[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Sticker op of in de auto dat de tacho geijkt en gekeurd is


Danny

Recommended Posts

  • Forumlid

Let goed op of dat stickertje bij je in de auto zit geplakt. Meestal in de deur, of op de carroserie achter de deur. Op de stoel gebeurt ook nog wel eens. Ik werd van de week namelijk aangehouden door de BAG, stickertje weg en 400euro weg :mad: Kreeg het wel terug van de baas, maar die 400euro is dus voor je baas en ze kunnen je persoonlijk ook nog een boete geven omdat hun vinden dat jij ook verantwoordelijk bent. Die kreeg ik gelukkig niet van die beste man.. Maar schrok me dood van dat bedrag voor een sticker :confused: :confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Let goed op of dat stickertje bij je in de auto zit geplakt. Meestal in de deur, of op de carroserie achter de deur. Op de stoel gebeurt ook nog wel eens. Ik werd van de week namelijk aangehouden door de BAG, stickertje weg en 400euro weg :mad: Kreeg het wel terug van de baas, maar die 400euro is dus voor je baas en ze kunnen je persoonlijk ook nog een boete geven omdat hun vinden dat jij ook verantwoordelijk bent. Die kreeg ik gelukkig niet van die beste man.. Maar schrok me dood van dat bedrag voor een sticker :confused: :confused:

De credietcrisis is voorbij las ik vandaag, nu nog even zien hoe we de rente en aflossing van de lening aan de banken bij elkaar sprokkelen........ :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De credietcrisis is voorbij las ik vandaag, nu nog even zien hoe we de rente en aflossing van de lening aan de banken bij elkaar sprokkelen........ :zegtniets:

Kom kom, niet zo negatief, de crisis voor de banken is voorbij, dat is alles wat teld, fuck de burger.....:rolleyes:.

Denk dat de meeste banken nooit een crisis hadden, anders zijn het slechte spaarders na jaren gruwenlijk geld verdienen.

Vergeet de sticker niet dames en heren.

Pfoe, bijna off topic....:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jaja handig sticker in de deur geplakt..... maar ook dat stuk deur moet weleens gewassen, of de deur staat open en wordt nat van de regen. Leuk hoor zo'n papieren sticker met pen beschreven......als je niet oplet is ie binnen een half jaar helemaal vaal of zelfs verdwenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bij ons zijn ze geplastificeerd geen problemen meer mee:ok:

ik heb me dat nooit afgevraagd maar sinds het bericht van Danny loop ik er aardig over te denken het ook maar te doen. (iemand eng idee waar je een vel doorzichtige plakplastic kan krijgen? Ik bedoel dus niet van die rollen van een meter of 3:D maar een A4 formaat of zo)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik heb me dat nooit afgevraagd maar sinds het bericht van Danny loop ik er aardig over te denken het ook maar te doen. (iemand eng idee waar je een vel doorzichtige plakplastic kan krijgen? Ik bedoel dus niet van die rollen van een meter of 3:D maar een A4 formaat of zo)

Bij een goede Scania dealer:p:D. Bij mij is de sticker bij beers al geplastificeerd opgeplakt na het ijken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij een goede Scania dealer:p:D. Bij mij is de sticker bij beers al geplastificeerd opgeplakt na het ijken

LOL zal maandag even bellen dat ze zaterdag na de beurt even een plakkertje maken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stukkie plakband doet wonderen

Natuurlijk wel goede en natuurlijk doorzichtige voor Ibo en co weer over me heenvallen :D

je hebt jezelf erg goed ingedekt met doorzichtige folie:D:D

er komt zaterdag gewoon een mooi doorzichtig stickertje op, geen gezeur met plakband.

Overigens zal ik de heren monteurs er even op wijzen, want de eerste was wel degelijk mooi onder de plakfolie weggewerkt. Ik zei nog lachend: "in het kader van de bezuinigingen maar een papieren sticker?" het antwoord was: "Nee, dit is bij de volgende keuring makkelijker te verwijderen:hamer:(volgens mij hebben ze geen idee dat dit een boete op kan leveren)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Let ook goed op of de bandenmaat onder de auto dezelfde is als op het stickertje vermeld staat: klopt dit niet kan er beboet worden wegens fraude!

De bandenmaat (afrolmaat) moet namelijk kloppen met de tachograaf i.v.m. de snelheidsmeting.

Te grote banden leveren een hogere snelheid op dan de tacho registreerd en dit is dus fraude!!!

Bij een te kleine bandenmaat kan je er nog met een waarschuwing afkomen.

Een collega heeft dit aan den lijve ondervonden...gelukkig met te kleine banden en dus zonder kosten.(foutje van de dealer)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bij ons zijn ze geplastificeerd geen problemen meer mee:ok:

Bij ons ook, ik neem aan dat de dealer (Beers Utrecht) of onze eigen werkplaats dit geplastificeerde stickertje erop plakt. Volgens mij is onze eigen werkplaats ook keuring's bevoegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Let ook goed op of de bandenmaat onder de auto dezelfde is als op het stickertje vermeld staat: klopt dit niet kan er beboet worden wegens fraude!

De bandenmaat (afrolmaat) moet namelijk kloppen met de tachograaf i.v.m. de snelheidsmeting.

Te grote banden leveren een hogere snelheid op dan de tacho registreerd en dit is dus fraude!!!

Bij een te kleine bandenmaat kan je er nog met een waarschuwing afkomen.

Een collega heeft dit aan den lijve ondervonden...gelukkig met te kleine banden en dus zonder kosten.(foutje van de dealer)

Klopt ook.. Daarom had ik bij een ex-baas van me ook nooit zo'n sticker in me auto ;) En vandaar wist ik ook niet dat dit verplicht was. Ach zo leer je weer eens wat!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast schrootmalloot
Let ook goed op of de bandenmaat onder de auto dezelfde is als op het stickertje vermeld staat: klopt dit niet kan er beboet worden wegens fraude!

De bandenmaat (afrolmaat) moet namelijk kloppen met de tachograaf i.v.m. de snelheidsmeting.

Te grote banden leveren een hogere snelheid op dan de tacho registreerd en dit is dus fraude!!!

Bij een te kleine bandenmaat kan je er nog met een waarschuwing afkomen.

Een collega heeft dit aan den lijve ondervonden...gelukkig met te kleine banden en dus zonder kosten.(foutje van de dealer)

Was weer van plan buitenland te gaan rijden,maar dit gepijpzeik zegt me dan weer zoiets van laat maar ff...:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Let ook goed op of de bandenmaat onder de auto dezelfde is als op het stickertje vermeld staat: klopt dit niet kan er beboet worden wegens fraude!

De bandenmaat (afrolmaat) moet namelijk kloppen met de tachograaf i.v.m. de snelheidsmeting.

Te grote banden leveren een hogere snelheid op dan de tacho registreerd en dit is dus fraude!!!

Bij een te kleine bandenmaat kan je er nog met een waarschuwing afkomen.

Een collega heeft dit aan den lijve ondervonden...gelukkig met te kleine banden en dus zonder kosten.(foutje van de dealer)

dan kan ik nog wel eens een probleem krijgen dus.

want enkele weken na het keuren zijn er nieuwe bandjes op de trek as gegaan, en verder niet meer aan de tacho gezeten:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Let ook goed op of de bandenmaat onder de auto dezelfde is als op het stickertje vermeld staat: klopt dit niet kan er beboet worden wegens fraude!

De bandenmaat (afrolmaat) moet namelijk kloppen met de tachograaf i.v.m. de snelheidsmeting.

Te grote banden leveren een hogere snelheid op dan de tacho registreerd en dit is dus fraude!!!

Bij een te kleine bandenmaat kan je er nog met een waarschuwing afkomen.

Een collega heeft dit aan den lijve ondervonden...gelukkig met te kleine banden en dus zonder kosten.(foutje van de dealer)

dit geld alleen voor de achterbanden van de trekker! Voorbanden maakt niet uit, omdat de tacho gekoppeld is aan de achterbanden. (net nagevraagd en misschien ter overvloede)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
dit geld alleen voor de achterbanden van de trekker! Voorbanden maakt niet uit, omdat de tacho gekoppeld is aan de achterbanden. (net nagevraagd en misschien ter overvloede)
Volgens mij word de snelheid gemeten met een secor via de aan drijf as.:angel:
nee die zit tegenwoordig in de versnellingsbak

Dus even kortsluiten: de motor drijft via de versnellingsbak met een aandrijfas de achterwielen aan:angel:

Kloprt het toch?:D

Maartn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus even kortsluiten: de motor drijft via de versnellingsbak met een aandrijfas de achterwielen aan:angel:

Kloprt het toch?:D

Maartn

zo ongeveer werd t mij straks ook uitgelegd, met de opmerking: Al zet je dr kruiwagenbandjes onder het maakt niks uit:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden