[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

men kan ook niet alles weten ...


Jacq

Recommended Posts

  • Forumlid

Of ik ben gisteravond gigantisch bij de neus genomen :D

of het is juist ...

het gaat om bord B34b

http://auto-en-vervoer.infonu.nl/verkeer/18410-verkeersborden-frankrijk.html

ik rij met de luxe auto op LPG, klopt dat....dat dit bord ook geld voor de soort brandstof?

het klink raar dat ik als ervaren chauffeur deze vraag in twijfel trek...anders moet ik een oranje bord op mijn auto plaatsen :D

het ging dan met name om de tunnels waar die borden stonden als ik dat goed begrepen had ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je gigantiese neus is, hhmm, nee,, laat maar

Gesloten voor voertuigen die bepaalde explosieve of licht ontvlambare stoffen vervoeren

Dat staat naast dat bord. Benzine is ook explosief, net zoals vrouwen.

Het is de brandstof in je tank, dus gaan met die personen auto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het gaat inderdaad om de stoffen die je eventueel vervoert.

Jij mag met je door LPG aangedreven autootje dit bord gewoon passeren! ;)

Dit is idd een vervoersverbod, ik was een beetje van de wijs gebracht door Jacq met haar opmerking over de LPG instalatie in haar auto. :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

LPG is zwaarder dan lucht en blijft hangen in de ondergrondse parkeergarages. Dat is de reden dat LPG-installaties verboden zijn in de meeste van dit soort garage´s. Doordat bij een eventuele lekkage het gas niet vervliegt, is het ontploffingsgevaar te groot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
LPG is zwaarder dan lucht en blijft hangen in de ondergrondse parkeergarages. Dat is de reden dat LPG-installaties verboden zijn in de meeste van dit soort garage´s. Doordat bij een eventuele lekkage het gas niet vervliegt, is het ontploffingsgevaar te groot.

Het meeste gas is toch zwaarder dan lucht? Het heeft de neiging om in kelders en riolen te kruipen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Benzine en diesel zijn vloeistoffen. Giet beide vloeistoffen in een open bak en het zal lange tijd duren eer deze vloeistoffen volledig verdampt zijn. Doordat LPG een gas is, is het vele malen vluchtiger. Giet vloeibaar LPG in een bak en het verdampt meteen geheel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
nou zet jij maar eens een 1 liter benzine buiten in een bak bij een temperatuur van 20 graden, wedden dat hij dan ook binnen het uur leeg is.

en een liter benzine geeft in dampvorm ook een behoorlijk aant al liters gas.

Benzinedampen mengen zich volledig met de aanwezige lucht, gas trekt naar de bodem en blijft daar wachten op een vonk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
benzinedampen is ook gas herman en vormt met de zuurstof in de lucht een brandbaar mengsel in de juiste mengverhouding.

en voor benzine en lpg in gasvorm geld hetzelfde, ze moeten vermengd worden met de juiste hoeveelheid zuurstof om gevaarlijk te worden.

en lpg in gasvorm vervliegt en verdund ook, net als benzine.

Ik vindt het geschoten, het enigste gas waar ik mee te maken heb is Methaangas. Ik ga deze week maar eens een pan snert brouwen. :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
benzinedampen is ook gas herman en vormt met de zuurstof in de lucht een brandbaar mengsel in de juiste mengverhouding.

en voor benzine en lpg in gasvorm geld hetzelfde, ze moeten vermengd worden met de juiste hoeveelheid zuurstof om gevaarlijk te worden.

en lpg in gasvorm vervliegt en verdund ook, net als benzine.

Benzinedamp (zoals het officieel genoemd wordt, benzine verdampt name ijk onder normale temperaturen) is lichter dan lucht en vermengt zich geheel zodat er geen explosieve situatie's kunnen ontstaan.

Nederland zou anders allang van de aardbodem zijn verdwenen, een vliegtuig loost de overtollige kerosine voor dat het land.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Heb op een tank schip gewerkt, en daar werd mij altijd verteld dat benzine dampen zwaarder dan lucht zijn......

Klopt dus niet, een verdampte vloeistof is altijd lichter anders zou de damp in de vloeistof terug worden geduwd of te we;zou niet kunnen opstijgen.

Op een tanker hebben we het ook over een verzadigde lucht zoals bij mist, boven vochtige stukken blijft de mist langer hangen dan op droge zandgronden.

is dat zo????

hoe kan het dan dat mijn auto met verbrandingsmotor op benzine loopt, terwijl er door benzinedampen geen explosieve situaties kunnen ontstaan?

ik dacht dat het principe van een verbrandingsmotor bestaat uit het gecontroleerd tot ontploffing brengen van een benzine/lucht mengsel!

benzinedamp en lpg, vermengd met lucht zijn beide brandbaar en explosief in de juiste verhouding!!!

Als eerste we spreken over een verbrandingsmotor waar een perfect gemengd mengsel van brandstof en lucht tot ontbranding wordt gebracht, bij een explosie zou het voertuig snel stilstaan met een krukas die onder het carter uit komt.

Daarbij heb je het over een gesloten ruimte waar de brandstof niet kan "vervliegen".

Ja ik heb vroeger bij de cursus CCVb verdomd goed opgelet.

Als jullie stelling waar zou zijn, waarom brandt de Golf van Mexico dan niet?

Daar zijn miljoenen liters brandbare olie ingestroomd een paar maanden geleden.

Als laatste een puur natuurkundige vraag:

Hoe kan een molecuul van een zwaardere vloeistof (water / H2O) na verdamping lichter zijn dan een molecuul van een lichtere vloeistof (benzine) die verdampt is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

http://www.hetbrandweerforum.nl/index.php?topic=26219.15

Vond dit hier.http://www.bofas.be/docs/standaarddocumenten/aannemers/procedures_en_codes_van_goed_gebruik/nl/T5910_02_benzine_super95en98.pdf

ZEER LICHT ONTVLAMBAAR.



De dampen zijn zwaarder dan lucht en kunnen zich langs de grond verspreiden met

als gevolg een zeer ernstig ontploffingsgevaar. De wrijving veroorzaakt door de

uitstroming van het product wekt electrostatische ladingen op die vonken kunnen

voortbrengen en zo BRAND of EXPLOSIE veroorzaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
http://www.hetbrandweerforum.nl/index.php?topic=26219.15

Vond dit hier.http://www.bofas.be/docs/standaarddocumenten/aannemers/procedures_en_codes_van_goed_gebruik/nl/T5910_02_benzine_super95en98.pdf

ZEER LICHT ONTVLAMBAAR.



De dampen zijn zwaarder dan lucht en kunnen zich langs de grond verspreiden met

als gevolg een zeer ernstig ontploffingsgevaar. De wrijving veroorzaakt door de

uitstroming van het product wekt electrostatische ladingen op die vonken kunnen

voortbrengen en zo BRAND of EXPLOSIE veroorzaken.

Mooi berichtje.

Toch raar dat er wolken in de lucht hangen.

Belangrijk woordje in het bericht is kunnen,

als de lucht verzadigd is (hoge relatieve vochtigheid) zal net als mist de damp van benzine zich over de grond verspreiden.

Is de RV laag en hangt er geen wolkje aan de lucht zal ook de benzinedamp in no time opgelost zijn.

Is gewoon een natuurkundig gegeven.

@Freddy

Je kunt het penis noemen zoveel als je wilt maar voor een verbranding heb je drie dingen nodig:

1 zuurstof

2 brandstof

3 warmte

Alle drie die dingen moeten aanwezig zijn in de juiste hoeveelheid anders heb je geen verbranding.

Elke stof heeft zijn eigen specifieke verhoudingen om te kunnen branden en er is geen stof op deze aarde wat niet kan branden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden