[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Transportbedrijf N.T.W B.V failliet: Achttien chauffeurs ontslagen


Gast Cortrans

Recommended Posts

  • Forumlid
"Ik weet nog niet of ik ga doorstarten. Ik heb mijn buik vol van de mentaliteit die er tegenwoordig heerst in het internationaal transport." zegt Noordegraaf.

De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.

Zonder NTW zou het internationaal transport er al een stuk beter uit zien.

Jammer voor de chauffeurs maar als ze een klein beetje eigenwaarde hebben kunnen die overal terecht, zo'n knoeier verdient geen NL chauffeurs...:mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 77
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.

Zonder NTW zou het internationaal transport er al een stuk beter uit zien.

Jammer voor de chauffeurs maar als ze een klein beetje eigenwaarde hebben kunnen die overal terecht, zo'n knoeier verdient geen NL chauffeurs...:mad:

Yep, ik sprak een jaar of wat terug een chauffeur van hun hier uit het dorp, en hij zei dat als ze frisdranken terug moesten laden daar ergens aan de 213, en ze 6 wachturen hadden, wat de normaalste zaak daar van de wereld is, ze dit niet betaald kregen, omdat ntw dit ook niet betaald kreeg.:hamer:

Ik heb van hem een telefoonnummer gekregen voor als het mij wat leek.:stom:

Ik heb hem wel vriendelijk bedankt.:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Yep, ik sprak een jaar of wat terug een chauffeur van hun hier uit het dorp, en hij zei dat als ze frisdranken terug moesten laden daar ergens aan de 213, en ze 6 wachturen hadden, wat de normaalste zaak daar van de wereld is, ze dit niet betaald kregen, omdat ntw dit ook niet betaald kreeg.:hamer:

Daarom gaan er ook zoveel "goede" bedrijven failliet.

De degelijke bedrijven die niet mee willen doen aan sociale dumping of CAO-ontduiking die maken met klanten duidelijke afspraken over lange laad/lostijden, helaas zijn er altijd weer bedrijven die het niet intereseert hoe lang een chauffeur ergens staat te laden, en doodleuk tegen een chauffeur zeggen "de klant betaalt het niet".

Nee, als je geen rekening opmaakt voor 6 wacht-uren dan krijg je dat inderdaad ook niet betaalt.

Maar ondertussen krijgt zo'n beuner wél al het werk voor volgend jaar en de "goede" bedrijven gaan failliet, moeten inkrimpen, of in het ergste geval: uitvlaggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarom gaan er ook zoveel "goede" bedrijven failliet.

De degelijke bedrijven die niet mee willen doen aan sociale dumping of CAO-ontduiking die maken met klanten duidelijke afspraken over lange laad/lostijden, helaas zijn er altijd weer bedrijven die het niet intereseert hoe lang een chauffeur ergens staat te laden, en doodleuk tegen een chauffeur zeggen "de klant betaalt het niet".

Nee, als je geen rekening opmaakt voor 6 wacht-uren dan krijg je dat inderdaad ook niet betaalt.

Maar ondertussen krijgt zo'n beuner wél al het werk voor volgend jaar en de "goede" bedrijven gaan failliet, moeten inkrimpen, of in het ergste geval: uitvlaggen.

:ok: helemaal mee eens.

Sowieso gelul dat je voor de kat haar viool moet staan laden. Maar zolang als er collega's zijn die erin trappen. Als hij die 6 wacht uren niet betaald krijgt, moet hij die vracht niet aannnemen. En als hij hem wel aanneemt, moet hij z'n chauffeurs normaal betalen.

Maar eh: tis toch logisch dat ze die wachturen niet betaald kregen. Zoals ik al eerder postte: ze reden voor een vast loon. En zoals ik toen al zei: is er meestal maar één die daar beter van wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
:ok: helemaal mee eens.

Sowieso gelul dat je voor de kat haar viool moet staan laden. Maar zolang als er collega's zijn die erin trappen. Als hij die 6 wacht uren niet betaald krijgt, moet hij die vracht niet aannnemen. En als hij hem wel aanneemt, moet hij z'n chauffeurs normaal betalen.

Maar eh: tis toch logisch dat ze die wachturen niet betaald kregen. Zoals ik al eerder postte: ze reden voor een vast loon. En zoals ik toen al zei: is er meestal maar één die daar beter van wordt.

Sinds het begin van de recessie vielen de bedrijven met "vast loon" als eerste om.

Bij bosjes.

Vast loon lijkt de oplossing als er werk in overvloed is, maar als er klanten weg vallen willen de chauffeurs die thuis zitten wél nog steeds dat vette loon, gebasseerd op $$$$$ euro bij $$$$$ uur per week, en dan gaat het fout.... Met een doorstartje als laatste stuiptrekking. De negatieve publiciteit nemen ze op de koop toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
Een paar jaar geleden heette het ook Noordegraaf en toen ging het ook falliet en toen werd het N.T.W :confused:

Ben er afgelopen week meerdere tegengekomen in Belgie en NL. Zowel trekkers met NTW erop, als witte Mercedessen met Noordergraaf erop.

Valt me wel op dat alles wat ik van ze tegenkom er een GREVING oplegger achter heeft. Lijkt wel of dat de enige is waar ze nog voor rijden dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja,..................

Dan is het verhaal mij wel duidelijk.

Zie mijn posting nr 45. Maar wat ik dan niet snap: hij is failliet, hij ziet geen toekomst meer in het transport (heeft z'n buik vol van transport zegt hij letterlijk), maar hij gaat met een andere BV toch gewoon verder.

Als je je buik er vol van hebt, dan ga je toch iets anders doen? Hij heeft een grote boerderij, mogelijkheden genoeg die rendabeler zijn dan transport.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Ben er vandeweek toch weer een boel tegen gekomen. Denk wel 10 stuks in 1 week tijd. Bijna altijd zie je ze met een Greving Europa oplegger. Heb er 2 gezien met een Tielbeke oplegger. Op sommige auto's staat nog NTW, op sommige Noordergraaf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • Forumlid
Ik weet dat het aan de late kant is maar ik ben pas sinds kort lid van dit forum en kwam hier onlangs bij uit. Maar ik was de enige chauffeur bij ntw uit Limburg en heb daar NOOIT voor een vast loon gereden!!!!!!!

NTW kwam niet uit Limburg, Witharen ligt in Overijssel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...
  • Forumlid
NTW Distributie uit Ommen failliet

 

OMMEN - Voor de rechtbank van Overijssel is op dinsdag 8 april NTW Distributie BV, gevestigd aan de Wielewaalstraat 22 te Ommen, failliet verklaard.

 

Volgens curator mr Bruins is het in dit stadium nog lastig zeggen wat de precieze oorzaak is. "Maar mijn eerste bevindingen zijn dat het bedrijf te veel afhankelijk was van slechts één opdrachtgever. Deze heeft het contract opgezegd en dit heeft direct geleid tot de aanvraag van dit faillissement", meldt Bruins donderdag desgevraagd aan de redactie van Transport Online.

 

Het faillissement is door NTW Distributie zelf aangevraagd.

 

Bij het bedrijf werkten acht vaste krachten en vier oproepkrachten. De curator heeft al aangegeven dat er geen doorstart komt voor het bedrijf. "De exploitatie ligt al een week of drie stil. Het materieel is terug naar de lease-maatschappijen en het personeel zit thuis."

 

NTW Distributie was, volgens eigen zeggen, een klein transportbedrijf met ambitie. Het transportbedrijf was vooral actief in temperatuur gecontroleerd levensmiddelentransport en stukgoed distributie.

 

 

Bron: http://www.transport-online.nl/site/46675/ntw-distributie-uit-ommen-failliet/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden