Spring naar bijdragen
obiewan

Hobby forum (BMW)

Recommended Posts

Mijn "eigen" forumpje... made for and by BMW-liefhebbers

http://forum.bmwfan.nl/portal.php

Met technische informatie ondergebracht in een kennisbank..o.a. een technische hulp forum.

Fotoalbum en vooral gezelligheid

Wegens veiligheid zijn sommige delen zonder registratie niet te zien.. maar dat kost niets... slechts enkele seconden van je tijd :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is grappig dat ik jou hier tegenkom, jij zit ook op het BMW 7 forum.

Klein wereldje dus.

Vrachtwagenchauffeurs zijn blijkbaar gek op BMW.

Groet,

Marco

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast edwin

BMW zijn toch motorfietsen? :D

Ik heb dit jaar heel even een E34 540 gehad.Maar met mijn rechtervoet was dat niet leuk meer :rolleyes:.Maar het rijd fantastisch :ok:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast edwin

Dan wel maar ik gebruikte hem gewoon voor woon/werk verkeer en de boodschapjes en de visites etc.Gemiddeld 1:6/7 vond ik iets teveel van het goede.Maar ik heb er wel even over moeten denken hoor om hem weg te doen.En met 600 km in de maand alleen om naar mijn werk te gaan en weer terug naar huis hakt er lekker in met de brandstofprijzen.Alleen al aan benzine was ik bijna 300 euro kwijt in de maand :D Maar wel elke meter met een grote grijns op mijn gezicht :ja:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast edwin
Mijn "eigen" forumpje... made for and by BMW-liefhebbers

http://forum.bmwfan.nl/portal.php

Met technische informatie ondergebracht in een kennisbank..o.a. een technische hulp forum.

Fotoalbum en vooral gezelligheid

Wegens veiligheid zijn sommige delen zonder registratie niet te zien.. maar dat kost niets... slechts enkele seconden van je tijd :D

Ziet er goed uit :ok:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

was helemaal vergeten dat ik dit topique had aangemaakt joh :zegtniets:

@ Edwin.. bedankt.. erg mijn best op gedaan

@ Marco.. ik weet niet of ik daar een account heb, ik dacht het niet eigenlijk :confused:

Ik rijd momenteel geen BMW.. even de centen niet voor (over)...

Ik heb een E39 535iA gehad.. de "kleine" V8 zeggen ze wel... ik reed er 1 op 11 mee :ja::angel:

Ok...als ik echt gas ging geven haalde ik met het allergrootste gemak 1 op 3 :zegtniets:

Ik vind het van alle merken die ik tot nu toe heb bezeten de prettigste wagens...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Hallowed

Effe vloeken in de kerk.

Ik heb een Mercedes 300 CE 24v :D

Heb wel meerdere BMW's gehad, E21 E30 en een E28.

Toen ik aan het kijken was voor een auto erbij bij een 735 geweest. Bij de domeinen stond een 300CE. Ik was er weg van, moest en zou dit keer die specifieke auto worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoewel het vaak een beetje haat en nijd is tussen BMW en MB coureurs.. heb ik geen enkele moeite met MB.. het zijn ook gewoon fijne wagens.

Daarbij rijd ik nu bij mijn werkgever vast op "mijn" eigen MB Axor :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Hallowed

Ik vind de BMW fijner sturen. Sportiever, mooier door de bochten.

De MB is een echte topauto, zo goed dat die in elkaar steekt. Het voelt ook allemaal goed aan, het is echt een klasse hoger dan bijvoorbeeld onze Peugeot. En die peug is van 2005, de 300 van 88.

Nieuwwaarde zat ook op een dikke ton in guldens.

Als je er mee rijdt, die ster voor je, zo gaaf. Kan daar van genieten. Rijgedrag is echt comfort. Ik weet niet hoe ik dat moet beschrijven, maar de rijbeleving is voor mij wat ik verwachte van een dikke Benz.

Helaas staat hij een tijdje geschorst nu, wat dingetje qua onderhoud en apk. Nu rij ik onze Capri '77, dat is weer het compleet tegenovergestelde. Basic, je voelt heel goed de weg. Geen stuurbekrachting. 110 lijkt al heel hard. Met de MB moet je echt opletten, je zit zo aan de 160.

Hij is erg vlot... Is geen M3 (helaas niet :D) maar heeft toch ruim 200 pk.

Hoop dat ik hem deze zomer weer kan rijden. Het is een opknapproject geworden waar steeds meer bij komt :D

Maar ja, zo gaat dat. Als de MB weer loopt gaan we de Capri helemaal opknappen.

Een 500 of een 7 serie lijkt me ook gaaf. Wil ik nog wel een keer mijn vingers aan gaan branden.

Maar voor erbij, 1 goede reiswagen (die peug nu) en papa zoekt zich wel wat leuks uit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

in 2002 had ik ook een bmw 740 gehad van 1997. maar later had ik weer verkocht...het hangde me de kosten uit. veel benzine verbruik en dure reparaties. Het is well een fijne wagens....well veel luxe, en het klonkt lekker. mar wat is het met die E34, E36, E90...enzo...wat betekend dat?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Hallowed
in 2002 had ik ook een bmw 740 gehad van 1997. maar later had ik weer verkocht...het hangde me de kosten uit. veel benzine verbruik en dure reparaties. Het is well een fijne wagens....well veel luxe, en het klonkt lekker. mar wat is het met die E34, E36, E90...enzo...wat betekend dat?

Dat zijn typenummers. E21 is een 3 serie (75 - 82 zo uit het hoofd en werd opgevolgd door de E30. Net als een A kadettB kadett etc.

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_BMW-automodellen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Fijne wagen, ik heb al een paar jaar ook zo'n 740.

Dat is dus een E38.

Onderhoud is idd. best prijzig maar dat is ook niet zo gek, zo'n auto heeft nieuw dik 2 ton in guldens gekost dus daar zijn de prijzen nu ook nog naar als je onderdelen nodig hebt.

Ik gebruik hem alleen in het weekend dus de brandstofkosten vallen voor mij mee, ik rij er ongeveer 5000km per jaar mee.

Het verbruik gemiddeld is 1 op 7,4.

Groet,

Marco

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een E30 320i gehad, van 89 met die "grote" achterlichten en zwart plastic bumpers.

Leder interieur erin...Ik heb er nog steeds spijt van dat ik die weg heb gedaan. Wat was dat een geweldige auto en zou er graag nog eens willen.....

Maar net als je 1e vriendinnetje vergeet je je 1e auto ook niet!:ja:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb een E30 320i gehad, van 89 met die "grote" achterlichten en zwart plastic bumpers.

Leder interieur erin...Ik heb er nog steeds spijt van dat ik die weg heb gedaan. Wat was dat een geweldige auto en zou er graag nog eens willen.....

Maar net als je 1e vriendinnetje vergeet je je 1e auto ook niet!:ja:

Met wat goede wil ken je de mijne wel overnemen.. :D :D.. Bouwjaar 85..belastingvrij rijden.. en de CF sticker zit er al achterop.. :D

--== Freddy ==--

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites