[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Meerdere doden bij ongeluk op A59


jopse

Recommended Posts

  • Forumlid

SPRANG-CAPELLE - Op de A59 zijn vrijdagochtend meerdere doden gevallen bij een ernstig ongeval waarbij twee vrachtwagens en een personenauto op elkaar zijn gebotst.

De personenauto reed tussen de twee vrachtwagens, toen het ongeluk plaatsvond. Daardoor kwam de auto klem te zitten tussen de twee trucks. Dat heeft een woordvoerder van de politie bekend gemaakt.

In de auto zouden meerdere kinderen zitten. Een kind is met ernstige verwondingen met de traumahelikopter afgevoerd naar het ziekenhuis.

Traumahelikopter

De auto is zo ernstig in elkaar gedrukt dat onduidelijk is hoeveel personen er in zitten. Hulpdiensten zijn nog altijd bezig slachtoffers uit het wrak te halen en het is daardoor nog onduidelijk hoeveel doden er precies gevallen zijn.

Het ongeluk vond plaats ter hoogte van Sprang-Capelle. De A59 is richting Den Bosch afgesloten en de traumahelikopter is ter plaatse.

( Telegraaf )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 81
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

LAATSTE BERICHT ONTRENT DIT TRAGISCH ONGEVAL

Vier doden bij ongeluk op A59

SPRANG-CAPELLE - Op de A59 zijn vrijdagochtend een vrouw en drie kinderen om het leven gekomen bij een ernstig ongeval waarbij twee vrachtwagens en een personenauto op elkaar zijn gebotst. De slachtoffers zijn inzittenden van de personenauto.

De personenauto reed tussen de twee vrachtwagens, toen het ongeluk plaatsvond. Daardoor kwam de auto klem te zitten tussen de twee trucks. Dat heeft een woordvoerder van de politie bekend gemaakt.

Eén kind heeft het drama volgens de politie overleefd. Het kind is met ernstige verwondingen met de traumahelikopter naar het ziekenhuis gebracht.

De identiteit van de slachtoffers is nog niet bekend. Wel is bekend gemaakt dat de kinderen niet allemaal uit hetzelfde gezin kwamen.

File

Het ongeluk ontstond waarschijnlijk toen een vrachtwagen plotseling moest remmen voor een file bij de afslag Waalwijk. Twee vrachtwagens daarachter konden op tijd hun snelheid aanpassen. Daarachter reed de auto. Die werd door een volgende vrachtwagen onder de vrachtwagen ervoor geduwd.

Er ontstond daardoor een grote ravage. Het ongeluk vond plaats ter hoogte van Sprang-Capelle. De A59 is afgezet vanaf knooppunt Hooipolder richting Den Bosch. Die afsluiting gaat nog zeker uren duren en automobilisten wordt geadviseerd om te rijden. Rijkswaterstaat verwacht dat de weg tot zeker 16.00 uur blijft afgesloten.

Foto: Klik hier

( Foto: Telegraaf , Erik Haverhals )

( Telegraaf )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

krijg echt kippenvel van die laatste foto. wat moet dat vreselijk zijn geweest voor iedereen die daarmee te maken heeft. nabestaande, chauffeur, ambulance personeel. De achterste vrachtwagen zit tegen de voorste klem en daar onder gewoon de auto:eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ben kort na het gebeuren langs dit enorm tragisch tafereel gekomen.

Toen later de informatie binnen druppelde stond het kippenvel over heel mijn lijf.

Je denk dan toch aan je eigen vrouw en kinderen.

En aan de kinderen die in de auto zaten en hun familie, de chauffeurs enz enz

Het spook allemaal door je hoofd.

Ik ben er kapot van,

was gelukkig op tijd klaar.

Maar dit word geen leuk weekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ben kort na het gebeuren langs dit enorm tragisch tafereel gekomen.

Toen later de informatie binnen druppelde stond het kippenvel over heel mijn lijf.

Je denk dan toch aan je eigen vrouw en kinderen.

En aan de kinderen die in de auto zaten en hun familie, de chauffeurs enz enz

Het spook allemaal door je hoofd.

Ik ben er kapot van,

was gelukkig op tijd klaar.

Maar dit word geen leuk weekend.

Harry waarschijnlijk hebben de kinderen er niks van gemerkt

Het klinkt hard maar misschien heeft de vrouw de vrachtauto aan zien komen (in de spiegel),maar de kinderen niet

Dit soort ongevallen wil je niet zien en als hulpverlener nooit meemaken.

In ieder geval sterkte Harry en kom je er niet uit , zet je trots opzij en zoek evt hulp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Harry waarschijnlijk hebben de kinderen er niks van gemerkt

Het klinkt hard maar misschien heeft de vrouw de vrachtauto aan zien komen (in de spiegel),maar de kinderen niet

Dit soort ongevallen wil je niet zien en als hulpverlener nooit meemaken.

In ieder geval sterkte Harry en kom je er niet uit , zet je trots opzij en zoek evt hulp.

fijn Hendrik dat jij, met je ervaring, dit hier neerzet. :ok:Ik hoop echt dat je gelijk hebt, ik hoop zelfs dat de mevrouw t niet heeft zien aankomen.Die seconden lijken me een hel.Bah afschuwelijk.

En Harry, blijf er niet mee lopen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit zijn één van de ergste dingen die je kan overkomen, en helemaal omdat niet alle kinderen uit het zelfde gezin waren...

Dit bewijst maar weer eens in wat voor een moordmachines we werken en dus dubbel zo goed moeten opletten, voor onze eigen maar vooral voor de veiligheid van anderen.

We leven mee met de chauffeur en vooral met de nabestaanden en wensen ze erg veel sterkte in de moeilijke periode die zal volgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik heb zelf ervaring met een tragisch ongeval waarvan ik getuige was. Ook 4 doden. Door veel erover te praten heb ik het enigszins kunnen verwerken.

Echt een heel groot drama voor alle betrokkenen.

Ik ook. Twee keer. Eerste keer (ik was 14) is er een man gestorven onder mijn handen. Praat er nooit over.

Tweede keer, 13 doden. Als een van de eerste ter plekke (zat als derde achter de vrachtwagen die die bus torpedeerde op de A14 richting Leipzig een aantal jaar geleden)

Praat er nooit over, maar verwerk het op mijn eigen manier.

Maar hier word ik stil van. Groot, heel groot drama! Ik denk dan ook aan mijn eigen vrouw en kinders. Hun hadden het ook kunnen zijn!

Sterkte! Chauffeur en nabestaanden!

Heb net het nieuws zitten kijken met mijn dochter van 6. En haar erover verteld.

sterkte voor de betrokkenen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou die eerste reacties zijn nog gewoon hetzelfde als ze altijd zijn.

ik weet niet waar je ze ziet, maar ik zie geen verwijten aan het adres van de chauffeurs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik weet niet waar je ze ziet, maar ik zie geen verwijten aan het adres van de chauffeurs

Zomaar een paar reacties.....

Het is misschien vroeg om een oordeel te vellen. Wel weet ik dat veel vrachtwagenrijders (vooral tijdens de file) enorme bumperklevers zijn, Ik houd dagelijks mijn hart vast als ik met mijn kleine autootje een vrachtwagen achter me heb. Ik wens de nabestaanden heel veel sterkte!!!!!!

Het gebeurt toch iedere keer weer met die vrachtwagens. Het is weer tragisch wat er gebeurd is. Ik zit regelmatig op de weg en zie telkens weer dat de vrachtwagenchauffeurs te weinig afstand houden. Ze moeten bij elke chauffeur die te weinig afstand houdt, het rijbewijs gelijk afnemen en nooit, maar dan ook nooit meer teruggeven. Nu is er weer een gezien helemaal kapot gemaakt. Ik mag lijden dat deze, ik zeg maar dader, dit gebeuren ook maar nooit mag vergeten.

Afschuwelijk! Rijd je netjes op de 1ste baan en dus zeker niet te hard, word je dood gereden door een vrachtwagen die geen afstand houd. En alle vrachtwagenchauffeurs die beweren dat het de oorzaak is van de personenauto's zijn naief. 30.000 KG verantwoordelijkheid heren!!! Laat de politie maar is echt gaan controleren op dat "bumperkleven"! De automobilst bekeuren omdat deze 5 KM te hard rijd heeft kennelijk prioriteit.

En dit zijn er een paar uit de eerste 10 reacties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
http://www.telegraaf.nl/binnenland/7805335/__Vier_doden_bij_ongeluk_op_A59__.html?p=15,1

wat opvalt aan de reacties of de telegraaf: zelfs de chauffeurs worden niet vergeten met sterkte wensen. Ik heb het wel eens anders gezien.

En zo hoort t!

dan moet je eens op de Site van Omroep Brabant kijken

http://www.omroepbrabant.nl/?news/143200262/Meerdere+doden+bij+ongeluk+op+A59.aspx&action=media

En onderaan de pagina"alle reacties weergeven"aan klikken,

Men weet daar de oorzaak al,de betrokken chauffeurs zijn al veroordeeld en de straffen zijn ook al uitgesproken.

helaas,maar dat zijn we gewend.

Mijn deelneming gaat uit naar de nabestaanden en naar de chauffeur van V Geffen,die hier mee in t reine zal moeten geraken.

Groeten Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Allereerst wil ik de families, vrienden en bekenden van de slachtoffers erg veel sterkte toewensen.

Natuurlijk wil ik de chauffeurs die betrokken zijn bij dit ongeval, met name de chauffeur van van Geffen en het transportbedrijf sterkte wensen.

--------------------------------------------------------------------------------------

Ik wil even reageren op die reacties die telkens weer komen als er een ongeval is gebeurt waarbij een vrachtwagen betrokken is, zoals nu. Het is en blijft de schuld van de vrachtwagenchauffeur. Hij kleeft achterop de achterkant van zijn voorligger.

Maar die zelfde automobilist heeft maandagochtend weer haast. Klapt met een hoge snelheid tussen twee vrachtwagens in om op het laatste moment de afslag nog even te nemen. Dat gedoe over de chauffeur kennen we wel. Maar wanneer steekt die zelfde automobilist nou ook eens de hand in eigen boezem. Hier krijg je dus ook de grootste toestanden van.

Zie programma's als. Blik op de weg en weg misbruikers. Jarenlang scoorde bumperkleven het hoogst als het gaat om irritant gedrag van de automobilist.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

corné, je suggereert dat die afgebroken vangmuil misschien wel de oorzaak kan zijn. het kan natuurlijk ook dat deze afgebroken is door de klap van de dhl wagen op die aanhanger. totnutoe weet niemand hoe het gegaan is, politie zal alle chauffeurs nog wel naar hun bevindingen vragen etc. etc.

ook van deze kant medeleven naar de nabestaanden, de chauffeur en z'n familie en de firma Van Geffen. tis een mooi familiebedrijf dus neem maar van mij aan dat daar de klap ook groot is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
het kan natuurlijk ook dat deze afgebroken is door de klap van de dhl wagen op die aanhanger.

Dat is in ieder geval wel datgene, wat een woordvoerder van de politie vanmiddag vertelde op Radio 2.

(uitspraak om de kracht en de impact van de klap weer te geven)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb toch maar even de foto's bekeken, doe ik normaal gesproken liever niet.

wat vooral opvalt is dat de personenauto dwars staat, en linksvoor schijnbaar geen schade heeft. alsof deze bij de aanrijding totaal niet recht achter de voorligger reed/stond.

ik zoek geen antwoorden, wil ook niets insinueren, hooguit laten blijken dat het

misschien niet zo simpel is als sommige mensen (die reacties bij de dagbladen)

menen te moeten denken.

hopelijk komt er voor alle betrokkenen een goede verklaring voor dit drama,

zodat men het een plaats kan geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden