Spring naar bijdragen
DELACC1

Bulk chauffeur worden?

Recommended Posts

Zit in de losslang geen staalkabel? Op die manier krijg je via de koppelingen ook aarde.

Bij de meeste losslangen zit een (koper)draad in de slang zelf, maar deze moet ook nog op de juiste manier op de koppelingen aangesloten zijn, dit is vaak niet het geval en ook niet controleerbaar om de eenvoudige reden dat je het gewoon niet kunt zien, dus een aarde kabel is altijd het zekerst en bij de meeste produkten ook verplicht.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij cement geen aarding. is nergens aanwezig..... wij hebben slechts 1 klant waaar aarding is.

Heb ook nog nooit statische reaktie gahad tijdens lossen.

Bij meel en meelprodukten wel (konstant) Daar hadden we verplicht aardkabel aan de auto.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Bij cement geen aarding. is nergens aanwezig..... wij hebben slechts 1 klant waaar aarding is.

Heb ook nog nooit statische reaktie gahad tijdens lossen.

Bij meel en meelprodukten wel (konstant) Daar hadden we verplicht aardkabel aan de auto.

Bedankt ,

Ik was er niet zeker van , daarom de vraag .

Gr , luc.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Statische elektriciteit kan zelfs de boordcomputer of de ebu ontregelen of door laten branden.

Dat lijkt me een sterk verhaal, dan zou de statische elektriciteit door deze elektronica naar aarde moeten gaan en dat lijkt me onwaarschijnlijk.

In mijn werk is het gevaar dat als je een losslang afkoppelt na het lossen van benzine ethanol of methanol zonder aarding er een vonk kan overspringen die de aanwezige damp ontsteekt.

Dit heeft geen effect op de elektronica, het geeft wel een enorme klap en een hoop rommel. Uiteindelijk gaat de elektronica er wel aan maar dan samen met de rest van de auto en omgeving.

Groet,

Marco

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat lijkt me een sterk verhaal, dan zou de statische elektriciteit door deze elektronica naar aarde moeten gaan en dat lijkt me onwaarschijnlijk.

In mijn werk is het gevaar dat als je een losslang afkoppelt na het lossen van benzine ethanol of methanol zonder aarding er een vonk kan overspringen die de aanwezige damp ontsteekt.

Dit heeft geen effect op de elektronica, het geeft wel een enorme klap en een hoop rommel. Uiteindelijk gaat de elektronica er wel aan maar dan samen met de rest van de auto en omgeving.

Groet,

Marco

Afgelopen week toevallig meegemaakt dat een auto op de weegbrug staat en niet meer te starten is, computer compleet ontregeld, er wordt gezegd waarschijnlijk door statische elektriciteit

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Uiteindelijk gaat de elektronica er wel aan maar dan samen met de rest van de auto en omgeving.

Groet,

Marco

Mooi verteld LOL

Zelf ook enkele jaren gereden met bulkvervoer.Wij reden alleen cement,ook nooit een massakabel aangesloten.

Ik vond het mooi werk:ok:

Gr Fred

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites