[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Meerdere doden bij ongeluk op A59


jopse

Recommended Posts

  • Reacties 81
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik weet niet waarom (zal wel met het technisch onderzoek te maken hebben) maar de combi van Zwaans uit Tilburg en die DHL oplegger staan nog steeds bij de berger op het terrein in Geertruidenberg (bij de brug langs de A-27) Vrijdag werd die combi over geladen, zaterdag middag stond hij nog steeds daar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat ik me nu afvraag bij een aantal van deze ongelukken he... In hoeveel van de gevallen zou het niet de schuld van de chauffeur zijn, maar van automobilisten die zitten te klooien? :ja: Hoe vaak gebeurd het niet dat je weer even lekker afgesneden wordt! En meestal gaat dat goed, maar soms een keer niet. En als er dan gewonden/doden bij vallen, krijgt de vrachtwagenchauffeur het op zijn brood! :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik me nu afvraag bij een aantal van deze ongelukken he... In hoeveel van de gevallen zou het niet de schuld van de chauffeur zijn, maar van automobilisten die zitten te klooien? :ja: Hoe vaak gebeurd het niet dat je weer even lekker afgesneden wordt! En meestal gaat dat goed, maar soms een keer niet. En als er dan gewonden/doden bij vallen, krijgt de vrachtwagenchauffeur het op zijn brood! :rolleyes:

Juist, zie het topic over het ongeval op de A-28, ook zo'n geval (als ik de getuige mag geloven)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...
  • 1 year later...
  • Forumlid

Nog geen uitspraak maar de eis van het OM.

Ik herinner me dit ongeluk nog goed, wat een drama.

Maar ik denk dat de chauffeur de zwaarste straf al heeft, hij zal met dit verschrikkelijke feit moeten leven.

Slachtofferverklaringen

Nabestaanden en familie van de slachtoffers lazen bijzonder emotionele verklaringen voor. In de rechtbank toonden ze foto's van hun dierbaren. "Om ze een gezicht te geven'', zei de moeder en oma van twee van de slachtoffers. Wel wensten ze de verdachte sterkte. "Hij heeft dit ook niet gewild.''

Hij zal het nodig hebben...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Excuus, klopt ja

Ergens snap ik ik die emotionele verklaringen niet zo. De slachtoffers worden er niet doder of levender van. Ik vind het een soort beïnvloeding.

Anderzijds: opzet of niet, die jongen heeft door zijn rijgedrag de situatie niet goed kunnen inschatten. Had hij dat wel kunnen doen was het anders afgelopen. That is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Rechter kijkt naar de feiten en niet naar de emotionele kant van de zaak, uiteraard proberen de nabestaanden met hun verhaal invloed uit te oefenen op de uitspraak want meer kunnen ze namelijk niet doen, ze waren niet aanwezig bij het ongeval dus concreet gezien kan de Rechter hier niets mee.

Het is sowieso een kwestie van het horen van getuigen die bij het ongeval aanwezig waren of direct betrokkenen en aan de hand van hun verklaringen en het onderzoek door de ongevalleninspectie worden de feiten op een rijtje gezet en dat is op zich al lastig genoeg voor de Rechter en de onderzoekers.

Dus afwachten hoe de uitspraak zal luiden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Excuus, klopt ja

Ergens snap ik ik die emotionele verklaringen niet zo. De slachtoffers worden er niet doder of levender van. Ik vind het een soort beïnvloeding.

Anderzijds: opzet of niet, die jongen heeft door zijn rijgedrag de situatie niet goed kunnen inschatten. Had hij dat wel kunnen doen was het anders afgelopen. That is!

De slachtoffers krijg je met een emotionele verklaring inderdaad niet mee terug , maar een verklaring door de familie kan wel degelijk een belangrijke bijdrage zijn voor hun rouwproces , er zijn tot slotte wel 3 a 4 gezinnen kapot , die daar mee om moeten gaan , "dader gaat vaak ïn 8 van de 10 gewoon door met het leven is mijn indruk, maar zeg er nadrukkelijk bij dat dat niet voor deze persoon hoeft optegaan.

Vindt eigenlijk 228 uur dienstverlening en 3 mnd rij verbod wel een lachertje , ongeluk kan gebeuren , maar dit is gewoon dom om zo dicht achter een voorganger te gaan rijden en dat weet iedereen en in mijn ogen gewoon dood door schuld .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

228 uur dienstverlening en 3 mnd rij verbod wel een lachertje

Ja voor velen wel natuurlijk maar als je bemerkt dat deze zaak al meer dan drie jaar loopt en dat je er elke dag weer aan herinnert wordt is ook geen pretje, denk dat voor de schuldenaar en de slachtoffers nu maar voor eens en voor altijd een dikke streep onder gezet kan en mag worden, dan kunnen beide partijen eindelijk eens gaan beginnen met het verwerken van dit verschrikkelijke gebeuren, het duurt al lang genoeg!!!

De chauffeur die dit heeft veroorzaakt mag van geluk spreken dat dit niet in de UK of Duitsland of waar dan ook in Europa heeft plaatsgevonden dan had de wereld er toch heel anders uit gezien voor de man.

Ben trouwens wel benieuwd wat de beweegredenen zijn van die Rechter om zo'n straf op te leggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Inderdaad Pierre, de strafmaat is meer een maatschappelijk item maar wat schiet je ermee op al zou je deze "jonge" man (meen 32 toen?) levenslang geven je krijgt de slachtoffers er niet mee terug.

Maar zoals ik eerder zei, laat dit nu eens snel tot een einde komen, nu zitten de mensen die er direct en indirect bij betrokken zijn nog steeds elke dag met dit verlies en verdriet, je moet het toch eens afsluiten, kijk vergeten doe je zoiets nooit maar het kan wel slijten op den duur.

Die laffe figuren die oude mensen overvallen met babbeltrucs en wat diens meer is al erg genoeg en ja die mogen ze van mij inderdaad rechtstreeks naar Siberië sturen, elke dinsdagavond bij opsporing verzocht walg ik van die lui en waar komen ze allemaal vandaan? nee noem hier niks maar als je het programma kent dan weet je genoeg, fijn hè die open grenzen maar onze opa's en oma's zijn de dupe van dat tuig!

bewerkt door Marotrans
Quote verwijderd, reactie staat meteen onder het bericht!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Rechter kijkt naar de feiten en niet naar de emotionele kant van de zaak,

Hier ben ik het absoluut niet mee eens. Het OM kijkt alleen naar feiten en zoekt in een boekje daar de gegeven straf voor op. Een rechter is ook een mens en neemt dat ook mee in zijn beslissing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Alleen mensen die zelf zo iets meegemaakt hebben, weten wat er in het hoofd, en het leven van zo'n chauffeur rond blijft gaan, jaren en jaren lang......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob
Hier ben ik het absoluut niet mee eens. Het OM kijkt alleen naar feiten en zoekt in een boekje daar de gegeven straf voor op. Een rechter is ook een mens en neemt dat ook mee in zijn beslissing.

Dus hiermee wordt de schuldenaar bestraft op emotionele gronden en wat schieten de nabestaanden ermee op, krijgen die hiermee hun geliefden terug? neen!

Het is meer een legale wraakneming gebaseerd op emotionele grond, kom op zeg denk je nu werkelijk dat die nabestaanden hier blij van worden of zo, mits sommige nabestaanden een zieke geest hebben in de vorm van Wraakneming gaat boven alles.

Heb al veel rechtbank verslagen mogen lezen maar de emotionele kant van een bepaalde zaak wordt hooguit maar voor 10% meegenomen en soms al helemaal niet, het komt alleen ter sprake als er een schadevergoeding (letselschade, invalide etc) wordt geëist dan komen pas de emotionele aspecten naar boven en daar kan een Rechter dan rekening mee houden.

Als je iemand alleen maar op emotionele gronden zou moeten gaan veroordelen dan mag Fredje Teeven al die gevangenissen die hij pas heeft gesloten weer rap openen en er een dotje bij laten bouwen.

We hebben het hier over een noodlottig ongeval en geen doodslag of zelfs moord en daar houdt de Rechter ook rekening mee, natuurlijk is het een groot verlies voor de nabestaanden en ik denk dat iedereen er bij gebaat is om deze zaak zo snel mogelijk te sluiten en zoals ik al eerder zei "het duurt alweer veels te lang"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob
Alleen mensen die zelf zo iets meegemaakt hebben, weten wat er in het hoofd, en het leven van zo'n chauffeur rond blijft gaan, jaren en jaren lang......

......en vergeet de vele zelfmoorden die zijn er ook namelijk alleen een maar een kort stukje in de plaatselijke leugenaar en "That's It" de ware achtergrond staat er meestal niet bij waarom deze personen een einde aan hun leven hebben gemaakt, in en in triest!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Eerlijk gezegd vind ik het best een pittige uitspraak. Zoveel vakantie uren heeft een chauffeur niet per jaar. Vaak komen daders van geweldsincidenten er lichter af om maar wat te noemen.

Als ik het artikel lees, dan vind ik het ook een verlichtende omstandigheid dat de legervrachtwagen ertussen is uitgeweken. Als die netjes had terug-geremd dan was het ongeval misschien niet gebeurd. Die chauffeur van het legervoertuig had waarschijnlijk het geluk dat hij iets wendbaarder was en ruimte had om uit te wijken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk stel ik mijzelf deze vraag af:

In hoeverre kan men spreken van rechtsspraak in zo`n situatie ?

Schuld ? Opzettelijk schuld ? Onoplettendheid ? Dood door schuld ?

Staat iemand in de ochtend op met het idee, vandaag ga ik een gezin doodrijden ?

Van ons word verwacht dat wij ten alle tijden oplettend zijn, kennis hebben om te anticiperen op allerlei situaties, wij ons hieraan aanpassen...

Tot het moment komt dat je moet remmen en beseft.......

Dat de rechter tot deze uitspraak is gekomen, heeft echt te maken met de bewijslast, getuigenverklaringen en sporenonderzoek...

Maar ik geloof wel in 1 ding, en dat deze collega dit nooit gewild heeft, hiervoor gekozen heeft, dan wel dat zoiets zo dramatisch zou aflopen.

Of deze nu goed of fout heeft gereageerd, uit de grond van mijn hart neem ik aan dat dit nooit zijn opzet is geweest...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob
Weet je wat?

Laten wij het als simpele zielen uit de laaggeschoolde arbeidersklasse maar gewoon bij 'stuurvasthouden' houden en het oordeel in deze zaak overlaten aan de wat hoger geschoolde heren in de rechtspraak, die weten heus wel wat ze moeten doen.

Geloof niet dat ze op ons deskundig advies zitten te wachten..;)

En zo is het!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu word wel niet meegenomen in deze eis van het hof, dat hierna tevens het CBR nog inspraak heeft.

Het CBR kan dus ook nog beslissen dat deze persoon zijn vak voor de komende 5 jaar niet meer mag uitoefenen, daar deze volgens het CBR onbekwaam kan worden geacht tot het besturen van een vrachtauto, dankzij deze uitspraak.

Dus buiten de rechtelijke macht om kan deze persoon nogmaals gestraft worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden