[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

het werk van een HEMA distributie chauffeur


Gast Cortrans

Recommended Posts

He dat straatje ken ik :D

Dat is inderdaad heel dom gemaakt daar.Maar zo heeft elke stad/dorp wel iets doms.

Ja tijdens het inrijden van de straat moet je in de laagste stand, maar bij het uitrijden van de straat weer, en daar gaat het meestal fout:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om 4 uur moet ik beginnen, dus voor die tijd even een bakkie warme chocomel. Als eerste beginnen we met het "in klokken" van de boord computer card, en je vracht papieren uit je bakkie halen, dan gaan we in het "post hok" kijken of er nog interne post is voor de te leveren winkels. Als dit gedaan is, loop ik naar de vaste parkeerplaats van mijn motorwagen (vandaag ga ik met een andere motorwagen weg omdat het een extra rit is en ik dus eigenlijk vrij zou zijn, en "mijn 35" dis al ingedeeld was), en maak een visuele controle van de staat van de motorwagen, kijk of het laadbak nummer overeenkomt met de vracht papieren. Na het plaatsen van de card in de boord computer, en gegevens invullen, en tachograafschijf rij ik naar de locatie waar de opgegeven aanhanger geparkeerd staat, en koppel deze aan (wij hebben 2 locaties voor de aanhangers, de lagere nummers tot 50 achter, de hogere nummers staan op het voor terrein). Aangezien ik tijdelijk geen vaste aanhanger heb (de mijne is pas eruit gegaan) is het even zoeken. Ook nu weer de visuele controle of de bak vergrendeld staat, en of het nummer klopt en op evt. schade's. Om 4,10 rij ik dan op mijn gemakkie weg, ditmaal als 1e adres naar de winkel in Valenciennes (F). Via Breda, Antwerpen en Brussel, ga ik via de ring "0" over Waterloo richting Frankrijk, onderweg maak ik vast 1 kwartier rust. Via afslag 24 ga ik naar het industrie terrein van Valenciennes (F), parkeer ik de aanhanger, en ga met de motorwagen naar de winkel. Na me gemeld te hebben, is het eerst 13 karren lossen en koffie drinken, zodat er weer 1/2 uur pauze op de klok staat. Het winkelcentrum is al aardig in Kerst sfeer gestoken.

post-5408-1394783075,4312_thumb.jpg

Hierna, ga ik naar een andere locatie van het winkelcentrum waar de lege karren (5 stuks) klaar staan om te laden. Hierna pik de aanhanger weer aan, en ga de bakken wisselen, zodat de bak van de motorwagen op de aanhanger komt (en anders om), en ga terug naar België via de grens overgang die grondig gerenoveerd wordt. Ik heb weer eens geluk, de Douane pikt mijn voorganger er tussen uit, en ik mag door. post-5408-1394783074,5943_thumb.jpg

(het zal tijd worden met die "gatenkaas" in het wegdek:ja:)

Het 2e los adres in Hornu (B), waar de HEMA in een nieuw winkel centrum zit tegenover het oude CORA shopping center. Dit is een prima locatie waar je gewoon vanuit de aanhanger lossen kunt, hier gaan er weer 5 karren uit en krijg ik er 7 mee retour, weer een snel bakkie koffie, en door naar de winkel in Mons (B), via afrit 24 Mons Expo naar de Expo om nog even snel de aanhanger te parkeren bij de Expo, om solo door te gaan i.v.m. zeer smalle straten in het centrum. Er is een lengte beperking daar van 10 meter.

Bij dit filiaal lossen we op een schuine helling, en moet de motorwagen voor in de hoogste stand, en achter in de laagste stand gezet worden om "redelijk vlak" te kunnen lossen.

(de foto's hiervan volgen nog, wand het uploaden wil niet echt lukken)

Hier los ik 8 karren en krijg er 9 retour. Ik ga mijn aanhanger weer oppakken, en ga weer de A-7/E-19 op richting de laatste in Nivelles (B), ook hier eraf via afrit 19 om onderaan de afrit mijn aanhanger te parkeren, en solo naar het winkelcentrum verderop te rijden, het laatste stuk moet helemaal achteruit, omdat er achter niet gekeerd kan worden. Bij dit filiaal gaan er weer 17 karren uit, en krijg ik er weer 9 retour, en na weer een bakkie koffie gedronken te hebben, pak ik de aanhanger weer op en vervolg de weg terug naar Utrecht, via de Brusselse ring "0", Antwerpen, Breda, om op Hazeldonk de laatste 3 kwartier pauze te nuttigen. Daarna via de A27 naar Utrecht. Hier aangekomen om 16.40 uur, meld ik me via de praatpaal en krijg ik door welke bak nummers er op gezet moeten worden voor de volgende dag. Eerst moet het leeg goed nog even gelost worden, en bakken gewisseld + aftanken, dit duurt ook weer snel een uurtje. Zo heb ik een mooi daggie gemaakt van 594 km en 2 uur rust op de klok binnen de 15 werk uren:p

post-5408-1394783075,0118_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

post-5408-1394783077,1241_thumb.jpg

Ja, ook wij hebben niet altijd van die makkelijke adressen hoor:D (filiaal Mons (B)

Luchtvering achter in de laagste stand, en voor helemaal omhoog, om gelijk voor het dock uit te kunnen komen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat zal je dan blij zijn met het nieuwste filliaal in Assen, Cor. Hoef je amper achteruit te rijden..........

Ik ben er nog niet geweest Jan, maar hij is ook maar pas open hé. Op dit moment zit ik meer in het buitenland dan hier binnen, ik weet wel dat het het 2e filiaal in Assen is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik ben er nog niet geweest Jan, maar hij is ook maar pas open hé. Op dit moment zit ik meer in het buitenland dan hier binnen, ik weet wel dat het het 2e filiaal in Assen is.

Ik hoop dat je sneeuwkettingen bij je hebt. Aangezien ze in Assen amper weten wat strooien is zou het wel eens feest kunnen worden in de winter. Je moet behoorlijk steil omhoog om boven op het parkeerdek te komen :D:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
ff een vraagje dat dafje heeft toch een meeloopas ipv een sleepas? want hij kan niet omhoog

Volgens mij had die oude Volvo van Jan een sleepas, en heeft deze DAF een meeloopas, en kan deze wel liften.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Volgens mij had die oude Volvo van Jan een sleepas, en heeft deze DAF een meeloopas, en kan deze wel liften.

De DAF kan hem niet liften. Die (nieuwe) volvo 97 kan het wel.

Joh? Wat zou er anders gebeuren als je op een drempel aankomt.. Ga je nog stil staan ook om er een foto van te maken:confused::zegtniets:

*zucht*.. reageer dan niet ofzo..

Ik had verwacht dat hij een liedje zou gaan zingen. Ik moest ff wachten daar en liep een beetje te ijsberen daar.

want van dat volvootje kon hij niet liften alleen je kon wel op een knop drukken dat er meer druk op de trekas kwam

Klopt, dat heeft die DAF ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De DAF kan hem niet liften. Die (nieuwe) volvo 97 kan het wel.

*zucht*.. reageer dan niet ofzo..

Ik had verwacht dat hij een liedje zou gaan zingen. Ik moest ff wachten daar en liep een beetje te ijsberen daar.

Klopt, dat heeft die DAF ook.

he alexs werk jij er vast of via het uitzendburo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden