[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

opt-out


Gast TobyJug

Recommended Posts

Hebben jullie dat in Nederland niet?

Hier in de UK heb je een opt-out voor de 48 uur...

Je tekend een papiertje dat je meer will werken en voila... geregeld..

Zolang je binnen de rij en werktijden blijft is er niks aan de hand..

Vorige week 4 dagen gewerkt =58 uur..

3x15 en 1x13

volkomen legaal zolang ik me 9 en 11 uur rustperiodes heb is het geen probleem....

Ik vroeg me af of dat in NL ook kan..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hier kan met toestemming van de chauffeur de periode waarover wordt gemiddeld, verlengd worden van 16 naar 26 weken. Geloof ik....

En er is al afgesproken dat de helft van de niet rijuren mag worden betaald als "beschikbaarheidstijd" zonder dat het meetelt voor de 48 uur.

Een opt-out hebben we hier niet. Moet je die invullen voor elke week dat je over de 48 uur heengaat, of is het een eenmalige formaliteit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier kan met toestemming van de chauffeur de periode waarover wordt gemiddeld, verlengd worden van 16 naar 26 weken. Geloof ik....

En er is al afgesproken dat de helft van de niet rijuren mag worden betaald als "beschikbaarheidstijd" zonder dat het meetelt voor de 48 uur.

Een opt-out hebben we hier niet. Moet je die invullen voor elke week dat je over de 48 uur heengaat, of is het een eenmalige formaliteit?

I see....

ja "beschikbaarheidstijd" is hier POA (Period of Availability) die telt ook niet mee voor werktijd inderdaad...

Het is 1x een papiertje invullen per bedrijf..

Ik doe nu het meeste werk via Drivers Direct die me bij Stobart plaatsen en heb dat 1x getekent bij huh en 1x bij een ander bedrijf waar ik eens voor reed...

Ik kan 1 week 5 dagen en 1 week 6 dagen werken en dan max 3x 15 uur en de rest 13 uur per 24 uur..

Dus ik kan als ik will de ene week 84 uur draaien en de volgende week 71 en dan weer 84 etc...

dat wil ik natuurlijk niet maar wel beter dan de 48 natuurlijk hahahaha

Kan niet over de rijuren... dat is hetzelfde als overal in de EU..

maf die Engelse...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hier word het straks geregeld dat een chauffeur mag kiezen hoe hij die 48 uur geregeld wil hebben.

Mensen kunnen dan kiezen voor die 50% beschikbaarheidstijd. Maar mensen die minder willen werken kunnen ook kiezen voor 25% of zelfs 0%. Zo kan een chauffeur die niet wil niet gedwongen worden om langer te werken dan 48 uur.

En wij hebben ook al een brief moeten tekenen waarin staat dat wij meer werken dan 48 uur geen probleem vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier word het straks geregeld dat een chauffeur mag kiezen hoe hij die 48 uur geregeld wil hebben.

Mensen kunnen dan kiezen voor die 50% beschikbaarheidstijd. Maar mensen die minder willen werken kunnen ook kiezen voor 25% of zelfs 0%. Zo kan een chauffeur die niet wil niet gedwongen worden om langer te werken dan 48 uur.

En wij hebben ook al een brief moeten tekenen waarin staat dat wij meer werken dan 48 uur geen probleem vinden.

aha.... Dus met een beetje geluk komen jullie er ook vanaf dan.. :banaan:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En wij hebben ook al een brief moeten tekenen waarin staat dat wij meer werken dan 48 uur geen probleem vinden.

Moeten?

Nou zal de gemiddelde chauffeur meer dan 48 uur wel goed vinden. Maar dacht dat niemand je kan dwingen om te tekenen. Wel kunnen ze je het leven moeilijk maken natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Moeten?

Nou zal de gemiddelde chauffeur meer dan 48 uur wel goed vinden. Maar dacht dat niemand je kan dwingen om te tekenen. Wel kunnen ze je het leven moeilijk maken natuurlijk.

Als je niet tekent dan betekend dat jij niet meer wil werken dan die 48 uur.

Zo is het voor mijn werkgever duidelijk dat ik meer dan 48 uur wil werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als je niet tekent dan betekend dat jij niet meer wil werken dan die 48 uur.

Zo is het voor mijn werkgever duidelijk dat ik meer dan 48 uur wil werken.

Oh, op die manier, dat klinkt meer logies ja. Vind dat je als chauffeur toch op zijn minst net zo lang zou mogen rijden tot je thuis bent. totaal aantal uren natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

na 48 uur werken ben ik nog lang niet moe doe mij maar gwn 80 uur werken in de week en ik ben blij:D

Niet overdrijven he Nanno:rolleyes: Tussen de 50 en 60 uur per week is meer dan zat:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, maar met het huidige "standaard" salaris kun je van 40 uur niet rond komen (ik heb zelfs een 35 uur contract voor 4 dagen p/w), dus daar heb je toch wel een "paar" overuren voor nodig (om dat beetje extra te kunnen doen:p)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in hoever is dat briefje geldig.

geld dit alleen voor het thuisland.

ik denk als je in het buitenland aangehouden word dat het dan kassa is.

ik heb toen ooit ook een briefje ondertekend dat ik het geen bezwaar vond om dat was toen dacht tot 55 uur in plaats van 48.

maar dat briefje blijft bij het bedrijf dus volgens mijn werkgever was dit alleen voor als er bedrijfs controle komt en er is een getekende brief bij meer als toegestaane uren is het dan niet strafbaar als de chauffeur tekende.

dus is het alleen voor het thuis land.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
in hoever is dat briefje geldig.

geld dit alleen voor het thuisland.

ik denk als je in het buitenland aangehouden word dat het dan kassa is.

ik heb toen ooit ook een briefje ondertekend dat ik het geen bezwaar vond om dat was toen dacht tot 55 uur in plaats van 48.

maar dat briefje blijft bij het bedrijf dus volgens mijn werkgever was dit alleen voor als er bedrijfs controle komt en er is een getekende brief bij meer als toegestaane uren is het dan niet strafbaar als de chauffeur tekende.

dus is het alleen voor het thuis land.

Rik,deze 48 uur kunnen alleen in het thuisland gecontroleerd worden,er is geen een polizist die jou daar onderweg op kan controleren omdat die 48 uur een gemiddelde is over een bepaalde periode.

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wij hebben ook al een brief moeten tekenen waarin staat dat wij meer werken dan 48 uur geen probleem vinden.

Hebben wij ook gehad! Ik heb hem ook getekend!

Niet omdat ik dat zo leuk vind, maar omdat 48 uur financieël gezien niet echt lonend is.....:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden