Spring naar bijdragen
donja-rst

renault trucks

Recommended Posts

Is er dan niets over te vinden op de site van Renault-trucks zelf???

Wel iets over de Renault Premium Route ... zonder 66 ;)

RENAULT PREMIUM ROUTE

BESTEMD VOOR HET GEORGANISEERDE TRANSPORT

De Renault Premium Route is de ideale partner voor het georganiseerde transport, zoals transport van verschillende ladingen, koeltransport, en tanktransport. Dankzij zijn kracht en zijn klasse bevestigt hij zijn talenten van long distance specialist en wordt hij algemeen erkend als leider in de wereld van het langeafstandstransport.

De Renault Premium Route geniet van nieuwe motorvermogens van 380, 430 en 460 pk en van verhoogde koppels. Uitgerust met een nieuwe generatie aandrijflijn laat de Renault Premium Route een brandstofverbruik zien dat bij de laagste van de markt gerekend mag worden. Het voertuig beschikt ook over het beste nuttige laadvermogen.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Weten jullie hoe we die dingen altijd noemden? Een Frans stokbroodje op wielen?! :ja:LOL

Tja... jammer dat er geen scania grappen zijn.:rolleyes:

Oh, dat is omdat ze te huilen zijn....:D:D

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Tja... jammer dat er geen scania grappen zijn.:rolleyes:

Oh, dat is omdat ze te huilen zijn....:D:D

Jawel...

De nieuwe Scania zal 10 centimeter smaller zijn dan zijn voorgangers....

Zo past hij beter op de vluchtstrook.....:D

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

De route 66 uitvoering is een luxere uitvoering van de Magnum en de Premium. Er zitten wat luxere opties en een speciale stickering waardoor van buiten kenbaar is dat het een speciale uitvoering is.

Alle critiek op de Renaults word vaak gegeven door diegene die er zelf niet meer rijden of er niet in gezien willen worden. Ik ben van meining dat het een zwaar ondergewardeerde auto is en heb inmiddels de ervaring dat ze de vereglijking kwa rijcomfort, cabine, ergonomie en verbruik aan kunnen met ale andere zg. "A merken"....

Ik durf ook de uitdaging aan te gaan met ieder ander merk, en hier uit zal vast komen te staan dat het enkel een vooroordeel is en dat "de minder ruim denkenden", wel eens ongelijk konden hebben, en verstelt kunnen staan van de spoeplesse, het verbruik en de operationele kosten van een Magnum

post-701-1394782914,6476_thumb.jpg

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Jawel...

De nieuwe Scania zal 10 centimeter smaller zijn dan zijn voorgangers....

Zo past hij beter op de vluchtstrook.....:D

Mooi, dan gaan die achterlijke gordijntjes wel eruit, anders kan die chauffeur helemaal niet meer achter de bak kijken....

Van alle wagens vond ik die knäckerbröd wagen wel de allerslechtste cabine hebben...:angel:

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Route 66? Naar die weg van Mulhouse naar Epinal met de Col de Bussang, waar je niet mag rijden met je vrachtwagen..? "Interdit pour camions" Goed gevonden!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Route 66? Naar die weg van Mulhouse naar Epinal met de Col de Bussang, waar je niet mag rijden met je vrachtwagen..? "Interdit pour camions" Goed gevonden!

nee naar de "echte " route 66

er zijn zelf filmpjes van te vinden

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
De route 66 uitvoering is een luxere uitvoering van de Magnum en de Premium. Er zitten wat luxere opties en een speciale stickering waardoor van buiten kenbaar is dat het een speciale uitvoering is.

Alle critiek op de Renaults word vaak gegeven door diegene die er zelf niet meer rijden of er niet in gezien willen worden. Ik ben van meining dat het een zwaar ondergewardeerde auto is en heb inmiddels de ervaring dat ze de vereglijking kwa rijcomfort, cabine, ergonomie en verbruik aan kunnen met ale andere zg. "A merken"....

Ik durf ook de uitdaging aan te gaan met ieder ander merk, en hier uit zal vast komen te staan dat het enkel een vooroordeel is en dat "de minder ruim denkenden", wel eens ongelijk konden hebben, en verstelt kunnen staan van de spoeplesse, het verbruik en de operationele kosten van een Magnum

[ATTACH=CONFIG]23613[/ATTACH]

En hoe zit het met het ziekteverzuim??

Of is dat ook een fabeltje dat een chauffeur die voor het eerst op pad gaat met een Magnum hardhandig kennis maakt met het asfalt???:D:D:D

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
En hoe zit het met het ziekteverzuim??

Of is dat ook een fabeltje dat een chauffeur die voor het eerst op pad gaat met een Magnum hardhandig kennis maakt met het asfalt???:D:D:D

Heb je überhaupt al eens in een Magnum gezeten?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben er wel eens uitgevallen.... Kon de afstap niet vinden......biertje

Maar je hebt helemaal gelijk Mark, slechte wagens worden er niet meer gemaakt. De keuze van de wagen wordt bepaald door de economie van een bedrijf. De eerste tijd van mijn eigen bedrijf had ik domweg de centen niet om een dure wagen aan te schafen. De IVECO's waar ik uiteindelijk 12 jaar mee gewerkt heb, waren een goede keuze. Maar waneer er collega's naar mij toe kwamen en vroegen: "hoe rijdt nou zo'n ding....", kon ik meestal enkel maar glimlachen. De vooroordelen waren het grootst bij de mannen die er nog nooit mee gereden hadden!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

tsja waar heb ik zoal mee gereden?

volvo, scania, daf, man, iveco, renault.

en ik kan je vertellen dat het geen homofiel uitmaakt!:ja:

ze rijden allemaal goed, en doen technisch niet voor elkaar onder.

het grote verschil zou hem in de inrichting zitten, nou das ook een fabeltje.

ze hebben allemaal een bed en 2 stoelen.

ach de plek waar de schakelaars zitten wil nog wel eens verschillen, maar de knopjes doen allemaal hetzelfde.

ik snap ook niet waar of die besuurders van scania allemaal hun merkdeformatie vandaan hebben, want ik vind scania echt niet de beste in dit rijtje.:ja::ja:

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

ik snap ook niet waar of die besuurders van scania allemaal hun merkdeformatie vandaan hebben, want ik vind scania echt niet de beste in dit rijtje.:ja::ja:

tsja waar heb ik zoal mee gereden?

volvo, scania, daf, man, iveco, renault.

en ik kan je vertellen dat het geen homofiel uitmaakt!:ja:

Wat is het nou????

Vond DAF altijd wel een fijne wagen, evenals Volvo.

Scania ben ik nooit verder gekomen dan de 110....:D:D

Renault ook niks mis mee, Iveco was een POS. piece off shit.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is allemaal wat met jullie?! :D :D Ach... Opzich zijn de meeste merken wel goed.

Ik heb zelf DAF, Volvo, Mercedes, MAN, en Scania gereden. En die zijn allemaal wel goed.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een Scania of een DAF.

Ik heb ook een keer een stukje in een Iveco Stralis en een Renault Premium gereden, maar dat vond ik toch een heel stuk minder! Zo'n Iveco is het eerste jaar nog wel redelijk te doen, maar daarna vallen ze langzaam aan van ellende uit elkaar! En dat zijn geen voor oordelen, maar gehoord van een eigen rijder die er toen zelf een had.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

voor alle grapjassen dan maar een paar::D

VOLVO: Vroeg Of Laat Veel Onkosten.

RENAULT: Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd.

MERCEDES: Met Enkele Rijlessen Controleert Elke Dwaas Een Slagschip.

IVECO: Ik Vind Elke Clitoris Okee.

SCANIA: Sommige Chauffeurs Accepteren Niet Iedere Auto.

SCANIA: Super Cabine Als Niemand Iets Aanzet.

DAF: Duwen, Anders Fietsen.

DAF: De Arbeiders Fiets

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
ik rijd sinds een maand met een magnum vega 500 en ik moet eerlijk zeggen dat het qua rijden een kei van een auto is.

En ik onderweg maar blijven turen en zoeken naar zo'n witte Scania van van Damme (toch?):D

Plaats eens een foto als je wil.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
tsja waar heb ik zoal mee gereden?

volvo, scania, daf, man, iveco, renault.

en ik kan je vertellen dat het geen homofiel uitmaakt!:ja:

[....]

ik snap ook niet waar of die besuurders van scania allemaal hun merkdeformatie vandaan hebben, want ik vind scania echt niet de beste in dit rijtje.:ja::ja:

Ieder merk heeft heeft zijn charmes, ik ben zelf springer en ik rijd van alles meestal bakwagens. Ik zit in de dagdistributie voor vaste klanten in Nederland en Belgie.

Ik rij momenteel met MAN Scania en Daf, maar ik heb ook met Volvo's Iveco's en Renault premium gereden.

Ik rij veel in binnensteden woonwijken (plekken waar je met een vrachtwagen eigenlijk niet behoord te komen) en in files zit ik ook veel. Als je enkel veel dokwerk op industrieterreinen/havens hebt en snelwel rijdt maakt het geen drol uit wat voor een merk je hebt.

De meest slechte vind ik toch de DAF (uitgezonderd de XF)

De LF en CF hebben echt een rotte automaat, al issie op die nieuwste modellen al beter. wat moet die lang nadenken en blijft vaak in veel te hoge versnellingen hangen waardoor je niet lekker kan doorrijden en de met de hand moet downshiften. Aan de andere kant trekken ze wel vlot weg.

De automaten van de LFjes en CF zijn helemaal een crime, die blijven op en terugschakelen. Zenuwachtige krengen. in de file of centrum rijd ik dan ook vaak manuneel. De nieuwere modellen hebben tevens een rare plek voor de versnellings pook

Ook het plastic om de spiegels vind ik een nadeel bij de CF en XF, ik moet regelmatig uit de stoel komen om langs de spiegels heen te kijken. Ook sturen ze zwaar wat niet handig/fijn is in woonwijken e.d.

De eerste modellen van de automaat van de Renault premium moet je oppassen met afremmen terugschakelen met b.v. rontondes. die wil nog wel eens een versnelling te laag gaan als je te vlot bent en dan hang je in de gordel, of je zit met je bek tegen de vooruit aan :D Maar voor de rest zijn Renault prima auto's vlot en een strakke draaicirkel. Een nadeel van de Renault is dat ze net zoals de personenwagens veel last hebben van electronica problemen. Sta je weer eens stil omdat een of andere k*t sensor kapot is.

MAN rijdt lekker en heeft een goede automaat. Ik rijdt nu ook wel eens op een handbak MAN en moet toch zeggen dat niets boven een handbak gaat maargoed. :zegtniets:

De nadelen van MAN zijn de grote/hoge cabine en de aldejezus grote draaicirkel, vooral de modellen met slaapcabine (ik heb het nog wel over bakwagens, met evt aanhanger)

Een U bochtje bij een stoplicht hoef je niet te proberen met de MAN bakwagen. Met een 3 assige aanhanger stuur je nog scherper.

Een fijne auto, maar daar ga je liever het centrum en en de woonwijken niet mee in.

Het is wel een fijne auto als ik b.v. naar Belgie moet en 700 à 800 km op 1 dag moet maken of veel laaddokwerk heb.

Volvo FH heb ik nog nooit op gereden maar de FL en FM zijn ook prima auto's. Met Iveco ben ik enkel bekend de Cursor trekker oplegger half automaat (Stick zonder koppeling) ook een fijne bak en je schakelt zelf.

Persoonlijk val ik helemaal voor de Scania :ja: Ik rij zelf meestal op een p260 halfautomaat met koppelingspendaal. Dit is heerlijk in de file of in het centrum. De automaat past zijn schakel gedrag aan je rijstijl op dat moment. Scania stuurt lekker licht en heeft een hele kleine draaicirkel met dezelfde laadmeters als een MAN TGX met slaapcabine. Je zit ook lekker laag bij de grond dus het is makkelijker manoeuvreren in krappe straatjes. Ook kan je nog kiezen bij de halfautomaat de LOW of de HI drive, wat ook makkelijk is waarvoor ik rij...

s'ochtens met distributie met zo'n 2 ton op de as gaat de Scania in de HI gear. S'middags moet ik vaak staal terugladen (kraanwerk via het dak) en heb ik er al gauw 8 to 10 ton inzitten en schakelt hij heerlijk rustig in de low.

Waar je enkel met deze Scania's in het begin moet oppassen ik dat de cabine aardig laag boven de grond ligt en aardig breed is. Dus voorzichtigheid geboden bij hoge stoepranden. Je hebt zo een kras of je bent je spatbord kwijt.

Ieder merk heeft zijn voor en nadelen en het is ook afhankelijk wat en waar je ermee rijd. Voor mij zijn een goede bak en krappe draaicirkels een prioriteit terwijl voor een int. chauffeur of een container pendelaar het meer zal zoeken in ruimte en ergonomie...

Als je gaat praten over de TGX XF FH e.d. int. trekkers worden de verschillen al veel kleiner.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
En ik onderweg maar blijven turen en zoeken naar zo'n witte Scania van van Damme (toch?):D

Plaats eens een foto als je wil.

Sorry Pierre, vergeten te vertellen dat het containertransport niet echt mijn ding was en dat ik zodoende maar iets anders gezocht heb ;)

dus als je deze ziet rijden roep je maar ff op de bak :)

post-1066-1394782924,7586_thumb.jpg

post-1066-1394782924,9576_thumb.jpg

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...