[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Meerdere doden bij ongeluk op A59


jopse

Recommended Posts

  • Reacties 81
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
corné, je suggereert dat die afgebroken vangmuil misschien wel de oorzaak kan zijn. het kan natuurlijk ook dat deze afgebroken is door de klap van de dhl wagen op die aanhanger. totnutoe weet niemand hoe het gegaan is, politie zal alle chauffeurs nog wel naar hun bevindingen vragen etc. etc.

ook van deze kant medeleven naar de nabestaanden, de chauffeur en z'n familie en de firma Van Geffen. tis een mooi familiebedrijf dus neem maar van mij aan dat daar de klap ook groot is.

Ik suggereer niets. Het was een vraag.... Mar waarom staat die aanhanger dan zover voor die andere auto,s die betrokken zijn bij het ongeval?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
corné, je suggereert dat die afgebroken vangmuil misschien wel de oorzaak kan zijn. het kan natuurlijk ook dat deze afgebroken is door de klap van de dhl wagen op die aanhanger. totnutoe weet niemand hoe het gegaan is, politie zal alle chauffeurs nog wel naar hun bevindingen vragen etc. etc.

ook van deze kant medeleven naar de nabestaanden, de chauffeur en z'n familie en de firma Van Geffen. tis een mooi familiebedrijf dus neem maar van mij aan dat daar de klap ook groot is.

Dat vroeg ik me,net zoals Corné ook af.Die DHL wagen is zo te zien niet achterop die aanhanger van zwaans gegaan,hij staat er erg ver vanaf,zeker twee combi lengtes,en zo te zien op de foto is de achterkant ook niet beschadigd.

We zullen t binnenkort wel horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hier wordt een chauffeur die vooraan reed en nog op tijd kon remmen, aan het woord gelaten.

Ook hij bevestigd dat de aanhanger door de klap af is gebroken...

http://www.omroepbrabant.nl/?news/143200262/Vrouw+en+drie+kinderen+dood+bij+ongeluk+op+A59.aspx&action=media

(eind van het filmpje: ''Raoul Cartens spreekt een van de chauffeurs'')

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vandaag weer een ongeval met een personenwagen en een paar vrachtwagens waarbij weer een paar slachtoffers zijn gevallen.Ten eerste wil ik alle nabestaanden veel sterkte wensen met het verwerken van dit drama.ten tweede de hulpverlenersdie hierbij betrokken zijn geweest maar ook niet te vergeten de chauffeur van dit ongeval. hij zal verder moeten leven met de gedachten dat hij 4 mensen dood heeft gereden.Maar wat mij ook het meeste stoort is dat er gelijk weer met het vingertje naar de chauffeur wordt gewezen.Vooropgesteld dat ik hem niet wil vrijpleiten vind ik wel dat er vrij snel een heleboel mensen een mening hebben tegen de chauffeur.krantje lezen,koffie zetten ,film kijken etc etc tijdens rijden maar wat was de reden waarom er een file stond of waarom er geremd werd.Het ongeval gebeurde vlak voor de afslag naar de efteling wat ook de afslag is naar het ind.terrein van waalwijk waar dus heel wat verkeer overgaat. Bij mooi weer staat deze vaak vol met eftelingverkeer en ook file op uitvoegstrook en vluchtstrook. maar matrixborden of een infobord thv de benzinepomp dat waarschuwd voor drukte ontbreekt Ze gaan binnenkort beginnen met het ombouwen van de n261 naar een snelweg en dan zal het verkeer ook beter doorstromen en totdat de werkzaamheden klaar zijn zal het nog behelpen zijn en hopen dat het niet nog een keer gruwelijk fout gaat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zag nu ook even de foto's van die combi.

die zag ik vanavond niet op TV, er is wat afgebroken ja, maar die beelden heb ikzelf niet op TV gezien.

het gaat natuurlijk ook meestal over gevolg, niet over het ontstaan?

daarom lees ik ook niet graag de reacties van die nieuwssites.

ik heb het 1 keer bijna meegemaakt dat ik laat (net wel op tijd)zag dat de zooi stil stond, maar ik snap ook vaak niet waarom de achterste chauffeur niet zijn remlichten laat branden cq gevaren lichten:hamer::hamer:

was ook bij een afrit op de A16, maar als achterste chauffeur vind ik dan wel weer dat je best even je voet op de rem kan houden totdat er een wagen achter jou stilstaat.

kan je ook niet altij even goed zien, en zeker nu dat laagstaande zonnetje steeds lager komt:mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Das ook nogal wat. De zwaarste straf heeft-ie al.

Als zoiets bekend gemaakt wordt, dan is het weer voer voor verdere reacties.

Dat ben ik helemaal met je eens! Naar mijn idee kan het onderzoek naar de oorzaak van dit vreselijke en complexe ongeluk nooit zo snel afgerond zijn!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Volgens mij is echt alles uit de kast gehaald om de slachtoffers snel te bevrijden

Ik zag op een foto de DHL auto in de takels hangen van een auto die uitgerust was met een laadkraan dus geen bergingsauto

En ik moet me vergissen maar volgens mij stond deze auto ergens vooraan in de file

Dus hebben ze de DHL auto snel naar voren moeten halen om bij de personenauto te komen immers anders had dat de berger wel gedaan ?

Wat mij verder opviel was dat de personenauto helemaal ingepakt in zeil op de bergingsauto stond

Nu heb ik dat vaker meegemaakt ,maar dan werden de slachtoffers bij de brandweerkazerne of bij het bergingsbedrijf geborgen omdat het te gecompliceerd was

Misschien dat een berger hier antwoord op heeft ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De slachtoffers zijn inderdaad niet op locatie van het ongeval uit het voertuig gehaald.

Alleen het kind wat de aanrijding overleeft heeft is uit het voertuig gehaald om deze zo snel mogelijk met de traumaheli naar het ziekenhuis te vervoeren.

Een maat van mijn zit ook in de berging en heeft ook weleens een met plastic ingepakete auto naar een brandweer kazerne moeten brengen,lijkt me toch een rare beleving als je zo'n auto op je truck staat te trekken of te lossen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
*knipje*

ik heb het 1 keer bijna meegemaakt dat ik laat (net wel op tijd)zag dat de zooi stil stond, maar ik snap ook vaak niet waarom de achterste chauffeur niet zijn remlichten laat branden cq gevaren lichten:hamer::hamer:

was ook bij een afrit op de A16, maar als achterste chauffeur vind ik dan wel weer dat je best even je voet op de rem kan houden totdat er een wagen achter jou stilstaat.

kan je ook niet altij even goed zien, en zeker nu dat laagstaande zonnetje steeds lager komt:mad:

Ook gehad, A50, afslag A73.

A50 was druk, maar het reed door, voor me sloeg niet echt direct wat af naar A73.

Maar ik wel...en het stond over behoorlijke afstand stil zonder dat iemand een remlicht had aangetikt :eek:

Nou moest ik die N-weg op richting Druten, dus die afslag zit weer net op die afslag A73.

Misschien dat het me daarom niet direct opviel ook, meer gericht om die afslag te pakken.

Zag het uiteindelijk wel, maar toch schrok ik er toen van hoe snel dat staartje dichtbij kwam, had het niet gezien (denk ik alweer 2 jaar terug dat het was, maar wel bijgebleven).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De politie heeft de vier slachtoffers geïdentificeerd van het ongeval van vrijdag op de A59 bij Sprang-Capelle.

Het zijn de 42-jarige bestuurster uit Amsterdam en haar 8-jarige dochter, een 7-jarige jongen uit Amsterdam en een 8-jarig meisje uit Diemen. De politie heeft dat zaterdag bekendgemaakt.

In het ziekenhuis in Nijmegen ligt nog een 10-jarig meisje uit Amsterdam dat door de botsing met twee vrachtwagens ernstig gewond raakte.

Het vijftal was op weg naar attractiepark de Efteling voor opnamen van het nieuwe RTL8-programma De Schatkamer.

Vrachtauto

Het ongeluk gebeurde toen de vrouw met haar auto de file inreed en een achteropkomende vrachtauto te laat remde. De personenauto raakte tussen twee vrachtwagens ingeklemd. De weg was uren dicht voor sporenonderzoek en berging van de voertuigen.

De 29-jarige vrachtwagenchauffeur uit Rossum die werd aangehouden is vrijdagavond na verhoor vrijgelaten.

Volgens routine is bij hem een bloedproef afgenomen maar volgens de politie zijn er geen aanwijzingen dat hij onder invloed was, aldus een politiewoordvoerder.

Bron: www.nu.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Afgelopen zondag ging het op bijna dezelfde plaats weer mis, nu alleen met enkel luxe auto's.

Minder dramatisch maar toch ook weer gewonden.

En weer door de hier alom bekende "efteling file"

Wellicht dat ze eens wat matrix borden boven de A59 moeten hangen, net zoals die in het rest van het ganze land hangen.

Op de A59 is zondagmorgen weer een ongeluk gebeurd, dit keer ter hoogte van Waspik. Het ging om een kopstaartbotsing tussen twee personenauto's; een van de inzittenden is gewond afgevoerd naar het ziekenhuis. Waarschijnlijk was het weer de file voor de afslag naar de Efteling waardoor het verkeer plotseling moest remmen. Afgelopen vrijdag voltrok zich iets verderop bij Sprang-Capelle een dramatisch ongeval, waarbij een vrouw en drie kinderen om het leven kwamen. Een vierde kind raakte zwaargewond. Zondagmorgen was het op deze fraaie herfstdag al vroeg druk op de toegangswegen naar de Efteling. Zowel op de A59, op de N261 en op alle wegen in Kaatsheuvel stond het verkeer vast.

(www.112kaatsheuvel.nl)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

vandaag gesproken met de vrouw van een collega van de van geffen chauffeur. het is vooralsnog niet bekend wat er precies gebeurd is, de chauf heeft z'n handen voor z'n ogen gedaan toen ie in de gaten kreeg dat het fout ging. begrijpelijke reactie. het schijnt redelijk te gaan met hem, hij heeft wel constant mensen om zich heen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Veghel - Vanmiddag heeft er op de Corridor een kop-staart aanrijding plaatsgevonden. Op dat moment stond er een file op de Corridor en de bestuurster van een personenauto had dit te laat in de gaten zodat zij er met volle snelheid op in reed. Door een open geklapte airbag, is er één licht gewonde gevallen. Een takelbedrijf heeft de beschadigde auto's weggevoerd.

bron; 112brabantnieuws

Zou hier nu ook het commentaar op komen zoals de vrachtwagenchauffeur van v. Geffen heeft gekregen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nee.

In eerste instantie is de oorzaak van het ongeval hetzelfde: een bestuurder(ster) merkt een file te laat op en rijd er vol achterin.

Maar het ongeluk op de A59 lijkt mij van een iets andere orde is als wat hier is gebeurd.

Behoeft geen verdere uitleg denk ik.

Het gevolg van het ongeval is anders ja ook de snelheden liggen anders, 50 in de plaats van 80 / 120 echter deze bestuurder is naar mijn mening veel verder de fout ingegaan dan de collega op de A59.

Op deze weg, direkt na de turbo-rotonde staat het verkeer dagelijks meerdere malen vast, zeker op die plek, een plek waar de rechterrijstrook in moet voegen bij de linkerrijstrook.

Dat het hier vaststaat of vast dreigt te lopen omdat er landbouwvoertuigen op de we zitten is ook voor automobilisten ver van te voren te zien.

Deze bestuurder is naar mijn mening verder de fout in gegaan dan de collega op de a59, zeker omdat ik de situatie op beide plekken zeer goed ken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden