[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Transportbedrijf N.T.W B.V failliet: Achttien chauffeurs ontslagen


Gast Cortrans

Recommended Posts

image-7610.jpgGeschreven door Marcel van der Voort op 10.11.2010, 16:14

WITHAREN - "Mijn bedrijf is failliet omdat ik het afgelopen jaar met drie wanbetalers te maken kreeg. Twee zijn er failliet en de derde is met de noorderzon vertrokken", beweert de directeur van het dinsdag 9 november failliet verklaarde transportbedrijf N.T.W B.V., aan de Woestendijk 2 in Witharen.

"Er werkten achttien chauffeurs bij mij. Die zijn vandaag (woensdag) ontslagen door curator mr. W. Limberger uit Zwolle. Ik heb het bijtijds tegen ze gezegd en ook zelf het faillissement aangevraagd. Zodat de jongens geld via het UWV krijgen. Een aantal moet een hypotheek betalen", laat hij aan Transport Online weten.

"Ik weet nog niet of ik ga doorstarten. Ik heb mijn buik vol van de mentaliteit die er tegenwoordig heerst in het internationaal transport."

Er hebben zich volgens hem nog geen andere kandidaten gemeld.

"Zelf vind ik de gang van zaken bijzonder vervelend", voegt hij eraan toe.

Inmiddels liggen alle activiteiten van N.T.W B.V stil. Het transportbedrijf vervoerde stukgoederen.

Het wagenpark is geleased en dat betekent dat de trucks terug zullen gaan naar de leasemaatschappij.

©Transport Online / Marcel van der Voort

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 77
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Ze rijden ook als charter voor Tielbeke en in de drukke periodes voor Peter Appel bij AH.

Jammer voor die jongens. Hopelijk kunnen ze werk vinden bij 1 van de andere vervoerders. Dat zal haast moeten lukken met de drukke kerstperiode voor de deur.

D'r was een tijd lang dat, als ik stond te lossen op zaterdag in Neede, een NTW auto bij de AH vandaan kwam, en moest zien dat hij me passeerde (lekker krap). Dan maakten we meestal wel een praatje:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch waar dus.. De geruchten had ik een tijdje geleden al eens gehoord dat het niet te best is.

@ HVA misschien rit afmaken. Greving Europa zit veel in DK en noord Duitsland.

Kwam vanavond nog een losse trekker tegen bij Ewijk........

Die stond naast mij op de parking van Waasmunster (B) (toen nog met een oplegger erachter), hij wou alleen kwijt dat hij op weg was naar huis:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
laatst reed er een chauffeur charter bij ons (ik noem ff geen namen:zegtniets:) maar je hebt (had) ntw 1 en ntw 2 zei hij tegen me. en 1 van de 2 rijd niet alleen voor greving maar zou deel uitmaken van....

Vrienden met Jan & Jan ?? Die relatie's duren nooit lang.:D Hebben er al meer ervaren.

Die hadden vroeger zelf ook 7 auto's, hebben er nu geen een meer omdat het eigenlijk niet uit kan:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op die witte wagen staat het logo van Spronsen en de naam IFT.

Bestaat dat bedrijf nog? En wat betekenen die letters I.F.T. ?

(dit is geen quiz of zo ik ben alleen nieuwsgierig)

^

IFT=International Forwarding and Transport. IFT Sweden AB was de Zweedse entiteit die overbleef na het opsplitsen/kapot gaan van Spronsen Transport. De laatste directeur van Spronsen (Ad S.) heeft die Zweedse BV meegenomen en er weer een gezond bedrijf van gemaakt. In NL was het kantoor in Zevenhuizen. Op de top zo'n 12 eigen auto's en 20 charters. Vooral groente/fruit tussen NL en Zweden. NTW was één van de charters (goeie). Tussen Noorwegen/Zweden en Duitsland hadden ze nog 10 auto's rijden met stukgoed.

Een jaar of vijf geleden is de eigenaar gestopt en heeft het 'verkocht' aan Van Amerongen ofzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
^

IFT=International Forwarding and Transport. IFT Sweden AB was de Zweedse entiteit die overbleef na het opsplitsen/kapot gaan van Spronsen Transport. De laatste directeur van Spronsen (Ad S.) heeft die Zweedse BV meegenomen en er weer een gezond bedrijf van gemaakt. In NL was het kantoor in Zevenhuizen. Op de top zo'n 12 eigen auto's en 20 charters. Vooral groente/fruit tussen NL en Zweden. NTW was één van de charters (goeie). Tussen Noorwegen/Zweden en Duitsland hadden ze nog 10 auto's rijden met stukgoed.

Een jaar of vijf geleden is de eigenaar gestopt en heeft het 'verkocht' aan Van Amerongen ofzo.

Zou wel kunnen kloppen dit, want van de week stond er een naast me van Amerongen/Kamphuis tegenwoordig met een trailer van IFT erachter. Kwam gister op de A1 trouwens ook nog een oranje superspace tegen van NTW met een Amerongen/Kamphuis trailer ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Toch waar dus.. De geruchten had ik een tijdje geleden al eens gehoord dat het niet te best is.

.

Vertel mij nou eens, waar komen zulke geruchten nou vandaan?

Komt dat uit het bedrijf zelf, of chauffeurs die via via iets hebben gehoord.

leg mij nou eens uit, hoe kun je als chauffeur nou merken dat het slecht gaat met je bedrijf, terwijl er wel volop werk is.

Wie of wat verspreidt dan die geruchten, ik hoor ook wel eens wat, maar dat klopt nooit achteraf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zou wel kunnen kloppen dit, want van de week stond er een naast me van Amerongen/Kamphuis tegenwoordig met een trailer van IFT erachter. Kwam gister op de A1 trouwens ook nog een oranje superspace tegen van NTW met een Amerongen/Kamphuis trailer ;)

kunnen we daaruit opmaken dat NTW niet ter ziele is maar bijvoorbeeld een doorstart heeft gemaakt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Vertel mij nou eens, waar komen zulke geruchten nou vandaan?

Komt dat uit het bedrijf zelf, of chauffeurs die via via iets hebben gehoord.

leg mij nou eens uit, hoe kun je als chauffeur nou merken dat het slecht gaat met je bedrijf, terwijl er wel volop werk is.

Wie of wat verspreidt dan die geruchten, ik hoor ook wel eens wat, maar dat klopt nooit achteraf.

Chauffeurs, ex-chauffeurs, die scandinavië gangers lullen ook veel op de boot.

Hoorde het met de bouwvak al dat het niet dendert ging daar.

Als het loon niet meer op tijd komt, gaat er iets niet goed.;) Klopte bij mij altijd, geld te laat, tent binnen 3 maand failliet.:hamer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat het slecht gaat met je bedrijf, terwijl er wel volop werk is.

Volop werk wil niet zeggen dat het ook altijd goed gaat.

Als je inkomsten lager zijn dan je uitgaven bijv. is het ook snel klaar....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
zouden best een doorstart kunnen hebben gemaakt.

want ben er gisteren een stuk of 5 tegen gekomen in denenmarken

met een Greving trailer er achter.

gr berry

"Zodat de jongens geld via het UWV krijgen. Een aantal moet een hypotheek betalen",

"Het wagenpark is geleased en dat betekent dat de trucks terug zullen gaan naar de leasemaatschappij".

Ik denk dat een andere vervoerder die wagens heeft opgehaald bij de dealer en naar Greving is gegaan voor het werk over te nemen. Dat is dan wel mooi voor de chauffeurs. Kunnen ze hun hypotheek gelukkig blijven betalen.

Nu alleen nog de naam veranderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
hij had een pandje in bodegraven toch? Zag ik tenminste altijd het spul van itf staan:confused:

Goed gezien. IFT heeft een jaar of zes in Zevenhuizen gezeten. Voor die tijd een jaartje in Rotterdam (bij Beneluxtunnel). Tegen het einde hebben ze een jaartje in Bodegraven gezeten.

Was een keurige zaak w.b. prijzen en betaalgedrag. Helaas over en uit. Het is in het transport moeilijk een boterham verdienen. Ik bekijk ondernemers die eraan beginnen met bewondering en toch ook met wat verbazing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden