 2 heftrucks is het gelukt hem omhoog te duwen.:ja: Het lossen in Magdeburg via een laaddock was natuurlijk geen probleem.

Maar inderdaad, er zullen genoeg mensen zijn, waaronder ik zelf, die zo'n projectje graag thuis hebben staan. Helaas ontbreekt het bij mij aan tijd en de ruimte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mooie wagen. Denk dat geld ons aller probleem wel is:D:D.

1959, dat is het jaar dat veel goede dingen zijn gemaakt, zoals mijzelf:o.

Zo een gereviseerde motor kost hier trouwens niet eens zo heel veel, ligt er natuurlijk mar aan hoeveel paardjes je wilt, maar onder 2000 dollar heb je al iets heel aardigs. Dat is enkel het blok dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zoals je misschien gezien hebt is het een Chevy Impala. Bouwjaar 1959.

Oorspronkelijk uit de VS, geëxporteerd naar Nieuw-Zeeland, en nu naar Duitsland. Op de foto ziet het misschien niet zo uit, maar er was al een hele berg tijd en geld in de auto gestoken. Er was geen roest te vinden, bodem vernieuwd, wielophanging nieuw, motor nieuw, enz. :ja:

Maar niks deed het nog. Dus geen remmen, aandrijving en stuurbekrachtiging. Geloof me, dan heb je een uitdaging die auto via een laadbrug je auto in te krijgen.:rolleyes: Met 2 heftrucks is het gelukt hem omhoog te duwen.:ja: Het lossen in Magdeburg via een laaddock was natuurlijk geen probleem.

Maar inderdaad, er zullen genoeg mensen zijn, waaronder ik zelf, die zo'n projectje graag thuis hebben staan. Helaas ontbreekt het bij mij aan tijd en de ruimte.

Toch een beetje vreemd Mirko, dat als je zoveel geld in een auto hebt gestoken, je de auto op zo'n manier laat vervoeren. :confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Toch een beetje vreemd Mirko, dat als je zoveel geld in een auto hebt gestoken, je de auto op zo'n manier laat vervoeren. :confused:

Ik weet voor de rest ook niet hoe zo iets in elkaar zit. Wat ik heb begrepen, komt zoiets in een container aan en in dit geval verder vervoerd naar Magdeburg onder TIR dus met Douane verzegeling. Op de papieren was het verhuisgoed en hoeven er dus ook geen import-kosten te worden betaald. In de hal stonden nog meer van dit soort auto's en er hingen ook foto's van gloednieuwe Spijkers(duur nederlands merk) die zo naar R'dam kwamen(tautliner) en dan in een container richting het Midden-Oosten gingen.

Ja, ook dat ging als verhuis-goederen:stom:

Ik heb er verder niet teveel vragen over gesteld en aangezien de Douane mij verzegeld heeft na het zien van alle documenten, maakte ik mij verder ook geen zorgen over deze lading.

Maar inderdaad een vreemde manier om zoiets te vervoeren, maar ik ben weer een ervaring rijker

bewerkt door Mirko
extra info
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Leuk vrachtje.:ja:

Maar hoe zet ze zo'n ding vast in een tautliner?

Wat ik heb gedaan, en je mag me verbeteren als ik het niet goed heb gedaan. In deze oplegger zitten ogen aan de vloer. Aan de voorzijde heb ik 2 banden aan beide zijden om wielophanging getrokken en aan de achterzijde 2 banden kruislings aan het chassis vast gemaakt.

Volgens mij heb ik het wel goed gedaan, want na dik 400 km over de a30 en a2 in Duitsland was de auto niet verschoven of iets dergelijks en schadevrij weer uit mijn oplegger gekomen.

Waarschijnlijk krijgen we vaker dit soort "klusjes" dus ik zal er vanzelf ervaring in krijgen.:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Gast johannes70

post-2075-1394781100,7789_thumb.jpg

post-2075-1394781100,9789_thumb.jpg

Zo kan je natuurlijk ook je scooter ophalen die je net op marktplaats gekocht hebt, al dacht ik er wel 2 keer over na om dat ding plat in mijn kofferbak te leggen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden