[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Tips voor TV, internet en telefoon in het buitenland?


Koen82

Recommended Posts

  • Forumlid

Dag allemaal,

Ik ben op het moment bezig met mijn C-rijbewijs (op termijn waarschijnlijk ook nog wel E) om vervolgens internationaal te gaan rijden.

Aangezien ik straks met rij en rusttijden zit ben ik op zoek naar de beste oplossingen voor internet en nederlandse tv in het buitenland. Daarnaast de vraag of er een goede oplossing is voor chauffeurs qua telefoonkosten? Is er bijvoorbeeld een europees abonnement mogelijk ergens. Nu zijn mijn rekeningen namelijk al rond de 200 Euro (rij met B-rijbewijs ook internationaal) en is toch zonde van het geld.

Gr Koen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Wat ik onderweg altijd deed was kijken naar een onbewaakt netwerk, vaak aanwezig op industrieterreinen en aangrenzende woonhuizen.... Verder kan je steeds vaker bij tankstations/truckstops inloggen op hun netwerk, hier moet je dan wel kosten voor betalen....

Telefoneren blijft een dure hobby voor de INTERnationale chauffeur. Je belt namelijk ALTIJD via een buitenlandse aanbieder. 200 per maand? Daar zou ik het voor gedaan hebben....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

als ik naar buitenland toega koop ik via t mobile waar ik een abbo. heb een hotspot kaart, ik krijg een inlogcode van hun met de kaart kosten kun je zelf bepalen , voor 19,95 heb je al een kaart , je kunt gewoon informeren.

als je in buitenland bij een grote benzienepomp staat of een chauffeurs cafee dan ken je via die kart met code inloggen op het hotspotpunt.

ik heb het hier geprobeerd bij een shell station onder amsterdam met mijn laptop 1,50 voor 10 minuten en het werkt perfect. je hebt zo wel je kosten in de hand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als ik naar buitenland toega koop ik via t mobile waar ik een abbo. heb een hotspot kaart, ik krijg een inlogcode van hun met de kaart kosten kun je zelf bepalen , voor 19,95 heb je al een kaart , je kunt gewoon informeren.

als je in buitenland bij een grote benzienepomp staat of een chauffeurs cafee dan ken je via die kart met code inloggen op het hotspotpunt.

ik heb het hier geprobeerd bij een shell station onder amsterdam met mijn laptop 1,50 voor 10 minuten en het werkt perfect. je hebt zo wel je kosten in de hand.

Lijkt me ook wel nodig (die kosten in je eigen hand houden ja), €1,50 voor 10 minuten, ben je zo blut als je even op het forum zit te surfen:stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb altijd mijn laptop mee, in het binnenland doe ik internetten met een umts dongle van vodafone. Dit kost 25 euro per maand en is redelijk onbeperkt, 1GB data en als je daaroverheen gaat wordt de snelheid lager maar geen extra kosten.

In het buitenland betaal je per MB, dit kan aardig in de papieren lopen dus gebruik ik dat ding niet als ik in het buitenland ben. Daarvoor heb ik een stapeltje dvd's in de auto liggen.

Werkt prima, laptop midden op het dashboard en lekker vanuit het bed een filmpje kijken.

Groet,

Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb in m'n ABO een high speed internet pakket tot 1gb voor ongeveer 20eurie.

Ik heb Skype op m'n iPhone en bel zoveel mogelijk met Skype en soms valt m'n connectie weg maar doe dan redial en klets verder

Ja bel veel buitenland en ook Canada en USA.

M'n goede friendster hebben dan ook gelukkig Skype en kan mijn kosten onder de 150eurie houden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dag allemaal,

Ik ben op het moment bezig met mijn C-rijbewijs (op termijn waarschijnlijk ook nog wel E) om vervolgens internationaal te gaan rijden.

Aangezien ik straks met rij en rusttijden zit ben ik op zoek naar de beste oplossingen voor internet en nederlandse tv in het buitenland. Daarnaast de vraag of er een goede oplossing is voor chauffeurs qua telefoonkosten? Is er bijvoorbeeld een europees abonnement mogelijk ergens. Nu zijn mijn rekeningen namelijk al rond de 200 Euro (rij met B-rijbewijs ook internationaal) en is toch zonde van het geld.

Gr Koen.

Voor je TV en je laptop;

koop een omvormer 24v-230v vermogen afhankelijk van welke en hoeveel aparaten je gaat gebruiken. Omvormers heb je voor tussen 45 euro en 400 euro.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 years later...
  • Forumlid

Dit krijg je te zien als je geen account hebt....

Europees Parlement maakt einde aan roamingtarieven

Jeroen Segenhout

dinsdag 27 oktober 2015, 13:34

Update: dinsdag 27 oktober 2015, 17:29

Krantentitel: ‘Europees Parlement: roamingtarieven zijn over twee jaar verleden tijd’

U kunt dit artikel lezen nadat u bent ingelogd. Heeft u nog geen account, registreer u dan gratis bij het FD.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nu zijn mijn rekeningen namelijk al rond de 200 Euro (rij met B-rijbewijs ook internationaal) en is toch zonde van het geld.

€200,- per maand? Mijn god, hoe krijg je het voor elkaar. Oh nee, was 5 jaar geleden.

 

Maar tegenwoordig zijn er prachtige abonneetjes te krijgen. Een oud collega sloot vorig jaar een abonnement af van €75,- per maand waarmee hij onbeperkt kon bellen en internetten in heel Europa.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja het mag niet te vlug gaan.

Ach, beter als niets.

In eerste instantie zou het er nog van afhangen of het doorgang zou vinden.

bewerkt door routier
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben 54 euro kwijt.

3 gig binnenland.

500 mb buitenland.

Bij overschrijding beide bundels vertraagd Internet zonder meerprijs.

Onbeperkt bellen Nederland, en 120 minuten binnen de EU.

Op dat moment was dat het meest aantrekkelijke abonnement voor mij.

Maar Internet buitenland zou ik niet meer willen missen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ben 54 euro kwijt.

3 gig binnenland.

500 mb buitenland.

Bij overschrijding beide bundels vertraagd Internet zonder meerprijs.

Onbeperkt bellen Nederland, en 120 minuten binnen de EU.

Op dat moment was dat het meest aantrekkelijke abonnement voor mij.

Maar Internet buitenland zou ik niet meer willen missen.

Is zeker t-mobile? Zat daar laatst nog naar te kijken. Die buitenland bundel is verandert. Nu 1GB, daarna stopt je internet en kan je bij kopen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zodra roaming zogenaamd weg valt zal er bekeken worden wat de gemiddelde mens in het buitenland verbruikt. Aan de hand van die gemiddelden zullen limieten voor FUP ( fair use policy ) vastgesteld gaan worden. Groot verbruikers als wij zullen er dus niks mee opschieten.

http://tweakers.net/nieuws/105999/roamingkosten-zijn-vanaf-juni-2017-binnen-europa-definitief-verleden-tijd.html

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

bewerkt door corne64
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden