[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Voorschriften ADR wijzigen per 1 januari 2011


Schots en Scheef

Recommended Posts

  • Forumlid

De voorschriften van het ADR (verdrag voor het internationale vervoer van gevaarlijke stoffen over de weg) veranderen per 1 januari 2011. Deze voorschriften worden als geheel overgenomen in de Regeling vervoer over land van gevaarlijke stoffen (VLG). Tegelijkertijd worden de aanvullende voorschriften voor het Nederlands grondgebied (bijlage 2 van de VLG) vastgesteld. Dit meldt de Vereniging van Nederlandse Gemeenten(VNG).

Gemeenten kunnen op de conceptwijzigingen reageren.

Wijzigingen

De wijzigingen van het ADR per 1 januari 2011 geven aanleiding bijlage 2 van de VLG op enkele punten te wijzigen:

- Routeringsvoorschriften: voorheen was de routering gekoppeld aan tunnelcategorie I. De tunnelcategorisering is nu (internationaal) gewijzigd en de routering is hierop aangepast. De nieuwe tunnelcategorie C (zie randnummer 1.9.5.2.2 van het ADR) komt het meest overeen met de oude tunnelcategorie I. Daarmee vormt tunnelcategorie C de basis voor de routeringsvoorschriften

- Tabel 1 in artikel 7 van Hoofdstuk II, Bijlage 2 (Zout veer) is redactioneel gewijzigd door aanpassing in de internationale regelgeving van 'bij inademen giftige stoffen'

- Enkele redactionele wijzigingen (zie ook bijlage)

Bijlage: VLG2011.doc

Bron: Transport-online

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 96
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Administrators
Ik mag het a.s maandag weer een keer gaan leren.

weer 3 dagen naar school voor ADR verlenging Basis + Tank

en dan zaterdag 04/09/2010 examen.

Gr. Harrie

Heb me ook maar eens opgegeven...

Alleen wel vreemd: drie hele en één vrijblijvende dag voor basis ADR en tank! Moet ik er zeker hard aan gaan trekken:cool:

Examendatum is ook al bekend: 16 oktober om 10.45 schriftelijk en om 15.00 mondeling.

Lekker geroggelt weer:hamer:

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Heb me ook maar eens opgegeven...

Alleen wel vreemd: drie hele en één vrijblijvende dag voor basis ADR en tank! Moet ik er zeker hard aan gaan trekken:cool:

Examendatum is ook al bekend: 16 oktober om 10.45 schriftelijk en om 15.00 mondeling.

Lekker geroggelt weer:hamer:

Maarten

Wat houd die vrijblijvende dag dan in :confused:

Mijn tijden liggen iets dichter bij elkaar en moet eerst mondeling en dan schriftelijk. Voorheen was altijd eerst schriftelijk en dan mondeling.

Zaterdag 4/9 11.50 uur mondeling en 13.00 uur schriftelijk.

Examenplaats Asten.

Gr. Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Dacht dat er wel een hardloopwedstrijd was, wie het eerste ver weg is bij brand;)

Mijn laatste keer is zeker 8 jaar terug, en toen was het alleen stampwerk...

Wel ooit een BHV cursus gedaan, en daar moest je wel een container in om een brandje te blussen. Ga het wel beleven volgende maand!

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
nee bij de adr heb je geen praktijkoefeningen, alhoewel??????

wat dacht je van klasse 8 uit testen op een varken?

klasse 3 testen op een koe?

:D:D:D:D

ff serieus, vroeger had je 1 praktijkles bij het adr, en dat was het blussen met een brandblusser van een brandje.

maar die praktijkles is eruit gehaald.

En daar moesten we dan helemaal voor naar Vlissingen met een luxe touringcar.

Waren we de hele dag mee bezig.

Gr. Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
mooi man 15 minuten les en 7 uur op papier voor je code 95 :D:D

Dit is geweest of in 1995 of 2000, daar ben ik niet meer zeker van toen was er nog geen code 95:banaan:

Ben aan het terug tellen gegaan en weet niet of het 2 of 3 keer geleden is geweest.

Mag volgende week weer voor herhaling.

Gr. Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik ga 16 en 17 sept weer op herhaling, examen op 18 september. Op eigen kosten, dat dan weer wel. :hamer:

Volgens de CAO beroepsgoederenvervoer Art. 44 moet je werkgever betalen.

Of vallen jullie niet onder deze CAO ???

Gr. Harrie

Vergoeding ADR-certificaat

Voor het behalen en periodiek in stand houden van het ADR-certificaat in opdracht van de werkgever en het periodiek in stand houden van het ADR-certificaat op verzoek van de werknemer, zal de werkgever de cursuskosten, het examengeld en de reiskosten (volgens de in dat jaar geldende forfaitaire reiskostenvergoeding) vergoeden. Voorts zal de werkgever de terzake bestede cursustijd met een maximum van 40 loonuren (à 100%) vergoeden. Deze uren tellen niet mee bij de bepaling van het aantal overuren

Bron CAO boekje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
onze harm die rijd op een autotransporter en die vervoeren geen adr goederen.

nu is het zo dat er in de cao staat dat de werkgever moet betalen voor de adr cursus.

maar wat nou als harm zijn werkgever zegt, wij vervoeren geen adr, dus ga ik dat adr diploma niet betalen.

ik zal niet beweren dat dit het geval is bij mijn broer, maar zo gaat het wel in de praktijk!

Hij zou het kunnen proberen, er staat toch echt in op verzoek van de werknemer.

Gr. Harrie

Vergoeding ADR-certificaat

Voor het behalen en periodiek in stand houden van het ADR-certificaat in opdracht van de werkgever en het periodiek in stand houden van het ADR-certificaat op verzoek van de werknemer, zal de werkgever de cursuskosten, het examengeld en de reiskosten (volgens de in dat jaar geldende forfaitaire reiskostenvergoeding) vergoeden. Voorts zal de werkgever de terzake bestede cursustijd met een maximum van 40 loonuren (à 100%) vergoeden. Deze uren tellen niet mee bij de bepaling van het aantal overuren

Bron CAO boekje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
juist ja op verzoek!

maar wat is een verzoek?

een verzoekis een vraag, en die vraag kun je met ja of nee beantwoorden.

deze tekst kun je op verschillende manieren uitleggen, wat dan ook gebeurt! :ja:

Klopt :ja:, maar niet geschoten is altijd mis en zou het dus toch vragen.

Misschien kan zijn werkgever nog subsidie krijgen zodat het goedkoper is.

En als hij het niet wil vergoeden dan eventueel aan hem terug betalen.

Gr. Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Volgens de CAO beroepsgoederenvervoer Art. 44 moet je werkgever betalen.

Of vallen jullie niet onder deze CAO ???

Gr. Harrie

Bron CAO boekje

Ik val onder een iets andere cao, nl kleinmetaal.

Het is zo als Freddie al zei: We rijden geen adr, dus vergoeden ze deze cursus niet. En m'n diploma laten verlopen is ook wat.

Ik zou kunnen proberen om de btw terug te krijgen, maar volgens mij is het ook aftrekbaar al beroepskosten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik val onder een iets andere cao, nl kleinmetaal.

Het is zo als Freddie al zei: We rijden geen adr, dus vergoeden ze deze cursus niet. En m'n diploma laten verlopen is ook wat.

Ik zou kunnen proberen om de btw terug te krijgen, maar volgens mij is het ook aftrekbaar al beroepskosten.

Ik zag ergens 2 dagen les staan.

Doe je dan alleen basis ?

1 dag meer en je hebt tank erbij.

Ik ga morgenvroeg ermee aan de gang :ja:

Gr. Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik zag ergens 2 dagen les staan.

Doe je dan alleen basis ?

1 dag meer en je hebt tank erbij.

Ik ga morgenvroeg ermee aan de gang :ja:

Gr. Harrie

Peddemors in Wierden geeft 2 dagen van 08.30 tot 16.00 uur les en de 3e dag examen. Ik heb basis + tank en dat wil ik houden ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik moet 3 dagen voor basis + tank verlenging (ma-di-woe) en zaterdag examen. 09.30 - 16.30

Waarin zit het verschil van opleiding dan?

Gr. Harrie

Ik denk in de manier van lesgeven, Peddemors rammelt het boek in een uurtje door, daarna is het schriftelijke examens maken om te zien wat je nog weet. Dan heb je daar evt een punt om bij te spijkeren. Ook heeft hij hetzelfde boek met foto's als de examinator en stelt dezelfde vragen als hem.

Denk dat daar het verschil in zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ach ja als het nodig hebt? :D:D:D:D:D

maar ik vind dat zo stom he, om geen tank te doen, het zijn geloof ik 5 vragen extra op het examen, een een halve dag extra les.

echt makkelijker en goedkoper kun je het niet krijgen.

en dan laten ze dat schieten :hamer::hamer::hamer::hamer::hamer::hamer:

Nou pfffffffffff, zakte 2 jaar terug bijna op tank, mondeling kreeg ik er veel vragen over, en kwam net met een 4tje weg, gelukkig was schriftelijk een 8 :D zat ik toch nog boven die 11 punten :D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb net 6 toetsen ingevuld waar zelfs vragen in voorkwamen die we vandaag nog niet hebben behandeld. Kwam bij 35 tot 40 vragen uit op maximaal 4 fouten. :angel:

Ik heb het idee dat ik niet bang hoef te zijn voor mijn schriftelijk en bij mondeling kan je jezelf er nogal gemakkelijk uit praten. :ja:

Wordt vervolgd. :bey:

Gr. Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Ligt er natuurlijk ook aan wat de werkgever wil Freddie!

Ooit bij Van Gend moest uiteindelijk iedereen op ADR cursus: de complete inclusief tank. Dus je kunt wel raden wat er gebeurde: certificaat op kosten van de baas binnen en er gingen er velen eens elders kijken! Dus dat was snel over met de pret: alleen stukgoed kon je naar toe.

Waarschijnlijk zal dat nu niet veel anders zijn...

Zo ben ik er met m'n stomme kop ook weer af gekomen: baassie reed weinig ADR, er waren voldoende collega's met een papiertje, van twee kanten een beetje slonzig geweest en helaas...

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden