[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

container transport


bronsmonster

Recommended Posts

  • Forumlid

ik zit al lang na te denken van als ik strax mn papieren heb wat ik dan zal gaan rijden:confused:

ik wil niet net als mn vader distributie doen en veel start stop rijden.....dus het liefst vollevrachten en langestukken rijden ;) het liefst internationaal natuurlijk :Dtoen dacht ik dus bij het internationale container transport maarrrrrrrrrrrr..... ik word nog steeds een beetje afgeschrikt door de verhalen van illegale troep in die doos....chauffeur in de bak...:hamer:

mijn vraag is nu is dat nog steeds zo? en zou ik het wel of niet moeten doen?

of zou er nog meer transporten zijn die vollevrachten zijn groupage ofzo? losgestort of bulk mischien

het zou wel het liefts internationaal zijn

please help:confused::confused::confused:

:bey::bey::bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om te beginnen, hoef je niet bang te zijn voor "illegale" dingen in een zee container, omdat deze altijd verzegeld aangeleverd wordt in een zee haven. JIJ als chauffeur bent niet verantwoordelijk voor de inhoud van de container. Als je ergens een container gaat laden, mag de chauffeur niet helpen, en is de afzender verantwoordelijk voor de verzegeling, dit nummer moet ook op de vrachtbrief/cmr gezet worden dus....... die vrees in ongegrond.

Verder succes met de keuze.:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb net met men vaa gesproken :angel: en die zij dat het zo ging in nederland maar omdat ik internationaal wil gaan rijden heb ik zo men twijfels bij dearm der wet in de miziemasie lnaden:confused::confused::confused::confused::confused::confused:

:bey:

en je denkt dat het probleem groter is bij containers? Wat verstopt men allemaal in een trailer onder het mom pakket? (in, onder maakt niet uit)

Ik denk dat bij containers het risico niet groter of minder groot is.

Ga er maar vanuit als je in het buitenland "betrapt"wordt met foute boel dat je heel veel mazzel hebt als je zonder gevolgen verder mag.

Het voordeel van containers is ,als je hem uit de haven haalt, hij van een douane terrein af komt en verzegeld is. Maar ook een trailer die wordt geladen, of die je zelf mag vullen kan vol zitten met exotisch spul. Of kijk je iedere doos na die je in de auto zet?

Maar ehh ga nu maar eerst druk maken over het halen van je rijbewijs en maak je dan druk over zo'n zaken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
en je denkt dat het probleem groter is bij containers? Wat verstopt men allemaal in een trailer onder het mom pakket? (in, onder maakt niet uit)

Ik denk dat bij containers het risico niet groter of minder groot is.

Ga er maar vanuit als je in het buitenland "betrapt"wordt met foute boel dat je heel veel mazzel hebt als je zonder gevolgen verder mag.

Het voordeel van containers is ,als je hem uit de haven haalt, hij van een douane terrein af komt en verzegeld is. Maar ook een trailer die wordt geladen, of die je zelf mag vullen kan vol zitten met exotisch spul. Of kijk je iedere doos na die je in de auto zet?

Maar ehh ga nu maar eerst druk maken over het halen van je rijbewijs en maak je dan druk over zo'n zaken

het is denk ik meer omdat je verhalen hoort over de ''container'' chauffeur en de verhalen van de trailel chauffeur niet zo veel hoort maar gelijk heb je wel ze kunnen overal wat verstoppen ;)

inderdaad zonder rijbewijs ben je nergens (als chauffeur ;))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het is denk ik meer omdat je verhalen hoort over de ''container'' chauffeur en de verhalen van de trailel chauffeur niet zo veel hoort maar gelijk heb je wel ze kunnen overal wat verstoppen ;)

inderdaad zonder rijbewijs ben je nergens (als chauffeur ;))

ik weet niet wat je hoort en waar je t hoort, maar de verhalen over trailers, koelers enz hoor ik vaker dan een containerrijder die aangehouden is met een doos poeder......(ik bedenk me nu net dat ik geen enkel verhaal ken van een gevangen chauffeur die met een container reed)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...
  • Forumlid

Elke container draagt een label met identificatie en technische gegevens: een uniek identificatienummer (waarbij het laatste cijfer een controlecijfer is), het land waar hij is geregistreerd, de eigenaar, het tarra, het maximum netto- en het maximum brutogewicht.

De 4 letters (ook wel prefix genoemd) zeggen iets over de eigenaar van de container, enkele voorbeelden:

De code op de foto GB 2251 is inmiddels vervangen. De eerste twee letters die de plaats van herkomst kenbaar maakten (GB= Great Britain) is vervallen. Er rest nu nog slechts voor bijv. een 40-voet 8,6: 42G1, een 20-voet 8,6: 22G1 en bijv. een 40-voet reefer 9,6: 45R1.

met dank aan wikipedia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden