[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

het werk van een HEMA distributie chauffeur


Gast Cortrans

Recommended Posts

Gast Cortrans
U wilt hier achterwaarts inrijdenKL049-1bw--.jpg, mag dat Cor?:D

Wij wel ja, dit is de loslokatie van filiaal 176 in Ommen (recht tegen over de Shell pomp), leuk adresje hoor, beetje lastig uitstappen daar zo strak tussen het hek en de borsjes :zegtniets: en dat ook nog in een verbods zone voor trucks:stom:De fiets/voetgangers ter plaatse zijn ook altijd blij met ons daar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Cortrans
Das toch standaard bij 90% van de adressen of valt dat wel mee ?;)

Nee hoor, dat valt wel mee, maar dit soort adressen zijn dus de reden waarvoor wij motorwagen/aanhangers rijden, hier kun je dus echt net met een oplegger uit de voeten, in die poort zit ook nog een draai:stom: dus langer dan 10 meter is echt geen optie:mad:

Veel van onze winkels zitten toch wel in en winkelcentrum, net als de Zeeman winkels dus.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nee hoor, dat valt wel mee, maar dit soort adressen zijn dus de reden waarvoor wij motorwagen/aanhangers rijden, hier kun je dus echt niet met een oplegger uit de voeten, in die poort zit ook nog een draai:stom: dus langer dan 10 meter is echt geen optie:mad:

Veel van onze winkels zitten toch wel in en winkelcentrum, net als de Zeeman winkels dus.........

Je bedoelt niet toch of wel net, is het niet:stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Cortrans
Kweet niet of het filiaal in Oosterbeek al geopend is, maar daar moest ik vorig jaar een keer lossen met dakplaten van 19 meter lang en ook nog eens met een starre oplegger.

Ik ben tot op de hoek gekomen van het straatje aan de achtekant, en vanaf daar hebben ze gelost met drie kranen. De eerste pakte het van de wagen en legde het een stk de straat in, de tweede pakte het vanaf de straat en legde het op de plek waar ze mij hadden willen lossen en de derde kraan kon de pakketten het dak op draaien.

De geplande lostijd was zeven uur, maar voordat er twee kranen bij waren was het al twee uur.

Dat was zeker aan de achterkant van de winkel. Wij lossen daar in een parkeervak (van 12 meter lengte:stom:)schuin voor de deur, maar ook dit is zeker niet ideaal, je moet continu een fietspad oversteken, en je auto staat half op de rijbaan, er staan toevallig foto's van mijn broer in dit topic waar hij daar staat te lossen met "mijn" auto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Cortrans
en vergeet niet dat vele hema winkels al jaren op dezelfde lokatie zitten.

en gemeentes in de loop der jaren nog wel eens iets willen veranderen aan de omgeving!!

de hema in emmen zit als ik me niet vergis al meer dan 40 jaar op die lokatie.

en aan de achterkant waar gelost word is in de loop der jaren ook een heleboel aangepast.

en niet in het voordeel van de chauffeur die daar moet lossen, dat kan ik je wel vertellen!

En dat kan ik (uit ervaring) alleen maar beamen Freddie:p Om precies te zijn, was dit de 39ste winkel van HEMA )van de nu inmiddels 550 winkels, en dat moeten er 800 worden in 2016 in Europa)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Cortrans
Klopt aan de voorkant mocht geen kraan worden opgesteld in verband met de bovenleiding voor de trolleybussen.

Tja, Oosterbeek, een rare gemeente, een veel te brede stoep voor de winkels maar veel te smalle loshavens :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 3 months later...

@Alexs

beetje late reactie maar toch?

Het was inderdaad een Volvo van de bakkerij afdeling, maar hoezo stink Volvo? JIJ hebt er nooit mee gereden dus.....................

en bij een bedrijf met dik 100 auto's gebeurd wel eens "iets", daar is de werkgever van mijn vader geen uitzondering op hoor;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Even een vraagje.

Iedere keer zie je een zeer dure kraan bij een relatief simpel ongeluk. Ze hadden die bakwagen gewoon er weer achteruit via dezelfde route eruit kunnen trekken.

Dat soort kraan kost meerdere malen van wat een sleepwagen kost denk ik. (Heb er nog nooit 1 gehuurd).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Even een vraagje.

Iedere keer zie je een zeer dure kraan bij een relatief simpel ongeluk. Ze hadden die bakwagen gewoon er weer achteruit via dezelfde route eruit kunnen trekken.

Dat soort kraan kost meerdere malen van wat een sleepwagen kost denk ik. (Heb er nog nooit 1 gehuurd).

zal niet mee vallen met een sleepwagen hoor.. geen idee of die zo'n sterke lier hebben?

misschien dat rijkwaterstaat het wel verplicht ivm verdere schade aan van alles?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Je hoeft niet zo bar veel technies inzicht te hebben om op de foto`s te kunnen zien dat je die wagen er niet zonder heel veel meer schade te maken er uit kan trekken.

Zo met de kraan is enige juiste oplossing;)

Hoe maak je dan schade? Zo diep is dat water niet, de wagen is er met flinke snelheid in gegaan, gewoon achteruit eruit trekken veroorzaakt volgens mij weinig tot geen schade.

Maar we hebben een echte bergings trucker hier, zal hem een PB sturen met het verzoek of hij zijn mening wilt geven.

PB verstuurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hierbij dan mijn mening over deze berging. Ten eerste is er geen één berging hetzelfde en wordt dus altijd terplaatse een bergingsplan gemaakt.

Deze auto eruit lieren is toch niet, zoals je misschien denkt, eenvoudig. Gezien de waterkant ben je ook nog verplicht om, aan de zijkant ondersteuning te bieden, om te voorkomen dat de auto bij eruit lieren kantelt. Hierdoor heb je of 2 bergingsvoertuigen nodig of je moet je bergingsvoertuig zo wegzetten, dat je alle rijbanen blokkeert. Dus in principe is dit wel de beste manier van bergen. Overigens is deze vrachtwagen hoogstwaarschijnlijk toch einde oefening want de gemiddelde motor en electronica kan niet erg goed tegen zoveel water.

Wat ik wel met Ibo eens ben is dat er al heel snel, in oa NL, een telekraan wordt gebeld voor een zware berging. Maar in NL zijn ook diverse bergers die zelf een telekraan in een wagenpark hebben.

Andere bergers in NL hebben een rotator als wrecker en kunnen in principe zo'n berging ook gewoon zelf doen met hun bergingsvoertuig. Alleen is er natuurlijk een makkelijkere weg en dat is de telekraan bestellen.

Denk zelf dat 't probleem ook wel bij de leveranciers van deze rotators te vinden is. Dit soort wreckers heeft meer aandacht nodig wat betreft bediening en 't is toch wel even iets anders dan een vrachtwagen moeten afslepen. Veel bergers gebruiken hun voertuig niet voor de volle 100% waarvoor hij ooit gebouwd is.

In de USA weten ze, beter dan anderen, hoe ze dit materiaal WEL moeten gebruiken. Daar kan de gemiddelde berger met zijn wrecker lezen en schrijven en daardoor doen ze dit soort karweien dus ook gewoon zelf. Hier worden ook cursussen gehouden voor de mogelijkheden en bediening van dit soort wreckers.

Wat betreft lierkracht heeft de gemiddelde wrecker meerdere lieren met een liervermogen van 10 tot 20 ton per lier. Dus dat zit wel goed.

Hier een voorbeeld van zo'n rotator

post-1729-1394784492,1408_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

leuk stuk je lekker duidelijk.die afzet bakken oke maar zo,n ouderwetse aanhanger brrrr.hou het toch maar bij de opleggers.
Hoezo oud??? Mijn vader (de auteur van dit topic) rijd met de nieuwste aanhanger, bij deze werkgever, die is 10 maanden oud. Hij wil absoluut geen trekker/oplegger meer als hij kiezen mag. (wat de boer niet kent, vreet hij niet).
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als je eenmaal ermee gereden hebt wil je nooit weer anders !!!!

dat hoor ik vaker. laatst nog iemand die er standaard mee rijdt maar soms met een trekker oplegger op stap moet. dat ziet ie dan als straf....

zelf weet ik niet beters, heb wel gelest met een wipkar. maarja dan rij je ook enorm veel drempels en bochtjes en is het dus alleen maar schokken en sturen.

wel vond ik tijdens de eerste keer met schamel rijden dat het volgen veel makkelijker ging dan met zo'n wipper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden