Spring naar bijdragen
Jacq

men kan ook niet alles weten ...

Recommended Posts

Of ik ben gisteravond gigantisch bij de neus genomen :D

of het is juist ...

het gaat om bord B34b

http://auto-en-vervoer.infonu.nl/verkeer/18410-verkeersborden-frankrijk.html

ik rij met de luxe auto op LPG, klopt dat....dat dit bord ook geld voor de soort brandstof?

het klink raar dat ik als ervaren chauffeur deze vraag in twijfel trek...anders moet ik een oranje bord op mijn auto plaatsen :D

het ging dan met name om de tunnels waar die borden stonden als ik dat goed begrepen had ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij Rouen staat dat bord met onderschrift dat het voor GPL verboden is. Bij mijn weten is die tunnel ook inderdaad gesloten voor voertuigen die op LPG rijden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je gigantiese neus is, hhmm, nee,, laat maar

Gesloten voor voertuigen die bepaalde explosieve of licht ontvlambare stoffen vervoeren

Dat staat naast dat bord. Benzine is ook explosief, net zoals vrouwen.

Het is de brandstof in je tank, dus gaan met die personen auto.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gesloten voor voertuigen die bepaalde explosieve of licht ontvlambare stoffen vervoeren

En ik maar denken dat je daar niet mocht rijden terwijl je dak van de auto in de fik staat!:D:D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

dat klopt idd jacq.

en niet alleen in frankrijk hoor, zo is het in de meeste parkeergarages in duitsland verboden te parkeren voor auto's die op lpg rijden.

dus met de pkw naar parijs?, vergeethet maar je mag de periferique niet op, alle tunnels daar staat dit bord bij.

dat een gastank veel veiliger is dan een benzinetank, daar word gewoon aan voorbij gegaan.

maar zo word lpg wel meer in het verdomhoekje gezet.

rijden op lpg is veel schoner dan benzine of diesel.

waarom is dan jaren geleden de houderschapbelasting voor diesel verlaagd terwijl die van lpg omhoog ging???

en dit was een milleu maatregel:confused::confused::confused::confused:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je mag geen bepaalde stoffen vervoeren, brandstof voor de eigen aandrijving vervoer je niet. Die heb je nodig om te blijven rijden. Daarvoor is er (iig in NL) een maximum van 1500 liter die je bij mag hebben voor je eigen aandrijving.

Henk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast sflj

Het gaat inderdaad om de stoffen die je eventueel vervoert.

Jij mag met je door LPG aangedreven autootje dit bord gewoon passeren! ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het gaat inderdaad om de stoffen die je eventueel vervoert.

Jij mag met je door LPG aangedreven autootje dit bord gewoon passeren! ;)

Dit is idd een vervoersverbod, ik was een beetje van de wijs gebracht door Jacq met haar opmerking over de LPG instalatie in haar auto. :stom:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dit is idd een vervoersverbod, ik was een beetje van de wijs gebracht door Jacq met haar opmerking over de LPG instalatie in haar auto. :stom:

Een zeer slim en knap manneke had dat in bericht #3 al geschreven.......:ja:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

LPG is zwaarder dan lucht en blijft hangen in de ondergrondse parkeergarages. Dat is de reden dat LPG-installaties verboden zijn in de meeste van dit soort garage´s. Doordat bij een eventuele lekkage het gas niet vervliegt, is het ontploffingsgevaar te groot.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
LPG is zwaarder dan lucht en blijft hangen in de ondergrondse parkeergarages. Dat is de reden dat LPG-installaties verboden zijn in de meeste van dit soort garage´s. Doordat bij een eventuele lekkage het gas niet vervliegt, is het ontploffingsgevaar te groot.

Het meeste gas is toch zwaarder dan lucht? Het heeft de neiging om in kelders en riolen te kruipen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op http://brandveilig.be/wp-content/dossier-wagens-op-lpg-in-ondergrondse-parkeergarages.pdf word het principe nader uitgelegd. Een minieme hoeveelheid ontsnapt LPG-gas zal de omgevingslucht in een ondergrondse ruimte verzadigen en daardoor neemt het risico op ontploffingsgevaar sterk toe.

hoe zit het dan met benzinedampen????

of dieseldampen, zijn die niet gevaarlijk in een bepaalde mengverhouding met de zuurstof in de lucht?:confused::confused::confused:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Benzine en diesel zijn vloeistoffen. Giet beide vloeistoffen in een open bak en het zal lange tijd duren eer deze vloeistoffen volledig verdampt zijn. Doordat LPG een gas is, is het vele malen vluchtiger. Giet vloeibaar LPG in een bak en het verdampt meteen geheel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Benzine en diesel zijn vloeistoffen. Giet beide vloeistoffen in een open bak en het zal lange tijd duren eer deze vloeistoffen volledig verdampt zijn. Doordat LPG een gas is, is het vele malen vluchtiger. Giet vloeibaar LPG in een bak en het verdampt meteen geheel.

nou zet jij maar eens een 1 liter benzine buiten in een bak bij een temperatuur van 20 graden, wedden dat hij dan ook binnen het uur leeg is.

en een liter benzine geeft in dampvorm ook een behoorlijk aant al liters gas.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
nou zet jij maar eens een 1 liter benzine buiten in een bak bij een temperatuur van 20 graden, wedden dat hij dan ook binnen het uur leeg is.

en een liter benzine geeft in dampvorm ook een behoorlijk aant al liters gas.

Benzinedampen mengen zich volledig met de aanwezige lucht, gas trekt naar de bodem en blijft daar wachten op een vonk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Benzinedampen mengen zich volledig met de aanwezige lucht, gas trekt naar de bodem en blijft daar wachten op een vonk.

benzinedampen is ook gas herman en vormt met de zuurstof in de lucht een brandbaar mengsel in de juiste mengverhouding.

en voor benzine en lpg in gasvorm geld hetzelfde, ze moeten vermengd worden met de juiste hoeveelheid zuurstof om gevaarlijk te worden.

en lpg in gasvorm vervliegt en verdund ook, net als benzine.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
benzinedampen is ook gas herman en vormt met de zuurstof in de lucht een brandbaar mengsel in de juiste mengverhouding.

en voor benzine en lpg in gasvorm geld hetzelfde, ze moeten vermengd worden met de juiste hoeveelheid zuurstof om gevaarlijk te worden.

en lpg in gasvorm vervliegt en verdund ook, net als benzine.

Ik vindt het geschoten, het enigste gas waar ik mee te maken heb is Methaangas. Ik ga deze week maar eens een pan snert brouwen. :ja:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik vindt het geschoten, het enigste gas waar ik mee te maken heb is Methaangas. Ik ga deze week maar eens een pan snert brouwen. :ja:

van mien bonensoep, krieg ie betere kwaliteit methaangas :ja:LOLLOL

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
van mien bonensoep, krieg ie betere kwaliteit methaangas :ja:LOLLOL

Weet ik, maar waar moet ik er mee heen, we hebben geen bordeel hier om op te blazen! :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites