[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

internet buitenland


Gast sjoeke

Recommended Posts

Wie heeft een buitenlands abonnement voor internet op de laptop?

Zo ver ik kan nagaan, moet je een buitenlandse bankrekening hebben wil je bv in Duitsland een abbo afsluiten.(wat mij goedkoper lijkt dan een buitenland abbo in nederland kopen)

iemand ervaring met pre pay in het buitenland? Blijf je aan de gang met kaarten kopen? Of valt dat wel mee als je alleen maar mails met bv ritopdrachten/ douane documenten binnen haalt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat ik wel weet is dat die engeland heren, een dongel kopen in Engeland. Hebben ze die dingen ook in Dld ??? Is volgens mij prepaid.

edit:

http://f3.webmart.de/f.cfm?id=639666&r=threadview&t=3419374&pg=1

http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?t=8412909&postdays=0&postorder=asc&start=14&sid=10f91507cce2104b28fd70a1f2abbd54

bewerkt door Schots en Scheef
linkje gevonden
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

JAAAA, ikkuh,

Ik als Nederlander, wordt 100% verhuurd aan een duitse firma, is iets met belasting, wonen in NL, maar afdeling waar ik werk is verhuisd naar duitsland na overname bedrijf.

Echter ik had eerst een Duits abbonement betaald door de duitse werkgever, deze kosten werden dus van een duitse bankrekening afgeschreven. Hier kan ik je dus niet op antwoorden.

Echter dit duitse abbonement koste 75 euro per maand, met vrij internet in Dld (onbeperkt) en op de Vodafone (edge) netwerken in het buitenland ook.

Alles boven de 50 Mb moet ook extra betaald worden.

Dit is omgesteld naar een abbo, zonder 'beltegoed/internettegoed'.

Elke keer als ik nu op een buitenlands netwerk kom, koop ik voor 24 uur een internet toegang, kosten 14,95.

Nu gebruik ik de internet verbinding niet zo heel veel, echter volgens mijn baas is het nu goedkoper.

Na de omschakeling let ik er wel meer op.

Ik gebruik vaak het draadloos netwerk in het hotel, de verbinding op de boerderij.

Een goede tip die ik eens kreeg; rij naar de McDonalds. De WiFi verbinding daar is gratis, redelijk snel, op de parkeerplaats te ontvangen en werkt ook tijdens sluitingstijd.

Ik heb al vaker gehad dat ik alleen met de laptop naar binnen loop, ff downloaden en weer weg.

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
bij de Aldi kan je in duitsland een prepaid pakket kopen, de dongel kost geloof ik 50 euro en daarna betaal je 15 euro per maand. doet het erg goed is alleen niet snel... (54kbPS)

succes

Hee Baas

Weet jij mischien of anderen, of er ook zo iets in de handel is voor frankrijk.

Rij alleen Frankrijk, en zou ook wel zoiets willen hebben.

Gr Bernhard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat bij mij ook mogelijk is; is de mailbox openen via internet explorer.

Ik kan op een willekeurige pc, waar ook ter wereld m'n mailbox openen.

Ik ga naar de website van de provider, log in op de 'server/domein' en type password.

Ik weet niet of het bij jullie provider ook mogelijk is (ik heb een provider via de werkgevers IT-afdeling).

Maar is in ieder geval de moeite waard om na te kijken.

En ja, die prijzen....ben blij dat ik het niet hoef te betalen, maar mijn baas wil dat we elk willekeurig moment online kunnen zijn, maar ja, wij hebben ook 24-uurs diensten....

Wat ik zo kan herrineren van buitenlandse monteurs en collega's waar ik mee samen werk, is dat de prijzen van de dongels en hun gebruiksrecht/abbonement ook rond die prijs zitten (50 tot 80 euro).

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben eens even wat rond gaan googlen, en kwam onderstaand artikel tegen.

Zelf heb ik al 1 besteld, ben benieuwd of het idd werkt.

Ik zou zeggen doe er je voordeel mee.

Als je in het buitenland gebruik wil maken van internet op je mobiel kost

dat meestal minaal 2,50 per MB.

Als je echter een prepaid SIM kaart van Vodafone Ierland gebruikt kun je

voor 99 cent per dag voor max 50 MB per dag gebruik maken van internet.

Kosten in buitenland en in Ierland zijn namelijk gelijk. Het moet overigens

wel een roaming partner zijn in het buitenland. Werkt dus ook in Nederland.

Schijnt ook met dongel op laptop te werken maar is officieel voor mobiel.

SIM kaartjes zijn te koop op ebay.

Opladen van sim kaartje kan vanuit Nederland met creditcard of vodafone

oplaadbon.

Zie ook hier voor meer info:

http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?t=8419682&start=0&postdays=0&...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het probleem is dat we niet kunnen wachten tot bv s avonds of tot er een onbeveiligd internet is. De ritopdrachten met eventuele documenten worden op deze manier doorgestuurd en heb je dus op stel en sprong nodig. Ik zoek ook geen internet dat de hele dag aanstaat, maar indien nodig....misschien is een dongel met prepaid dan toch beter/ goedkoper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
.....Ik gebruik vaak het draadloos netwerk in het hotel, de verbinding op de boerderij.

Een goede tip die ik eens kreeg; rij naar de McDonalds. De WiFi verbinding daar is gratis, redelijk snel, op de parkeerplaats te ontvangen en werkt ook tijdens sluitingstijd.

Ik heb al vaker gehad dat ik alleen met de laptop naar binnen loop, ff downloaden en weer weg.

Groet ron

hebben ze in het buitenland bij de mac's ook wifi?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kitty, t beste is als je naar de Aldi in Gangelt of Tudderen rijdt en daar naar die "Internet USB Stick " koopt voor rd de 60 Euros.En dan nog een "starterspakket" voor 15 Euros.

Dan de hele boel via Internet aanmelden.Verder zijn er twee Opties: Ik geloof rond de 2 Euro per dag betalen of 2e optie : rd de 24 Euro per maand.

En de sim kaart is ook als gewoon gsm kaart te gebruiken.

Werkt ook in ´t buitenland ,maar ´t is veeeeeeel te duur dan.

Wel is de Verbinding niet overal goed,maar daar heb je altijd als je mobiel Internet wil gebruiken.

Werkt ´t best rond de grotere steden.Dan is het ook redelijk flink.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Baas

Weet jij mischien of anderen, of er ook zo iets in de handel is voor frankrijk.

Rij alleen Frankrijk, en zou ook wel zoiets willen hebben.

Gr Bernhard

bernhard, jullie hebben toch een kantoor in frankrijk?

wat als je daar een abonent neemt.

houdini heeft het over een verbinding die niet goed is, een buiten atenne lost dat probleem op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kitty, t beste is als je naar de Aldi in Gangelt of Tudderen rijdt en daar naar die "Internet USB Stick " koopt voor rd de 60 Euros.En dan nog een "starterspakket" voor 15 Euros.

Dan de hele boel via Internet aanmelden.Verder zijn er twee Opties: Ik geloof rond de 2 Euro per dag betalen of 2e optie : rd de 24 Euro per maand.

En de sim kaart is ook als gewoon gsm kaart te gebruiken.

Werkt ook in ´t buitenland ,maar ´t is veeeeeeel te duur dan.

Wel is de Verbinding niet overal goed,maar daar heb je altijd als je mobiel Internet wil gebruiken.

Werkt ´t best rond de grotere steden.Dan is het ook redelijk flink.

dit is hem geworden. (ben alleen naar Waldfeucht gereden maar das detail:p)

Inderdaad dongel 50 euro,starterset 13 euro.Dit is eenmalig.

Maandelijks betaal je 15 euro en kun je 30 dagen op internet met een max van 5 GB per 30 dagen.

Abbo's liepen vanaf 20 euro, maar daar hang je 2 jaar aan vast. En niks zo veranderlijk als transport dus dat leek me een beetje gokwerk. (sta je over een jaar met een duitse dongel in Frankrijk of zo) Besluit je nu om na 30 dagen geen kaartje te kopen (bv je hebt 3 weken vakantie) dan is er niks aan de hand. Bij een abbo betaal je, of je er gebruik van maakt of niet.

Omdat Nederlands internet in Duitsland vele malen duurder is, was dit een goedkopere oplossing. Vanaf nu gewoon 15 euro per maand

Thnx voor de tips

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
bernhard, jullie hebben toch een kantoor in frankrijk?

wat als je daar een abonent neemt.

houdini heeft het over een verbinding die niet goed is, een buiten atenne lost dat probleem op.

Ja Kalakuski, we hebben er wel meer.

Zou theoretisch ook makkelijk kunnen.

Een frans abootje met locale tarieven.

Maar ik denk niet dat ze voor de chauffeurs internet-abonnementen aan gaan bieden bij ons.

Moet ook weer verekend worden, maar het kan wel natuurlijk.

Alles kan, niks moet.

Ik kan natuurlijk altijd gaan informeren, want je ziet het steeds meer.

En we moeten toch mee in de tijd niet dan.

Zou wel wat wezen, lekker interflepuhh en skypuhh in Frankrijk met locale tarieven.

Ik zeg DOEN.

Gr Bernhard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de tijd dat er in elke vrachtwagen internet zit duurt niet lang meer.

als de zaak het niet wil regelen, of je wil het niet via de zaak laten lopen, spreek dan een planner in frankrijk aan, en vraagt of hij het op zijn naam wil zetten.

laat een abo 30euro/maand kosten, betaal hem 50euro/maand, en een voorschot, en hij zal je waarschijnlijk wel willen helpen.

teduur denk je? met internet heb je geen tel meer nodig. dus bedenk zelf maar hoeveel geld je bespaart.

een collega van mij die bij ons op de bakwagen rijd is alleen via het internet berijkbaar. die heeft geen tel nr meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de tijd dat er in elke vrachtwagen internet zit duurt niet lang meer.

als de zaak het niet wil regelen, of je wil het niet via de zaak laten lopen, spreek dan een planner in frankrijk aan, en vraagt of hij het op zijn naam wil zetten.

laat een abo 30euro/maand kosten, betaal hem 50euro/maand, en een voorschot, en hij zal je waarschijnlijk wel willen helpen.

teduur denk je? met internet heb je geen tel meer nodig. dus bedenk zelf maar hoeveel geld je bespaart.

een collega van mij die bij ons op de bakwagen rijd is alleen via het internet berijkbaar. die heeft geen tel nr meer.

het nadeel is dat alls het abbo op andermans naam staat (bv van de planner) en de gebruiker bezoekt, laten we het netjes houden, betaalde sites, dan mag de planner voor de kosten opdraaien. We hebben nl het aanbod gehad om onze telefoon (met een vast abbo dan) via een Duitse te laten lopen. Dus op haar naam.

Toen we vroegen naar internet zei ze resoluut nee. En begrijpelijk natuurlijk. Ik had daar niet over nagedacht maar als de kosten vele malen hoger worden draait de geabonneerde er voor op en niet de eigenlijke gebruiker.

Verder klopt t dat je heel veel bespaart!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het nadeel is dat alls het abbo op andermans naam staat (bv van de planner) en de gebruiker bezoekt, laten we het netjes houden, betaalde sites, dan mag de planner voor de kosten opdraaien. We hebben nl het aanbod gehad om onze telefoon (met een vast abbo dan) via een Duitse te laten lopen. Dus op haar naam.

Toen we vroegen naar internet zei ze resoluut nee. En begrijpelijk natuurlijk. Ik had daar niet over nagedacht maar als de kosten vele malen hoger worden draait de geabonneerde er voor op en niet de eigenlijke gebruiker.

Verder klopt t dat je heel veel bespaart!

kitty, ik heb nog veel vertrouwen in de mensheid. het zijn er nog altijd maar een paar die het verzieken. ik haalde ook het voorschot aan. en ja, laat je dan betaalsite's bezoeken, de planner is een bekende van de zaak, dus die kosten zijn daardoor wel teverhalen.

een abo voor iemand anders op je naam zetten doe je niet zomaar. dat doe je als je iemand vertrouwt. het ging over bernhard, en ik hoop dan maar dat die de planner aldaar kent.

ik schreef daarom ook, stel het abo kost 30euro, betaal 50 euro. tuurlijk zit er een risico aan. maar zo niet, dan is er winst tebehalen.

waarom schreef ik dat. in scandinavie bestaat er ook zoiets. vrij internet, wat in noorwegen, denemarken en zweden werkt. het kost 29euro per maand. echter zonder adres in scandinavie kan je er niet aan komen.

ik zie daar wel handel in. (ben er nog over in beraad) betaal mijn 35-40 euro per maand, en ik neem ze op mijn naam. pak ik toch 5-10euro per maand. ik me winst, en mocht het bij iemand fout gaan, is het zo opgezegt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Bij routier Guilberville Afsl 40 A84 Caen-Rennes heb je gratis draadloos netwerk netwerk.

Verder ken ik ook een een paar klanten waar je onbeveiligd draadloos netwerk hebt..

Bij de Mcdonnalds kom ik nooit..:D Verder zou ik ook wel willen weten of er een dongel of er zoiets is en wat dat kost voor in Frankrijk. (9 van de 10 keer sta ik in Frankrijk met een overnachting). Een maatje van mij heeft zoiets ook, maar dan voor Engeland wat niet eens zo heel duur is ik dacht 10 Pond p maand ofzo..

Gr Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden