[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Voorschriften ADR wijzigen per 1 januari 2011


Schots en Scheef

Recommended Posts

  • Forumlid
ja zo gaat dat vaak in de praktijk.

maar als ik al basis+tank heb dan zullen die toch beide verlengd worden.

wil de baas het niet vergoeden, dan betaal ik die module zelf wel :D

Wij rijden ook geen tank, maar basis + tank werd betaald omdat ik die had.

Toen ik de eerste keer adr ging halen kreeg ik tank er zo bij, 2 of 3 schriftelijke vragen over gehad en mondeling wat standaart vragen. Makkie, laatste keer vond ik hem wel moeilijk, kwam misschien ook omdat mijn dochter een paar dagen ervoor geboren was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 96
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
ja zo gaat dat vaak in de praktijk.

maar als ik al basis+tank heb dan zullen die toch beide verlengd worden.

wil de baas het niet vergoeden, dan betaal ik die module zelf wel :D

Baasje betaald alles (wel subsidie) terwijl wij bijna nooit met ADR rijden en al helemaal geen tank.

Hij heeft al eens aangegeven om zelfs helemaal met ADR vervoer te willen stoppen, ook weer door al die extra wetten en kosten.

Gr. Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[/url]

Door: Pieter Wieman

Gepubliceerd op 30 augustus 2010 14:02

De Commissie Transport Gevaarlijke Goederen (CTGG) voorziet met de nieuwe routeringsvoorschriften in het VLG een 'zeer onwenselijk situatie voor het tankvervoer van gassen'. Dat heeft de CTGG in een brief aan het ministerie van Verkeer en Waterstaat verklaard.

5400_50.jpgAanleiding voor de brief zijn de voorgenomen aanvullende voorschriften voor het Nederlands grondgebied (bijlage 2 van de VLG) die tegelijkertijd met de nieuwe voorschriften van het ADR zouden moeten worden opgenomen in de Regeling vervoer over land van gevaarlijke stoffen (VLG). De sector, verenigd in de CTGG, voorziet met het doorvoeren van een belangrijk onderdeel van de voorgenomen aanvullende voorschriften voor het Nederlands grondgebied wijzigingen echter grote problemen. Nederlandse bedrijven, vervoerders en verladers, betrokken bij het tankvervoer van gassen vallend onder classificatie 2A, 2O, 3A en 3O die sinds 1 januari 2009 zijn ingedeeld onder tunnelcategorie C, worden middels de VLG-wijziging verplicht de routeringsvoorschriften te volgen. "De routeringsvoorschriften zoals voorgenomen, en die op geen enkele wijze de veiligheid bevorderen, zullen namelijk leiden tot een zeer onwenselijk situatie", zo schrijft de CTGG.

Bron: TTM

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lijkt me logisch, niet iedere verslaggever heeft ADR:(

En ter info er staan wel vaker foto's bij artikelen die niet over t artikel gaan maar ter ILLUSTRATIE weet je wel om het op te vrolijken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Ja, daar kom ik nu achter helaas... Destijds drie keer aangegeven, "nee, dat regelen wij wel". Totdat het te laat was en er een andere chauffeur naar Antwerpen moest om te laden:eek:

Zelf was ik ook laks, maar had toen zo iets van zelf regelen is zelf betalen, en dat paste niet zo.

Dus weg=weg inderdaad, en toch moet je iedere keer weer aan de studie:(

Een voordeel: telt wel mee voor de verplichte bijscholing. En als ik dan eerlijk ben, ga ik liever hier voor dan voor zo'n algemeen verhaal als Logistiek Medewerker of zo...

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
en niet iedereen die adr heeft kent alle un-codes en wat voor stoffen er verstopt zitten achter die nummers! :ja:

Hier voor is een hele lijst (Boek).

Vandaag mijn tweede dag Herhaling + Tank erop zitten.

Morgen nog een halve dag voor het tankgedeelte. Ben de enigste die tank doet uit de groep.

Dan zaterdag examen en ik hoop er weer 5 jaar tegenaan te kunnen. :ja:

Gr. Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik hoop dat je zaterdag slaagt man, dat stomme papiertje kan het verschil uitmaken tussen werken of thuiszitten.

wat ik me wel altijd afgevraagd heb is waarom er die scheiding is tussen basis en tank.

waarom zo moeilijk doen?

waarom niet gewoon alles in een, dan heb je dit soort discussies ook niet bij bedrijven die zeggen we rijden niet met tankwagens, dus je doet gewoon basis.

aan de ene kant moeten wij chauffeurs flexibel zijn, maar zorgt een chauffuer door het halen van adr dat hij flexibel is, word hij weer beperkt doordat er een aparte adr voor tank is :confused::confused:

Zou wel het makkelijkst zijn alles in een. Onze groep bestaat uit 5 personen waarvan ik alleen Tank erbij doe.

Ik snap die anderen niet, halve dag meer en een beetje meer leren (30 blz.).

Van die overige 4 waren er maar 2 die voor de bijscholingsuren (code 95) daar waren

Verder een die de uren niet nodig heeft vanwege zijn leeftijd en 1 planner zonder rijbewijs.

Gr. Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
HUH ... Tankvervoer van GASSEN en dan een fotootje erbij van UN1202 ... ze weten klaarblijkelijk niet waarover ze het hebben.

:bey:(maar dan in de vorm van 'halllloooooo' ... en voor dit heb ik speciaal het lettertype Comis Sans gekozen ... of moet ik dat ook nog uitleggen, nee toch zeker??? )

En dit bleek dus een te moeilijke grap voor sommige te wezen ...

Goed .. er voortaan iederee keer maar weer een 'smiley' bij te zetten om dat superdesuperdesuperduidelijk te maken ...

;)

(&nu serieus bedoeld)

Daarbij mag ook een journalist best een beetje meer zijn werk doen.

Google + UN1202 en zie eens daar wat daar allemaal uit komt ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat in ieder geval wel zo is ... met de module TANK erbij heb je gewoon een ietswat waardervoller papiertje = meer mogelijkheden dus als je op zoek ben naar een baan.

En zoveel meer studietijd kost het je immers ook niet.

Ik heb mijn ADR altijd compleet gehad totdat ik dus 2jaar terug door tijdgebrek eigenlijk klasse 1 en klasse 7 heb laten vallen. Ik wilde er eerlijk gezegd ook niet meer mee rijden (klasse 7) dus dan is het gewoon handig het niet te hebben. ;)

ADR = met name gewoon blokken en de leerstof in je opnemen. Zeker als je het ADR voor de eerste keer gaat doen is het gewoon veel lesstof die in eerste instantie een beetje droog en onsamenhangend lijkt. Herhalingen zijn natuurlijk makkelijker omdat je het allemaal al een keer hebt moeten leren en als het goed is er natuurlijk mee werkt = praktijkvoorbeelden. Maar dan nog moet je veel van de lesstof die je nooit gebruikt weer in je koppie zien te krijgen.

Neem je daarvoor gewoon de tijd dan ben je ruim op tijd klaar voor je examen ... en niet zoals ik vaak doe echt een leersprintje trekken in de twee dagen ervoor ;)

Je maakt het jezelf gewoon gemakkelijker als je er wat meer tijd in steekt ... mooi zou het dus zijn als je de lesboeken van te voren zou kunnen krijgen. (heb ze zelf destijds dus maar gekocht bij gdseurope.nl)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:bey:(maar dan in de vorm van 'halllloooooo' ... en voor dit heb ik speciaal het lettertype Comis Sans gekozen ... of moet ik dat ook nog uitleggen, nee toch zeker??? )

En dit bleek dus een te moeilijke grap voor sommige te wezen ...

Goed .. er voortaan iederee keer maar weer een 'smiley' bij te zetten om dat superdesuperdesuperduidelijk te maken ...

;)

(ν serieus bedoeld)

Daarbij mag ook een journalist best een beetje meer zijn werk doen.

Google + UN1202 en zie eens daar wat daar allemaal uit komt ...

bedankt voor je uitleg

en lichtgrijs betekent dat je fluistert? Weten we die betekenis ook gelijk:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat in ieder geval wel zo is ... met de module TANK erbij heb je gewoon een ietswat waardervoller papiertje = meer mogelijkheden dus als je op zoek ben naar een baan.

En zoveel meer studietijd kost het je immers ook niet.

Ik heb mijn ADR altijd compleet gehad totdat ik dus 2jaar terug door tijdgebrek eigenlijk klasse 1 en klasse 7 heb laten vallen. Ik wilde er eerlijk gezegd ook niet meer mee rijden (klasse 7) dus dan is het gewoon handig het niet te hebben. ;)

ADR = met name gewoon blokken en de leerstof in je opnemen. Zeker als je het ADR voor de eerste keer gaat doen is het gewoon veel lesstof die in eerste instantie een beetje droog en onsamenhangend lijkt. Herhalingen zijn natuurlijk makkelijker omdat je het allemaal al een keer hebt moeten leren en als het goed is er natuurlijk mee werkt = praktijkvoorbeelden. Maar dan nog moet je veel van de lesstof die je nooit gebruikt weer in je koppie zien te krijgen.

Neem je daarvoor gewoon de tijd dan ben je ruim op tijd klaar voor je examen ... en niet zoals ik vaak doe echt een leersprintje trekken in de twee dagen ervoor ;)

Je maakt het jezelf gewoon gemakkelijker als je er wat meer tijd in steekt ... mooi zou het dus zijn als je de lesboeken van te voren zou kunnen krijgen. (heb ze zelf destijds dus maar gekocht bij gdseurope.nl)

moet je wel met een tankwagen willen rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

[quote name=freddi

ff serieus, vroeger had je 1 praktijkles bij het adr, en dat was het blussen met een brandblusser van een brandje.

maar die praktijkles is eruit gehaald.[/quote]

Deze praktijkles is weer terug in het lesprogramma. Bak met brandbare vloeistof en blussen maar. Ik weet dat niet alle opleingsbureaus dit doen, maar officieel is het verplicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
nou er zijn deze week enkele forumleden op cursus, laten die het maar zeggen dan.

2 jaar geleden toen ik geweest ben was het afgeschaft :ja:

Een van deze leden ben ik dus.

Ik heb alleen de eerste keer dat ik de cursus deed (dus de complete) een brandweeroefening gehad.

Wij moesten er toen voor naar Vlissingen.

In het boek en ook op de cursus wordt er met geen woord over gesproken, zal dus wel zijn afgeschaft.

Morgen op examen. :ok:

Wordt vervolgd.

Gr. Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

toen ik de eerste keer in Belgie mijn ADR deed (dat was geloof ik in 1994 ofzo) kon men,op vrijwillige basis een praktijk oefening meemaken,ik heb dat niet gedaan en dat had geen enkele invloed op mijn certificaat.

De volgende 3 keer dat ik het verlengt heb is helemaal niet over een praktijk cursus gepraat.

Wel word er in het cursusboek een pagina of vijf aan besteed.

Wel word er op gehamerd dat je NOOIT een brand in de lading zelf moet proberen te blussen.

Groeten Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
toen ik de eerste keer in Belgie mijn ADR deed (dat was geloof ik in 1994 ofzo) kon men,op vrijwillige basis een praktijk oefening meemaken,ik heb dat niet gedaan en dat had geen enkele invloed op mijn certificaat.

De volgende 3 keer dat ik het verlengt heb is helemaal niet over een praktijk cursus gepraat.

Wel word er in het cursusboek een pagina of vijf aan besteed.

Wel word er op gehamerd dat je NOOIT een brand in de lading zelf moet proberen te blussen.

Groeten Peter

Dit mag zelfs niet. Alleen een beginnende brand aan het nvoertuig mag je proberen te blussen.

En nu op weg naar mijn examen.

Gr. Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
moet je wel met een tankwagen willen rijden.

Ik wil dat niet en daarom bewust toen Tank niet er bij gepakt (was heel simpel geweest om wel te doen).

Wel beetje spijt dat ik de Duitse versie gehaald heb indertijd, maar dat lost zich w.s. vanzelf wel op, ik meen begrepen te hebben dat mijn baas er ook geen liefhebber van is, dus zal over euhh 2 jaar denk ik de Ned. versie wel moeten halen.

Dat wordt w.s. idd sprintje trekken met leren, ben er ook zo eentje die zo laat mogelijk dat "even" doet :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik wil dat niet en daarom bewust toen Tank niet er bij gepakt (was heel simpel geweest om wel te doen).

Wel beetje spijt dat ik de Duitse versie gehaald heb indertijd, maar dat lost zich w.s. vanzelf wel op, ik meen begrepen te hebben dat mijn baas er ook geen liefhebber van is, dus zal over euhh 2 jaar denk ik de Ned. versie wel moeten halen.

Dat wordt w.s. idd sprintje trekken met leren, ben er ook zo eentje die zo laat mogelijk dat "even" doet :D

Doe dat dan maar niet. Ben vandaag op examen geweest en het viel vies tegen. Het was moeilijker als ik verwacht had maar ben gelukkig wel geslaagd en kan er weer 5 jaar tegen.:banaan::banaan::banaan:

Gr. Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

harry proficiat :ok: ik moet over 2 weken in haarlem op examen voor de herhaling en we hebben er 2 dagen cursus opzitten en volgende week nog een dag met het praktijkgedeelte wat bij ons dus zeker gaat plaatsvinden.

5 jaar geleden in dld hadden we die praktijkoefening er ook al bij zitten.

de herhalingscursus in nederland duurt veel langer en ook het mondeling examen is er in dld niet.

we hebben drie cursusdagen en omdat er een van ons de hele cursus ( excl tank ) doet hebben ze ons herhalers er gewoon bij geplaatst.

voor mij allemaal nieuw en veel duitse termen moet ik nu vergeten en de nederlandse tabellen en afkortingen ff er in stampen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
harry proficiat :ok: ik moet over 2 weken in haarlem op examen voor de herhaling en we hebben er 2 dagen cursus opzitten en volgende week nog een dag met het praktijkgedeelte wat bij ons dus zeker gaat plaatsvinden.

5 jaar geleden in dld hadden we die praktijkoefening er ook al bij zitten.

de herhalingscursus in nederland duurt veel langer en ook het mondeling examen is er in dld niet.

we hebben drie cursusdagen en omdat er een van ons de hele cursus ( excl tank ) doet hebben ze ons herhalers er gewoon bij geplaatst.

voor mij allemaal nieuw en veel duitse termen moet ik nu vergeten en de nederlandse tabellen en afkortingen ff er in stampen.

Dank je voor de felicitatie.

Het viel me erg tegen, had dan wel een 7 voor schriftelijk en een 6 voor mondeling, dus ruim voldoende maar toch.

Ik had een examinator die weer door een ander gecontroleerd werd en had het idee dat hij daar voor een beetje bang was.

Hij bleef maar doordrammen over dingen waarvan ik minder wist en dat maakt je toch onzekerder.

Wat moet jij ver weg voor je examen. Ik ben vandaag naar Asten geweest dus behoorlijk dicht bij.

Ik heb dan weinig met ADR te doen en heb zelfs nog nooit met een tankwagen gereden maar wilde dat deel er toch bij hebben. Je weet maar nooit.

Maar denk dat het wel de laatste keer is geweest (ADR).

Als deze is verlopen moet ik nog 1 1/2 jaar en als ik het op dat moment niet nodig heb ga ik (waarschijnlijk) er niet meer mee aan de gang.

Gr. Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden