Spring naar bijdragen
mr-cobra

Weinig tot geen reactie op gaspedaal Premium

Recommended Posts

Hallo,

Ik rij met een Renault Premium (2007) met een automatische bak.

Regelmatig gebeurt het als ik vanuit stilstand wegrij dat de auto heel langzaam wegrijdt.

Het wegrijden op zich gaat wel maar als ik dan eenmaal rol dan neemt de snelheid nog maar heel langzaam of niet toe. Dit duurt dan 1-5 seconden en dan begint de auto ineens weer te trekken.

In de garage zeggen ze dat ze niets kunnen vinden.

Heeft iemand hier ook ervaring mee?

groeten

mickel

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Hallo,

Ik rij met een Renault Premium (2007) met een automatische bak.

Regelmatig gebeurt het als ik vanuit stilstand wegrij dat de auto heel langzaam wegrijdt.

Het wegrijden op zich gaat wel maar als ik dan eenmaal rol dan neemt de snelheid nog maar heel langzaam of niet toe. Dit duurt dan 1-5 seconden en dan begint de auto ineens weer te trekken.

In de garage zeggen ze dat ze niets kunnen vinden.

Heeft iemand hier ook ervaring mee?

groeten

mickel

Ben je bij een echte Renault garage geweest?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Brandstof filters die dicht zitten, of een bacterie in de TANK waardoor de filters dichtslippen en er niet voldoende diesel bij de pomp komt. Is een steeds vaker voorkomend probleem omdat er steeds meer biologische stoffen bij de diesel bijgemengd word. Hierdoor kunnen bacterien (algen) ontstaan in de tank en die kunnen verstoppingen veroorzaken.

Maar het kan natuurlijk ook iets mechanisch of electronisch zijn waardoor de pomp niet goed aangestuurd word.

Als het zich steeds herhaald, en op de zelfde momenten gebeurt dan moet je het toch eens uit laten zoeken.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Het lijkt er inderdaad op, dat het in de dieseltoevoer zit.

Ik heb het zelf met een mercedes gehad; daar was de coating aan de binnenkant van de tank losgekomen, dus om de haverklap de filters vol met verfschilfers...

Ja, dat uitzoeken kan nogal eens wat voeten in aarde hebben. Met mijn oude Premium had ik wel eens startproblemen. Startmotor vervangen, relais in dashboard vervangen, neutraalschakelaaar van de versnellingsbak (als ie in z'n versnelling stond weigerde ie om te starten /piepsignaal). Maar uiteindelijk had ie het toch een keer toen ie bij de dealer binnenstond. Bleek het probleem in het relais bij de accu's te zitten...

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Met mijn oude Premium had ik wel eens startproblemen. Startmotor vervangen, relais in dashboard vervangen, neutraalschakelaaar van de versnellingsbak (als ie in z'n versnelling stond weigerde ie om te starten /piepsignaal). Maar uiteindelijk had ie het toch een keer toen ie bij de dealer binnenstond. Bleek het probleem in het relais bij de accu's te zitten...

Premium moet toch in de vrijstand staan om te kunnen starten :confused:

Gr. Harrie

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

heb hetzelfde meegemaakt...

ze hebben er toen nieuwe verstuivers ingezet...

probleem verholpen...

de monteur negeerde dat er nieuwe inzaten, en weer nieuwe erin gezet...

maar door de computer gingen ze weer kapot...

dus ook een nieuwe computer...

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

De auto is daarvoor bij de renault-garage in Tegelen geweest en daar is toen niets uitgekomen.

Dus als ik het goed begrijp de filters vernieuwen en indien mogelijk de tank reinigen om mee te beginnen?

Het gebeurt alleen bij het wegrijden vanuit stilstand en niet op hogere snelheden en constante snelheden. Het gebeurt overigens alleen als ik er een oplegger achter heb. Zonder oplegger komt het niet voor, ongeacht de hoeveelheid gas die ik geef.

Nieuwe verstuivers hoop ik toch niet aangezien dat toch aardig in de papieren loopt icm de computer.

Een premium moet inderdaad vrij staan voor je kunt starten.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Cortrans

Ik heb de oplossing voor dit probleem niet, maar ik heb het ook wel eens met "onze" Scania's. Volgens mij komt dit doordat je te weinig gas geeft tijdens het optrekken. Ik heb het een paar keer gehad als wij bij ons op het DC, ons na het aanmelden via de praatpaal (met de motor uit) weer weg willen rijden. Ik start dan de motor, maar omdat wij alleen "stapvoets" op ons terrein mogen rijden, geef ik maar een beetje gas, als ik dan gas bij geeft, lijkt het net of hij niet wil, ff terug schakelen of het gas erop, helpt meestal wel. Maar wat de oorzaak is, ik denk de elektronica dus........ (wij rijden (semi)automaat dus..)

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb iets dergelijks ook gehad met mijn Premium.

In de garage konden ze niets vinden. Tot ik op een gegeven moment stil viel bij Enschede. Monteur gekomen, alles nagekeken en hij liep weer.

Hij was nog geen 5 minuten weg en weer hetzelfde probleem.

Toen kwam hij op het idee om de brandstoffilter er even uit te halen en na te kijken. Deze zat volledig dichtgeslibt met bruine drab.

Dat was afkomstig van water wat in de tank zat. Hierdoor kunnen de lasnaden in je tank gaan roesten.

Heb de weken erna diverse keren mijn cabine voorover moeten gooien om die filter leeg te kloppen, voordat ze eindelijk eens in de garage mijn tank van binnen schoonmaakte.

Dus er zijn meerdere monteurs mee bezig geweest voordat ze eindelijk gevonden hadden wat de oorzaak was. Een simpele verstopte brandstoffilter.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Premium moet toch in de vrijstand staan om te kunnen starten :confused:

Gr. Harrie

Ja, klopt. Dat schreef ik ook ;): Als ie in z'n versnelling stond, weigerde ie om te starten.

Bij de B18 sneuvelde de neutraalschakelaar nog wel eens, dus die werd als 1 van de eersten vervangen.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb al eens vaker in de tank gekeken maar zag toen niets. Morgen nog maar eens beter kijken met een sterke lamp erbij.

Onder aan de aanzuigstang in de tank zit ook een fijnstoffilter, Ze zouden de suigstang er eens uit kunnen halen en eens kijken of er drap onder aan dat filter zit.

We hebben het ook gehad met een Volvo, alles geprobeerd en niets kunnen vinden. Tot één monteur zei... We beginnen bij het begin en binnen 10 minuten wisten we dat de tank vol algen zat.

Hierna het hele brandstof systeem gespoeld, en schoongemaakt, Anti Bacterieel van "Assink chemie uit Enschede" erin en de auto loopt sinds die tijd weer als een tierelier. Wel gooien we er nu regelmatig een fles antiacterieel in want voorkomen is beter als genezen.

Het is maar een tip. Maar nogmaals als het een electronische storing is zouden ze hem uit moeten kunnen lezen via de bordcomputer. Die zou namelijk alle storingen op moeten slaan, dus zou je die probemen bij een diagnose vast moeten kunnen stellen.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

mark jij weet toch ook dat een monteur alles weet, en dat een chauffeur maar een dom stukje mens is dat hun werk bezorgt.

mischien is dat wel het grootste probleem in deze zaak, men denkt ik vind niks, dus zal er ook wel niks zijn. :ja::ja:

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...