[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Anti winter fotoos.


corydon

Recommended Posts

  • Reacties 88
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Hebben ze daar ook al Schamia's?:confused:

Jazekers, en mack's maar weer geen rijtijden besluit.

Die chauffeur stond met z'n oren te klapperen nadat ik e.e.a. had uitgelegd.

Controles daar alleen op gewicht ( max 57 ton )

Die man vroeg gortdroog of we de kost nog konden verdienen met al die idiote regeltjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jazekers, en mack's maar weer geen rijtijden besluit.

Die chauffeur stond met z'n oren te klapperen nadat ik e.e.a. had uitgelegd.

Controles daar alleen op gewicht ( max 57 ton )

Die man vroeg gortdroog of we de kost nog konden verdienen met al die idiote regeltjes.

en toen heb je hem natuurlijk uitgelegt, dat het niet meevalt om elke maand 800euro op tehoesten.

en dat er ondanks dat je werkt, er 2 thuis zitten, die je ook moet voorzien.

niet dat die in een leemhut wonen of zo, nee gewoon in een huis, en ook nog auto rijden, en blabla.

en als je dan werkeloos raakt, je 70% van je salaris behoud. en je dat heel lang kan volhouden.

Dat zal je vast niet vertelt hebben....

nee je zal vast 1 kant van het verhaal vertelt hebben.

Zielig. meer kan ik er niet van maken.

Of ga je ons nog wijs maken dat het daar beter is.:bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en toen heb je hem natuurlijk uitgelegt, dat het niet meevalt om elke maand 800euro op tehoesten.

en dat er ondanks dat je werkt, er 2 thuis zitten, die je ook moet voorzien.

niet dat die in een leemhut wonen of zo, nee gewoon in een huis, en ook nog auto rijden, en blabla.

en als je dan werkeloos raakt, je 70% van je salaris behoud. en je dat heel lang kan volhouden.

Dat zal je vast niet vertelt hebben....

nee je zal vast 1 kant van het verhaal vertelt hebben.

Zielig. meer kan ik er niet van maken.

Of ga je ons nog wijs maken dat het daar beter is.:bey:

Nee Willem, ga ik niemand vertellen.

De kost met een auto verdienen sloeg in dit geval op het rendement van het ding, niets meer, niets minder.

Het is een land dat pas 25 jaar een democratie probeert te worden met alle negatieve naween van met name de apartheid op sleeptouw.

Heb het met die chauffeur alleen gehad over de praktische zaken van ons beroep waaronder wet en regelgeving omdat die man ook toezicht moest houden v.w.b. de belading en dus een uitgebreid gesprek er niet in zat.

V.w.b. de verschillen in de sociale zekerheden ( voor zover aanwezig/aangeboden daar ) heb ik wat meer met onze vrienden kunnen babbelen en dan rijzen de haren je te bergen.

Dat wij hier in Nederland het goed hebben wist ik al een tijdje, en ik snap eigenlijk niet waar je reactie in deze vorm vandaan komt.

Als je denkt dat we alleen maar de mooie dingen hebben gezien vergis je je.

Eén van de eerste dingen die ons opvielen was de alom aanwezige armoede van met name, dus heel zichtbaar, de zwarte bevolking.

Deze armoede veroorzaakt in de townships heel veel ellende zoals criminaliteit en alcoholisme en het werkeloosheids percentage ligt veelal boven de 80%

In totaal hebben we 10 dagen bij onze vrienden doorgebracht, waarin ik veel met m'n maat op pad ben geweest, en voldoende heb gezien en gehoord.

We hadden ook nogal eens de gelegenheid met het ( zwarte ) personeel van de op de boerderij gevestigde B+B te praten, en konden dus zo het ( beperkte ) verhaal van twee kanten horen.

Gelukkig voor de bevolking doet de regering daar er veel aan om de golfplaten huisjes te vervangen door stenen gebouwen die ze overigens KRIJGEN.

Buiten dat is er inmiddels ook armoede onder de blanken daar met name omdat ze nog in het leerproces zitten.

Gezien het feit dat we op het antisneeuw topic zitten wil ik het hier bij laten.

Heb alleen heel beknopt op wat vragen geantwoord, en vervolgens knoop jij daar een stelling/mening aanvast die wat mij betreft kant noch wal raken.

Groet: Hans.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast jan putter
en toen heb je hem natuurlijk uitgelegt, dat het niet meevalt om elke maand 800euro op tehoesten.

en dat er ondanks dat je werkt, er 2 thuis zitten, die je ook moet voorzien.

niet dat die in een leemhut wonen of zo, nee gewoon in een huis, en ook nog auto rijden, en blabla.

en als je dan werkeloos raakt, je 70% van je salaris behoud. en je dat heel lang kan volhouden.

Dat zal je vast niet vertelt hebben....

nee je zal vast 1 kant van het verhaal vertelt hebben.

Zielig. meer kan ik er niet van maken.

Of ga je ons nog wijs maken dat het daar beter is.:bey:

Wat is hij een geweldige kerel die Willem,. super reactie .............................................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
en toen heb je hem natuurlijk uitgelegt, dat het niet meevalt om elke maand 800euro op tehoesten.

En dat er ondanks dat je werkt, er 2 thuis zitten, die je ook moet voorzien.

Niet dat die in een leemhut wonen of zo, nee gewoon in een huis, en ook nog auto rijden, en blabla.

En als je dan werkeloos raakt, je 70% van je salaris behoud. En je dat heel lang kan volhouden.

Dat zal je vast niet vertelt hebben....

Nee je zal vast 1 kant van het verhaal vertelt hebben.

Zielig. Meer kan ik er niet van maken.

Of ga je ons nog wijs maken dat het daar beter is.:bey:

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja, dat was een vreemde reacrie, worden in iemand zijn mond leggen heet dat.

Afijn, het is februarie, en hier in de midwest doet het weer precies wat t wilt, afgelopen week was er sneeuw en ijs, vandaag.....

1007512.jpg

We hebben trouwens een vrij milde winter gehad, misschien een totaal van 1 week sneeuw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden